Sivu 2 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 208

Aihe: Sähkötupakkalaitteen nimi?

  1. #21
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    91

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Vaporette ja vapotinelle... Loistavia ehdotuksia. Nauroin ihan kippurassa noille :P

     
     
  2. #22
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    252

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Laite: Sähkis

    höyryttely: sihiseminen, sähiseminen
    may the vape be with you!


     
     
  3. #23
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    1

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Olen itse yrittänyt lobata elektrossin puolesta. Olen muutamassa kirjoittamassani lehtijutussa käyttänyt kyseistä nimikettä sähkötupakasta. Muutamat tutut käyttävät myös säpäkkää.

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Suomenkielessähän on ihan pirusti lyhenteitä tai lempinimiä perustavaroille.

    Sytytin = Sytkäri
    Lenkkitossu = Lenkkari
    Verryttelyhousu = Verkkari
    Talonmies = Talkkari
    Suihkukone = Suihkari
    Päiväuni = Päikkäri
    Terveydenhoitaja = Terkkari
    jne jne

    -kari tai -käri on todella edustettuna kaikissa edellämainituissa ja hyvin monessa muussa lyhennesanassa.

    Pystyisikö tätäkin e-savukkeen lempinimeä lähteä purkamaan -kari tai -käri päätteen kautta?

    Sähkäri (sähkötupakka), elkkari / eekkari (e-savuke),
    nikkari (nikotiinihöyrystin), nekkari (nestehöyrystin)

    Nekkari / eekkari vois olla aika hyvä. Elkkari muistuttaa puhevammaisen kirosanaa ja kuka haluaa tunnustaa vetelevänsä / imevänsä sähkömiestä vähän väliä?

    Tuleekohan sana Lääkäri jostakin, kuten lääkintähenkilö tai lääkinnän ammattilainen -sanasta?

    Paras ja kuvaavin lyhennesana suomenkielessä on käsipuhelin - pidetään kädessä - kännykkä.
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  5. #25
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Huomaan kyllä itse käyttäväni ummikoille puhuttaessa ihan vaan sähkötupakka sanaa koska laite on vielä niin kovin eksoottinen, ettei kenelläkään vielä tuonkaan jälkeen ole hajuakaan mistä on kyse. Se sopii suuhun ja kuvaa about mistä on kyse.

    Kotona sitten olenkin menossa "höyrylle" tai otan "höyryttimen" mukaan.

    Hyviä ehdotuksia tuossa on tullut ja eiköhän sieltä joku tollanen eekkari tartu kansankieleen kun laitteesta tulee arkisempi.

     
     
  6. #26
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Tähän mennessä mä taidan edelleen eniten tykätä vaposta. Vapotinkin on vähän liian hilavitkutin. Mut lyhyesti ja yksinkertasesti vapo on aika kätsy.

    Viimeks tänään puhuin moisesta ummikolle (isälle) ja eka sanoin e-savuke, sit sähkötupakka ja sit höyrytin.
    You know, semmonen nikotiini inhalaattori/vaporisaattori. Eli käytin about jokasta mahdollista nimitystä
    Mut todennäkösesti kotona puhuttaessa suuhun jää lyhin mahdollinen jonka takia toi vapo on tällä hetkellä suosikki. O0
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  7. #27
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    28

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja e-Mika Näytä viesti
    Suomenkielessähän on ihan pirusti lyhenteitä tai lempinimiä perustavaroille.

    Sytytin = Sytkäri
    Lenkkitossu = Lenkkari
    Verryttelyhousu = Verkkari
    Talonmies = Talkkari
    Suihkukone = Suihkari
    Päiväuni = Päikkäri
    Terveydenhoitaja = Terkkari
    jne jne

    -kari tai -käri on todella edustettuna kaikissa edellämainituissa ja hyvin monessa muussa lyhennesanassa.

    Pystyisikö tätäkin e-savukkeen lempinimeä lähteä purkamaan -kari tai -käri päätteen kautta?

    Sähkäri (sähkötupakka), elkkari / eekkari (e-savuke),
    nikkari (nikotiinihöyrystin), nekkari (nestehöyrystin)

    Nekkari / eekkari vois olla aika hyvä. Elkkari muistuttaa puhevammaisen kirosanaa ja kuka haluaa tunnustaa vetelevänsä / imevänsä sähkömiestä vähän väliä?

    Tuleekohan sana Lääkäri jostakin, kuten lääkintähenkilö tai lääkinnän ammattilainen -sanasta?

    Paras ja kuvaavin lyhennesana suomenkielessä on käsipuhelin - pidetään kädessä - kännykkä.
    Juu se että ottaa sähkömieheltä poskeen, ei kuulosta vakuuttavalle...
    Ergonomic Veluptuous Liverpool Style Round Shank Bent Walnut Pipe with B/W Swirl Churchwarden from the ePipeMods

     
     
  8. #28
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    65

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja e-Mika Näytä viesti

    Tuleekohan sana Lääkäri jostakin, kuten lääkintähenkilö tai lääkinnän ammattilainen -sanasta?
    Ruotsin kielestä, niinkuin moni muukin; läkare.

     
     
  9. #29
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    125

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Eekki Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja e-Mika Näytä viesti

    Tuleekohan sana Lääkäri jostakin, kuten lääkintähenkilö tai lääkinnän ammattilainen -sanasta?
    Ruotsin kielestä, niinkuin moni muukin; läkare.
    Aivan tottakai, eipä tullut mieleenkään kun leikin käreillä ja kareilla
    Hanus Steamer ~4.0v ja kyllä höyryää!


     
     
  10. #30
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    14

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Itse nyt kuukauden pelkästään e-savukkeita käyttäneenä olen törmännyt nimiongelmaan harvasen päivä.
    Laitteesta on vielä mielestäni suht helppo kertoa, mutta varsinainen käyttötermi on hankalampi. Osalle sanon yksinkertaisesti meneväni tupakalle vain välttyäkseni loputtomalta saarnaamiselta ja meuhkaamisesta, mutta jokaiselle vähänkään ennakkoluulottomalle pidän pitkän monologin e-savukkeista jonka jälkeen eivät enää kysele uudelleen

    Asiasta jo tietävien ja ystävien kesken käytän termejä: "vapo", "sähkötupakka", "höyrytellä" ja nykyään myös enenevissä määrin "stiimausta" joka tosin alkuun kuulosti "vähän" hölmöltä, mutta on tottumisen jälkeen tuntunut aika luontevalta.

     
     
  11. #31
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    98

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    jos tupakka on savuke ja e-savukkeessa on savun tilalla höyryä niin: höyryke.
    mutta joo. itse sanon e-savuke, kiuas tai vapo.

     
     
  12. #32

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Itsellä jostain syystä suuhun sopinut/muiden ympärillä toiminut on [glow=red,2,300]höyrystin[/glow].. ei kovin seksikäs, mutta ei liity etelä-amerikassa kasvaviin riippuvuutta aiheuttaviin kasveihin mitenkään, ja jotakuinkin ajaa asiansa.

     
     
  13. #33
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    eli yhteenvetona; sähkötupakka.

    me urbaanit ja kansainväliset Suomalaiset ei tajuta muuten että mikä se tässä nyt on? täh?

    Sähkötupakkaa tässä vetelen, pelkkää vesihöyryä... elä hättäile.


    meet jotain vapotin saunotin kessutin -juttua heittämään ni pahimmassa tapauksessa olet lähiseudun ainoa narkkari. jotain se vapottaa. huumeita varmasti.

    maassa maan tavalla.




    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  14. #34

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    vakaasti kieltäydyn yhdistämästä sanaa tupakka laitteeseeni

     
     
  15. #35

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    No aikamoista jeesustelua.

     
     
  16. #36

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    25vee vedin tupakkaa, en enää. thats it. ei jeesustelua. höyryttelyä.

     
     
  17. #37
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Ei mun höyrystimissä ole tupakkaa

     
     
  18. #38

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    No jos tolle linjalle lähdetään, niin foorumin nimessäkin on perustavanlaatuinen virhe. Tupakka on kasvi, savuke on siitä kasvista tehty nautintoväline. Viinimarjassa ei ole viiniä, lyijykynässä ei ole lyijyä jne..

     
     
  19. #39

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    No jos tolle linjalle lähdetään, niin foorumin nimessäkin on perustavanlaatuinen virhe. Tupakka on kasvi, savuke on siitä kasvista tehty nautintoväline. Viinimarjassa ei ole viiniä, lyijykynässä ei ole lyijyä jne..
    Foorumin nimessä on virhe. Tupakka on kasvi. Viini on viinimarjalle sukua olevasta kasvista (ei herukasta) tehty juoma, ja lyijykynä sisälsi lyijyä kun sana lyijykynä suomenkieleen vakiintui.


    EDIT: tää ei kyllä tuu johtamaan ainakaan otsikon aiheen eteen viemiseen. Joten eiköhän jatketa vaikka siellä irkissä?

     
     
  20. #40

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lyijykynä sisälsi lyijyä, tupakka/savuke sisälsi tupakkaa. Nyt minulle Sähkötupakka ei enään sisällä suoranaisesti tupakkaa, mutta höyryävän käppyrän nimeksi on, ainakin omassa sanakirjassani, vakiintunut tupakka/savuke/rööki jne.. Olkoon siinä etuliitteenä "sähkö-" tekemään erotuksen vanhanaikaisesta tupakasta.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •