Sivu 1 / 11 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 208

Aihe: Sähkötupakkalaitteen nimi?

  1. #1

    Sähkötupakkalaitteen nimi?


    Jotenkin tuntuu siltä, että samaa tarkoittavat termit elektroninen savuke, sähkötupakka, elektroninen tupakka jne. ovat nimikkeenä jäykempiä kuin lottoarvonnan viralliset valvojat lauantai iltana (Hûvää iltdaa...). Toinen asia mikä noissa termeissä on mielestäni vikana, on se, ettei ne edes ole savukkeita saati sitten tupakkaa. Suoraviivaisempi ja osuvampi nimitys olisi tarpeen.

    Oma (puolivillainen) ehdotukseni on 'vapotin' ... tai 'sähkövapotin'

    Toimii myös verbinä; "Mä tsiigailin siin kartsalla ku gimmat skulas jopolla johki hevon skutsiin. Ei ne ees moikannu. Kattoivat vaan hitaasti ku mä vapotin."

    Parempia ehdotuksia?

    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  2. #2
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    lol!

    höyrytin, saunotin?



    disclaimer notice : sähkökessu

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  3. #3

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Sumutin. Nikotin.

    Ei hemmetti...Hankalaa. Jotta se nimike olisi mahdollisimman kuvaava, niin sitten siitä tulee melkein väkisin jotain yli-virallista tyyliin; "vapaasti aspiroiva elektroninen nikotiini-inhalaattori instrumentti"... eli V.A.E.N.I.I.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  4. #4
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    Oma (puolivillainen) ehdotukseni on 'vapotin' ... tai 'sähkövapotin'
    Mä lyhentäsin ton varmaan ihan vaan vapoks jotta se verbi vois olla sit vapottaa

    Koittapaaka keksiä joku virallinen ennen kun saan omani ni tiedän miten sit markkinoida tutuille
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  5. #5

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti

    Mä lyhentäsin ton varmaan ihan vaan vapoks jotta se verbi vois olla sit vapottaa

    Koittapaaka keksiä joku virallinen ennen kun saan omani ni tiedän miten sit markkinoida tutuille
    Vapo on nimikkeenä suht lyhyt ja ytimekäs. Se vaan taitaa olla jo varattu (www.vapo.fi), mutta mitä se haittaa. Onhan se Abbakin bändi sekä silli

    Lyhyin keksimäni laitteen toimintaa kuvaava termi on "nikotiinihöyrystin", mutta sen lyhentäminen ei oikein onnistu. NiHö kuulostaa lähinnä sormiparistolta, tai siltä kuin yrittäisi tervehtiä harvinaisen huonolla kiinan kielitaidolla.

    Hmm...Nikotiinisumutin, eli NiSu...

    Ei.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  6. #6

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Ihan yksinkertaisesti toi E-savuke on aika toimiva.

    Siitä tulee assosisaatio elektroninen....sähkö... tupakka-- ei huumeet.
    ja
    sen voi myös mieltää et "Ei savuke"

    Tommoiset vapottimet ja höyripössyttimet alkaa kuulostamaan liikaa huume bisnekseltä.
    Juuri toi savuke/tupakka pistää asiaan vihkiytymättömät ajattelemaan asiasta oikeassa perspektiivissä.... ehkä. Koitas kertoa jollekkin et polttelet vesipiippua niin saat kyl pitkään uskotella et tupakkaahan se vaan. Ei toi sähköpiippu kyl kuulosta yhtään paremmalta

    Kun kerroin vaimolle e-sätkästä niin kyllä se eka reaktio oli et "mitäs tolla poltellaan" vaikka tietää et mä vien huumeet ja käyttäjät saunan taakse .

     
     
  7. #7

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    No kelpaisko "vaporette"? Silloin se viittais suoraan nikotiinin korvaushoitoon...ja kuulostais ehkä stabiilimmalta tuotteelta kuin "vapotinell"
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  8. #8
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja -juhani- Näytä viesti
    Tommoiset vapottimet ja höyripössyttimet alkaa kuulostamaan liikaa huume bisnekseltä.
    Juuri toi savuke/tupakka pistää asiaan vihkiytymättömät ajattelemaan asiasta oikeassa perspektiivissä.... ehkä. Koitas kertoa jollekkin et polttelet vesipiippua niin saat kyl pitkään uskotella et tupakkaahan se vaan. Ei toi sähköpiippu kyl kuulosta yhtään paremmalta

    Kun kerroin vaimolle e-sätkästä niin kyllä se eka reaktio oli et "mitäs tolla poltellaan" vaikka tietää et mä vien huumeet ja käyttäjät saunan taakse .
    Se että vapottimet ja höyripössyttimet () kuulostaa huumeilta niin on ihan vaan huonon kasvatuksen (ei yksilöllisen, vaan yhteiskunnallisen) tuotosta.
    Mut joo ymmärrän (täysin, ei oo kerta eikä kaks kun multa on yritetty ostaa huumeita koska on rastat ), että niin käy.

    Oon silti sitä mieltä, että parempi et kiukaan (tai ton vehkeen anyhoo ) kutsumanimi on kauempana kuin lähempänä tupakkaa. Muuten just sekin on hankalaa.

    Sinä: "Mä lopetin tupakanpolton jo muutama kuukausi sitten. Nykyään poltan vaan e-tupakkaa."
    Muut: : ???

    [size=6pt]Mut joo. Ite kun en ees omista laitetta ni pitäs olla vaan hiljaa! Haha. Hyvää perjantaita ja kippis![/size]
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  9. #9
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    No kelpaisko "vaporette"?
    Kuulostaa joltain mitä naiset käyttää kuukausittain
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  10. #10

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    No kelpaisko "vaporette"?
    Kuulostaa joltain mitä naiset käyttää kuukausittain
    Kiitoksia työpäivän piristämisestä

    Itellä ei löydy mitään nerokasta ilmaisua, suosin itse sähkötupakkaa, aivan sen takia että se on suht selkeä, tuotaki nimeä käyttäessä joutuu monelle selittämään mistä on kyse. En haluais kuvitella minkälaisia reaktioita tulis jos käyttäisin "vapotinta" (kuulostaa omaan korvaan joltain mikä tilataan kaalimato.comista :)

     
     
  11. #11

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Gobbali Näytä viesti
    En haluais kuvitella minkälaisia reaktioita tulis jos käyttäisin "vapotinta" (kuulostaa omaan korvaan joltain mikä tilataan kaalimato.comista :)


    Joo. Ei se verbinäkään sen siveellisempi ole...

    - Mitä hommasit eilen?
    - No kattelin leffaa ja vapotin.
    - Jaa. Oikeella vai vasemmalla kädellä?
    - ...

    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  12. #12

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti



    Joo. Ei se verbinäkään sen siveellisempi ole...

    - Mitä hommasit eilen?
    - No kattelin leffaa ja vapotin.
    - Jaa. Oikeella vai vasemmalla kädellä?
    - ...

    Nimenomaan...

     
     
  13. #13
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Ummikoille olen ensin sanonut vehkeen olevan höyry-inhalaattori, antaa ehkä myönteisemmän kuvan. Tuttujen kesken tulee sanottua e-kessuksi.

     
     
  14. #14

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pirttila Näytä viesti
    Ummikoille olen ensin sanonut vehkeen olevan höyry-inhalaattori, antaa ehkä myönteisemmän kuvan. Tuttujen kesken tulee sanottua e-kessuksi.
    Tuo on varsin asiallinen lähestymistapa. Itsekin olen viimeaikoina pyrkinyt välttämään laitteen kutsumista minkäänlaiseksi savukkeeksi tai tupakaksi, kun kysyjinä ovat olleet asiasta tietämättömät - ja varsinkin tupakoimattomat tietämättömät.

    Kessuttelijoille laitetta voi esitellä sähkönorttina, sillä heidän lähestymistapansa on se, etteivät he yleensä koe etuliitteellä varustettua tupakkatermiä minkäänlaisena moraalittomana tai arveluttavana asiana - ainakaan lähtökohtaisesti.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  15. #15
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Se on hyvin totta, että tässäkin (kuten monessa muussakin) asiassa kannattaa tuntee 'asiakaskunta'.

    Eli kun puhutaan 30v norttia vetäneille voidaan puhua eri tapaan kun semmosille ketkä on olleet koko elämänsä tupakin polttoa vastaan.
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  16. #16

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja pou Näytä viesti
    Se on hyvin totta, että tässäkin (kuten monessa muussakin) asiassa kannattaa tuntee 'asiakaskunta'.

    Eli kun puhutaan 30v norttia vetäneille voidaan puhua eri tapaan kun semmosille ketkä on olleet koko elämänsä tupakin polttoa vastaan.
    Juuri näin. Tupakoimattomien kanssa pääsee vielä suht helpolla, mutta fundamentalistisesti tupakointia vastustavien kanssa joutuu asian selittämään juurta jaksaen. Tämä tietysti johtuu paljolti siitä, että laitteen käyttö - ja tiettyjen laitteiden ulkonäkö - viittaa suoraan tupakointiin, tai luo ainakin vahvan mielleyhtymän tupakoinnista. Sitten kun puheeksi tulee se, että höyryteltävä neste voi sisältää nikotiinia, niin johan saa ottaa kaikki diplomatiakyvyt käyttöön, että siitä kunnialla selviää. Tämä tulee eteen ennenkaikkea silloin, kun höyryttelyä harrastaa samoissa työtiloissa fundamentalistivastustajien kanssa.

    Silloin ei juuri auta muu, kuin kertoa fundamentalistille seuraavaa: "nikotiinia ei voi passivisesti hengittelemällä saada missään määrin "haitallisia" määriä, jos kohta ollenkaan. Sitäpaitsi höyryn sisältämä propyleeniglykoli tappaa todella tehokkaasti sisäilmassa leijuvia hengitystiesairauksia ja influenssaa aiheuttavia bakteereja, joten tällainen kanssatyöntekijöitteni työterveyden vilpitön edistäminen tulee pikapuoliin huomioida henkilökohtaisena palkankorotuksena, ja aionkin ottaa asian puheeksi pomoni kanssa lähiaikoina. Tupakkapaikalle en suostu joka kerta menemään höyryttelyhärveleineni, sillä ethän sinäkään - arvoisa tupakoinnin vastustaja - halua altistaa itseäsi passiiviselle tupakoinnille. Ethän?"

    Eiköhän se siitä

    Tuo propyleeniglykolin (PG-neste) tehokas antibakteerinen vaikutus ei muuten ole vitsi. Aiheesta tarkemmin:

    http://www.e-savuke.com/forum/sahkot...4.html#msg3954
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  17. #17
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Tuonne brittikauppaan suomensin sen sähkösavukkeeksi. Tuota tupakkasanaa en käyttäny kuin kuvaileen makuja, on siinä sen verran negatiivinen mielikuva. Ja savut vaihdoin höyryksi.

     
     
  18. #18

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    Tuonne brittikauppaan suomensin sen sähkösavukkeeksi. Tuota tupakkasanaa en käyttäny kuin kuvaileen makuja, on siinä sen verran negatiivinen mielikuva. Ja savut vaihdoin höyryksi.
    Aivan oikein. Webbikauppa webbisivuineen on vakavaa bisnestä, joten käytössä pitääkin olla viralliset termit.

    Arkipäiväiset ihmisten kanssa naamatusten kohtaamiset asian tiimoilta ovat sitten niitä tilanteita, jossa meinaa välillä mielikuvitus loppua kesken Siinä joutuu (päivästä riippuen) enempi-vähempi miettimään, mitä termiä sähköisestä nikotiinihöyrystimestä käyttäisi milloinkin. Hommasta haluaisi kuitenkin antaa (ihan oikeutetusti vieläpä) kaikille kysyjille positiivisen kuvan, mutta se on monesti käytetystä termistä kiinni, millaisen ensivaikutelman / mielikuvan kukainenkin saa...

    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  19. #19

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    no oisko se sitten nimeltään vaikka aromi-höyrysti vaiko varastetaanko raa asti ja suoraa aromipesä nimike . Voihan sitä sanoa olevansa aina sitten ikäänkuin aromiterapiassa sitä kiskoessaan , muotia kun on nykysellään käydä ees jossakin terapiassa : Minulle tuo holkki oli oman aikani hifistelyä röökaamisessa saimaassa oli puuholkki ja sillä kun poltteli aikansa niin tupakan aromi piintyi siihen ja siten sai ns paremmat sävärit siittä

     
     
  20. #20
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    59

    Vs: Sähkötupakkalaitteen nimi?

    Mä itse puhun kaikille höyrystimestä ja lähden höyryttelemään. Green Smoke puhuu savua tuottavasta inhalaattorista!

     
     
Sivu 1 / 11 12345 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •