Tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Makujen filosofiaa...

  1. #1

    Makujen filosofiaa...

    Tuossa joutoajalla olen pohdiskellut eri e-juissien makuja. Makuvalikoimasta löytyy kaikenlaista omenapiirakaa, kiwi-hedelmää - ja jopa rapumehua! Alkuun ajattelin äijämäiseen tyyliin, että minä skippaan suosiolla kaiken maailman eksoottiset makuviritykset ja keskityn tupakanmakuisiin mehuihin, sillä niihin olen analogisia poltellessa tottunut...

    Hiljattain kuitenkin tajusin, että enhän minä analogisia koskaan polttanut maun vuoksi! Itseasiassa analogitupakka ei ollut koskaan maistunut erityisen hyvälle, vaan poltin niitä lähinnä sosiaalisista syistä - ja tietenkin saadakseni nikotiinia.

    Niinpä tämä ajattelumalli kääntyi päälaelleen. Minkä takia minä haalin varastot puolilleen tupakanmaukuista litkua, kun en siitä mausta erityisemmin edes pidä? Miksen sen sijaan hommaisi mansikkavattukiisselin tai dr.Pepperin makuista juissia, niin saataisiin se viimeinenkin epäkohta korjattua

    Tähän johtopäätökseen olen siis viime päivinä tullut. Ajattelin lähipäivinä tilailla ecigwizardilta Pink Spotin e-meskaliineja - ihan vaan eksotiikan vuoksi.

    Tuota mainitsemaani rapumehua (bluemistvapingin valmistama Crab Juice) ei muuten ole hirveästi kehuttu maailmalla. Itse asiassa useimmat jenkit arvioivat sen olevan ehkä hirveintä sotkua päällä maan. Osa on sitä mieltä, että nimessä on kirjoitusvirhe

    Videoarvostelu ko. sotkusta: http://www.youtube.com/watch?v=mpz9lzmPplY

    Harmi ettei tuota rapumehua saa suomalainen tilata, kun sitä ei ole eta-alueella myynnissä. Miksi tuota sitten pitäisi saadakaan, jos se kerran on niin karmean makuista? Kerronpa tarinan...

    Markus Kajo (tuttu mm. televisio-ohjelma kettusesta) oli sattumoisin eräänä päivänä Heathrown lentokentällä Lontoossa. Jatkolentoa odotellessaan hän päätti tilata kupillisen kahvia. Aikansa sumppia makusteltuaan tuli hän siihen tulokseen, ettei ollut koskaan juonut pahempaa kahvia. Ei missään maailman kolkassa ollut moista yhtä tympeän makuista sotkua hänelle aiemmin tarjottu. Hän joi kuitenkin kuppinsa tyhjäksi ja päätti välittömästi tilata toisen kupillisen - jottei hän ikinä unohtaisi sitä makua

    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  2. #2

    Vs: Makujen filosofiaa...

    pelkkää asiaa , ropsit sinulle .Pikkasen nauratti jutustelusi .Makuasioista voi aina keskustella

     
     
  3. #3
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Makujen filosofiaa...

    Makuihin vaikuttaa todella paljon myös laitteet, olen huomannut että jotkut maut vaativat juuri sen oikean patteri/atomisaattori/cartomizer-yhdistelmän että maistuvat hyvältä, jotkut jopa ovat pahanmakuisia "väärällä" laitteistolla. Ihmettelin kun vaihdoin dual coil lr cartomizerin nesteineen toisiin vekottimiini ja ei vaan maistu... Ero ei voi olla kuin volttimäärässä, mittailin sitten koneita ja esim. tuo
    Revolution V2 antaa vain n.3,9v, omatekoinen antaa n.4v, eGoklooni pukkaa täytenä 4,2v ja maistuu parhaiten. Eli ei ole turhaa höpinää volttien kanssa kikkailu kun noinkin pieni ero vaikuttaa selvästi, pitänee piakkoin aloittaa se säädettävävolttisen rakentelu.

     
     
  4. #4

    Vs: Makujen filosofiaa...

    Kyllä. Itse möyhyttelen SmokTechin dual coil cartolla ja eGo-akuilla. Standardi 650-akku on ihan jees, mutta 900 XL potkii jo aivan toisella tavalla. Mittasin jännitteet ja standardiakku antaa 3.3V siinä missä ysisatanen puskee 3.8V. Ero on aika massiivinen, vaikka volttimäärissä ei ole eroa kuin se 0.5V. Ysisatasella höyrytellessä tulee vedet silmiin silkasta nikotiinikirvelystä, joten täytynee vaihtaa high-nicotine mediumiin. Se on jotenkin jännä fiilis, kun nenäonteloissa kirvelee, niinkuin olis viskiä juonut nenän kautta...

    Tuo nikotiinin määrä vaikuttaa myös aivan selkeästi e-juissin makuun. Joku pehmoinen päärynämaku voi olla mukava 10mg nikotiinipitoisuudella, mutta muuttuu karvaan kirpeäksi 18mg pitoisuuksilla.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •