Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 171

Aihe: Suomalaiset sähkötupakka-nettikaupat

  1. #41
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    22

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Sturenkadulla on kallis Greensmoke, josta saa myös nikotiinittomia nesteitä. Nikotiininesteitähän Suomessa ei saa myydä...
    Ok, kiitos vinkistä. Pitää pistäytyä iltapäivälenkillä putiikin kautta.

    Nikotiinilitkuja tilasin Liberty Flightsista - nyt on siis liemiä, mutta itse rööki on vielä matkalla.

     
     
  2. #42

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Mielenkiintoista keskustelua jonka perusidea näyttää olevan kannattaako ostaa Suomesta!

    Entä jos hinnat Suomalaisessa verkkokaupassa ja/tai kaupassa olisivat samat kuin vaikka UK:ssa, niin ostaisko porukka silloin paikallisesta? Musta itsestä tuntuu että valikoima ja saatavuus on suurimpia ongelmia Suomalaisten kauppojen osalta (enkä nyt tarkoita siis nikotiinin puuttumista) ja osittain myös varaston vanhentuminen. Selkeesti yritetään dumpata perus 510 ja eGoa vaikka selkeesti tankkimalliset on käytännöllisempiä. No onhan hintakin toki edullisempi noissa "vanhoissa" malleissa, joten jokainen voi varmasti itse päätellä mihin kannattaa sijoittaa ja aloittelijat varmaan ostaa ensin edullisimman kunnes ymmärtää mihin oikeasti kannattaa panostaa.

    Mutta tuntuu se olevan ETA alueenkin kaupoissa saatavuuden kanssa ongelmia. Monessa kaupassa on lähes kaikki loppu ja joissakin suosituimmat värit ja litkut ihan finito. Toinen kysymys on sitten GreenSmoken tyyppiset kivijalkakaupat. Onhan se nyt aika surkuhupaisaa että kavereilla on tilava shoppi mutta esillä on viisi eri väristä 510 mallin "sätkää" vitriinissä eikä mitään lisävarusteita saatavilla. Pojat osas kertoa että kamaa menee niin maan perusteellisesti, mutta selkeesti toimivat UK:n "emoyhtiön" pohjalta ja jos sielläkään ei kamaa ole, niin ei se paljon ketään ilahduta.

    Eli jos hinnat, saatavuus ja valikoima kohdallaan sekä nikotiinilitkujen myynti ei mahdollista, niin ostaisko porukat suomalaisesta verkkokaupasta tai kivijalkaliikkeestä ja miksi? Musta olis ainakin kiva vierailla asiansa osaavassa viihtyisässä "sikarisopissa" jossa olisi katseltavaa ja saisi itse valita haluamansa kamat. Kyllä ne nikotiinilitkut voi edelleen tilata Euroopasta kunnes ne toivottavasti Suomessakin vapautuu.

     
     
  3. #43

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JaaGeRMaisTeR Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jipatsu Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pirttila Näytä viesti
    Olen käyttänyt 510:ä ja noita "ampulleja", kuten yllä sanoin niin yksi voi vastata korkeintaan 5 savuketta jos sitäkään, itsellä se oli 2 tunnissa tyhjä. Tietysti voit tilata valmiiksi täytettyjä mutta niitä kuluu tuhoton määrä, täyttää voit niitäkin muttei sinne sen enempää sovi, siksi ihmiset suosittelevat ja käyttävät laitteita joihin sopii moninkertainen määrä nestettä. Toki Greensmoke mainostaa sivuillaan niinkin että heidän 10ml pullonsa riittää kuukaudeksi... itsellä menee 100 - 150ml/kk, mainospuheet on erikseen.
    Eli 510 = GreenSmoke, jos näin, niin onko mahdollista sitten tilata 510-T starter kit ja käyttää noita GreenSmoke ampulleja?
    Miks tuo greensmoke ampulli jäi kukkumaan.. ei nuissa taida olla edes nikotiinia.. Ja jos välttämättä tahot nuita greensmokeja käyttää nii Ecigwizardilta 2x 510 get start kittiä... maksaa sen 25€.. ainoa on että joutuu lataan tietokoneesta jollei ole valmiina seinälaturia jossa usb ulostulo..

    http://www.ecigwizard.com/shop/fi/al...arted-kit.html

    Helpommalla pääsee ku unohtaa tuon koko greensmoken ja jatkaa elämää niin ku koko liikettä olis olemassa
    juu,erossa kannattaa kyseisestä firmasta pysyä.kävin niiden sivuilla meni kahvi väärään kurkkuun ku näin hinnat..... :'(
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  4. #44

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Uskoisin että asiakkaita alkaisi kohta riittämään sellasenkin kaupan pitämiseen jossa hinnat ja valikoimat olisivat siedettävät , sillä monelle on kynnyskysymys tuolta ulkomailta tuotteita hankkia omaan käyttöönsä . Toinen mikä varmaan jarruttaa noiden liikkeiden syntyä eri kaupunkeihin on varmaan epävarmuus alan lainsäädäntöä kohtaan mitä se tuo tullessaan,harva on valmis satsaamaan pääomiaan moiseen liikeideaan jonka perustamiskulut näkyvät vain miinusmerkkisinä kirjanpidossa kun toiminta loppuu äkillisesti säädösten muuttumisen myötä.Nuo e-nesteet olisi saatava suomeen myyntiin myös nikotiinipitoisina jolloin höyryttelyn idea toimisi tupakista vieroittumiseen juuri sillain kun se varmaan alunperin on kaiketi aateltukin (otaksun ainakin niin ). Nyt vain ootellaan parasta ja pelätään pahinta niin kauan kun asiaan ei saada selvyyttä viranomaisten taholta .Sääli todellakin olisi jos näin upea asia menisi tärviölle vain sen takia että asenteet on niin ennakkoluuloiset . 8)

     
     
  5. #45
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    kirkkonummi
    Viestit
    610

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    tässä kohtaa suosittelisin oikeasti kuuntelemaan ja uskomaan vanhempaa/kokeneempaa käyttäjää heillä on tuo tieto ja oikea kokemus.
    laite arsenaalikin on huomattavasti isompi kuin monella myymälällä.
    V1 & V2 PROVARI,ADAM,PROVAPE,BOLT,ARCTIC JA LUMI,KICK.SIAM COBRA.NAUTILUS.ODDY"v2".

    tulossa:kaikenlaista

     
     
  6. #46

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Itsellä oli huono kokemus Suomalaisesta e-savuke kaupasta.

    Halpa hinta, huono tavara. Ego-t atomisaattorit kun tilasin, toinen maistuu katkulle kokoajan vaikka olen tehnyt asianmukaiset toimenpiteet, toinen akkupäästä vauriotunut niin että toimii vain tietyssä kohdassa akku löysällä.
    Ei hyvä.

     
     
  7. #47

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanukas Näytä viesti
    Itsellä oli huono kokemus Suomalaisesta e-savuke kaupasta.

    Halpa hinta, huono tavara. Ego-t atomisaattorit kun tilasin, toinen maistuu katkulle kokoajan vaikka olen tehnyt asianmukaiset toimenpiteet, toinen akkupäästä vauriotunut niin että toimii vain tietyssä kohdassa akku löysällä.
    Ei hyvä.
    Mitenkäs kauppias vastasi reklamaatioosi?

     
     
  8. #48

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Ei tämä höyrypuoli mitenkään eroa muusta nettikaupasta. Itse kun harrastan moottoripyöriä ja muuten ajelen Land Rover Defenderillä, ovat nuo nettikaupat USA:ssa ja Euroopassa tulleet kovinkin tutuiksi. Lantikassa tarvikehintojen ero on jotain x 10 ja mp-tavarassa lähes puolet. Nuo tavarat ovat muutenkin vähän eri hintaisia kuin nämä. Toisaalta tulee sitten se moraalipuoli mukaan: sovitat paikallisessa kypärän ja ajovarusteet ja tilaat vaikkapa Espanjasta. Meillä valitetaan alvista, rahdeista, volyymeista, katteista ja sen semmoisista, mutta samat tai vähän vaihtelevat ne on muuallakin. Meillä tupataan vain tuota löylyä lyömään lisää ja sitten ihmetellään noita ulkomaantilauksia. Yrittäjänä tukisin mielelläni toista vastaavaa, mutta näillä kotimaan hinnoilla ei siinä ole mitään järkeä.

     
     
  9. #49

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja askoj Näytä viesti
    Ei tämä höyrypuoli mitenkään eroa muusta nettikaupasta. Meillä valitetaan alvista, rahdeista, volyymeista, katteista ja sen semmoisista, mutta samat tai vähän vaihtelevat ne on muuallakin. Meillä tupataan vain tuota löylyä lyömään lisää ja sitten ihmetellään noita ulkomaantilauksia. Yrittäjänä tukisin mielelläni toista vastaavaa, mutta näillä kotimaan hinnoilla ei siinä ole mitään järkeä.
    Eipä nuo (useimpien) suomalaisten e-tupakkakauppojen hinnat juurikaan eroa isojen ja suosittujen eurooppalaisten hinnoista. Osa tuotteista näyttäisi olevan jopa halvempia...

     
     
  10. #50

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Enpä juuri muita katsellut ole kuin Sauhutonta ja Green Smokessa kävin paikan päällä. Eipä noita edukkaiksi voi moittia. Mahtaakohan muuten muilla olla sama homma koneessa kuin minulla: kun yritän klikata sauhuton- keskusteluun, ilmoittaa kone sivujen asentavan haittaaohjelman? Enpä siis avaa.

     
     
  11. #51
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja askoj Näytä viesti
    Enpä juuri muita katsellut ole kuin Sauhutonta ja Green Smokessa kävin paikan päällä. Eipä noita edukkaiksi voi moittia. Mahtaakohan muuten muilla olla sama homma koneessa kuin minulla: kun yritän klikata sauhuton- keskusteluun, ilmoittaa kone sivujen asentavan haittaaohjelman? Enpä siis avaa.
    Jollain ulkomaisella saitilla on ollut pöpöjä, ja joillakin käyttäjille sen saitin tarjoama "ilman tupakkaa-laskuri". Googlen selain varoittaa sen saitin käytöstä, ja jos jollain on edelleen se kuvatus profiilissaan, menee koko ketju "pahaksi" sen kuvan (URLin) takia.

    Ei tällä saitilla ole muuten ollut pöpöjä.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  12. #52

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja askoj Näytä viesti
    Enpä juuri muita katsellut ole kuin Sauhutonta ja Green Smokessa kävin paikan päällä. Eipä noita edukkaiksi voi moittia. Mahtaakohan muuten muilla olla sama homma koneessa kuin minulla: kun yritän klikata sauhuton- keskusteluun, ilmoittaa kone sivujen asentavan haittaaohjelman? Enpä siis avaa.
    Johtuu joidenkin käyttäjien käyttämästä signaturesta jossa on sm0kewithoutfire tjsp linkki. Niitä on polliisi ja ViZi poistellu minkä kerkiää, mutta aina joku sen saa laitettua itelleen.

    Ihan turvallista siis.. Se johtuu siitä, että tuo swof-saitti on flägätty pahaksi joltain osin..
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  13. #53

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Aikas hienoja kusetuksiakin ne yrittää. Huomasin tuollaisen kun winnersmoke.fi. Mainostivat että tarjotaan alotuspakkaus 15e suomalaisille kokeilumielessä mutta sitten kun lukee pienellä präntätyn niin : Kyllä kiitos, olen yli 18- vuotias ja haluan kokeilla WinnerSmoke- tuotetta 14 päivän ajan hintaan 15€. Tämän jälkeen saan kuukausittain tuotelähetyksen hintaan 99€/kuukausi + posti- ja käsittelykulut 3,50€. :

     
     
  14. #54

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja henriii Näytä viesti
    Aikas hienoja kusetuksiakin ne yrittää. Huomasin tuollaisen kun winnersmoke.fi. Mainostivat että tarjotaan alotuspakkaus 15e suomalaisille kokeilumielessä mutta sitten kun lukee pienellä präntätyn niin : Kyllä kiitos, olen yli 18- vuotias ja haluan kokeilla WinnerSmoke- tuotetta 14 päivän ajan hintaan 15€. Tämän jälkeen saan kuukausittain tuotelähetyksen hintaan 99€/kuukausi + posti- ja käsittelykulut 3,50€. :
    Tämähän "WinerSmoke" ei ole suomalainen vaan tanskalainen firma O0

     
     
  15. #55

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Tota pitääkö mikään suomalainen nettikauppa majaa Tampereen suunnalla, mistä vois paikan päältä hakee osaa hädän iskiessä..???

     
     
  16. #56
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Jos ei ole niin ilmoitus myyntiosastolle ja parhaimmillaan on tunnissa löytynyt toverihöyryttelijältä puuttuva akku tai laturi tjsp.

     
     
  17. #57

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Olen itse yrittäjä ja maahantuon tuotteita, joista osan voi ostaa ulkomailta nettikaupasta. Valitettava tosiasia on, että Suomalainen kuluttaja on kyllä todella ärhäkäs jättämään tilauksensa vain ja ainoastaan hinnan perusteella. Kuten tuossa todettiin, paikalliseen kivijalkaliikkeeseen tullaan kyllä hypistelee tavaroita ja joskus olen jopa järjestänyt varta vasten laitteen asiakkaalle testaamista varten ja saanut kylmää vettä niskaan kun samainen asiakas on ottanut suoraan yhteyttä päämieheen kysyen tarjousta tai jättänyt tilauksen. Päämies on onneksi siirtänyt sitten yhteydenoton takas mulle (kiitos siitä että sellaisia päämiehiä vielä on, jotka arvostaa paikallista duunia). Nautin aina hervottomasti kun saa kiusata näitä vedättäjiä jälkikäteen. Yleensä lähetän sähköpostin, jossa aloitan viestini kysymällä "saitko hyvän tarjouksen XXX:ltä" tai "oliko palvelussani jotain vikaa kun jätit sitten tilauksen valmistajalle vaikka kerroin että se tulee bumerangina mulle". Olen kuullut aiheen tiimoilta vaikka minkälaisia selityksiä joille ei useinkaan voi muuta kuin todeta, että luuseri on vaan onneton vedättäjä, jota ei tarvitse onneksi palvella enää koskaan.

    Hauskimmat hetket on tullu kun laitteen ulkomailta ostanut "asiakas" on kysellyt Suomalaista käyttöohjetta tai kiihkeesti vaatinut takuuvaihtoa tai -huoltoa. Mulla on onneksi näissä tuotteissa päämiehen tukitietokanta, jossa on jokaisen myydyn laitteen sarjanumero ja kun pyydän sen asiakkaalta, niin on jostain syystä kännykkä kilahtanut katvealueelle tai alkaa muuten vaan yskiminen. Urpoimmat asiakkaat alkaa väittelee jostain kansainvälisestä vastuusta tai uhkailee kuluttaja-asiamiehellä (pellet... )

    But the point - nää e-röökit on sen verran edullisia ja yksinkertaisia laitteita, että eivät vaadi tuki- tai huoltohommia, joten siinä mielessä ihan sama kait mistä ne tilaa. Tosin en oikein ymmärrä miksi me suomalaiset aina haukutaan suomalaisia ja ollaan valmiit valitsee keinolla millä hyvänsä joku ulkomainen nettikauppa jos vaan mitenkään se on mahdollista. Jos katsoo tosiaankin noita hintoja suomalaisten ja ulkolaisten kauppojen välillä niin ei niissä nyt ole merkittävää eroa munkaan mielestä. Ja miksi emme maksaisi vaikka 10% lisää kun se tuote on jo Suomessa ja tullihommat sun muut ei aiheuta mitään lisäduuneha?

    Tiedättekö miksi Ruotsalaisilla on kymmeniä kansainvälisiä brändejä ja Suomalaisilla vain muutama? Siksi että Ruotsalaiset ajattelee heti kansainvälisiä markkinoita kun me Suomalaiset mietitään markkina-aluetta joka on yksi pienimmistä maailmassa eli suomea. Tähän liittyy myös hinnoittelu, kun volyymiä ei ole tarpeeksi, joutuu tuotteista maksaa enemmän kuin yritys joka toimii vaikkapa Saksassa ja jolla on 20x saksankielisen alueen markkinapotentiaali. Kalliimpi ostohinta, kalliimpi myyntihinta tai vastavuoroisesti pienempi kate. Aina huono...

    Onko siis syntyminen Suomeen lottovoitto, no ei ainakaan innovatiiviselle yrittäjälle jolla olis energiaa ja ideoita mutta ei potentiaalisia markkinoita!

     
     
  18. #58

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Aika monilla tuotteilla, varsinkin merkkisellaisilla, on jo sama hinta Euroopassa, olipa alvi mitä hyvänsä. Nuohan on niitä monopoleja. Itse en kamalasti innostu " kuluttajan " vedättämisestä, suurempi tinkari taitaa olla se toinen yrittäjä. Tietenkin alasta riippuen. Kannattaa myös muistaa sana tehdastakuu. Aika monessa vempeleessä se on voimassa sen 2 vuotta, ostitpa härvelin mistä hyvänsä ja huolsit missä tahansa, kunhan hommat vain on tehty ohjeitten mukaan. Joku viesti sitten mainitsin kuluttajan moraalista nettikäyttäytymisessään. Ei sitä juurikaan ole, tai sitten käsite on venyvä.

     
     
  19. #59
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista


    Kyllä suomalaisen verkkokaupan tilanne on vaikea.

    Itse tein juuri vertailua tuotteen X ostamisesta 10 kpl erän. Yksi suomalainen verkkokauppa oli hinnaltaan samoissa kahden eurooppalaisen kanssa (puolalainen ja brittiläinen). Mutta kun postikulut ynnättiin mukaan, niin suomalainen oli kaikkein kallein.

    Itella lienee suurin kompastuskivi suomalaiselle verkkokaupalle, vaikka se tahtoisi kilpailla hinnalla.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  20. #60

    Vs: Keskustelua Suomalaisista E-Savuke-kaupoista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti

    Kyllä suomalaisen verkkokaupan tilanne on vaikea.

    Itse tein juuri vertailua tuotteen X ostamisesta 10 kpl erän. Yksi suomalainen verkkokauppa oli hinnaltaan samoissa kahden eurooppalaisen kanssa (puolalainen ja brittiläinen). Mutta kun postikulut ynnättiin mukaan, niin suomalainen oli kaikkein kallein.

    Itella lienee suurin kompastuskivi suomalaiselle verkkokaupalle, vaikka se tahtoisi kilpailla hinnalla.
    Erittäin nappiin osunut kommentti. Itellan hinnoittelu on vähintäänkin sanottuna naurettava. Toimitan usein tuotetta, joka painaa 22kg. Se on hyvin pakattu, kahteen päällekkäiseen pahvilaatikkoon jo valmistajan toimesta eli ei mitään turhaa paketissa. Paketin Economy postitushinta on 18.2 e + 0,274e/kg eli kokonaishinta on 24,30e. Kun tähän lisätään postiennakkomaksu niin puhutaan n. 28e lähetyshinnasta. Jos kyseessä olisi paketti, jonka joutuisi itse pakkaamaan niin tuohon pitäisi perinteisesti vielä laittaa ne kulut päälle.

    Tuote itsessään maksaa 269e eli postikulut ovat kuluttajalle 10% tuotteen hinnasta - totaalisen älytöntä. Lisäksi Itella hinnoittelun monimutkaisuus on häkellyttävää. DHL ja vastaavat kuriiripalvelut pystyvät laskemaan eurolleen hinnan lähetyksellä XX osoitteesta Intiasta YY osoitteeseen Kuopiossa, mutta Itellan hinnastoa tulkiten ei pysty ymmärtämään mitä postitus maksaa Ruoholahdesta Vantaalle. Sama linja jatkuu postitushinnassa, Espoosta Helsinkiin lähetetty lähetys saattaa maksaa enemmän kuin Helsingistä Kuopioon lähetetty täysin vastaava lähetys.

    Itellan tulisi ottaa oppia Deutsche Postista, joka karkeasti selitettynä määrittelee hinnan kolmen jakelusektorin ja painon perusteella. Toimitus Saksaan, toimitus Eurooppaan ja toimitus maailmalle. Ja kun Thomannilta tulee 25 kg painava kitaravahvistin, niin sen kuljetushinta saattaa olla alle 10 euroa. Sama paketti maksaa siis lähettää Helsingistä Helsinkiin Itellan kautta n. 30 euroa. Ei voi käsittää.

    Tosin järkevä nettikauppayrittäjä (tai yrittäjä yleensä) ei tee Itellan kanssa mitään, sillä tänä päivänä on onneksi olemassa jo joitakin vaihtoehtoja joista uusimpana mm. www.swisspost.fi. Vielä kun Itella karsii postikonttoreita, siirtää asuinalueiden konttorit R-kioskeihin ja sulkee yritysposteja tai siirtää ne kauppakeskuksiin (Iso-Omena, Lippulaiva...) jolloin yrittäjä ei pääse pakettiautolla edes postille vaan joutuu kärrää kamaa rullaportaita pitkin kauppakeskuksen läpi kerroksiin, niin täytyy vaan ihmetellä mitä hittoa Itella ajattelee.

    Ei siis ole helppoa Suomalaisella yrittäjällä ja vielä vaikeempaa nettikauppiaalla!

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •