Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 60

Aihe: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    23

    Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Nyt olen tätä kapistusta käytellyt reilun 2 viikkoa.
    Tupakkaa en ole polttanut, eikä kyllä ole tehnyt mieli polttaakkaan kun tämän e-savukeen käytön niksit on nyt opittu.

    Valtaosa (90%) on ollut positiivisen kiinnostuneita asiasta, mutta muutama ihme kritisoija on vastaan jo tullut. Muiden negatiivinen asenne vituttaa oikeasti, koska olen viimein päässyt tupakasta eroon ja silti se ei vain joillekin tunnu riittävän.

    Ihmetyttää monien ihmisten kommentit asiasta, tässä muutaman eri henkilön kommentit ja antamani vastaus heille:
    (Huom, nämä on siis kommentteja joita minulle on tultu esittämään ilman että olen mitään mielipidettä asiaan pyytänyt enkä e-savuketta heille ole mitenkään hypettänyt tai tyrkyttänyt)

    "Eihän tuon käytössä ole mitään järkeä, jäät sitten tuohon koukkuun kun lopetat tupakanpolton."
    - Niin.. no entäs sitten?
    ---------------------------------
    "Sinähän väitit että olet lopettanut tupakan polton, mutta silti polttelet vielä tuota kapistusta."
    - Ensinnäkään tää ei ole tupakka ja toiseksi, en minä tätä polta kun palanut muovi maistuu pahalta.
    ---------------------------------
    "Saat tuosta vielä keuhkosyövän!!"
    - Ai niinkö, ja tupakastako en saa?
    ---------------------------------
    "Vittu mä en ainakaan tollasta nörttitupakkaa ilkeäis käyttää, viskaa jo roskiin mokoma paska ja polta oikeata tupakkaa niinkuin muutkin!"
    - Omahan on vittu asias mitä käytät, en minä tätä sulle missään vaiheessa ole tyrkyttänyt joten elä tuu mulle mussuttamaan vitun vatipää.

    Nykyään olen sanonu jo näille kommentoijille suoraan mitä ajattelen, en minäkään mene heille mussuttamaan siitä että ajavat paskalla autolla tai kittaavat päivittäin viinaa/limpparia/kahvia tms. mistä voisin ihan samalla tavalla mennä äpisemään.

     
     
  2. #2

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Joutuuhan tämän käyttöä melkein kaikille perustelemaan mutta kun ymmärtävät mistä on kyse niin useimmiten tulee kyllä positiivisia vastauksia ja jotkut ovat jopa kiinnostuneita itsekin hankkimaan.

     
     
  3. #3

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Nyt kun aloin itse etsimään tietoa tästä netistä ja vähän jutustelin eri kavereitten kanssa, jotka myöskin polttavat ja ovat koittaneet lopettaa useampaan otteeseen, niin olen saanut onneksi toistaiseksi vain mielenkiintoisia kommentteja tyyliin "kerro sitten, miltä tuntuu ja miten hinta & tilaus jne.". Parempi puolisko on tupakkavihaaja, missä onkin osasyy omaan lopettamiseeni, mutta suhtautui tähän asiaan muuten oikein positiivisesti, paitsi epäili kustannuksia, jos tavara pitää aina tilata ulkomailta ja on riski jäädä tulliin. Itse päätin lopettaessani, että jos tupakasta joskus tulee versio, joka ei tervaa keuhkoja (harrastan urheilua edelleen ihan kohtuullisesti) ja haisisi vähän vähemmän, että kotiväkikin sen hyväksyy, niin sauhuttelen kyllä hamaan loppuun asti. Nicorettet ja muut valmisteet ovat omien kokemuksieni mukaan kaukana siitä nautinnosta, mitä tupakoinnilla haen. Toistaiseksi siis palaute on ollut positiivista, mutta enpä ole asiaa vielä ottanut esiin terveysintoilijakavereideni kanssa, joilta saattanee pahimmillaan irrota noita "huijaat ittees"-kommentteja. Katsotaan ja odotellaan, sano....

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Mä olen kuullut monenlaisia kommentteja. Töissä eräs heppu kysyi "voiko tuolla tehdä muuta kuin leikkiä" (aito kysymys, kun toisella hepulla oli halpa "no" täytteinen malli!), keskustelu loppui nikotiinin höyrystämisen mainittuani. Tupakoijana hän ymmärsi asian hyvin.

    Parempi puolisko piti mulla asiaa varsin positiivisena, kuten minä itsekin. Ainakin se karsea perinteisen tupakan haju hävisi yllättävän äkkiä ja parantunut maku/hajuaisti jopa häiritsee ihan ensimäisistä päivästä alkaen.

    Yleistä suhtautumista en viitsisi kokeilla silti kovin avoimesti. Oma suosikkini onkin tuosta syystä perinteisen tupakan näköinen malli, jota uskaltaa käyttää kadulla kulkiessa. Veikkaisin, että sinisellä ledillä varustettu musta vekotin olisi turhaa ongelmien kerjäämistä, vaikka tyylikkään näköinen sinänsä.

     
     
  5. #5

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Joo, nyt voi kyllä sanoa, että on melko moni tuttu ja tuntematon osoittanut vaihtelevaa kiinnostusta aiheeseen. Suurimmaksi osaksi porukka on ollut sen jälkeen, kun on kuullut mistä on kyse, että miten voi olla ettei tuota ole tullut laajemmin vielä Suomeen. Ensivaikutelma on kyllä, että moni tupakoija olisi valmis ainakin testaamaan, jos asiaan ei kuuluisi niin paljoa tiedon etsimistä ja säätöä, kuin esimerkiksi ulkomailta tilaaminen. Olisinpa itsekin valmis maksamaan varmasti vielä vähän päälle Brittilän hintoihin, jos e-nestettä saisi lähiapteekista. Voi kyllä olla että suurin osa tuosta omasta tuttavapiiristä on aika teknisesti suuntautunutta väkeä, joita ei hirveästi akut ja sähkölaitteet ahista, kuten joitakin voi. Tänään tosin feilasin surkeasti yliopistolla, kun joku ilmeisesti logistiikka-/kuljetusfirman mies kiinnostui ja alkoi kyselemään kun olimme siinä ulkona yhtä aikaa "tupakalla", nimittäin ohjeistin kaverin hakemaan tietoa googlella hakusanalla "sähkötupakka". Sillä löytyy juuri noita huijarisivustoja, joissa myydään tai linkataan kauppoihin joissa myydään joitakin random-malleja hintaan 100e :/ Jospa ensi kerralla muistaisi tuommoisessa tilanteessa vain sanoa sen e-savuke-taikasanan. Et saisi Vizi hakukoneoptimoitua tätä sivua olemaan ensimmäinen osuma millä tahansa aiheeseen liittyvällä hakusanalla etsittäessä Sähkötupakka on varmasti ainakin semmoinen millä asiasta paljoa tietämättömät voivat hakea tietoa, sillä itsekin aloitin.

     
     
  6. #6

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Mun tietotaidolla sain nostettua "sähkötupakka" hakusanalla tulosta Googlen sivulta 10 tällä hetkellä sivulle 3 Lähinnä muuttamalla sivujen otsikoita ja asettelemalla avainsanoja. "esavuke" ja "e-savuke" on jo näköjään Googlen ensimmäinen toimiva linkki. Jos joku tietää Googlen toiminnasta enemmän niin kuuntelen. Niin ja olen ostanut myös esavuke.com (ilman väliviivaa) domainin mitä on helpompi suullisesti mainostaa

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Tosiaan aattelin tästä bumpata kun ei viitsi omaa topiccia aiheelle tehdä.

    Itse oon kans huomannut että reaktiot vaihtelee kolmella eri tasolla, positiivinen - neutraali - negatiivinen.
    Positiivisia on tullut kaikista eniten, yms kaikki lähipiirin kaverit, sukulaiset, perhe yms monet tutut on olleet asiasta erittäin positiviisia, ja monet kaveritkin ovat päättäneet tilata testiversioita yms.

    Sitten on neutraaleita yksilöitä jotka luultavasti eivät koskaan ole tekemisissä tupakoinnin kanssa (ja tuolloin heille sillä nyt ei ole mitään merkitystäkään) ja jotka eivät yksinkertaisesti ole joko kuulleet e-savukkeista tai eivät ymmärrä sen logiikkaa.

    Sitten on negatiiviset, yleisimpiä mitä itsellä on varsinkin internet foorumeilla (joissa olen julistanut mielenkiintoni) tulleet vastaan on "ammatti röökaajat" eli ne (monasti machoilija) tyypit jotka on polttaneet röökiä jo pitkään, mutta edelleen elättelevät ajatusta että se olisi jotenkin siistiä tai coolia ja jos tällanen korvike on niin sehän on ihan neiti hommaa ja täyttä shaibaa.

    Äimistyttävin tapaus oli eräs lukiokaveri (sittemmin lähinnä facebook tuttu) joka veti päälle niin käsittämätöntä anti-sähkösavuke negatiivisuutta ja yli-analogisten lobbausta että huh huh, eikä kyseinen henkilö siis edes ole polttanut moneen vuoteen. Kun esittelin kyseistä laitetta vastaukset olivat aluksi sen sijaan että olisivat olleet odottamiani "hyvä juttu" "Siistiä että tällanen korvike on keksitty" vastaukset olivatkin luokkaa: "Hmmm..kyl mää mieluummin polttaisin tupaskia ku imisin tuollasta" ja "Mut en kyllä ymmärrä tuollasta hifistelyä. Imetään jotain muovitikkua"

    Tästä vedinkin johtopäätöksen että tähän negatiivisuuden asteeseen menevät ne ihmiset jotka ovat polttaneet/polttavat mutta eivät ole vain yksinkertaisesti kokeilleet sitä miltä e-savukkeen poltto tuntuu. Kauemmin kestäneen keskustelun jälkeen puheet olivat jo luokkaa: "Tuolla nyt riisutaan tupakointiin liittyvät rituaalit ja kulttuuri ja lopulta sitä imetään muovitikkua sisällä. En sano, että se väärin olisi, mutta tuskinpa tuosta mitään hittituotetta tulee" ja vielä pahempaa suhteiden halkomista mitä en viitsi tähän lisätä.

    Yksinkertaisesti en pysty sisäistämään sitä mistä tällainen överi negatiivisuus tulee.

     
     
  8. #8
    JaaGeRMaisTeR
    Vieras

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Normaalisti aika puhasta kateutta Kyllä se pakkaa ottaa aivoon ku käy esittelemässä jotain uutta joka ei olekkaa toiselle tullu vielä internetissä vastaan ittelle ei paljoa nuita nega palautteita ole tullu.. enemmän naureskelua että tussia kaveri imee.. mutta hymy on hyytyny viimeistään ku puhaltaa massiivi höyryt keuhkoista ja maiskuttaa ilosesti ilmottaen että nallekarkit on aika jees

     
     
  9. #9

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Onhan noita suhtautujia juu, en ole mikään älytön julkihöyryttelijä mutta mutta muutama ryhmittymä jotka tullut havaittua:

    1. Ihmettelijät Mikä ihme toi on ??? Täysin harmittomia tapauksia, yleensä eivät itse ole polttaneet koskaan.
    2. Sitä ollaan lopettamassa tupakanpoltto, kyllä minä lopetin kerrasta ilman mitään jne jne jne jne jaada jaada...... (mistään loppettamisesta edes maininnu)
    3. Vanhat lääkefirma inholaattorikäyttäjät, noi on ihan turhia, heitä ne ny jo roskiin, voin pitää kantta auki ja tässä oikee tupakka
    4. Ehkä aavistuksen laitapuolen kulkijat, osa oikeesti tietää mikä esavuke on, kysellään onko tullu mitään oireita yms
    5. Sitte on nämä perus negatiivit, kaikki jatkosodan jälkeiset keksinnöt on itse keksintöjä
    6. tupakoitsijat, mieli selvästi tekisi edes kokeilla mutta selkeästi ollaan perus kielteisiä, en ymmärrä.

    Mainitaan nyt vielä että mitään tyrkytystä tai oikeestaan mainontaa en ole tehny kenellekkään, koska inhoan itse sitä ylitsekaiken. Höyryt kyllä tarjoan henkilön omasta aloitteesta, ei siinä mitään, tietoakin on saatavissa samaan rahaan. Tässäpä nyt jotain havaintoja ja kokemuksia, työpaikan tupakka paikalla olisi hedelmällinen maaperä mutta se olisi laitonta.
    Bombshell on parhautta!

     
     
  10. #10

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Minulle yks tuttu sanoi et olit kyl tosi cool kun vetelit sitä säpäkkääs sielä terassilla ,tuli siittä aikas hyvä mieli meikikselle kun sai hyvää palautetta kerrankin nätiltä naiselta

     
     
  11. #11

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Tässä nyt jotain uutta.. ainakin itselle;
    Olin jo aika tottunut/väsynyt selittelemään ego-ttiani tupakkahuoneessa.. Ja väsynyt saamaan vastauksen "no mitä eroa siinä sitten on, kuitenkin saat nikotiinia ja kuolet"

    Eräs päivä, näin taas jo kaukaa että eräs työkaverini katsoo "höyryttelyäni" ja lähestyy. Varaudun palopuheeseen, mutta; "Mitäs sulla tossa höyryää, itellä on tällästa virosta tuotua ry4sta(oli muuten hemmetin hyvää)" Vieläkin vähän leuka venähtäneen olonen

    .. Ei se niin harvinaista ole enään. Iso osa meistä vaan pitää höyryttelyn piilossa..

     
     
  12. #12

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Koska aikaansa edellä olevilla ois ollut helppoa vastaava tempaus keskiajalla ois tiennyt rovioo oitis 8)

     
     
  13. #13

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    joo ja onhan se nyt suomalaista kulttuuria vastaan jos sulla on kaikki hyvin ja et edes tupakkaa polta

     
     
  14. #14
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    634

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Enpä ole vielä livenä törmännyt höyryttelyyn, mutta kimmokkeen tähän suuntaan sain siitä, että duunikaveri kertoi suunnittelevansa siirtymistä tälle alalle. Aiheessa pysymiseksi voisin heittää ilmaan kysymyksen: onko kenelläkään kokemusta miten asiaan suhtautuvat ne kerrostalojen parvekkeilla tupakointia ja grillaamista vastustavat mummot (tai muut mukavat naapurit)? Omakotiasujana ainoa kosketuspinta sellaisiin on vaimon mummo, johon on riittävän hyvä väli, ettei pääse häiritsemään.

     
     
  15. #15

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ko2610 Näytä viesti
    Enpä ole vielä livenä törmännyt höyryttelyyn, mutta kimmokkeen tähän suuntaan sain siitä, että duunikaveri kertoi suunnittelevansa siirtymistä tälle alalle. Aiheessa pysymiseksi voisin heittää ilmaan kysymyksen: onko kenelläkään kokemusta miten asiaan suhtautuvat ne kerrostalojen parvekkeilla tupakointia ja grillaamista vastustavat mummot (tai muut mukavat naapurit)? Omakotiasujana ainoa kosketuspinta sellaisiin on vaimon mummo, johon on riittävän hyvä väli, ettei pääse häiritsemään.
    höyryttelyssä se hyvä puoli että sitä ei ne "rakkaat" naapurit haista.. eikä se mummokaan, ellet nyt nenän edessä päätä pistää höyryksi. Itse höyryttelen sisällä (Tupakkaa en siedä edes taka- tai etupihalla) ..

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Enpä tiedä, itse ainakin nautin sisällä höyryttelystä enemmän kuin ulkona.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    146

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Yleinen suhtautuminen on ollut positiivinen, varsinkin kun alun kokeilunhalun hälvettyä pubissakin siirtyy nykyään ihan kiltisti terassin puolelle höyryttelemään. Ainuttakaan "polttasit nyt oikeeta tupakkia prkle" -kommenttia ei ole vielä tullut vastaan, vaikka aika monen kanssa asiasta on ehtinyt jo keskustelemaan.

    Jotenkin tuntuu siltä että mitä ahtaammalle valtio on tupakkimiehet ajanut, sitä kiihkeämmin tupakanpolttoa puolustetaan. Kyllähän ne jatkuvat hinnannostot ja erilaiset tupakointikiellot ottivat itseänikin aikoinaan pannuun todella rajusti, mutta jos esimerkiksi vuosi sitten joku olisi tullut mulle esittelemään sähkötupakkia ilman sen kummempaa saarnausta (tai vaikka saarnauksenkin kanssa, olisin tässä tapauksessa saattanut jopa kuunnella ) niin olisin siirtynyt näihin jo paljon aiemmin. Kun päämääränä on savuton Suomi, niin eiköhän se runnota ajan mittaan läpi vaikka väkisin, mitä sitä terveytensä uhalla vastaan pistämään.


    Nyt: Smok Vape Pen Plus
    Menneet: 510, eGo-T, eGo-VV, Megalodon, Oval V6, Bolt, eGo Twist, Lavatube Mini V1, SD Keyring, Buzz Pro, Sentinel, Vamo V5, eGo AIO, Vaporesso Swag, Eleaf iStick

     
     
  18. #18
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    No jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin suurin osa suomalaisista ihmisistä jotka näkee sinun höyryttelevän ihan missä vaan näkee sinut ja mitä teet, mutta ei ajattele siitä sen erikoisemmin mitään. Siis vaikka vetäisit Bomshelliä sisäkahvilassa. Ihmiset ei vaan välitä. Siis näitä ne suurin osa ihmisistä on.

    Ne jotka välittää jotain on niitä jotka itse polttaa, on polttanut tai tuttava polttaa. Ne voi jo katsoa pitempään eli yli puoli sekuntia. Ja kyllä minua saa katsella kun laillisesti siellä kahvilassa imailen menemään. Koska olen herrasmieshöyryttelijä niin pidän höyryt hitusen pitempään ennen ulospuhallusta ja senkin teen tehokkaasti ettei jää mitään sienipilveä pyörimään ympärille. Ja juttelemaan saa tulla aiheesta ihan kuka vaan, mukava turista asian tiimoilta.

     
     
  19. #19
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2009
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    98

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    Mä tykkään höyrytellä julkisesti ja näkyvästi aina kun se on mahdollista. En kuitenkaan sellaisissa paikoissa, joissa se voisi aiheuttaa mielipahaa tai järjestysongelmia. Esim. ravintoloissa käyn terassilla, mutta vaikkapa kaupassa käydessä saatan kyllä höyrytellä, eikä siitä ole kukaan mulle tullu sanomaan. Koitan höyrytellä näkyvästi, koska oikeasti uskon, että tämä olisi hieno tapa lopettaa analogisten veto monille röökaajille.

    Asun sillä tavalla hienolla seudulla, että täällä on paljon nuoria aikuisia ja opiskelijoita ja varsinkin ravintoloissa porukkaa tulee paljon kyselemään sähkötupakoinnista ja tietoa tottakai tarjoan ja uteliaimmille myös tämän fooumin osoitetta.

    Töissä meillä on pari noita machoja, jotka suhtautuu epäilevästi. Muutama asiakas on käynyt kysymässä nähtyään mut takapihalla ego-t huulessa, et mikä pötkylä se on ja niille olen myös tietoa antanut. Siitä, mikä lie tulos, ei ole tarkempaa tietoa.

     
     
  20. #20
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    55

    Vs: Yleinen suhtautuminen e-savukkeisiin

    YO-koesalissa ei ainakaan höyryttelyä sallita Kävivät pari meidän koulun viimevuotista abia kysymässä rehtorilta kantaa tähän. Esavuke luokiteltiin "tekniseksi apuvälineeksi" Noh, tästä huolimatta omaa YO-koetilannetta oli helpottamassa eGo taskussa, jota kävin pari kertaa vessassa imemässä

     
     
Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •