Tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    19

    Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

    Moikka!

    Tuli sellainen mieleen, että onko erilaisilla nesteillä vaikutusta atomiserin kestoikään?
    "Well, it's one louder, isn't it?"

     
     
  2. #2

    Vs: Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

    Hah, löysinpäs jo olemassa olevan ketjun

    Tuli ajankohtaiseksi itsellenikin tämä aihe, kun viikossa sippasi 3 atoa höyrytellessäni erään firman nesteitä... Ensimmäistä en edes ihmetellyt, kun oli ollut käytössä jo pari viikkoa, toisen kohdalla ajattelin olevan huonoa tuuria, mutta kun kolmas meni, alkoi jo ärsyttää. Kaikki 510-t lr atoja.
    Yhden sain pelastettua kun keitin, mutta kaksi muuta eivät enää heränneet henkiin.
    Huomasin uudelleen täyttäessä, että nestejämät tankissa muuttuvat poikkeuksetta sellaiseksi palaneen ruskean sävyiseksi, kun muiden nesteiden kohdalla ei tälläistä ole käynyt. Viisaammat kertokaa, olenko optikon tarpeessa, vai onko tosiaan niin, että joidenkin valmistajien nesteet jysähtävät laitteisiin ja tukkivat ne? En nyt tässä viitsi julkisesti ostopaikkaa huudella, jos vika onkin käyttäjässä

     
     
  3. #3
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

    Tarkennatko miten "sippasi"? Menivät täysin mykiksi? Oletko varma ettei ole kosketus ongelma, eli akku ei saa kosketusta atoon. Ei tuolla nesteellä pitäisi olla erikoisempia vaikutuksia. Jotkut nesteet toki tukkivat aton herkemmin, mutta ei se silloinkaan rikki ole. Nyt on yli 3kk höyrytelty, enkä yhtään atoa ole vielä rikki saanut (normia tai LR).

     
     
  4. #4

    Vs: Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

    Itse huomannut sen että mitä mustempaa nestettä käyttää sen useammin aton joudun pesemään.Caramelized Cappuccino on hyvä esimerkki, kun päivittäin katson vastuksen kunnon niin ei meinaa vastuslangasta näkyä mitään. Höyryä tulee, mutta muutaman päivän jälkeen kun pesen langan ja kuivapoltan niin kaikki palautuu normaaliksi. Näissä käy akkiä niin kuin auton jarrujen kanssa, että pikkuhiljaa tiedostamatta painaa poljinta lujempaa eikä huomaa jarrujen heikentyneen eli kun olen pessyt ja kuivapolttanut "hyvin toimivan aton" niin maku ja höyrynmäärä moninkertaistuu. Purettavalla atolla nämä on helppo huomata kun ei tarvii muuta kuin kiertää lanka esiin,aikaa menee n 4sek.

     
     
  5. #5

    Vs: Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

    Mykiksi menivät, kyllä. Ensin teho alkoi hiipua, sitten loppui toiminta kokonaan. Ei höyryä, eikä sitä suhinaa kun yritin kuunnella. Kiitokset vinkeistä, taidan vielä uudestaan kokeilla putsaamista, mihkään purkuhommiin musta ei kyllä ole. Kierteitä olen kyllä ajoittain putsaillut, sekä atoista että akuista.

     
     
  6. #6

    Vs: Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

    [quote=helinä;26990]
    Mykiksi menivät, kyllä. Ensin teho alkoi hiipua, sitten loppui toiminta kokonaan. Ei höyryä, eikä sitä suhinaa kun yritin kuunnella. Kiitokset vinkeistä, taidan vielä uudestaan kokeilla putsaamista, mihkään purkuhommiin musta ei kyllä ole. Kierteitä olen kyllä ajoittain putsaillut, sekä atoista että akuista.
    [/quot Niiden akkujen ja atomisaattoreiden keskinapaa voi koittaa nostaa hivenen ylöspäin vaikka fiskarssin käyrillä kynsisaksilla ,ne kun painuvat usein alemmaksi ja sitten ei virta kulje ollenkaan .Tuollainen kannattaa kokeilla aluksi siinä ei montaa minuuttia mene ,vikana se on aikas yleinen näiden laitteiden kanssa . 8)ps juuri itse korjasin "toimimattoman " juuri niin

     
     
  7. #7
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Atomiserin kesto ja erilaiset nesteet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jonekki Näytä viesti
    Itse huomannut sen että mitä mustempaa nestettä käyttää sen useammin aton joudun pesemään.Caramelized Cappuccino on hyvä esimerkki, kun päivittäin katson vastuksen kunnon niin ei meinaa vastuslangasta näkyä mitään. Höyryä tulee, mutta muutaman päivän jälkeen kun pesen langan ja kuivapoltan niin kaikki palautuu normaaliksi. Näissä käy akkiä niin kuin auton jarrujen kanssa, että pikkuhiljaa tiedostamatta painaa poljinta lujempaa eikä huomaa jarrujen heikentyneen eli kun olen pessyt ja kuivapolttanut "hyvin toimivan aton" niin maku ja höyrynmäärä moninkertaistuu. Purettavalla atolla nämä on helppo huomata kun ei tarvii muuta kuin kiertää lanka esiin,aikaa menee n 4sek.
    +1

    Mitä tummempi neste, sitä nopeammin Atomisaattori tukkiutuu... Riittävillä pesuilla ja kuivapoltoilla toki kokonaiskäyttöikä Atoilla on varmasti lähes yhtä pitkä, kuin kirkkaillakin nesteillä. Lisää huoltotoimenpiteistä löytyy hakua käyttämällä.

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •