Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 32

Aihe: Koukkuun?

  1. #1

    Koukkuun?

    Onko porukka jäänyt e-savukkeeseen koukkuun samalla tavalla ku normi röökiin,vai onko helpompi olla ilman e-röökiä,ku normaalia?

     
     
  2. #2
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: Koukkuun?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja T-u-p-a-k-k-a Näytä viesti
    Onko porukka jäänyt e-savukkeeseen koukkuun samalla tavalla ku normi röökiin,vai onko helpompi olla ilman e-röökiä,ku normaalia?
    Täähän riippuu aivan siitä miten vahvaa nestettä käytät, mut omakohtaset kokemukset ainakin on 14mg-18mg nesteistä sellaiset, että sauhuttelumäärä ja siten nikotiininsaanti on pienentyny huomattavasti ja nyt olen ihan "vahingossa" välillä vuorokaudenkin höyryttelemättä lainkaan. Eli eihän se salaisuus ole, että analogisissa on muitakin addiktoivia aineita kuin vaan nikotiini...

     
     
  3. #3
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    59

    Vs: Koukkuun?

    Mä höyryttelen saman verran kuin polttelin ennen, eli kerran tunnissa. Viikonloppuisin jos ottaa alkoholia, niin määrä onkin sitten ihan jotain muuta, mutta niin oli tupakitkin. Alkoholia ottaessani käytän nikotiinitonta nestettä ja vain muutaman kerrran illassa nikotiinillista, ettei tulisi niin paljon sitä nikoa. Viikolla käytän vain nikotiininestettä(8 mg). Kyllä mä ainakin olen jo nyt koukussa tähän enkä edes ajattele lopettavani höyryttelyä.

     
     
  4. #4
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Koukkuun?

    mukavaa touhuahan tämä on. sinänsä tähän "kikkailuun" voi jäädä koukkuun.

    kato nyt esim. sivun perustajaa, tai muita veteraaneja. laitteita on usealla sadalla eurolla hankittuna.

    lets talk about välineurheilu, ja onhan nuo sen myöntänytkin.

    en ole pahoillani jos jään tähän koukkuun. en todellakaan...

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  5. #5
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    59

    Vs: Koukkuun?

    On tämä kuitenkin parempi ja halvempi koukku kuin tupakat. Ja uusi hallitus nostaa taas kerran tupakkaveroa! Ajatteles kun aloitin tupakanpolton Colt-aski maksoi 2 mk ja nyt aski maksaa 5 €!

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41

    Vs: Koukkuun?

    Kyllähän nikotiini aina koukuttaa, tiedän useita jotka ei enää polta mutta nikotiinipurkkaa on menny jo vuosia. Välineurheiluahan tämä on, mutta mieluummin rahansa niihin pistää ku röökeihin. Kamojen tilailu on hauska harrastus ja pelikenttä elää jatkuvalla syötöllä.
    (Haittaohjelman sisältävä linkki poistettu)

     
     
  7. #7

    Vs: Koukkuun?

    Ei se kai mikään uutinen ole joo, että nikotiiniin voi jäädä koukkuun. Minun nähdäkseni se ei ole mitenkään huono asia kuitenkaan, sillä nikotiini itsessään ei ole karsinogeeni (lue: ei aiheuta syöpää), eikä sillä ymmärtääkseni ole juuri sen enempää haitallisia terveysvaikutuksia, kuin eräällä toisella hyvin yleisellä alkaloidilla - nimeltään kofeiini. Koska nikotiini on piriste, siinä missä kofeiinikin, se vaikuttaa näinollen dopamiinireseptoreihin ja voi nostaa sydämen lyöntitiheyttä, mikä on muutenkin ominaista piristeille. Piristeiden pääasiallinen funktiohan on aktivoida ja kiihdyttää elintoimintoja. Nikotiini imeytyy myös ihon läpi, joten jos e-nesteiden kanssa läträtessä käsille valuu nikotiininestetta, niin kädet kannattaa luonnollisesti pestä läträämisen jälkeen.

    On ollut myös paljon polemiikkia siitä, onko e-savuke oikeasti analogitupakan korvike. Minun mielestä ei.

    Asia on mielestäni nimittäin täsmälleen päinvastoin. Analogitupakka on e-savukkeen korvike. E-savuke toimii paljon paremmin ja on niin paljon paremman makuista, että analogisavukkeeseen en enää koske, ellei se ole ainoa ja viimeinen vaihtoehto.

    Muutaman päivän e-savuketta käyttäneenä, voin omalta kohdalta sanoa, että olisi todella vaikeaa aloittaa analogisten polttaminen uudelleen.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    176

    Vs: Koukkuun?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    Ei se kai mikään uutinen ole joo, että nikotiiniin voi jäädä koukkuun. Minun nähdäkseni se ei ole mitenkään huono asia kuitenkaan, sillä nikotiini itsessään ei ole karsinogeeni (lue: ei aiheuta syöpää), eikä sillä ymmärtääkseni ole juuri sen enempää haitallisia terveysvaikutuksia, kuin eräällä toisella hyvin yleisellä alkaloidilla - nimeltään kofeiini. Koska nikotiini on piriste, siinä missä kofeiinikin, se vaikuttaa näinollen dopamiinireseptoreihin ja voi nostaa sydämen lyöntitiheyttä, mikä on muutenkin ominaista piristeille. Piristeiden pääasiallinen funktiohan on aktivoida ja kiihdyttää elintoimintoja. Nikotiini imeytyy myös ihon läpi, joten jos e-nesteiden kanssa läträtessä käsille valuu nikotiininestetta, niin kädet kannattaa luonnollisesti pestä läträämisen jälkeen.

    On ollut myös paljon polemiikkia siitä, onko e-savuke oikeasti analogitupakan korvike. Minun mielestä ei.

    Asia on mielestäni nimittäin täsmälleen päinvastoin. Analogitupakka on e-savukkeen korvike. E-savuke toimii paljon paremmin ja on niin paljon paremman makuista, että analogisavukkeeseen en enää koske, ellei se ole ainoa ja viimeinen vaihtoehto.

    Muutaman päivän e-savuketta käyttäneenä, voin omalta kohdalta sanoa, että olisi todella vaikeaa aloittaa analogisten polttaminen uudelleen.
    Sama täällä, ois kyllä ihan mahdoton ajatus aloittaa röökin vetäminen uudelleen.

    Alkaa jo pelkkä hajukin tehdä pahaa kun tuolla kaduilla sen spaddun hajun nenäänsä saa.
    "Kun kyse on rahast, niin moni vaikeni. Yhteiskunta pakottaa tekee sen eteen kaikkeni. Se sama raha saattaa viedä minun naiseni, voisko joku kertoo mis voin myydä munuaiseni?"

     
     
  9. #9

    Vs: Koukkuun?

    Aika monet e-savukkeeseen siirtyneet sanoo samaa tuosta tupakan hajusta. Spaddun haju ei itseäni vielä ole alkanut häiritsemään, mutta luultavasti sekin päivä vielä koittaa

    En kuitenkaan ajatellut aloittaa mitään yleistä tupakoinninvastaista kampanjaa, sillä minun mielestäni ihmiset saavat tunkea kehoonsa mitä lystäävät - niin kauan kun siitä ei ole muille haittaa.

    E-savuketta olen kuitenkin alkanut ystävilleni jossain määrin mainostaa, koska minusta olisi ihan mukavaa jos he eivät kuolisi ennenaikaisesti tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  10. #10
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kristiinankaupunki
    Viestit
    428

    Vs: Koukkuun?

    Olen huomannut että voi olla monta tuntia höyryttelemättä. Toisaalta joskus höyryttelee pari kolme imua ja taas vartin päästä uuden satsin
    Tupakka haisee aivan hel.... pahalle. Ei häiritse mutta en kyllä pidäkkään, ottaa nenuun


    laitteet: EGO+Boget

     
     
  11. #11

    Vs: Koukkuun?

    Tulee lussutettua huomattavasti useammin kuin paperimallia. Seokset ovat koko ajan kylläkin laimentuneet. Jonkun kk:n kun kestäisivät nuo eGon patterit, niin uskoisin kevään korvilla olevan jo ihan eri supolven helppokäyttöisiä vimpaimia saatavana. On näiden vehkeitten kehitys sen muutaman kuukauden aikana, jota olen melkoisenkin aktiivisesti seuraillut, ollut melkoisen nopeata.

     
     
  12. #12

    Vs: Koukkuun?

    Luulen näin parin kuukauden käytön jälkeen että kyllä tähän koukkuun jää. Ja tätä tulee imettyä lähes koko ajan, kun taas sikarilla tuli käytyä noin 1-2 h välein.
    Osittain syynä on varmaan uutuuden viehätys ja toisena se että tätä voi tehdä kotona ja töissä missä vaan, sikarille piti lähteä ulos tai töissä tupakkakoppiin.

     
     
  13. #13
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Koukkuun?

    Jää koukkuun jos tupakkaankin jäänyt.Vaan on hyvä kysyä onko 1ml nestettä päivässä vaarallisempaa,kuin 30 tupakkaa???

     
     
  14. #14
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    2

    Vs: Koukkuun?

    Totta hvetissä tähän jää koukkuun. Alkuun jopa sain jotain nikotiinimyrkytyksen oireita liiallisen höyryttelyn takia, tosin sai niitä tavallisella tupakallakin etenkin humalapäissään. Nykyään litkut ovat huomattavasti laimeampia kuin alkuun, sekä myös höyryttelyn määrä on vähentyny tietyissä tilanteissa. Mutta voin myöntää olevani "koukussa". Tosin enemmänkin harrastelumielessä, laitteita ja litkuja tulee itse sävellettyä kokoajan.

     
     
  15. #15
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Koukkuun?

    Kahdesti olen onnistunut jättään sähkövehkeet kotiin töihin mennessä. Ihan hyvin on päivän pärjännyt ilman höyryä. Sanoisin että aika vähillä höyryillä pärjäis jos haluais.

     
     
  16. #16

    Vs: Koukkuun?

    Eipä tätä tule käytettyä ollenkaan samalla tavalla kuin röökiä. Röökatessa tuli vähintään tunnin välein sellainen fiilis, että jaahas, nyt on käytävä röökillä. Sähköpuikon kanssa sitä ottaa parit henkoset silloin kun rehellisesti tekee mieli, eikä tule väkisin poltettua koko tupakkaa pihalla istuen. Välillä menee huomaamatta useampi tunti tai päiväkin ilman. Normaalitahdilla itselläni menee suurin piirtein millilitran verran 8-12mg nestettä päivässä, eli näin lyhyellä matikalla laskettuna nikotiinia tulee kulutettua reilusti vähemmän kuin röökatessa (aski tai maxi punaista per päivä).

     
     
  17. #17

    Vs: Koukkuun?

    ^^aikas osuvasti sanottu. Eipä ole pahemmin haitannut, jos on unohtanut hetkeksi höyryttelyn Röökiä olisi heti seuraavalta huoltikselta etc hakenut

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Koukkuun?

    Esim. tänään ollut koko päivän ilman höyryä ja tajusin sen vasta vähän aika sitten. Taidanpa maistella hiukan jaffa keksiä sen kunniaks!

     
     
  19. #19
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    69

    Vs: Koukkuun?

    Sen verran noita litkuja himassa, että pakko se tutti on kokoajan suussa olla

     
     
  20. #20
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Koukkuun?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    Ei se kai mikään uutinen ole joo, että nikotiiniin voi jäädä koukkuun. Minun nähdäkseni se ei ole mitenkään huono asia kuitenkaan, sillä nikotiini itsessään ei ole karsinogeeni (lue: ei aiheuta syöpää), eikä sillä ymmärtääkseni ole juuri sen enempää haitallisia terveysvaikutuksia, kuin eräällä toisella hyvin yleisellä alkaloidilla - nimeltään kofeiini. Koska nikotiini on piriste, siinä missä kofeiinikin, se vaikuttaa näinollen dopamiinireseptoreihin ja voi nostaa sydämen lyöntitiheyttä, mikä on muutenkin ominaista piristeille. Piristeiden pääasiallinen funktiohan on aktivoida ja kiihdyttää elintoimintoja. Nikotiini imeytyy myös ihon läpi, joten jos e-nesteiden kanssa läträtessä käsille valuu nikotiininestetta, niin kädet kannattaa luonnollisesti pestä läträämisen jälkeen.
    Höyryyn siirtyminen poistaa kyllä nuo tupakan palamisesta aiheutuvat haitat + usean monen muun kemikaalin ja yhdisteen haitat, mutta nikotiini jää. Samalla tavalla kuin "oikeassa" tupakassa, tässäkin nikotiini vaikuttaa paikallisesti keuhkoihin ja suurimmaksi osaksi verisuonia supistavan vaikutuksen (ja mitäkaikkea muuta) takia altistuminen kauhkoahtaumaan on samaa luokkaa kuin tupakassa. Toki tähän pystyy vaikuttamaan nesteen niksapitoisuuksilla.

    Mutta emme kai me mitään vitamiinihöyryä kuvittelekkaan imevämme? O0
    -maailmassa jossa mm piparit tuhoavat maksan ja kynttilät, perunalastut yms aiheuttavat syöpää...

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •