Tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Apuja ensimmäiseen meshi vehkeeseen

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    23

    Apuja ensimmäiseen meshi vehkeeseen

    Nonni tuli hommattuun ensimmäinen Genesis-atomisaattori. Loistopeli kun vaan sattuu toimimaan. Eli setuppi tehty ohjeitten mukaan. On hapetettu, leikattu 45 asteen kulmaan, karstotettu noin 4-5 kertaa. Vastuslanka hehkuu kivan punasena koko matkalta eli ei ole hotspotteja. Sitten itse ongelmaan. Saan noin 4-5 savut ja sitten iskee dryhittiä. Aton kun kääntää ylös alaisin niin saa taas jokuset sauhut ja jälleen dryhit. Eli käsittääkseni setuppi ei nyt wikkaa oikein? Mesh-verkosta ei tarkempaa tietoa Canthal taitaa olla 0,22-0,25mm.

    Oisko jollain heittää jotain pro-vinkkiä niin pääsee höyryymään kunnolla. Nii ja kyseessä oli Phoenixin Pico
    Laitteisto: Caravela klooni, Smok RSST

     
     
  2. #2
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Apuja ensimmäiseen meshi vehkeeseen

    Wickausongelmaltahan tuo kuulostaa, jos vastuslanka ottaa hyvin meshiin kiinni koko matkalta.. Voit kokeilla pyöritellä "umpinaisen" wickin, eli melko leveä pätkä meshiä, joka sitten kääritään mahdollisimman tiukaksi paketiksi siten, että keskireikä on mahdollisimman pieni/olematon. Tai sitten voit kokeilla laadukkaammalla meshillä, suht isolla silmäluvulla, esim. #400-500.
    Jos mesh on mukana tullutta, niin ne eivät yleensä hirveän laadukkaita ole ja ainakin itselläni mm. The Mesh Companyn verkot on toiminu huomattavasti paremmin.
    Tietysti voit kokeilla myös höyrytellä "perinteisellä" genny-tyylillä, eli pitää modia hieman yläviistoon samalla kun otat henkosia.

     
     
  3. #3
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    23

    Vs: Apuja ensimmäiseen meshi vehkeeseen

    Okei eli keskireiän pitää siis olla mahdollisimman pieni? Olin siinä käsityksessä, että sen pitää olla mahdollisimman avonainen. Eli tuo voi selittää ongelmaa samoin tuo meshin laatu tai siis sen puute. Tuli mieleen vielä sellainen juttu. Joskus tuo plussa "tolpan" ja meshin välinen vastuslanka hehkuu punaisena pelkästään siitä kohdasta missä se on ilmassa. Eli sen plussan ja meshin välisen matkan. Kuuluuko asiaan vai? Kiitos jo näistä neuvoista.
    Laitteisto: Caravela klooni, Smok RSST

     
     
  4. #4
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Apuja ensimmäiseen meshi vehkeeseen

    Iso keskireikä pelittää (ainakin mun kokemuksen perusteella) silloin, jos tankkia kallistaa höyrytellessä, eli tavallaan kaataa nestettä sinne sisään. Umpinainen meshi taas wickaa usein ihan pystyssäkin, kunhan meshin reikien koko on nesteen viskositeetille sopivaa.
    Lanka ei saisi hehkua mistään kohdasta, muuten tulee dry hittiä. Kokeile kääntää se vastus ikään kuin plussapostin "taakse", eli siten, että se muodostaa s-kirjaimen ylhäältä katsottuna postin ja meshin väliin. Jos ei sekään auta, niin kiristä lankaa hieman, siten että meshi tulee lähemmäksi postia.

    En sitten tosiaan mikään meshguru ole, mutta nää on vinkkejä joita olen itse täältä bongaillut ja kokeillut, jos viisaammilla on muuta infoa, niin ei muuta kuin tänne vaan neuvomaan.

     
     
  5. #5
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    23

    Vs: Apuja ensimmäiseen meshi vehkeeseen

    Näillä vinkeillä niska kyyryssä kohtia uusia pettymyksiä. Tuota nesteen viskositeettia on tullu kans mietittyy, kun nyt on vähän paksumman puoleista ei oo mitää tosi jäykkää, mutta hiukan jäykempää mitä yleensä käyttäny. Isot kiitokset kaikille avuista.
    Laitteisto: Caravela klooni, Smok RSST

     
     
  6. #6
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    23

    Vs: Apuja ensimmäiseen meshi vehkeeseen

    Edellä mainitut temput tehty ja muuten pelaa. 3 voltilla pöhisee niin, että keuhkoihin koskee. Isot kiitokset auttaneille.
    Laitteisto: Caravela klooni, Smok RSST

     
     
  7. #7
    Höyryttelijä e-monqu's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    53
    ootteko käyttäny pulssilla hapettamista vai tohottamista? onko wickauksen osalta minkäänlaista eroa?

     
     
  8. #8
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Molempia testattu ja itse en ole huomannit eroa. Pulssittamalla saa vaan nopeammin tehtyä setupin

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •