Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 39

Aihe: Minun valintani aloituspaketiksi

  1. #1
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215

    Minun valintani aloituspaketiksi

    Täällä foorumilla varmasti yksi usemmin kysytty kysymys on: " Mikä aloituspaketti kannattaa hankkia?" Tietoa foorumilta on saatavilla runsaasti, mutta se on pirstaloituneena ja vaatii useiden tuntien etsintää.

    Tämän ketjun tarkoituksena on kerätä tämä tieto hieman kompaktimpaan kokoon. Tarkoituksena on myös kartoittaa " millaisen paketin keräisit aloittelevalle kaverillesi tai itsellesi jos nyt aloittaisit.

    Ketjun tarkoitus ei ole keskustella eri laitteista vaan yksinkertaisesti "kerätä paketeja" meidän kokeneempien valitsemana. Mielenkiintoista on lukea teidän höyrykonkareiden näkemyksiä täydellisestä aloitussetistä. Näin ollen myös aloittavat höyryttelijät saavat arvokasta tietoa.

    Siis Jos nyt aloittaisit, niin millaisen kokoonpanon keräisit?


    Hirsipuutarhurin aloituspaketti olisi:

    eGo Twist 1000mAh x 2
    Vision ego CE 5 V3 clearomisaattori x 3
    Smok Megadualcol 1.5ohm eMDCC
    ( aamukäyttöön )
    Laturi ja verkkovirta adapteri
    Yllä mainitut http://www.puff.fi

    eNesteet:

    Vermillion River Kentucky Peachwood 24mg
    Vermillion River Hard Lemonade 24mg
    Vermillion River KY4 24mg
    Vermillion Kentucky Blend no7 24mg
    Wizmix Coffee
    http://www.ecigwizard.com

     
     
  2. #2

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Gus 18650+ Kayfun + inaweran basat+ psv:n tiivarit.

    Gusi on Paskaa

     
     
  3. #3
    Höyrypää Vonikka's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Kindom of Keminmaa
    Viestit
    672

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja utinkasakka Näytä viesti
    Gus 18650+ Kayfun + inaweran basat+ psv:n tiivarit.
    Ei kyllä itellä tulis mieleenkään moista aloituspakettia suositella...

     
     
  4. #4

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vonikka Näytä viesti
    Ei kyllä itellä tulis mieleenkään moista aloituspakettia suositella...
    Miksi? Hyvin skulaa ja itellä tää on varustelukierteen vuoren huippu tällä hetkellä. Setupin Kayfuniin vääntää vaikka peukalo keskellä kämmentä ja kohtuu tanakalta tää gussi tuntuu notta kestää.
    Ps. hyvät höyryt ja akun kesto

    Gusi on Paskaa

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    139

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Kaufunin löytämisessä ja ostamisessa pieniä hankaluuksia?

     
     
  6. #6

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Antzu Näytä viesti
    Kaufunin löytämisessä ja ostamisessa pieniä hankaluuksia?
    Eikös täällä foorumillakin oo just yks kaupan

    Gusi on Paskaa

     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi


    Topicin tarkoitus ei ollut keskustella / arvioida muiden ehdotuksia, mutta silti:
    Lainaus Alkuperäinen postaaja utinkasakka Näytä viesti
    Gus 18650+ Kayfun + inaweran basat+ psv:n tiivarit.
    Tällä paketilla varmistaa sen, että höyryttelyyn siirtymistä harkitseva kipaisee sinne ärrälle samantien ja ostaa sen tutun ja turvallisen malluaskin.
    a) 10x liian iso
    b) 10x liian kallis
    c) 10x liian monimutkainen

    Itse suosittelisin aloittelijalle jotain mahdollisimman pientä, helppokäyttöistä ja halpaa tupakan oloista laitetta joka kuitenkin antaa makua siitä, mitä paremmilla laitteilla on saavutettavissa. Sitten, jos huomaa höyryttelyn kiinnostavan ja haluaa tästä harrastuksen ja haluaa näperrellä, sitten jotain monimutkaisempaa.
    Toki vain minun nöyrä mielipide

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    No eihän tossa kaufun kombossa oo imo yhtää mitää järkeä ekaks paketiks. Ensinnäkin nesteisiin varmaa parasta tutustua iha valmiina litkuina eikä heti ruveta kokkailemaan ite, ku ei oo luultavasti ees käsitystä PG:n ja VG:n eroista tai miten sitä nyt saa sopivan niksa määrän ku tilasin vahingossa tätä 72mg tiivistettä. Ja oman setupin vääntäminen mekaaniseen modiin ekaks vehkeeks on ny aika hullunkurista puuhaa, jos ei omista/osaa käyttää jotain sähkömittaria, että näkis ohmit. Tähän tarkotukseen parasta joku vv-vehje mistä voi ohmit tarkastaa helposti ja kokeilla vaikka ihan kartoja/clearoja eri ohmeilla, että saa vähän käsitystä miten eri ohmiset vehkeet käyttäytyy.

    Summasummarun: En osaa kuvitella, että tommosella paketilla hirveen kauan mielenkiinto pysyy yllä, kun menee nii säätämiseks ja helpompaa vaa kaivaa se mallu sieltä povarista huulille.

     
     
  9. #9
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Jos ihan untuvikolle pitäisi suositella jotain niin se olisi aika todennäköisesti

    Ego twist + Kanger T3

    Noilla pääsee hyvin alkuu ja on varmasti riittävän helppoa.

    Nesteitä ihan turha suositella kun jokaisella on omat makumieltymykset ja niitä ei saa selville muuta kuin tilaamalla ja kokeilemalla eri nesteitä.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  10. #10

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Itse suosittelisin aloittelijalle jotain mahdollisimman pientä, helppokäyttöistä ja halpaa tupakan oloista laitetta joka kuitenkin antaa makua siitä, mitä paremmilla laitteilla on saavutettavissa.
    Green Smoke?
    Jos on yhtään varaa panostaa Mitä luultavasti analogisen nykyhinnoilla on jokaisella tupakoitsijalla niin IMHO on halvempaa ostaa heti alussa laatuvehkeet kuin pikkuhiljaa sitten päivitellä kohti parempaa ja parempaa. Itellä ainakin ois säästyny pitkä penni mutta jokainen taaplaa tyylillään.

    Gusi on Paskaa

     
     
  11. #11

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja naega Näytä viesti
    No eihän tossa kaufun kombossa oo imo yhtää mitää järkeä ekaks paketiks. Ensinnäkin nesteisiin varmaa parasta tutustua iha valmiina litkuina eikä heti ruveta kokkailemaan ite, ku ei oo luultavasti ees käsitystä PG:n ja VG:n eroista tai miten sitä nyt saa sopivan niksa määrän ku tilasin vahingossa tätä 72mg tiivistettä. Ja oman setupin vääntäminen mekaaniseen modiin ekaks vehkeeks on ny aika hullunkurista puuhaa, jos ei omista/osaa käyttää jotain sähkömittaria, että näkis ohmit. Tähän tarkotukseen parasta joku vv-vehje mistä voi ohmit tarkastaa helposti ja kokeilla vaikka ihan kartoja/clearoja eri ohmeilla, että saa vähän käsitystä miten eri ohmiset vehkeet käyttäytyy.

    Summasummarun: En osaa kuvitella, että tommosella paketilla hirveen kauan mielenkiinto pysyy yllä, kun menee nii säätämiseks ja helpompaa vaa kaivaa se mallu sieltä povarista huulille.
    Onks sulla kokemusta Kayfunin säätämisestä? Ja jos kokkailu on sitä että pistää 30ml pulloon 5ml pullon tiivistettä ja vaikka 12mg niksoilla olevaa vpg basaa loput niin pitää olla aika tumpelo jos ei onnistu.

    Gusi on Paskaa

     
     
  12. #12
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja utinkasakka Näytä viesti
    Green Smoke?
    Jos on yhtään varaa panostaa Mitä luultavasti analogisen nykyhinnoilla on jokaisella tupakoitsijalla niin IMHO on halvempaa ostaa heti alussa laatuvehkeet kuin pikkuhiljaa sitten päivitellä kohti parempaa ja parempaa. Itellä ainakin ois säästyny pitkä penni mutta jokainen taaplaa tyylillään.
    Ei vaan esimerkiksi juuri tuo Gixxxerin ehdottama paketti.

    Meille tämä on harrastus mutta väitän että täällä edustetaan pientä marginaaliryhmää ja suurinta osaa ei kiinnosta näperrellä näiden kanssa vaan he hakevat jotain yhtä helppokäyttöistä kuin analoginen oli.

     
     
  13. #13
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Itse ajattelen asiaa niin että jos jotain pitää suositella aloittalijalle niin laitteen pitää olla sellainen että oma mutsikin osaa sitä käyttää.

    Mutsille hommasin aikoinaan 1100mAh ego-akut ja MDCC kartoja ja niidenkin käyttöä piti opastaa kädestä pitäen että varmasti menee kaikki oikein.

    Kayfun ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto aloittalijalle koska se on niin tarkka lankojen pituudesta että varmasti wickkaa mutta ei kuitenkaan liikaa. Itsellä on 2 Kayfun miniä ja 1 kerran 5:stä niihin saa tehtyä semmosen setupin että sitä voi käyttää sen viikon tai kaksi, yleensä käy niin että joko tulee koko ajan dryhittiä tai sitten se tulvii koko ajan.

    Lisäksi vielä tuossa tosiaan se että ohmit pitää saada kohdalleen että tuolla mekaanisella putkella sen kanssa tulee toimeen ym ym.

    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    72

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Kyllä itseltäkin ääni Twistille..

    2x 650mAh Twist
    Laturi

    Ja seuraksi:

    2x Kangerin T3 ja pari vaihtoatoa

    Tai

    2x Minitankki
    2x Koristekaulus
    Vaihtobogeja paketillinen (5kpl)

    Siinä on paketti joka riittänee monelle sellaisenaan - jos ei hifistelemään rupea. Hankintahinta asiallinen, akkukesto asiallinen ja kokokin asiallinen. Jännitesäätö takaa paremmat maut ja isommat höyryt. Jos akut ei hajoa niin riittää, että hankkii lisää nesteitä ja silloin tällöin vaihtoatoja tai bogeja.

    Nesteiksi jotain (oman maun mukaan) noista kalliimmista valikoimista; esim: Vermillion River, Pipesauce, Alien Visions jne. Useampaa eri makua ja ~90ml kaikenkaikkiaan. Tuo riittää ~ensimmäiseksi kuukaudeksi jos makuvalinnat menee nappiin.

    Noissa harvemmin tulee semmosia pettymyksiä ja hirvityksiä vastaan kuin jossain "merkittömissä" "classic-sarjoissa" ja helpompi kuitenkin suositella jotain valmistajaa kuin jotain tiettyä makua jostain tietyn valmistajan tietystä tuoteperheestä.

    Edit: Pientä edittiä
    Sturmmod - Vamo - EAmod & Kick - AIO
    Bullyt - 306DCA - Smok 510 1,7Ω

     
     
  15. #15

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Totta tietenkin toinen puoli mitä gixxxer ja tapo sano. Sitä vaan aattelee omalta kantiltaan näitä juttuja kun kirjottellee.
    Mutta mites sitten Provari ja kartot?
    Edit: Mini kayfuni on tosiaan nirsompi setupin kanssa mutta isoveli on kyllä helppo ku heinänteko versus mitä juttuja näistä terminaattoreista yms lueskelee...

    Gusi on Paskaa

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    139

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Tuossa tulee monelle aloittajalle vastaan hinta.

     
     
  17. #17
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Minun valintani aloituspaketiksi

    Helppo homma, joko eRoll tai Puffin 510&T4-aloituspaketti ja PG-mehuja.
    Jatkossa Ego VV klearoilla, mutta ei ensimmäiseksi.
    KGO & Twist

     
     
  18. #18
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Miksi PG-mehuja? Mun kokeilu olis loppunut alkuunsa jos höyryntuotto olisi pienempää kuin tupakansavu. Plus se että puhdas pg-neste vuotaa clearosta helpommin

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215

    Vs: Minun valintani aloituspaketiksi

    Moro taas!

    Ketjun tarkoitus oli tuottaa erillaisia aloituspaketteja. Siis sellaisia joilla aloittelijat pääsisi mahdollisimman edullisesti mahdollisimman hyviin laitteisiin kiinni. Ehdotuksia ihan konkreettisella tasolla. Siis mikä akku/karto etc. kuinka monta. Millaisilla vehkeillä pärjää esim ensimmäisen kuukauden? ( oletuksena tietenkin, ettei ihan sekoa tähän hommaan.

    Siis hyvät herrat konkreettisia paketteja kehiin!

     
     
  20. #20
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Minun valintani aloituspaketiksi

    Koska käytännössä yksikään valmistaja EI sekoita ns. PG-mehuaan puhtaana PGnä, vaan seossuhde on minimissään 80/20 ja tuossa se PG tuo sen kaivatun kurkkutuntuman plus höyryää silti enempi, kuin se syöpäkääryle.
    Lisäksi se toimii noilla vekottimilla wikkauksen kannalta optimaalisesti.
    KGO & Twist

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •