Hei,
Olen aika tuore tapaus tässä höyryttelyn maailmassa ja nyt kun on työnohessa aikaa niin ajattelin jos tälläistäkin tulisi kokeiltua.

Elikkäs olen aloittanut höyryttelyn ensimmäistä kertaa tuossa noin puoli vuotta sitten. Ensimmäinen höyrystin oli näitä 510 kokeilupaketteja joilla homma alkoi ja kun kerran noilla vehkeillä pystyin vähentämään analogisten määrää reilusta askista punaista smarttia noin puoleen askiin per päivä sain kimmokkeen. Ostin ensimmäisen Egon aloituspaketin jolla homma pyörähti hienosti käyntiin. Egon 650mah akut riittivät kivasti päivän ja mega dual coil siinä keulassa syötti nikotiinia sopivalla tahdilla. Olin ensimmäisen parin kolmen päivän ajan rinnakkais käyttäjä, noin kolmesta viiteen analogista tupakkaa päivässä ja loppu höyryllä kun ei tuosta tapatupakoinnista ihan niin helposti päässytkään eroon. No pikku hiljaa se analogisten pössyttely unohtui jagerbombin ja nallekarkkien höyryttyessä mega dual coilissa.
Meni viikko ja ajattelin joko nyt olisi aika siirtyä VV vehkeiden ihmeelliseen maailmaan. Budjetti joka tähän siirtoon oli varattu ei ollu järin suuri, joten käännyin Höyryguru Sib77 puoleen ja kyselin vinkkiä. Hän neuvoi aloittelijaa auliisti ja puheeksi tuli Poorvari diy box mod. No khaimera sattui juuri myymään kyseistä pakettia foorumin kauppapaikalla joten ostaa pajautin sellaisen. Samalla ostin myös tankki volttimittarin jotta pääsin säätämään voltit kohdilleen.
Kun tämä hieno laitos joka on vieläkin tallessa höyryboxissa saapui alkoi aivan uusi maailma. Säädetyin voltein kärytin MDCC menemään kuin pahempikin korsteeni. Muutama viikko kului pelkän höyryn voimalla,mutta sitten iski suvanto paha suvanto. Nesteet olivat loppumaisillaan ja nikotiinin himo alkoi yltyä. Sitten tapahtui se pahin, litkuja oli vielä pari 5ml pulloa jäljellä, toinen jääkäripommia ja toinen kentucky applewoodia (jota vieläkin himoitsen mutta en koskaan satu oikeaan aikaan kaupoille) aloin kaipaamaan sitä makua joka analogisesta lähti. En sitä hajua enkä varsinkaan sitä pihalle kävelyä ja tupakan sytyttämistä vaan sitä makua. Kun tuota monien tuhansien kemikaalien palamisessa syntyvää makua ei saa kopioitua. Menin ja tein elämäni toiseksi pahimman virheen. Ostin kioskilta lottoa viedessä askin sinistä lasten mallua. Ja sen jälkeen peli oli selvä. Tupakan perkele peri minut kokonaan ja siltä tieltä ei päästy pois...

Kunnes marraskuussa jumalan vuonna 2012 kipinä iski jälleen. Sib77 videoiden siivittämänä aloin taas suunnittelemaan sähköisen höyryttimen maailmaan siirtymistä. Tutkin foorumeita, härnäsin höyryguruja (tässä vaiheessa kiitos heille jotka ovat kysymyksiäni joutuneet kestämään) ja loppujen lopuksi ostin foorumien huutokaupasta itselleni lavatube 2.1t minin ja smokin vmax v1:en. Ja siitä tämä tuskien taival on lähtenyt liikenteeseen.

Höyryttely "alkoi" uudelleen joulukuun puolen välin jälkeen jolloin ostin edellä mainitut vermeet. En ole vieläkään 100% päässyt tuon analogisen perkeleen maailmasta eroon, tälläkin hetkellä taskussa asustaan punainen mallu nimellä kulkeva riivaaja jota en kylläkään aukaissut vielä ole. Taaskin olin aloittamisen jälkeen, kun sain raavittua litkut sun muuta kasaan toista viikkoa ilman analogista. Mutta sitten taas ajatuskatkos,joulu ja uusi vuosi yhdistettynä Finnvapen kiinni oloon aiheuttivat sen että alkoi mehut olemaan vähissä. Tiesin kyllä että ulkomailta niitä saa tilattua myös, mutta ei se olisi tilanteeseen auttanut kun posti ei polje pyhinä. Jouduin turvautumaan analogiisen. Tai no jouduin ja jouduin ostin tupakka askin. Olisihan noita korvaavia tuotteita ollut mutta ne on jo käyty niin moneen kertaan läpi ja apua ei ole ollut joten painoin numeronappia kaupan kassajonossa.
Nyt sitten kun litku varaston on täydennetty ja modi varastoa kasvatettu ja kavennetty, en ole päässyt analogisen kirouksesta eroon. Olen miettinyt omassa pienessä päässä syytä tähän analogisen pois jättämisen vaikeuteen enkä ole sitä keksinyt. Tupakan himon pystyn korvaamaan ottamalla höyryt. Olen varmaan heikko luonne tai niin sanotusti helposti koukuttuva. Kavereistani suurin osa tupakoi onko osa syy siinä etten tahdo olla erilainen. Olen monta kertaa miettinyt asiaa analoginen tupakka toisessa kädessä, että itseäni tässä petän ja kusen silmään. En voi siitä analogisen käryyttämisestä syyttää muita kuin omaa selkärangattomuutta. Aivot käskevät vain antamaan nikotiinia itse päätän tavan. Ajattelu maailma "mä tän askin poltan loppuun sitten en uutta osta" ei toimi minulla. Minulle pitäisi antaa porttikielto tupakkaa myyviin paikkoihin

Jospa uusi auvoisempi aika olisi tulossa kohta puoliin kun sorruin vuodattamaan omaa selkärangattomuutta oikein netin keskustelu palstoille.
Toivotaan että aurinko paistaa minunkin risu kasaani myös joskus.

Nyt sanon kiitos ja anteeksi