Tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Genesis 510 lakkasi toimimasta

  1. #1
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Moi,
    Osaako kukaan sanoa missä vika kun alle viikon vanha 510 parin kolmen hatsin jälkeen vilkuttaa akunpäässä valoa, sitä ennen se jää palamaan muutamaksi sekunniksi vaikka ei röökiä imuta ollenkaan. Sen jälkeen rööki tilttaa kokonaan, ja toimii taas samalla lailla kun ottaa akun irti ja ruuvaa takaisin kiinni. Akku kyllä ottaa virtaa ihan normaalisti latauksessa.

     
     
  2. #2
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Laturi rikki. Mitäs yleismittari sanoo kun mittaat akusta jännitteen? Ulkoreunasta miinus ja keskeltä plussa.

     
     
  3. #3
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Mulla ei ole yleismittaria nyt lähettyvillä, mut tuntuis kyl oudolta jos vika laturissa olisi, koska se lataa akun ihan normaalisti. Siinä palaa punainen valo latauksen aikana ja kun akku on latautunut niin muuttuu vihreäksi ihan normaalisti. Ja akussa on ihan varmasti hönkää, koska se höyrystää koko ajan kun se häiriö tulee ja valo palaa vaikka ei imuta, ennen kuin valo alkaa vilkkumaan ja menee tilttiin.

     
     
  4. #4
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    No kyllä se sitten lataa. Manuaali vai automaattiakku?

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Ettei vain olis akun automaattinen virrankatkaisu ylikuumenemisen takia. Niin sanottu "cutoff" toiminto joka voi akusta riippuen olla 5-10 sekuntia.

    Eli jos vetelet lyhyempiä henkosia, niin ei mene päälle, mutta jos vedät pitkän esim yli 7 sekunnin pitkän imun, niin menee akun automatiikka päälle ja katkaisee virran. Hetken päästä pitäs taas toimia normaalisti kun on vähän jäähtynyt....

    Näitä on itelläkin muutama. Automaattiakuissa lähinnä. Se toimii juuri niin, että vilkuttaa valoa ensin kun cutoff menee päälle ja sen jälkeen hiukan lepäilee. Akun irroituksella saa toki ohitettua, mutta pitäs alkaa toimiin muutenkin hetken päästä. Mulla on yks intellicigin malli, jossa tuo menee päälle yli 5 sekunnin imasulla ja kestää palautua piinalliset 2 minuuttia. Sen kanssa oli hieman totuttelua


    Genesiksessä on näköjään todella lyhyt tuo cut off aikakatkaisu joten tämä se syy on. Vetele lyhyempiä imuja. Sama toiminto sekä manuaali- että automaattiakuissa

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Nyt testasin sillai että imaisin pelkkää akkua ja tekee ihan saman, eli taitaa akun mikrofonissa (eikö näissä ole semmonen?) olla jotain vikaa, perkeles! Just kun pääsi helposti vähentämään "oikeaa" röökaamista, niin menee e-rööki rikki. Mistäköhän saisi uuden 510 akun ostettua mahd. nopeasti?

    Edit: niin eli on automaattiakku... Ja Kyllä se toimi ihan moitteettomasti muutaman päivän...

     
     
  7. #7
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    57

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Mulla ois viikon vanha genesis paketti jäämässä pahasti tornadon jalkoihin, ni jos hinnasta päästään sopuun ni saat heti vaikka koko paketin jossa 1xmanuaali akku 1x automaatti akku 4x pumpuli tuppo säiliötä 1x normi atomisoija 5x pelkällä liemellä täytettävä säiliö 1x pelkälle limelle tarkotettu atomisoija. Sit on genesiksen lootikko ja muut kilkkeet. Ois ainaki hetkeksi varaosia sitten.

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Laitoin privaa sulle, voin nuo ostaa jos päästään hinnasta sopuun...

     
     
  9. #9
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Joku anturi siinä on rikki. Herjaa cut-off aikaa tai sitten atomisaattorin ylikuumenemista liian aikaisin. Laita reklamaatio ostopaikkaan niin kyllä sieltä uusi akku tulla tupsahtaa sitten joskus.

    Toisaalta akutkin on kuluvaa tavaraa, siksi ostin passtrough setin. Laskeskelin että kaksi akkua 510 ei voi mitenkään kestää kahta kuukautta. Tuohon johtohärpäkkeeseen onneksi on ennestään useampi akkupatteri kun leditaskulamppu käyttää samaa. Ja tuolla voi ladata nekin =)

     
     
  10. #10
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Tuli sama ongelma just omaan 510 XL automaattiakkuun. Eli akun keskinapa ei yhdistä kunnolla. Tuota keskinappia pystyi hieman liikuttelemaan kynsisaksilla ulos sieltä. Nyt sitten lataa taas normaalisti. Jotenkin toi painuu liian syvälle tonne. Yksi vaihtoehto olis oikein hienolla hiekkapaperilla hioa ulkoreunaa pois. Tuota pitää nyt kiristää laturiin useamman kerran tiukalle ennen kuin lähtee lataamaan.

     
     
  11. #11
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Jeps. Akun + napa on liian syvällä. Tai itse asiassa ulkoreunat on liian korkeat. Helposti huomasi kun vertasi muihin akkuihin.

    Pyyhkäsin viilalla tasaiseksi ulkoreunan eli ilmanottoraot katosi. Tietysti lopuksi viilan reunalla pari uutta ilmanottolovea. Nyt lataa ja laulaa normaalisti. Olipas huonosti suunniteltu. Eli heaven Giftsin 510 XL automaattiakku titaanin värisenä. No nyt se on korjattu.

    Todella hyvin toimii automaatiksi muuten. Saa vaikka kuin pitkät imaisut kun vaihtaa imaisunopeutta sekunnin välein.

     
     
  12. #12
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Terve kaikille ja hyvää pääsiäistä!

    Ensimmäistä kertaa näille foorumeille nyt kirjoittelen vaikkakin n.2viikkoa olen täällä satunnaisesti käynyt lukemassa eri tarinoita. Tämä juttu menee vähän ohi tämän topicin aiheen, mutta suotakoon se minulle anteeksi (en löytänyt muutakaan kanavaa)?

    Eli reipas viikko sitten näiden foorumeiden innoituksesta laitoin Genesikseltä 510 tilaukseen ja samalla 8mg menthol-nestettä. Olen aikaisemmin tupakoinut n.6vuotta ja viimeisen kuukauden olen ollut kokonaan tupakoimatta. Ongelmaksi, erittäin pahaksi sellaiseksi, on muodostunut humalassa olo ja tupakoimattomuus. Vaikka kuinka olen lopettanut tupakoinnin niin tuntuu siltä että selkäranka katkaistaan aina kun en saa henkosia humalassa. Tosin vasta yksi känni mahtunut tuohon kuukauteen mutta helppoa ei ollut! Hetki sitten otin e-savukkeen laatikostaan, latasin täyteen ja ehdin testatakin. Kurkku tuntumaa löytyy juu ja mikäli reilusti vetäsee kerralla niin tuntuu myös keuhkoissa. Maku ei vastaa aikaisemmin polttamaani blue fresh/menthol tupakkaa, vaan enemmänkin se on vesipiipusta poltetun mentholtöhnän makuista. Pirun hyvä ostos ainaki näin ensituntumalta ja vaikka hieman pieruissa tässä olen, niin eipä tee mieli analogisia yhtään. Mahtavaa jos tässä on ratkaisu kännitupakointiin! Pidän tätä kuitenkin vaarattomampana kuin analogisia, vaikka tieteellistä näyttöä löytyy todella vähän.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Kyllä mulla on siinä akussa ihan joku pahempi vika, huomasin että se vilkuttelee aina välillä valoa ittekseen kirjahyllyssä. Tekis mieli käydä hautaamassa se johonkin syvälle maahan, kun ei oikein tiedä milloin se jysähtää...

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    65

    Vs: Genesis 510 lakkasi toimimasta

    Kyllä se kannattaa pistää joko kierrätykseen tai katsoa mitä se on syönyt. Itsellä automaatti akku lakkasi toimimasta, itsellä tosin 510.

    Veikkaan että ilmavirta piirissä jottai nestettä tai jottai, en oo vielä jaksanut ruveta purkamaan, kun ei oikein löydy kunnollisia ohjeita purkamiseen.

    Tahtois kuitenkin saada sen vielä kasaan kun sitä rupee repimään auki ja puhdistamaan, varmaan nestettä menny sinne. Kännipäissää noita tulee kiitettävään tahtii ylitäytettyä ja laiskuuttaan ei jaksa aina ottaa akkua irti täytön ajaksi, joten olen kyllä ansainnut sen.

    Veikkaan että sullekkin tekisi terää saada se auki ja vähän puhaltelua joko paine ilmalla tai elektroniikan puhdistukseen tarkoitetulla puhdistusaineella.

     
     
Keskustelu Muut peruslaitteet

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •