Tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: SvoeMesto Kayfun V3 ES

  1. #1
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    SvoeMesto Kayfun V3 ES



    ALUSTUS

    Mulla oli pitkä pätkä, kun en käyttänyt muita kuin genesis-tyylisiä atomisoijia sekä kotona, että matkassa. Hyvin tulin toimeen, mutta jollain tapaa sitä kuitenkin kaipasi huolettomuutta oman laitteen mukana kuljettamisessa, eikä tarvitsisi aina miettiä miten päin laite menee taskuun ja voinko pitää sitä housujen taskussa istuessani vai pitääkö minun siirtää se povitaskuun tai pöydälle.

    Kaivoin jossain vaiheessa loistavasti palvelleen Penelopen vapolaatikosta ja tein siihen setupin, mutta samalla kertaa muistin miksi se oli päätynyt sinne laatikon pohjalle. Vastuslangan ja vastuksemattoman langan punominen ei toki ole vaikeaa, mutta vastuksen ohmimäärien määrittely tuolla tavalla on melkoista arpapeliä ja mielestäni täysin turha ylimääräinen vaihe joka johtuu vaan aton älyttömästä suunnittelusta. Niinpä lähdn etsimään muita vaihtoehtoja ja jatkoin valitsemallani genny-tiellä.

    Foorumilla tuli yllättäen myyntipalstalla esille veli venäläisen uusin versio ja päätyin tarttua tilaisuuteeni ja antaa silica-tankkiatoille vielä mahdollisuuden.

    Postia odotellessa tuli youtubesta katsottua parit videot ja ato tuntuikin jo tutulta ennen kuin sain sen edes käsiini. Mieleeni tulvi paljon ennakkoluuloja: voiko se muka saada juuri oikean määrän nestettä?

    VENÄLÄISEN KAVERI



    Postipate tipautti aton luukusta ja työpäivän jälkeen malttamattomana atoon käsiksi. Osia on paljon, ja varsinkin kun kyseessä oli Full mode ja olinkin melko hämilläni kun käsiini jäi valtava määrä ylimääräisiä osia, vaikka olin mielestäni aton jo kasannut täydelliseksi. Nämä osat ovat kuitenkin vieläkin pidemmän version aikaansaamiseksi. Tämä menee kuitenkin niin julmetun isoksi full-modessa, että pistin osat minigrip pussiin ja vapolaatikon perukoille, tuskin tulen niitä ikinä tarvitsemaan, sillä normaalissakin moodissa tankkiin menee sellainen 5ml nestettä, joka riittää taatusti koko päiväksi.

    Ensimmäisen setupin teko oli edessä ja kuten aina, uuden aton ensimmäinen setuppi on vähän arvailua ja mieleen hiipii ajatus mahtaakohan tuo edes höyrytä. Tein ensimmäisen setupin yhdestä 3mm langasta ja 0.20mm kanthalista. Vastusta tuli 1.6 ohmia. Laitoin tankin päälle ja ruuttasin nesteet sisään ja ruuvasin yläcäpin kiinni: Hirveä kurlaus ja höyryistä ei tietoakaan. Tässäkö tämä oli? Täysin susivehje?

    Puhalsin epätoivoisena nesteet pois ilmaputkista ja pikkuhiljaa atosta alkoi saaamaan höyryä. Noin vartin taistelun jälkeen jo tuumasin, että ei perhana, tästähän saa intensiivisemmät höyryt kuin kreikkalaisista koskaan ja kyseessä on ihka ensimmäinen setuppini laitokseen.

    Olin ajatellut tätä nimenomaan matkakumppaniksi kotioven ulkopuolelle, joten päätin kokeilla miten tämä kulkee matkassa. Nappasin koiran matkaan ja lähdimme luonnonsuojelualueelle meren rannalle lenkille ja räpsimään vähän kuvia, vaikka pakkasta olikin ulkona toista kymmentä astetta. Kayfunille paritin mini provarini.



    Koko reissun ato toimi loistavasti eikä moitteen sijaa löytynyt. Oli ilahduttavaa miten minun ei tarvinnutkaan miettiä miten päin laite menee taskuun ja onkohan se vuotanut taskuuni koiran kanssa käydyn lumisodan jälkeen. Olin haltioissani. Mutta...
    Kotiin sisälle päästyäni, koiralta ylimääräiset lumipaakut sulattaneena, otin vielä höyryt ja taas hirveä kurlaus. Ilmeisesti lämpötilan vaihtelun johdosta nesteen viskositeetti oli muuttunut radikaalisti ja ato imi taas liikaa nestettä.

    VIILAUSTA

    Päätin tehdä vielä illalla uuden setupin, tällä kertaa 2x3mm silicasta, jos isompi määrä lankaa imisi nämä ylimääräiset mehut eikä kurlausta enään tapahtuisi. Kammio menikin jo melko ahtaaksi ja setupin teko muuttui astetta hankalammaksi, mutta tämä poisti kokonaan kurlausongemat ja tämän jälkeen ei ole floodaamista tapahtunut. Aloin myös täyttämään tankkia täyttöaukosta 510-liittimen alta, joka poisti täytön tuoman paineongelman.

    Basen ulkoreunassa on imuilman säätö pienellä ruuvilla, jolla pystyt säätämään imuvastusta. Tämä vaikuttaa myös nesteensyöttöön, sillä mitä kovempi imuvastus sinulla on, sitä enemmän nestettä menee vastuksille. Itse jouduin hieman tinkimään löysästä imusta, jotta sain nestettä menemään tarpeeksi vastukselle.



    YHTEENVETO

    Ato toimii siinä tarkoituksessa mihin sen olin suunnitellut loistavasti, pienen oppimiskäyrän kautta. Silican lisäyksellä poistui kurlausongelmat ja höyry on intensiivisempää, runsaampaa ja maukkaampaa kuin totutuilla kreikkalaisilla. Lisäksi setupin voi ja se kuuluu tehdä pelkällä vastuslangalla ilman vastuksetonta lankaa. Nyt useamman viikon käyttäneenä ja 5-6 setuppia tehneenä uuden setupin rakentaminen käy helposti ja vaivattomasti, huomattavasti nopeammin kuin edellä mainitun penelopen kanssa.

    Ulkonäkö on melko rujo, ei siis mitenkään tyylitelty ja designin kehittely on jätetty taka-alalle ja toiminnallisuus on tuotu etusijalle. Mukana tulleen kauluksen ansiosta se seisoo kuitenkin ylväästi Provarin nokassa luoden hybridimäisen lookin.

    Negatiivisiakin asioita löytyy, niistä suurimpana on täytön hankaluus. Täyttääksesi tankin sinun täytyy ruuvata ato irti laitteesta, ruuvata 510-liitin pois, kaivaa vapolaatikosta pieni ristipääruuvimeisseli ja neula. Tankki on kuitenkin niin iso, ettei tätä tarvitse tehdä kuin kerran päivässä tai parissa, joten annan tämän vielä anteeksi. Pienempi, mutta ärsyttävämpi piirre atossa on, että osissa ei ole lainkaan hyvää tartuntapintaa ja osien irti saaminen toisistaan on välillä todella tuskaista. Lisäksi rakenne luo sen, että uuden setupin tekoon tarvitset myös aina lavuaaria ja vettä, että saat osat puhdistettua.

    Ja vaikka tämä ei saanutkaan minua vielä siirtymään lopullisesti silican maailmaan, vaan pidän vieläkin enemmän genesis-atojen intensiivisyydestä, voin hyvällä omalla tunnolla sanoa tämän olevan tämän hetken markkinoiden paras silica-tankkiato, niin maun, höyryntuoton kuin toiminnallisuutensa puolesta!

    Tässä minun mielipiteeni, mitä te olette mieltä?

     
     
  2. #2

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Hyvä arvostelu ja tarina, itsellä ihan samanlaiset mietteet venäläisestä. Koen että tulen paremmin toimeen meshiatojen kanssa mutta tämä on kyllä kieltämättä parhautta jos silica atoista puhutaan. Helppo ja huoleton ato kun vaan tekee oikeanlaisen setupin, ja höyryn tuotto on loistava ja maku myös.

     
     
  3. #3
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Ministä tulossa myös arvostelu tässä pyhien aikana, kunhan olen vähän aikaa roudannut tuota mukana.

     
     
  4. #4

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Harvinaisen samaa mieltä, tosin kokemusta ei ole paljon muista.
    Ps. Hyvää suklaata oli vamottimen jousen mukana, kiitos paljon ja hyvää juhannusta!

    Gusi on Paskaa

     
     
  5. #5
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Re: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Ainut mikä tosta jää uupumaan on nestesyötön puute omasta mielestäni ainakin
    Välillä meinaa kärähtänyttä pukata jos rajoilla mennään
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  6. #6
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: Re: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Ainut mikä tosta jää uupumaan on nestesyötön puute omasta mielestäni ainakin
    Välillä meinaa kärähtänyttä pukata jos rajoilla mennään
    Tuosta unohdin kirjottaa. Lisäsin pienen pätkän. Eli itsekin joutusin hieman tinkimään löysästä imusta, jotta sain nestettä tarpeeksi vastuksille. Mitä kovempi imu, sitä kovempi wickkaus

     
     
  7. #7
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Re: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Itse pidän löysästä imusta ja joudun pitämään ilmansäätöä reilusti auki:-
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  8. #8

    Re: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Alkuun tuntuu wickaavan vähän heikommin ja sit kun jonkun aikaa on höyrynny niin ilmaruuvia voi avata enemmän. Mä tykkään jotenkin tästä kanssa enemmän kun penelopesta ja odystä. Mukana kuljetettavan kokonen tä vaan ei ole. Sitä varten ostin ton minin. Mut se on taas liian kapea sopiakseen kunnolla oikeen mihinkään modiin ja se täyttösysteemi on huono.

     
     
  9. #9
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Mun mielestä tota ei saa täyttää kokonaan, vaan pitää jättää pieni ilmatila, jotta wickkaa heti täytönkin jälkeen. Varmaan liittyy siihen, että täydellä tankilla imu ei aiheuta tarpeeks painetta, jotta riittävä määrä nestettä tulis coilille. Aina aluks ihan täydellä tankilla anto hiukan palanutta molemmissa näistä uusimmista malleista.

     
     
  10. #10

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Thomssi Näytä viesti
    Mun mielestä tota ei saa täyttää kokonaan, vaan pitää jättää pieni ilmatila, jotta wickkaa heti täytönkin jälkeen. Varmaan liittyy siihen, että täydellä tankilla imu ei aiheuta tarpeeks painetta, jotta riittävä määrä nestettä tulis coilille. Aina aluks ihan täydellä tankilla anto hiukan palanutta molemmissa näistä uusimmista malleista.
    Juurikin saman huomannut itsekkin, eli kun täyttää niin ei ihan piripintaan vaan pikkasen vajaaksi.
    <---- Jaa että säästetty noin paljon euroja ja paskanmarjat !!
    eGO-CE4

     
     
  11. #11

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Hyvä arvostelu!

    Omasta mielestä tän täyttö on ollu kyllä tähänastisista atoista yksi helpoimpia. Yläcäppi auki, nesteet sisään, yläcäppi kiinni samalla kääntäen aton ylösalaisin ettei ole tulvi. Tällä menetelmällä saa tankin suht täyteen ja ei kestä kauaa täyttää.

    Provari mini & Kayfun v3

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    320

    Re: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Mä olen täytellyt pari milliä kerrallaan niin saa vaihdettua makua aika usein. Todennut toimivaksi....:-*:-P
    MiniLava , Caravela + Kayfun III ES ,


     
     
  13. #13
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Tässä minun mielipiteeni, mitä te olette mieltä?
    Muuten aika pitkälti samaa mieltä, mutta itse tekisin pienen tarkennuksen loppuun, eli "voin hyvällä omalla tunnolla sanoa tämän olevan tämän hetken markkinoiden paras silica-tankkiato, niin maun, höyryntuoton kuin toiminnallisuutensa puolesta, kunhan tehoja on käytössä 10-12W, tai alle!"
    Ja väitän kyllä Odyn täytön olevan varmempaa (ilman tulvimista siis), koska nestesyötön saa täysin kiinni ja ylimääräinen ilma pääsee tankista pois yläkorkkia kiinni ruuvatessa. Siinäpä oli itselle ne pari syytä, miksi tämä sai väistyä Odyn tultua taloon.
    Höyrythän tuossa Odyssä kyllä jää hieman vaisummiksi, mutta makua kyllä siitäkin irtoaa vähintään Kayfunin verran kun tehoja on tarpeeksi.

     
     
  14. #14
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Siinäpä oli itselle ne pari syytä, miksi tämä sai väistyä Odyn tultua taloon.
    Höyrythän tuossa Odyssä kyllä jää hieman vaisummiksi, mutta makua kyllä siitäkin irtoaa vähintään Kayfunin verran kun tehoja on tarpeeksi.
    Tää on juuri tätä, toinen tykkää äidistä, toinen tyttäristä. Itselläni painoi vaakakupissa nuo plussat niin paljon, että ody väistyi tämän tieltä

     
     
  15. #15
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: SvoeMesto Kayfun V3 ES

    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Tää on juuri tätä, toinen tykkää äidistä, toinen tyttäristä. Itselläni painoi vaakakupissa nuo plussat niin paljon, että ody väistyi tämän tieltä
    Mulla painoi kaikki niin paljon kupeissa, että pidin molemmat...
    No Kayfuneita on tällä hetkellä enemmän kuin Odyja, jos tulevia klooneja ei lasketa.

    No jotta olis jotain odotettavaa, niin Veljon11 tulevassa silicahybridissä on yhdistetty molempien atojen plussat, lisätty pari maukasta innovaatiota ja pyritty karsimaan mahdollisia miinuksia.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka arvostelut

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •