Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 41 - 56 / 56

Aihe: Joulukinkun paisto ohjeet/kokemuksia 2013

  1. #41
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840
    10 kiloinen liikkiö menee jouluksi uuniin, yks 7 kiloinen pikkukinkku syöty jo ajat sitten

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
  2. #42
    Yks kinkku jo vedelty muutama viikko sitten. Seuraava menee uuniin viikendinä. Tanskalainen 3,5 kilonen. Itte oon paistellu mutsin ohjeiden mukaan. Ensin uuni täpölle ja kinkku sinne tunniksi. Sitte laskee lämmöt johonki 100 - 125 asteeseen ja alkaa siitä laskemaan vasta sen tunti/kilo. Mieluiten vielä puolisen tuntia ekstraa Hyvää on tullut. Mittari levis joku aika sitten, mutta tulin siihen tulokseen että ei sitä tarvita. Turhaa hifistelyä

     
     
  3. #43
    Höyrykonkari Unzki's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    216
    Vaikka en vietäkään joulua Suomessa, oli pakko hakea kilo kinkkua viikonlopuksi, että voi vähän fiilistellä.

     
     
  4. #44
    Höyrykone Tontza's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    1,115
    Aika jännä, 3,5kg kinkku ollut uunissa klo:12 lähtien. Nyt alkaa olemaan sen 80 astetta. Mitattuna erillisellä ja uunin omalla mittarilla.
    Siis just ollut 6h uunissa ja nyt valmis. Uuniin 120 astetta ja kinkku 10 asteisena sisään. Kait se sitten noin kauan on aina kestänyt. Ei vaan aiempia vuosia muista
    Meissä kaikissa asuu pieni sadomasokisti...
    Brake Yourself!
    Modit: Tumppi Full | Larma 2*18650 DNA30 | Chana with DNA20D | NemesisShined | G-Tube #86 | Sigelei 100W PLUS | ZNA Cloupor mod | SatModMini
    Atot: H-Atty | H16 | H-Dripper | Mister 510 | NautilusBVC | AspireAtlantis | Delta II | Subtank Nano

     
     
  5. #45
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    5,5kg kinkku. laitanko ritiläle vai matalaan uunipeltiin?

    Just heitin uuniin ritilälle, mutta ilmeisesti tuosta tulee hyvää pellilläkin?

     
     
  6. #46
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Noh, ritilällä on, pelti alla. Katotaan. Mites tuo kuorrutus pitäs tehdä?

     
     
  7. #47
    Saa tottakai keskustella omista ohjeistakin mutta laitoin aloitusviestiin myös kokoelman ohjeita.

    Itse sekoittelen kuorrutuksen sinapista (dijon) + hunajasta ja ripottelen pintaan vielä korppujauhoja. 250 asteeseen kunnes näyttää hyvältä.

     
     
  8. #48
    Höyrykone Tontza's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    1,115
    Minä laitoin kuorrutuksen munan keltuaisesta ja sinapista. Pinnalle maustettua korppujauhoa. Sitä saa ihan kaupasta.
    Hyvää tuli!
    Meissä kaikissa asuu pieni sadomasokisti...
    Brake Yourself!
    Modit: Tumppi Full | Larma 2*18650 DNA30 | Chana with DNA20D | NemesisShined | G-Tube #86 | Sigelei 100W PLUS | ZNA Cloupor mod | SatModMini
    Atot: H-Atty | H16 | H-Dripper | Mister 510 | NautilusBVC | AspireAtlantis | Delta II | Subtank Nano

     
     
  9. #49
    Tekasin tänään 3½ kilosen lötkön. Vedin ihan tahallaan overiksi koko homman. Oli varmaan 7 tuntia uunissa, apaut 100 asteessa. On muuten mureeta Vähän niinku pulled pork tyyppistä. Siivujahan siitä ei pysty leikkelemään mutta ihan suikaleita repimällä vaan leivän päälle. Todella hyvää

     
     
  10. #50
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Joo sinappia iso puteli pintaan ja kaadoin vaan korppujauhoja päälle. Vartti 175c

     
     
  11. #51
    Huomenna kinkku uuniin kuhan sulaa ensin, kävi tässä taannoin ihan kiva juttu kinkun kanssa kun paistelin. Illalla noin 12kg kinkku uuniin ja katselin viisaampien ohjeita et kauanko pitää olla sit tietty muutama visky ja muuta kuraa siihen päälle ja kello soimaan heti aamusta. No siinähän kävi vanhanaikainen ja tuli nukahdus ennen ku kinkku oli lähelekkään valmis ja minä tietty mattimyöhäsenä hyvin nukkuneena pomppasin sängystä ylös ja äkkiä kinkkua katsomaan et miten se jakselee. Kaikki näytti aika hyvältä ja mä jo ajattelin et tässä kävi ihan hyvin kaikki okoo. Eipä siinä, kinkku pois uunista ja pellille lepäämään, siinähän tuo elpas muutaman tunnin ja mä et nyt on aika ottaa korsetti pois päältä, ja otin sen verkkosukan veke ja niimpä siinä kävi et kinukki levis ku pietarin eväät siihen pellille selälleen, joka vatun luu paisto olollaan ja kaikki lihat tyyliin ylikypsiä, emäntä tuumas et ei se mitään on tää ihan hyvä näinki, se siis makas siinä mun pelillä ihan avoimena tietoakaan miltä kinkun pitäsi näyttää. Siitä vittuuntuneena markettiin vähän helvetin lujaa et löytyykö täältä vielä kinkkua kellekkään, onneksi löyty. Tätä virhettä ei ole toistettu sen jälkeen, eli kinkku aina paistetaan selvinpäin

     
     
  12. #52
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Kinkku pitää aina paistaa päissään! Viikkoa ennen viimeistään tarkistaa palovaroittimen kunnon.

     
     
  13. #53
    Aamulehti välittää Jaakko Kolmosen vinkit kinkunpaistoon. Itse olen paistanut kinkut monta vuotta aika lailla tuolla tavalla. Tosin sisälämpötilan olen antanut nousta 80 asteeseen, vaikka pakastekinkkuja en ole käyttänyt. Erittäin hyvää on tullut ja nyt taas mennään samalla systeemillä

     
     
  14. #54
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Nyt oon parina vuonna paistanut kinkun, missä on nahka päällä. Molemmilla kerroilla oon paistanut 83C asteeseen ja toi nahka oikeesti auttaa, liha muhii siellä mukavasti läskin kanssa ja antaa mehevyttä.

    Om nom.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  15. #55
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840
    Ja taas yks merkintä lisää kinkun paiston historiaan, ja hyvää tuli tälläkin erää

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
  16. #56
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    309
    5,5 kg kinkku alkais olemaan kohta valmis, nam.. Tänä vuonna pidin ihan 125 asteessa koko paiston ajan, katsotaan mitä siitä tulee..

     
     
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •