Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 131

Aihe: Lentokentän turvatarkastus

  1. #81
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Hyvä ketju.

    Toukokuussa itävaltaan. Olisko kellään sen maan käytännöistä tietoa?


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  2. #82

    Re: Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun
    Jaa-a.. Tais niitä ainakin 6 olla.
    Eivät kyllä mitään niistä turvassa sanoneet; enemmän kiinnosti cartotankeissa olevat nesteet (jotka kyllä olin pakannut minigrippiin). :P
    Onko tosta paljon aikaa? Kyselin tuolta mitä mukaan lennolle nettisivulta niin tuli vastaus, et 2 vara akkua sais olla mukana.

     
     
  3. #83
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Viime kesänä oltiin reissussa. En sitten tiedä oisko tolla välin muuttunu, mutta jos ei muuta, niin laita akut laitteisiin ja pidä vaan 2 vara-akkuina.

     
     
  4. #84
    Höyrypää MPKO's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Etelä-Suomi
    Viestit
    648

    Re: Lentokentän turvatarkastus

    Noin 50-100 päivää vuodessa ympäri maailmaa työntakia matkaavana henkilönä olen päätynyt siihen et kannan itse lentomatkoilla perus "tupakan" kokoista höyrytintä + pcc askia mukana ja muut paremmat vehkeet siirtyy ruumassa paikasta A paikkaan B. Tähän olen päätynyt ainostaan siitä syystä, että helpottaa omaa elämää ja ei aina tarvi selitellä hieman suurempien ja kummalisen näköisten modien käyttötarkoitusta lentokentillä.

    [url=http://www.e-savuke.com/laskuri/][/url

     
     
  5. #85

    Re: Lentokentän turvatarkastus

    Mä luulen, et otan papsin ja spheroidin matkustamoon akkujen kanssa ja laitan noi varalaitteet ruumaan.

     
     
  6. #86
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: Re: Lentokentän turvatarkastus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Mä luulen, et otan papsin ja spheroidin matkustamoon akkujen kanssa ja laitan noi varalaitteet ruumaan.
    Akut käsimatkatavaroihin.

    http://www.mitamukaanlennolle.fi/fi/...ail/litiumakku

     
     
  7. #87
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Loviisa
    Viestit
    127

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Akut tosiaan käsimatkatavaroihin.
    Jos ruumaan menevä laukku kulkee tarkastuksen läpi, niin vievät sieltä pahimmassa tapauksessa akut laitteineen ja jäljelle jää vain punainen tarkistustarra laukun kyljessä. Harvassa maassa ovat noin tarkkoja, mutta ainakin Etelä-Koreassa ovat. Siellä on minulta poistettu ruumaan laitetusta laukusta tulitikutkin (10 kartsaa tupakkaa sai kyllä jäädä laukkuun :-) )

     
     
  8. #88

    Re: Lentokentän turvatarkastus

    Mä taidan ottaa suosiolla noi kaikki käsimatkatavaroihin.

     
     
  9. #89
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    19

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Olen lähdössä höyrykaverien kanssa kanarialle harrastamaan ja tekisi mieli ottaa koko harrastesalkku mukaan, eli paljon modeja, rba-atoja ja tarvikkeita + nesteitä.

    Mahtaako olla liian iso riski? Neulat ja ruiskut kannattaa varmaan ainakin jättää kotiin ja akut käsimatkatavaroihin...

     
     
  10. #90

    Re: Lentokentän turvatarkastus

    Miten noitten nesteitten kans lentokoneessa. Nesteethän pitäis olla litran pussissa, mut onko se yks pussi per henkilö vai yks pussi ruumaan ja yks käsimatkatavaroihin eli kaks yhteensä?

     
     
  11. #91
    Höyrykonkari Bole's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    199

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Käsimatkatavaroissa saa olla maksimissaan 100ml nesteitä. Nesteet tulee olla pakattuna pussiin (Suositus 1L minigrip).

    Eli käsimakatavaroihin tulevat nestepullot vaan minigrip pussiin. Itsellä ruumassa tais olla kans pussissa, mutta sillä ei kai niin väliä. Ruumassa toki saa olla useampikin pussillinen nesteitä ja pussin koolla ei väliä.

     
     
  12. #92

    Re: Lentokentän turvatarkastus

    Okei. Käsimatkatavaroissahan oli toi 100ml raja siis pullokohtanen ei kokonaismäärä. Noita pulloja sai olla niin monta kun tohon 1 litran pussiin mahtuu. Eikö muka ruumassa ollu tota samaa 1l pussin rajaa? Jostain muistan lukeneeni niin

     
     
  13. #93
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Kyllä mun mielestä ruumaan saa lykätä niin paljon nestettä, kun painorajat antaa myöten.. On sitä kuitenkin melko monta tuliaispulloa siellä tuotu, eikä missään minigripeissäkään olleet.

     
     
  14. #94
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Tuommoisesta 1l rajoituksesta ruumaan menevistä nesteistä en ole kuullut. Itse kyllä olen pakannut ruumaan menevät e-nesteet minigrip-pussiin ihan vain varmuuden vuoksi.

     
     
  15. #95
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Ruumaan menevissä nesteissä ei ole muita rajoituksia kuin paino ja enintään 5l yli 22% viinaa. Käsimatkatavaroissa yksittäisen nestepullon suurin koko on tuo 100ml ja kaikkien pullojen pitää mahtua tuohon 1l läpinäkyvään pussiin. Olen tänään lähdössä Prahaan katsastamaan kyseisen kaupungin höyryttelyskenen

    :wq

     
     
  16. #96
    Höyrykonkari Bole's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    199

    Vs: Re: Lentokentän turvatarkastus

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Okei. Käsimatkatavaroissahan oli toi 100ml raja siis pullokohtanen ei kokonaismäärä. Noita pulloja sai olla niin monta kun tohon 1 litran pussiin mahtuu. Eikö muka ruumassa ollu tota samaa 1l pussin rajaa? Jostain muistan lukeneeni niin
    Finnairin sivuilta:

    Voit myös tuoda matkustamoon nesteitä korkeintaan 100 ml pakkauksissa ja yhteensä vain sen verran, mikä mahtuu yhteen litran vetoiseen, läpinäkyvään ja suljettavaan muovipussiin.

    Trafin sivuilta:

    Nesteitä voi ottaa mukaan koneen matkustamoon, mutta niiden kuljettamista rajoitetaan EY-asetuksella. Rajoitusten tavoitteena on ehkäistä uhkaa nestemäisten räjähteiden käyttämisestä terroritekoon.

    Varaudu esittämään kaikki matkustamoon mukaan otettavat nesteet turvatarkastuksessa. Pakkaa nesteet jo kotona enintään 100 ml kokoisiin pakkauksiin ja laita pakkaukset enintään litran vetoiseen, uudelleensuljettavaan ja läpinäkyvään muovipussiin. Matkustajaa kohden sallitaan yksi litran pussi. Perheiden matkustaessa sallitaan yksi litran pussi jokaista lentolipulla matkustavaa perheenjäsentä kohden.

    Asetuksen tarkoittamia nesteitä ovat mm. juoksevat ja jähmeät seokset, geelit, tahnat ja voiteet, roll on -deodorantit, juomat, keitot, hajuvedet, partavaahdot ja aerosolit. Nesteiksi lasketaan myös kaikki pakastetut tuotteet.

     
     
  17. #97

    Re: Lentokentän turvatarkastus

    Tossa ei sanota ruumasta mitään?

     
     
  18. #98
    Höyrykonkari Bole's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    199

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Ainoastaan alkoholien osalta on rajoituksia ruumanesteissä. Tietysti räjähtävät yms nesteet poislukien. Et jos brenkkuu saa sen 5L laittaa niin kyllä siel voi saman verran varmaan juissiakin olla.

    http://www.trafi.fi/ilmailu/matkusta...pakkaat_oikein <-- Tossa tietoa vielä.

     
     
  19. #99
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Tuli käväistyä Prahassa. Laitteistona minulla matkassa Diablo ja DID+Bombshell, vaimolla GUS22 + Cobra ja kolme eGo + kartotankkikomboa. Helsingin päässä vaimolta kysyttiin, että ovatko nuo sähkötupakoita ja Prahasta lähtiessä Diablo herätti kiinnostusta kun eivät olleet nähneet sen kokoisia laitteita. Vara-akkuja oli mukana 4kpl AW 18650 ja niistä kukaan ei ollut kiinnostunut. Sekä laitteet että litkut pakkasimme minigrip-puseihin ja laitoimme hihnalle, vara-akut kulkivat repussa.

    Sekä Helsinki-Vantaassa että Prahassa lentokentillä höyryttely oli sallittu vain paikoissa missä saa poltella analogisia.

    :wq

     
     
  20. #100

    Vs: Lentokentän turvatarkastus

    Komiasti kulki vehkeet mukana thaimaaseen. Heisingissä ketään ei edes kattoniu noita. Turkissa (välilasku) kysyttiin vaan, et mikä toi on ja thaimaan lentokentällä ei enää edes katottu matkatavaroita. Mukana siis paps +spheroid. 5 aw-imr 18350 akku. Pari ego akkua, klearo ja pari cartoa. 100ml nesteitä vielä. Kaikki käsimatkatavaroissa. Huomenna laosiin ni näkee siellä.sit, et kiinnostaako niitä.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •