Tulokset 1 - 3 / 3

Aihe: Severus V1 by Maki

  1. #1
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Severus V1 by Maki

    No nyt taas tullut perheeseen pientä lisäystä ja niitä on nyt hetki tullut testattuakin.
    Foorumilta oli ihan pakko hommata todella edullinen Suomi ato Severus. Eipä oikein ollut mitään odotuksia tuota kohtaan, mutta näytti kuvissa kuitenkin hyvältä. Niin ja speksit oli mukavat, 3mm mesh hole ja 4.5ml lasitankilla... Siinähän jo syitä lähteä testaamaan. No kun tuon sai käteen, niin laatu kyllä yllätti. Tuohon hintaan olisin odottanut jotain sinnepäin nopeesti kyhättyä, mutta ei. Siis todella siisti ja laadukas. Ja tuo on mielestäni todella tyylikkään näköinenkin.

    Isolla mesh reijällä tuon saa mukavasti wickaamaan. Ilmareikä oli 1mm, mutta mukana tuli poranterä jolla tuon sai suurennettua 1.5mm joka mielestäni onkin parempi. Tosin testimielessä suurensin senkin vielä 2mm, mutta tuota en suosittele jos ei tykkää todella ilmavasta imusta. Mulle sopii tuokin, tosin vastusta ei ole edes nimeksi.

    Miinus puoli tuossa on toteutettu Linen mallia mukaillen, eli lanka vain kierretään tuohon tapin ympärille. Hivenen ohkaisempi tappi helpottaisi kummasti tuota langan kiertämistä. Eli siihen pikku viilausta toivoisin. Plus puoli taas on Orion tyyliin jousen ja parin prikan yhdistelmällä toteutettu. Ja tuo onkin mielestäni varsin toimiva ratkaisu, varsinkin kun tekijä on taivuttanut prikkoja siten, että lanka on todella mukava pujottaa prikkojen väliin. Suuri plussa siis siitä, ettei työkaluja setupin tekoon tarvita.

    Ihan niin hyviä höryjä en ole tuosta vielä irti saanut kuin esim. ZAG:sta. Mutta tuo saattaa johtua ihan omista setupeista. Pitää jatkaa kokeiluja sen suhteen. Höyryt on kyllä hyvät, muttei ei ihan niin runsaat. Tuo 2mm aukko saattaa kyllä olla vähän överiksi vedetty. Mutta pitää myös ottaa huomioon, että tämä maksoi melkein yhden kolmas osan ZAG:in hinnasta.

    Tämä on kyllä varmaan sellainen ato mikä saattaa pysyä valikoimassa jo ihan pelkästään tuon ulkonäön perusteella. Jotenkin vaan näyttää tosi kivalta silmään. Ohuet karhennetut päädyt ja simpplei hatun muotoilu. Siitä tulikin mieleen, että kaikki minun driptipit ei tuohon sopineet. Mutta taitaa noissa kiinan driptipeissä olla aika suuret toleranssit. Pikku viilailulla, lähinnä tuohon miinus puoleen, niin tulisi varsin toimiva ato. Toimii siis hyvin jo nyt ja iso kiitos Makille tämän tekemisestä. On aina hienoa päästä käsiksi Suomalaisiin höyrylaitteisiin.

    Tuossa vielä speksejä ja kuvia:

    Pituus 57mm
    Paksuus 22mm
    Mesh reikä 3mm
    Tilavuus 4.5ml
    Kiinteä 510 kierre ja säädettävä + napa
    Keskiosa säädettävissä kun löysää muovimutteria



    Ööööö missä mä oon...

     
     
  2. #2
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Severus V1 by Maki

    Hienoa palvelua Makilla! Äsken tuli viestiä, että oli lähettänyt parannellun miinuspuolen tapin postissa mulle!
    Ja muutenkin V2:sen päivityksistä sain kokoajan uutta tietoa ja kuvia. Tosin tämän jätän väliin tuon paksuuden takia, koska en ole hommaamassa EA-modia.
    Severus V3 onkin sitten asia erikseen.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  3. #3
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Re: Severus V1 by Maki



    Tuli sitten mistä valita. Loistavaa!
    Ööööö missä mä oon...

     
     
Keskustelu Sähkötupakka arvostelut

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •