Niin, NGP 4.1 halpa paska? Halpa kyllä, mutta ei missään nimessä huono. Oon aina halunnut kokeilla noita NGP:n tuotteita, edullisia kun ovat. Toki aikas halvan ja lelun näköisiä ovat kuvissa. Noita putki mallisia olen nähnyt myynnissä monesti ja niitä taitaa saada ihan uutenakin. Mutta tarinan 4.1 mallia ei ole osunut kohdalle ja nyt kun osui, niin ostin kiljuen. Ja hintakin oli kohtuullinen 86€ kaikkine kuluineen.

18650 akkuhan tuohon menee joten akunkesto on hyvä. Itse laite on alumiiniä ja tankki muovia. Todella kevyt ja se on kivaa vaihtelua noiden SS putkien rinnalla. Halvan näköinen tuo on kyllä ihan livenäkin, mutta laatu oli parempi kuin odotin. Kaikki menee napakasti paikoilleen eikä ole mitään klappeja missään. Tosin tuo ato osan hattu tiivisteineen on vähän sellainen rävellys. Toimii kyllä mutta voisi olla vähän paremmin toteutettu.
Suurin miinus tulee siitä kun ei ole näppäin lukkoa. Varsinkin kun tulitus nappi on tuossa laitteen päädyssä. Ratkaisin kyllä ongelman O-renkaalla joka estää nappia painumasta taskussa ja käytön ajaksi menee kivasti tuohon driptipin ympärille. Ja tuo nappikin näyttää ihan ripulalta, mutta tuntuu tosi hyvältä.

Imu vastus oli tiukka. Reikä oli 1mm luokkaa jonka suurensin heti kättelyssä 1.5mm kokoon. Mesh reikä on ihan onneton, ja itsellä wickaus ongelmia kun tankki menee jonkin verran puolenvälin alle. Ja kun se on vielä keskellä, niin pitää kallistaa aika reilusti. Odottelen että sais #500 meshiä jos tuo ratkaisisi ongelman. Tosin tuossa olisi tilaa porata se huoletta suuremmaksi. Setupin oli helppo saada toimimaan, mutta ahdas tehdä jos ei kierittele lankaa valmiiksi meshin ympärille.
Höyryn tuotto ei ole kärkipäässä, mutta makua irtoaa erinomaisesti.

Laite kulkee todella kivasti taskussa. Ja muutenkin aika stealth. Katoaa mun pieneen käteenkin kivasti. Hieman vaati totuttelua, ennen kuin istui käteen kivasti. Nyt ihan ehdoton ykköslaite kun lähdetään kodin ulkopuolelle. Tähän tyyliin rakennettuja side by side modeja pitää metsästää lisää! Tosin tarjonta on aika niukkaa.
Mutta jos jostain satutte löytämään tai tulee joskus saldoihin, niin ostakaa ihmeessä. Ei paljon maksa ja veikkaampa, että on joka pennin väärtti.

Kuvia...









Ja tuolta voi noita varmasti tiedustella. http://www.vaporwall.com/forum/viewforum.php?f=248

Niin GGTB saa luvan poistua nyt sitten valikoimasta. Harvinainen herkku, mutta jäänyt todella vähälle käytölle viimeaikoina. Luultavasti tulee hakattua päätä seinään tuon johdosta joskus, mutta laitteet tykkää käytöstä. Löytyy myyntipalstalta jos kiinnostaa.