Laitetaas tämmösillekin oma aihe.

Tilasin SpringVaporilta samplepackeja, kaikki nesteet
- Pullokoko 15 ml
- PG/VG 70/30
- Nikotiinipitoisuus 0 mg - lisäsin itse niksat
- Extramaulla

Pohjatietona arvosteluille se, että makuaistini on varustettu mieltymyksenä tupakkamakuihin enkä pidä makeista mauista, en myöskään makeilla nuoteilla varustetuista tupakkamauista. Joskin olen höyrytellyt niin pitkään, että olen unohtanut mille tupakka maistuu joten ihan samaa en varmaankaan hae, mutta ymmärrätte pointin.

Pidempiaikaisessa maistelussa käytetty mesh-atoa (Cobra) sekä EA-modia jossa kick säädettynä niin, että vastaa pelkkää akun tehoa. Alkuksi kokeilin nesteitä sellaisenaan 306:lla drippaamalla. Varsinaisiin makusteluihin kokkasin n. 1/3 VPG niksapohjaa 24 mg ja 2/3 näitä tilattuja liemiä. Joissakin suhteet eivät niin tarkkoja koska lisäsin niksaa tai lientä tankkiin maun laimeuden/voimakkuuden mukaan.

Höyryntuotto oli näissä todella hyvä kaikissa vaikka PG olikin vallitsevana osana. Yllätyin siitä. Höyryntuotosta kaikille litkuille 9/10.
Pisteet annan mausta koska mielestäni se on sama mille ne tuoksuu ja kurkkutuntumaa en arvostele koska niksat on laitettu omaan makuun eikä nesteellä ole siihen vaikutusta.

Black label 555
Tässä selkeä makeus havaittavissa sekä miellyttävä pähkinäisyys. En ole 555 asiantuntija, Outlaw on tuttu ja tämä on enkä hienostuneempi versio siitä. Tulee varmasti palvelemaan minua sekoituksessa Finnvapen cigar-maun kanssa
Jos pitää pehmeästä pähkinäisyydestä, tämä on kokeilemisen arvoinen.
8/10

Black label B&M
Tässä miellyttävä tupakkamaku jossa mikään ei ammu makuna yli vaan on tasapainoinen yhdistelmä jotain mitä en osaa selittää. Jollain tavalla raikas (?) tupakka. Miedohko maku jota laitoinkin suhteessa n. 1/4 niksapohja, 3/4 litkua. Maku oli mielestäni jostain tuttu, selkeä tupakkamaku, muttei tupakkaa vaan tuntuma on tupakkamainen. Ahaa, mieleeni tuli inhokkini Vermillon river blend joka oli ensihenkäisyllä ihanaa, todella tupakkamaista mutta se jälkimaku sai minut voimaan pahoin. Tämä on jotain samantapaista kuin se, mutta ilman sitä outoa jälkimakua (pohjamaku?) joka kaikissa Vermillonin tupakkamauissa mitä olen testannut minua yököttää.

Tämä nousi minun suosikikseni, aivan törkeän hyvä litku, on ollut allday vapena tulostaan lähtien. Alkaa pullonpohja näkymään joten tätä on saatava lisää
9/10

Black label RY4 Day & Night
Tässä on todella hyvä neste, piste. Maku täyteläinen, varmaan imitoi perus RY4-pohjia, mutta ilman sitä ällömakeutta mitä en ko. nesteissä ole voinut sietää vaikka maku onkin ollut miellyttävä. Tähän jouduin lisäämään hieman niksapohjaa enemmän koska maku oli niin voimakas. SpringVapourilla on myös RY4, mutten uskaltanut ottaa sitä maisteluun koska oletin sen olevan juurikin makea ja tämä Day&Night -versio tuntui olevan tupakkamakujen ystävien mielestä hyvä arvosteluissa. Tässä on jotain muhkeaa makua joka antaa tälle jonkinnäköisen makeahkon pikkusikari-vivahteen. NAM.
9/10

Fall Harvest Tobacco
Ja taas yksi mainio tupakkamaku. Muhkean pehmeä, hieman suklainen aromi. Taas jotain mitä voin vedellä täyspäiväisesti.
9/10

Harvest Tobacco
Tämä on perus tupakkamaku. Hieman jotain mausteista, mutta miedolla vireellä lisättynä. Silti oikein miellyttävä. Tämäkin sopisi allday-käyttöön.
8/10

poiketen muusta sarjasta
Black Cherry Frost
Voimakas purkkikirsikkamaku tajuttomalla loppupotkulla joka on varmaan jotain menthoolia. Tämä tuntui kurkussa jo maistellessa 0-nikotiinilla 306-atosta. Tämä ei päässyt pidemmälle testiin vielä koska en halua pistää cobraan mitään voimakkaita ei-tupakkamakuja ettei vaan joudu pesemään tankkia ;-)
Jos pitää marjamauista ja menthooli ei ole puistatus, tämä voi olla kokeilun arvoista. Itse yllätyin positiivisesti ja tulen varmaan tätäkin vielä testaamaan paremmin. Loppupotku joka tosiaan oli "jäinen" teki tästä itsellenikin mielenkiintoisen, tästä ei jäänyt ällömakea olo.
7/10