Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 36

Aihe: Elämää höyryttelyn jälkeen eli onnistuuko höyryttelyn lopettaminen?

  1. #1
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Elämää höyryttelyn jälkeen eli onnistuuko höyryttelyn lopettaminen?

    Tähän lankaan toivoisin kokemuksia, mietteitä, juttuja, fiiliksiä sellaisilta jotka ovat onnistuneet pääsemään kokonaan nikotiini koukusta ja ovat lopettaneet myös höyryttelyn. Tällä foorumilla on ollut jo useampia ennen aktiivisiakin foorumilaisia jotka ovat lopettaneet höyryttelyn kokonaan ja sen tien hävinneet. Jos nämä henkilöt sattuvat foorumilla poikkeamaan niin mielellään toivoisi heidän kokemuksiaan tähän ketjuun ja juttua siitä miten on mennyt
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  2. #2
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Elämää höyryttelyn jälkeen eli onnistuuko höyryttelyn lopettaminen?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hellraiser Näytä viesti
    Tällä foorumilla on ollut jo useampia ennen aktiivisiakin foorumilaisia jotka ovat lopettaneet höyryttelyn
    Jasseria unohtamatta joka ei mahtanut luonnolleen mitään

     
     
  3. #3
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    3

    Vs: Elämää höyryttelyn jälkeen eli onnistuuko höyryttelyn lopettaminen?

    Höyryttelin viime lokakuun lopusta aina heinäkuun alkuun, josta toukokuusta asti 0mg:llä.
    Höyryttely katkesi kesäloman alun juhlistaneeseen biljardilla käyntiin. Seuraava päivä huudettiin neitsyt Mariaa apuun, kun mahan sisällä ollut rullakebab turskahteli pihalle.
    En höyrytellyt koko sunnuntaina ja koska jotenkin ajatus etoi en höyrytellyt seuraavanakaan päivänä, enkä seuraavanakaan etc. Missään vaiheessa ei ollut mielitekoja, koska nikotiini riippuvuutta ei enää ollut.

    Koko luopuminen oli kuin olisi päättänyt, etten enää syö nallekarkkeja. Tankkeja ja muita vehkeitä vieläkin tekisi mieli, mutta kun ei ole mitään syytä höyrytellä, niin jätetään vain tutkimisen asteelle.

     
     
  4. #4
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    49

    Vs: Elämää höyryttelyn jälkeen eli onnistuuko höyryttelyn lopettaminen?

    Höyryttelin noin vuoden, tiputtaen nikotiinipitoisuuksia DIY-kokkailuilla aina välillä alaspäin. Toleranssin "normalisoituminen" niksoja laskiessa vei luokkaa muutama pv /laaki.
    Lopussa mentiin 3-4 mg vahvuudella, kunnes lopetin tuossa kuukausi takaperin. Höyryttelystä irtautuminen ei (ainakaan vielä ole) aiheuttanut mitään vieroitusoireita: ei fyysisiä, eikä henkisiä.

    Tulipahan todistettua, että nikotiini ei ollut se, mikä röökissä koukutti.

    PS. Lämpimät kiitokset forumilaisille kontribuutiostanne röökin lopettamisen helpottamisessa!

     
     
  5. #5
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Elämää höyryttelyn jälkeen eli onnistuuko höyryttelyn lopettaminen?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jepa Näytä viesti
    Tulipahan todistettua, että nikotiini ei ollut se, mikä röökissä koukutti.
    Saman asian koin itsekin lopettuani röökaamisen höyryttimellä, eli nikotiini ei ole se koukuttavin aine mitä röökistä löytyy. Varmaan olisi höyryttelykin jäänyt mutta, kun uusia HE-modeja pukkaa markkinoille, niin nyt ollaa koukussa niihin No menköön sitten harrastuksena nämä meshin käärinnät ja vastuslangan virittämiset..

    :wq

     
     
  6. #6
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    64
    Pari vuotta tuli höyryteltyä 18-24mg/ml litkuja about 5ml päivässä. Nyt mennyt reilu 3½ viikkoa ilman mitään nikotiinituotteita. En tiputellut annosta ym, ihan lopetin rasitusastman aiheuttamaan vitutukseen, kun henki ei meinannut kulkea, mutta ei ihan tarvinnut astmapiipusta ottaa imua... Kirosin päässäni puolentoista tunnin treenin ajan, enkä ole sen jälkeen höyrytellyt. Nyt olen tyytyväinen, ei rasitusastma iske enää yhtä pahasti treenissä. Ei se höyry ihan niin terveellistä lopulta ole, kahdesta pahasta se pienempi tietty. Tämän huomasin varsinkin VG nesteellä oli taipumusta aiheuttaa astmaa...

     
     
  7. #7
    Tämä aihe kiinnostaa ja on ajankohtainen kohdallani.
    Olen menossa 3 mg nesteissä, tilattuna sekä 3 mg:n että 0 mg:n nesteitä. Tavoitteena pikkuhiljaa, mielellään vuodenvaihteeseen mennessä, olisi lopettaa koko höyryttely, koska ei tämäkään kovin terveellistä ole.
    Se vain, että höyryttelymäärät ja -tilanteet on minulla pysyneet täysin samana. Eli ne "ruoka- ja kahvihöyryt" tulee aina otettua ja työmatkoilla autossa jne. Niitä selkeästi kaipaa, vaikkei lähellekään yhtä paljon kuin aikanaan tupakkaa.

    Kokemuksia, neuvoja siihen, miten höyryttelyn lopettaminen onnistuisi?

     
     
  8. #8
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Näemmä oot jo oikeaan suuntaan menossa kun nollanesteitäkin tilattu. Silleenhän se parhaiten menee, että vähän kerrallaan pienennät nikotiinin määrää ja lopussa höyryttelet vaan nollanesteitä. Jos ei parin viikon nollahöyryttelyn jälkeen tee nikotiinia enää mieli, niin onneksi olkoon, olet (ehkä) päässyt eroon.

    Pidä kuitenkin varalla laitteita (ja miksei niksaakin) kotona jos joskus iskee vieroitusoireet.

     
     
  9. #9
    Niin, eroon nikotiinista varmaan pääseekin helposti, mutta eroon höyryttelystä?
    Kun/jos olenkin koukussa siihen, että jotain pitää saada vetää keuhkoihin aina kun on syönyt tai juonut? Ja mitä tehdä niissä tilanteissa joissa on tottunut polttamaan/ höyryttelemään (esim. autolla ajaessa). Eli jotenkinhan siitä tavastakin vielä pitäisi päästä eroon...

     
     
  10. #10
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Siihen mä en osaa sanoa yhtään mitään, mulla kun ei ole tarkoituksena tätä lopettaa niin kauan kun tämä laillista on. Ei kai siinä auta kuin kylmä kalkkuna.

     
     
  11. #11
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Itse vetelin tuossa välissä pelkästään 0mg nesteitä melkein vuoden. Se höyryttelyn tarve muuttuu jotenkin, kun jättää nikotiinin pois. Itse ainakin parissa viikossa homma muuttui niin että tuli vaan höyryteltyä kun se oli mukavaa, ilman että koki sellaista "tarvetta" höyrytellä. Joskus välissä oli 3 päivääkin en höyrytellyt ollenkaan, kun oli kiirettä töissä tai ei muuten vaan ollut sellainen olo että jaksaa tankkailla laitteita Nyt olen taas hiljattain alkanut käyttämään nikotiinia 2mg pitoisuudella, mutta se riippuvuus on jotenkin murtunut käytännössä kokonaan. Väittäisin että helposti pystyisi vaan laittamaan höyrykkeen pöydälle ja olemaan koskematta siihen viikkoon.

    Muistan kun lopetin nikotiinin käytön kokonaan, että pelkäsin miten siinä käy. Pelotti lähinnä että sortuuko taas kohta tupakkaan, mutta oikeastaan se oli lopulta melko helppoa. Pärjäsin loistavasti nikotiinittomalla nesteellä aina myös kännätessä ja kaikissa muissakin tilanteissa missä olin ajatellut että alkaa mieli tehdä vanhasta tottumuksesta.

    Kehotankin kaikkia kokeilemaan myös pelkällä 0mg nesteellä höyryttelyä jos sitä haluaa. Toki pitoisuutta laskiessa maltti on valttia, ei siis todellakaan kannata alkaa loiventamaan liian nopeasti, se on varmin tapa saada menemään koko homma päin persettä. Kannattaa vaikka kuukauden välein puolittaa pitoisuus jos käyttää 4mg nestettä.

     
     
  12. #12
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Mä tiputtaisin samantien nollaniksoille jos sais kurkkutuntuman pidettyä. Se on valitettavasti edelleen 90% mun höyryttelykokemuksesta :/

     
     
  13. #13
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Mä tiputtaisin samantien nollaniksoille jos sais kurkkutuntuman pidettyä. Se on valitettavasti edelleen 90% mun höyryttelykokemuksesta :/
    Itsellä taas on tärkein käytännössä aina ollut että saa puhallella höyryä. Tuohon kurkkutuntumaankin tottuu kyllä hyvinkin matalalla pitoisuudella melko nopeasti. Itse käytin 1mg nestettä ennen nollaan siirtymistä melko pitkään ja kyllä siitäkin sitä tuntumaa sai. Teho myös auttaa todella paljon. 100w vaan löylyä niin ei tunnetta puutu

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    50
    Itsekkin olen alkanut pudottaa niksamääriä pikkuhiljaa. 12mg:stä pudotin suoraan kutoseen jo jonkun aikaa sitten. Tällä hetkellä löytyy 6mg ja 5mg nesteitä. Itse kun kokkailee niin saa tarkasti päättää myös nikotiinimäärän..
    Seuraaviin kokkailuihin tuleekin 4mg.

     
     
  15. #15
    Tuli nuo tilaamani nesteet tänään.
    Tein sekoituksen 3 mg:n ja 0 mg:n nesteestä painottuen 3 mg:n nesteeseen. Yllätyin siitä, että ero pelkkään 3 mg:een, jota jo n. kuukauden olen höyrytellyt, olikin hyvin selkeä. Näköjään pitää edetä pikkuhiljaa tuota 0 mg:aa kohti, kuten alun perin olin ajatellutkin.


    Hieman just nyt hermostuttaa tämä tavasta irti pääseminen. Mutta pitää koettaa olla stressaamatta ja edetä vain suunnitelman mukaan ja huolehtia siitä sitten vasta myöhemmin.

     
     
  16. #16
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Jos itse tekisin lopettamisvaiheessa niin, että hetki nollalla, ja jos pärjää niin höyryttely loppuisi varmasti suhteellisen äkäseenkin. Elämässä tulee kuitenkin tilanteita vastaan vielä pitkänkin ajan päästä, hermostuu, stressaantuu, tylsistyy tai mitä tahansa, niin pitäisin laitteita hyvän tovin jemmassa ja pitäisin myös vahvoja nikotiineja, joilla saa sen nopean niksan kun sille on tarve, ettei tarvii siihen analogiseen sortua.

     
     
  17. #17
    Tuli tuossa mieleen, että kuinkahan paljon vaikuttaa psyykkinen puoli siinä, että kun tietää nesteessä olevan nikotiinia, siksi kokee tarvitsevansa höyryttelyä? Jospa sitten kun nesteessä ei ole niksaa lainkaan, sitten vapautuu siitä tarpeen tunteestakin?

    Ja ehdottomasti jos joskus höyryttelynkin pystyn lopettamaan, pidän kuitenkin laitteet ja nesteitä saatavilla. En halua enää koskaan aloittaa tupakointia uudestaan.

     
     
  18. #18
    Olen samaa mieltä tuon varalla pitämisen kanssa. Joku työkaveri joskus sanoi, että kun lopettaa röökaamisen, kannattaa varalla olla mitä tahansa nikotiinia sisältävää paitsi ei röökiä. Tämä siis siinä tapauksessa, jossa lopetetaan ns. seinään.

     
     
  19. #19
    Mä olen höyrytellyt nyt nelisen viikkoa lähes kokonaan nollaniksalla. Pari stressaavampaa päivä tähän kuukauteen mahtui ja silloin tuuttasin tankkiin n. 3-4 mg nestettä ihan vain varmuuden vuoksi. Kurkkutuntuman puuttuminen nollaniksalla kieltämättä häiritsi alkuun, mutta nyt sen puutteeseen on jo tottunut. Sen tosin huomasin, että RSST:llä en saa vastaavaa höyryä / makua / mitälie aikaiseksi kuin Onella, joten laitteistollakin on vaikutusta.

    Mulla ei varsinaisesti ole ollut mikään hinku päästä kokonaan nikotiinista eroon, 6mg nesteet toimi oikein hyvin, mutta mielenkiinnosta pitihän sitä kokeilla ja höyryttelykin on vähentynyt sen myötä. En ole vielä lopettamassa kokonaan, mutta "kahvi+höyry" taitaa olla epävirallisena seuraavana etappina kuitenkin ja kieltämättä Jenkeistä nesteiden tilaaminen edullisemmin ei harmita yhtään.

     
     
  20. #20
    Minä en muuten pystynyt höyryttelemään ihan pelkkää 0 mg:sta. Se tuntui ihan tyhmälle, kun sitä nikotiinia minä itse tunnuin kaipaavan. Eli aina joku tippa nikotiinillista nestettä sekaan, vaikka pitoisuus ei olisi kovin korkea ollutkaan, vaan vain näennäinen. Eli se toimi kun tiesi, että on sitä niksaa siellä...

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •