Sivu 2 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 290

Aihe: Defunctan höyryttelyt & videot

  1. #21
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Testissä Mikkisoftan LifeCam Cinema sekä uutta videota. Piti alkuun olla vain pikainen testipätkä mutta intouduin sitten väkertelemään Somniumiin setupin.

    http://youtu.be/UumkccTQWqE

    Ei se ihan aina onnistu minultakaan
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  2. #22
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Iso kiitos videoiden subscribereille, näemmä sakkia kiinnostaa niin ei tullut turhana ostoksena vähän laadukkaampi webcam hankittua. Tulevaisuudessa siis laatu 720p ja valaistuksen pystyy säätämään paremmaksi. Tästä etiäpäite, maanantaina ainakin pikaista revikkaa Provari Ministä.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    205

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Hei olen blogiasi seuraillut ja videoitasi. Mietiskelin, että (käsittääkseni omistat phoenix picon) kun olit videon tehnyt ja, että olit tehnyt ilmareikää isommaksi. Esmoken sivullahan sanottu, että picon ilmareikä on sen noin 1.2mm ja itse videossa sanoit videossa, että olisi käsityksesi mukaan sitä 1mm luokkaa. Niin itse tulen saamaan picon ensviikolla (ensimmäinen mesh tankkini) jolla alotan tämän meshin teon. Oletko sitä mieltä, että kannattaisi sitä ilmareikää heti suurentaa? Lähti nimittäin niin hienot höyryt picosta videolla. =D
    EGO-C Twist 2x, Lavatube 2.1t, Vamo, Riva King, Phoenix pico, Mersus, Vision eternity,

     
     
  4. #24
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rafici Näytä viesti
    Hei olen blogiasi seuraillut ja videoitasi. Mietiskelin, että (käsittääkseni omistat phoenix picon) kun olit videon tehnyt ja, että olit tehnyt ilmareikää isommaksi. Esmoken sivullahan sanottu, että picon ilmareikä on sen noin 1.2mm ja itse videossa sanoit videossa, että olisi käsityksesi mukaan sitä 1mm luokkaa. Niin itse tulen saamaan picon ensviikolla (ensimmäinen mesh tankkini) jolla alotan tämän meshin teon. Oletko sitä mieltä, että kannattaisi sitä ilmareikää heti suurentaa? Lähti nimittäin niin hienot höyryt picosta videolla. =D
    Se on aikalailla makuasia, mutta suurempi ilmareikä tosiaan tuo enempi korvausilmaa ja samalla höyrynmäärä kasvaa (jos setuppi on kunnossa). Mun mielestä Picossa oli järkyttävän tiukka imu, että epäilen omani olleen lähempänä milliä kuin 1.2mm, mutta saatan olla väärässäkin. En löytänyt parempaakaan niin porasin 1.5mm terällä ja siitä tuli hyvä. Imuvastus ei ole aivan niin löysä kuin kuvittelisi, mutta olenkin tottunut aika hyvin sekä Somniumiin että tuohon Picoon, niin esimerkiksi boget tällä hetkellä tuntuvat tosi tiukoilta Voit tietenkin yrittää etsiä esim 1.3mm terää ja kokeilla sillä alkuun, poranterät nyt kuitenkin ovat halpoja

    edit. Suurempi tekijä setuppien onnistumisessa ja käytön miellyttävyydessä on tosiaan se mesh-reiän avartaminen. Itse tein 3.2mm terällä, mutta se oli jo ihan tuuria ettei paskonut kierteitä. 2.8-3mm ja tarkkuutta, niin saat todella soivan vekottimen Picosta.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  5. #25
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    205

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Se on aikalailla makuasia, mutta suurempi ilmareikä tosiaan tuo enempi korvausilmaa ja samalla höyrynmäärä kasvaa (jos setuppi on kunnossa). Mun mielestä Picossa oli järkyttävän tiukka imu, että epäilen omani olleen lähempänä milliä kuin 1.2mm, mutta saatan olla väärässäkin. En löytänyt parempaakaan niin porasin 1.5mm terällä ja siitä tuli hyvä. Imuvastus ei ole aivan niin löysä kuin kuvittelisi, mutta olenkin tottunut aika hyvin sekä Somniumiin että tuohon Picoon, niin esimerkiksi boget tällä hetkellä tuntuvat tosi tiukoilta Voit tietenkin yrittää etsiä esim 1.3mm terää ja kokeilla sillä alkuun, poranterät nyt kuitenkin ovat halpoja

    edit. Suurempi tekijä setuppien onnistumisessa ja käytön miellyttävyydessä on tosiaan se mesh-reiän avartaminen. Itse tein 3.2mm terällä, mutta se oli jo ihan tuuria ettei paskonut kierteitä. 2.8-3mm ja tarkkuutta, niin saat todella soivan vekottimen Picosta.
    Okei kokeilen aluksi vaan saada onnistuneen setupin ja kattoo miten toimii, mutta tavoitteena on saada laitteesta toimiva ja hyvä. Katson sitten kun saan toimivan setupin kiinni että mitä mieltä olen imusta, että pitääkö suurentaa. Katsoin jo tossa niin kyllä jo poran terät löytyy. Auttaako siis tuo mesh reiän suurentaminen wickkaamiseen vai mihin?
    EGO-C Twist 2x, Lavatube 2.1t, Vamo, Riva King, Phoenix pico, Mersus, Vision eternity,

     
     
  6. #26
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Wickaamiseen juurikin - saa tehtyä isomman mesh-wickin ja helpottaa hieman sitä asettelua. Kokeile ihmeessä ensin ilman modauksia ja jos siihen on tyytyväinen, niin hyvä näin! Ainahan se on pientä vaivannäköä alkaa väkertää avarruksia ja onhan niissä aina riski että tulee sutta ja sekundaa
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    205

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Wickaamiseen juurikin - saa tehtyä isomman mesh-wickin ja helpottaa hieman sitä asettelua. Kokeile ihmeessä ensin ilman modauksia ja jos siihen on tyytyväinen, niin hyvä näin! Ainahan se on pientä vaivannäköä alkaa väkertää avarruksia ja onhan niissä aina riski että tulee sutta ja sekundaa
    Selvä! Kysymyksenä vielä kanthalista, että minulla on 0.20 ja 0.25 kanthalia kummalla periaatteessa kannattaisi lähtemään väkertämään laitteina minulla on riva king piippu vamo ja lavatube 2.1?
    EGO-C Twist 2x, Lavatube 2.1t, Vamo, Riva King, Phoenix pico, Mersus, Vision eternity,

     
     
  8. #28
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rafici Näytä viesti
    Selvä! Kysymyksenä vielä kanthalista, että minulla on 0.20 ja 0.25 kanthalia kummalla periaatteessa kannattaisi lähtemään väkertämään laitteina minulla on riva king piippu vamo ja lavatube 2.1?
    Riippuu ihan minkälaista vastusta haluat. 0.20 saat hyvin 2,2-3,3ohm vastuksia jotka soveltuu säädettäväjännitteisille. Rivalle tekisin 0.25 kanthalista, pääset lähemmäs 1-1,5ohm vastusta.

     
     
  9. #29
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    205

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Riippuu ihan minkälaista vastusta haluat. 0.20 saat hyvin 2,2-3,3ohm vastuksia jotka soveltuu säädettäväjännitteisille. Rivalle tekisin 0.25 kanthalista, pääset lähemmäs 1-1,5ohm vastusta.
    Okei selvä kiitoksia.
    EGO-C Twist 2x, Lavatube 2.1t, Vamo, Riva King, Phoenix pico, Mersus, Vision eternity,

     
     
  10. #30

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    0.2mm kanthal 3/2 kierrosta antaa jotain 1.3 ohmia. Toi on mulle ollu just passeli.

     
     
  11. #31
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    0.2mm kanthal 3/2 kierrosta antaa jotain 1.3 ohmia. Toi on mulle ollu just passeli.
    Oman kokemuksen mukaan vaan mitä enemmän on kieppejä (eli höyrystävää osaa), sitä täyteläisemmät höyryt. Siksi mieluummin teen paksummalla kanthalilla ja runsaammin kierroksia.

     
     
  12. #32
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Oman kokemuksen mukaan vaan mitä enemmän on kieppejä (eli höyrystävää osaa), sitä täyteläisemmät höyryt. Siksi mieluummin teen paksummalla kanthalilla ja runsaammin kierroksia.
    Samma här, ohuemmalla langalla ja vähemmillä kierroksilla jää höyryt ainakin omaan makuun kylmemmäksi, pienemmäksi ja raaemmaksi Välillä aina tulee kokeiltua josko siitä 0.2 langasta saisi itelle sopivat höyryt mutta kyllä nykyään tulee käytettyä melkein joka setupissa 0.3 kanthalia, joskus harvoin 0.25.

     
     
  13. #33
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Itellä on vakiintunut tuo 0.25mm kanthal, koska sillä saa mukavasti niitä 0.9ohm setuppeja ja sit kieppi kaks lisää niin 1.3-1.5ohm. Alkaa tehot olee jo kohtuullisen kohdallaan tuolla ~1ohm tuntumassa että sekä maku että höyry että lämpö kohtaavat nätisti. Nää on tosi paljo kiinni omasta tottumuksesta, usein joutuu jossakin osa-alueessa tekee kompromissiä toisen eteen. Ohuempi lanka + enempi kieppejä = teho-/volttisäädettäville, paksumpi lanka + vähemmä kieppejä = mekaanisille modeille. Itse en saanut irti Lambolla lähellekään niin hyviä höyryjä kuin EAModilla ja extreme-setupilla.

    Sitten kuvioihin tulee vielä litkun laatu ja tyyppi, kuinka kestää tehoja ynnä muuta. Ainakin Holehead oli melko tyytyväinen testihöyryistä (RY4) meikän Somniumista, että kaipa nää omat setupit menee melko liki semmoista "ihanteellista", jos sellaista edes on. Kuten sanottua, täysin makutottumusjuttuja.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  14. #34
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Niin joo, kyllähän se ainakin Apophis kehui että sai ajettua Somniumia Vamolla nätisti jotain 1.1-1.2ohm setuppia, että kyllä nuo tehosäätöset kelpaa vissiin ihan hyvin näille matalaohmisillekin. En ole Lamboa enempää testannut ja siinä tuli ainakin ampeerirajoitin vastaan. Paska vekotin se oli muutenkin imho
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  15. #35
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Omaan makuun vaan tuo tehosäätö ei aina toimi niinkuin voisi olettaa. Esim 10W voi olla jollekin vehkeelle aivan liian vähän ja toiselle aivan liikaa. Tuntuu että volteilla saa jotenkin haettua helpommin sen oikean tehon.

    E: Tietty siinä vaiheessa kun on skilliä coilinrakentelussa, niin osaa aina tehdä oikean vastusarvon omaavan coilin. Mutta te prot käytättekin vakiojännitteisiä mekaanisia modeja..

     
     
  16. #36
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Totta. Laskeskelin tuossa että tolla mun combolla tulee kuitenkin tuoreella akulla sen 16-17W järjestään, niin ei ihan Vamot ja Vaimot siihen pysty.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  17. #37
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    205

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Apophis kehui että sai ajettua Somniumia Vamolla nätisti jotain 1.1-1.2ohm setuppia, että kyllä nuo tehosäätöset kelpaa vissiin ihan hyvin näille matalaohmisillekin.
    Ainakin Vamossa olen itsekin saanut 1.2ohm RBA:n toimimaan, mutta ei se kyllä 2.1t tubessa toiminu. Käsitykseni mukaan vamossa on se 1.2ohm raja, jollain sitten vähän enemmän tai vähemmän se raja.
    EGO-C Twist 2x, Lavatube 2.1t, Vamo, Riva King, Phoenix pico, Mersus, Vision eternity,

     
     
  18. #38
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Hemuli ystävällisesti lahjoitti Cobran koekäyttöön, joten siitä tulossa illan mittaan video "Scott"-tyylisesti. Tykkään igetcha69:n syväluotaavasta esittelystä joten matkitaan parhaimpia osia siitä. Nää laitearvostelut on tosi kivoja tehdä, niin saa ehdotella testiin vekottimia, jahka sellaisia saan
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  19. #39
    Höyrypää Hemuli73's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    543

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Ihan mieluusti Cobraa lainasin kun jäänyt vähemmälle käytölle itsellä Odysseuksen muumiolaaksoon saapumisen myötä. Ja kun samaan aikaan huomasin tuolla FB:n Vapottajat-ryhmässä sun huutelun (ja sama kaupunki), niin aattelin että saadaan lisää videota verkkoon tämän myötä.

     
     
  20. #40
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726

    Vs: Defunctan höyryttelyt & videot

    Ja videota pukkaa, kiitos Hemuli73:n! Kunhan saan hieman editoitua laitan uploadaamaan, eli suurin piirtein parin tunnin sisään olisi katseltavana. Videossa setupin teko, arvostelu ja speksejä.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •