Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 29

Aihe: E-nestearvostelusivusto?

  1. #1
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    E-nestearvostelusivusto?

    Moi, on tässä ollut pidemmän aikaa mielessä perustaa sivusto joka keskittyisi pelkästään erilaisten e-nesteiden arviointiin ja kun tuli arvioitua nyt muutama Wingnutsin neste niin ajattelin kokeilla sivuston toimivuutta ihan käytännössä. Nyt tekisi mieli tietää mitä muut ovat mieltä, onko tällaiselle sivustolle ylipäätänsä tarvetta, vai riittääkkö tämä foorumin e-neste-osiot? Sivut tosiaan ovat vielä ihan raakileet ja sisältöä ei ole juuri nimeksikään, mutta lähinnä oli tarkoitus testata sen toimivuutta ja erilaisten "plug-inien" toimivuutta sivustolla.

    En ole hirveästi tutustunut tuohon Wordpress-ohjelmaan, mutta tarkoitus olisi etsiä joku lisäpalikka jolla sivulla kävijät voisivat itse arvostella jo arvosteltuja nesteitä sekä mahdollisuus lähettää omia nestearvosteluja sivustolle. Jos joku tietää jo jotain lisäosia näihin tarkoituksiin niin saa antaa vinkkiä! Muutenkin kaikenlainen palaute/kritiikki/kommentit ovat tässä vaiheessa erittäin tervetulleita. Jos ei wordpressillä saa tuota arvostelusysteemiä toimimaan, niin pitää miettiä josko sitä koodaisi koko sivuston itse.

    Niinjoo, sivun osoite on: http://enesteet.wordpress.com/
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  2. #2

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    minusta tämä idea on hyvä!

     
     
  3. #3
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Joo kyllä tällaiselle olisi ihan käyttöä, vois itsekin parit tähdet heittää
    Kannattaa kyllä miettiä sitä ulkoasua heti alusta että tulee looginen ja selkeä sivusto.

     
     
  4. #4
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Semmoinen vaan että makumieltymykset on kovin erilaisia. Tietty jos nesteen kohdalla ilmoitettaisiin keskimääräinen kävijöiden antama arvosana, niin voisi saada jotain osviittaa. Mutta jos yksi henkilö antaa nestearvostelut niin siitä ei kukaan saa mitään irti. Ja toki olisi hienoa jos jokaiselle nesteelle voisi kukin tahollaan lisätä omia kommentteja. Nämä kommenttiosioit täytyisi vaan moderaattorin pitää tiukasti asiassa, esim. niin että kaikki OT poistettaisiin heti.

     
     
  5. #5

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Ja tekniikan osalta suoraan kommenttia, unohda mitkään wordpress-plugin-viritelmät, suoraan vaan kasaamaan tietokantaa. Mahdollistaa haut, tiedot pysyvät kasassa ja ovat hallittavissa, mahdolistaa vaikka minkälaisten analyysien ja raporttien teon jne. PostgreSQL tai MySQL pohjaksi. Just sayin'.

     
     
  6. #6

    Vs: E-nestearvostelusivusto?


     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja CoccoBill Näytä viesti
    Ja tekniikan osalta suoraan kommenttia, unohda mitkään wordpress-plugin-viritelmät, suoraan vaan kasaamaan tietokantaa. Mahdollistaa haut, tiedot pysyvät kasassa ja ovat hallittavissa, mahdolistaa vaikka minkälaisten analyysien ja raporttien teon jne. PostgreSQL tai MySQL pohjaksi. Just sayin'.
    Juu nyt kun tarkemmin olen tutustunut tuohon wordpressiin niin näinhän se on tehtävä.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  8. #8
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Mikäs vika foorumin nestearvosteluissa on?

    Ts. itse en näe moiselle sivulle tarvetta, jos jollain on hyvät perusteet vastakkaisesta näkemyksestä olen kyllä avoin kuuntelemaan.

     
     
  9. #9
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Seurailen jonkun verran yksittäisten ihmisten blogeja muutenkin, niin varmasti tämäkin menisi kirjanmerkkeihin. En näe yksityisten pitämiä blogeja, ja tätä sivustoa mitenkään toisiaan poissulkevana/kilpailevana asiana. Wordpress taitaa olla blogeille paras valinta, simppeli softa. Skinejä löytyy rutosti että ulkoasun saa mieleisekseen, ja palikoiden asentaminen on helppoa. Itse olen vääntänyt tosin vaan tuota Joomlaa, joka on aika raskas cms-järjestelmä mutta käy vähän vaativammillekin sivustoille. Artikkeleiden kommentointi, ja myös kommentoijille rating-mahdollisuus 1-5 tähteä niin siinäpä se!

    Ja jos jaksamista riittää, niin copy/pastellahan voit arvostelun heittää myös tänne sivustolle. Työläintähän se kirjoitusvaihe on.

     
     
  10. #10
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Mikäs vika foorumin nestearvosteluissa on?

    Ts. itse en näe moiselle sivulle tarvetta, jos jollain on hyvät perusteet vastakkaisesta näkemyksestä olen kyllä avoin kuuntelemaan.
    a) kaikki arvostelut löytyvät nopeasti samasta paikasta
    b) helposti voi rajata tietyn valmistajan / kaupan nesteet. Tai vaikka nesteen tyypin/koostumuksen/minkä tahansa mukaan
    c) tuo arviointisysteemi, näkee nopeasti mitkä on kaikkien suosikkeja ja mitkä inhokkeja
    d) en keksi nyt just muuta!!!
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  11. #11
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    a: Niin löytyy; osiosta nimeltä "Arvostelut"
    b: Foorumilla on haku, jonka saa rajattua osastokohtaisesti esim. sanalla "Vermillion" ja valitsee alueiksi "e-Neste arvostelut (eS)" ja "e-Neste arvostelut" niin voi hakea arvosteluja VR:n nesteistä
    c: Itse väittäsin äkkiseltään, että porukka arvostelee tuolla WP:n ratingilla kirjoituksia, ei niinkään nesteitä/kirjoituksen kohdetta
    d: :

    Ei siinä, tee ihmeessä jos intoa riittää, mulle toimii paremmin nää foorumin arvostelut, koska sieltä yleensä löytyy laajempi otanta, kuin pelkän yhden henkilön mielipide. Nämä kun kuitenkin ovat täysin makuasioita, joku mikä on toisen mielestä täyden kympin neste, voi olla toiselle oksennusrefleksin arvoinen suoritus. :P

    Toki saa laitella lisää perusteita makublogin puolesta, jos on muita näkemyksiä.

     
     
  12. #12
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    b: Foorumilla on haku, jonka saa rajattua osastokohtaisesti esim. sanalla "Vermillion" ja valitsee alueiksi "e-Neste arvostelut (eS)" ja "e-Neste arvostelut" niin voi hakea arvosteluja VR:n nesteistä
    Pysyn puolueettomana enkä varsinaisesti ota kantaa suuntaan tai kolmanteen, mutta tähän yllämainittuun hakuun: Foorumilla mielipiteet ja arvostelut on pirstoutunu niin levälleen, että esim noilla hakukriteeteillä löytää todennäköisesti vain sen "virallisen" arvostelun. Varsinaiset mielipiteet on sitten millon jonkin tietyn kauppiaan, milloin valmistajan ja milloin jonkin aton tms ketjussa..
    Ei siinä, kyllähän ne löytää jos jaksaa etsiä, mutta onhan tieto täällä aika hajallaan O0

     
     
  13. #13
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    ^Tuo on kyllä ihan totta, mutta epäilisin silti foorumin arvosteluketjuista löytyvän useamman mielipiteen samasta nesteestä, kuin yhden käyttäjän ylläpitämästä blogista.

     
     
  14. #14
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    ^Tuo on kyllä ihan totta, mutta epäilisin silti foorumin arvosteluketjuista löytyvän useamman mielipiteen samasta nesteestä, kuin yhden käyttäjän ylläpitämästä blogista.
    Tässä tuleekin se kohta missä käyttäjät jättävät omia arvosteluitaan :

     
     
  15. #15
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Tässä tuleekin se kohta missä käyttäjät jättävät omia arvosteluitaan :
    Juu, mutta väitän silti, että blogisivustolla kävijöiden määrä ja sitä myöten heidän jättämä (järkevä) sisältö on silti huomattavasti vähäisempää, kuin tällä foorumilla. :

     
     
  16. #16
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    mulle toimii paremmin nää foorumin arvostelut, koska sieltä yleensä löytyy laajempi otanta, kuin pelkän yhden henkilön mielipide.
    Pointti tässä olikin, että muut voisivat arvostella ja lähetellä arvioita myös. Ja sitten pistemäärät määräytyisivät keskiarvojen perusteella.

    Eikä siis ollut tarkoitus tehdä "blogia" vaan ihan oikea sivusto, mutta ajattelin ensin yrittää tuota wordpressiä sen pohjaksi, mutta kuten nopeasti kävi selväksi, se oli huono idea.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  17. #17
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Juu, mutta väitän silti, että blogisivustolla kävijöiden määrä ja sitä myöten heidän jättämä (järkevä) sisältö on silti huomattavasti vähäisempää, kuin tällä foorumilla. :
    ELLEI tähän saisi riittävästi panostusta ja viimeistelyä, että kelpaisi jopa vizin puolesta foorumin viralliseksi nestearvostelukanavaksi. Who knows.

     
     
  18. #18
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    ELLEI tähän saisi riittävästi panostusta ja viimeistelyä, että kelpaisi jopa vizin puolesta foorumin viralliseksi nestearvostelukanavaksi. Who knows.
    Suhtaudun itse kyllä erittäin sketpisesti tähän vaihtoehtoon.

    Tiedän, olen vastarannan kiiski. Tarkoitus ei siis millään tavalla ole mollata tätä ideaa, mutta itse en vielä ainakaan näe mitä etuja tällä saavutetaan foorumin nykyiseen nestearvostelupolitiikkaan verrattuna.

     
     
  19. #19
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Suhtaudun itse kyllä erittäin sketpisesti tähän vaihtoehtoon.

    Tiedän, olen vastarannan kiiski. Tarkoitus ei siis millään tavalla ole mollata tätä ideaa, mutta itse en vielä ainakaan näe mitä etuja tällä saavutetaan foorumin nykyiseen nestearvostelupolitiikkaan verrattuna.
    No juuri nimenomaan se tiedon keskittäminen yhteen paikkaan, josta se on helppo löytää. Tottakai sivusto pääsisi oikeuksiinsa vasta kun sillä olisi tarpeeksi aktiivisia käyttäjiä.

    E: Otetaan esimerkiksi IMDB, ovat leffojen arvostelut vastanneet omia mieltymyksiä hyvinkin tarkasti.

     
     
  20. #20
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: E-nestearvostelusivusto?

    Vastarannankiiski jatkaa edelleen: väittäsin äkkiseltään, että koko maailmassa on jonkin verran enemmän leffojen katselijoita, kuin suomessa höyryttelijöitä, jolloin esim. tuohon IMDB:hen saadaan riittävän iso otanta suht helpostikin, mutta epäilen että moista saadaan suomenkieliselle nestearvostelusivustolle.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •