Sivu 1 / 16 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 312

Aihe: E-Nesteen säilyvyys/säilytys (pakastimeenko?)

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    28

    E-Nesteen säilyvyys/säilytys (pakastimeenko?)

    Tässä kun aloin ihan vahingossa tutkimaan jo aikoja sitten tullutta patruuna lähetystä niin huomasinkin että siellähän olikin nikotiinillisiä patruunoita, luulin aiemmin että ei ollut nuita joten heitin vain kaapin perällä. Mutta asiaan

    Näkyy olevan vanhenemispäivä 1.2.2011 eli jo päiväys mennyt niin uskaltaakohan nuita käyttää?

     
     
  2. #2

    Vs: E-Nesteen säilytys

    uskaltaa.. itse olen höyrytellyt yli 6kk sitten päiväyksensä ylittäneitä nesteitä, enkä ole huomannut mitään asiaan kuulumatonta.

     
     
  3. #3
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    1

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Kuuluuko tuota nestettä säilyttää misä ko pullossa lukee että kuivassa, pimeässä ja viileässä tai jääkaapissa mutta tällä sivulla lukee että: E-neste tulisi säilyttää valolta suojattuna, viileässä paikassa (15°C - 25°C) ja tiiviisti suljettuna. Mutta misä näillä helteillä säilyttää tuossa 15-25C, kun kämpässä on varmaa +35 että onko iha ok että säilyttää jääkaapissa vai ymmärsinko sen pullon teksin väärin?

     
     
  4. #4

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Heipähei kaikille. lainaan ketjua ja vastaan osittain
    Itse oon säilyttäny nesteitä jääkaapissa, mutta kun ostin RY4 VG litkua, niin ihmettelin kun on törkeän pahan makuista, sitten kokeilin ottaa pois kylmästä ja kuinkas ollakkaan maku on nyt hyvä

    voisikohan johtua siitä että VG on niin paksua ja paksunee jääkaapissa entisestään ja ei sitten saa sekoitettua eri aineita tasaiseksi litkuksi? vai onko muita ajatuksia jollain?

     
     
  5. #5

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Otin kanssa omat litkut pois jääkaapista, jotenkin se maku muuttui tai sitten se on vaan aloittelijan harhaluuloja tai makuaisti alkaa muuttumaan..!!




     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2011
    Viestit
    116

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Kylmänä noi litkut tuppaa menemään niin paksuksi (varsinkin VG) että toiminta menee todella huonoksi muuten kuin dripatessa.
    itellä käyttöpullo (15ml 50/50 VG/PG) säilyy taskussa sen 5-6 päivää mitä toi pullo kestää ja loput lojuu hyllyllä kämpässä vaikka ne pärjäis vamasti jääkaapissakin kunhan antaa pullon lämmetä ennenkuin ottaa käyttöön.

    "E-cigs are not "quit smoking" devices - they are an alternative way to smoke, but with a much reduced risk profile. Believe this - it's true. E-cig users are NOT quitters."

     
     
  7. #7

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Johtuukohan jääkaapista, mun päästä vai jostain muusta, kun kaikissa litkuissa yhtäkkiä semmonen palaneen sivumaku kokeiltu kolmella atomisaattorilla, ja ainoastaan suoratiputuksella maku hyvä

    höyrytellyt vasta n. kuukauden ja litkut saman ikäisiä paitsi ry4 vg on viikon ollut itsellläni
    ja tosiaan kolme ensimmäistä viikkoa meni ihan hyvin

    kokeillut litkut:
    ry4 vg
    ry4 vg/pg 50/50
    mbro pg


    edit. postiluukusta tipahti tänää 510-t atomisoija ja muutama tankki ja niiden kanssa maku aivan mahtava, joten nesteet kunnossa. mistähän tuo paha maku sitten johtuu? olen putsannut atomisoijat vedellä, ja yksi kolmesta on vasta otettu käyttöön ja käytin siinä aluksi valmiiksitäytettyä patruunaa jolloin maku jees, mutta kun täytin sitä samaa patruunaa "samalla" nesteellä niin sama paha maku siinäkin... ja ei oo villat kuivana

     
     
  8. #8
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jormis11 Näytä viesti
    edit. postiluukusta tipahti tänää 510-t atomisoija ja muutama tankki ja niiden kanssa maku aivan mahtava, joten nesteet kunnossa. mistähän tuo paha maku sitten johtuu? olen putsannut atomisoijat vedellä, ja yksi kolmesta on vasta otettu käyttöön ja käytin siinä aluksi valmiiksitäytettyä patruunaa jolloin maku jees, mutta kun täytin sitä samaa patruunaa "samalla" nesteellä niin sama paha maku siinäkin... ja ei oo villat kuivana
    Mitä tarkotat tolla, että oot putsannut atomisoijat vedellä? Miten?
    Kiehuvalla, kuumalla, kylmällä? Paineella läpi vai huljuttelemalla?

    Itse oon jokusen kerran kiehuvalla vedellä puhdistanu ja se on toiminu aika hyvin. Jos maku ei oo palanu niin ihan kuuma hanavesikin läpi on toiminu. Palaneeseen makuun oon käyttäny alkoholia ja/tai colaa ja se on melkeenpä joka kerta toiminu...

    Oon huomannu etenkin makeiden nesteiden kanssa, et tyhjentyessään atomisoijasta ne kärähtää helposti aiheuttaen tota palanutta makua. Mut tossa sun tapauksessa en kyllä oikeen selitystä keksi...

     
     
  9. #9

    Vs: E-Nesteen säilytys

    kuumassa hanavedessä oon liottanu ja huuhdellu. itse atomisoija ei haise palaneelle, ja ensimmäiset täytönjälkeiset imut ihan ok mutta hyvin nopeasti taas pahan ja palaneen makuista ???
    Pitäisiköhän kokeilla ihan keittää?

     
     
  10. #10
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Jos maistuu palaneelta niin ravista sitä nestettä alaspäin 2-3 kertaa ja kokeile sitten

     
     
  11. #11

    Vs: E-Nesteen säilytys

    juu on kokeiltu ja ei apua no mutta eipä tuo toistaiseksi maailmaa kaada, kun tykästyin nyt niin noihin tankkeihin että kohta saapuu lisää ja mennään niillä

     
     
  12. #12
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Hei kaikki höyryttelijät!
    Tämä kysymykseni liittyisi äsken tilaamaani Marlboro(USA Mix) 250ml 24mg e-nesteeseen. Omalla höyryttelylläni arvioisin että pullo kestää noin 4 kuukautta mutta minua mietityttää että säilyykö neste kunnolla siihen asti? En mielellään höyryttelisi mitään pilaantunutta nikotiiniä sisältävää e-nestettä ja sen takia päätin kysyä viisaammilta. En ole varma onko tämä oikea topic mutta moderaattori varmaan siirtää sitten oikeaan paikkaan.

    Kiitän jo etukäteen avusta!

     
     
  13. #13
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bhidda Näytä viesti
    Omalla höyryttelylläni arvioisin että pullo kestää noin 4 kuukautta mutta minua mietityttää että säilyykö neste kunnolla siihen asti?
    Ite tilasin just kasan dekangeja ja niissä ainakin parasta ennen päiväys on joskus 2013. Eli pitäisi tuon säilyä helposti tuon 4kk

    lisäys:

    E-neste tulisi säilyttää valolta suojattuna, viileässä paikassa (15°C - 25°C) ja tiiviisti suljettuna. Jääkaappi saattaa olla liian viileä joten koita löytää jokin pimeä, viileänä pysyvä kaappi tai laatikko. Pidä kuitenkin huoli että lapset eivät pääse pulloihin käsiksi! E-neste on käyttökelpoista oikein säilytettynä 18 - 24 kuukautta. Useimmissa pulloissa on nykyään parasta ennen-päiväys.
    Lainattu täältä: http://www.e-savuke.com/eneste.htm
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  14. #14
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Kiitos paljon!
    Olen iloinen kun aloitteleville höyryttelijöille löytyy näin asiantunteva foorumi!
    Kiitän pou:ta ja SIB77 asiantuntevasta avusta!

     
     
  15. #15
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bhidda Näytä viesti
    Kiitän pou:ta ja SIB77 asiantuntevasta avusta!
    Pakkohan tähän on sanoa, että Sibillä sitä kokemusta piisaa, mutta itellä moista on nolla. On tullut vaan luettua paljon

    Maanantaina/tiistaina saan oman Ego-T:n ja rupeen kerryttää omaa kokemusta O0
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  16. #16
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Haha, pou taitaa olla huuliveikkoja

     
     
  17. #17
    Höyrypää

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    431

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bhidda Näytä viesti
    Haha, pou taitaa olla huuliveikkoja
    Indeed
    [19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
    [19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta

     
     
  18. #18

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Muistan jostain lukeneeni, että nesteitä voisi pakastaa säilyvyyden takaamiseksi. Onko kenelläkään ns "varmaa tietoa"? Ajatuksena olis laittaa sopiva määrä litkua jäähän pahan päivän varalle jos niin voi tehdä. :-)

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Mulla on ollut litkuja pakastimessa pidemmänkin aikaa. Litkut säilyy kylmässä paremmin. Kokeiltu muutamankin valmistajan litkuja ja on toiminut kaikilla yhtä hyvin.

    Litku menee aika jähmeäksi pakastimessa (etenkin VG:t), mutta ei varsinaisesti ole jäätynyt ainakaan mun kokeissa.

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: E-Nesteen säilytys

    Mä olen säilyttänyt käytössä olevat nesteet jääkaapissa (paitsi mukana oleva tietty). Pidempiaikainen säilytys sitten pakastimessa.

    Pakastimessa nesteet ovat muuttunet jähmeiksi (etenkin VG menee siirappimaiseksi), mutta mitään erottumista/jäätymistä ei ole tapahtunut. Väitteet että pakastin pilaa litkut/maut taitavat olla urbaania legendaa (tai esim. pakastettu huonolaatuinen erä jollain ja siitä kirjoittelut nettiin kiertämään). Niin kauan, kun nesteestä eri erotu jotain mikä ei liukene enää takaisin, ei ole mitään fysikaalista perustetta miksi matala lämpötila olisi huono (kunhan neste sekoitetaan kunnolla jos erottumista on tapahtunut). Päinvastoin, kaikki ainesosien keskinäiset reaktiot ja hajoamiset hidastuvat merkittävästi kylmässä.

    Mun vanhimmat nesteet on parasta-ennen pari vuotta sitten. Pakastettuna ne eivät eroa mitenkään mielikuvastani millaisia olivat tuoreena. Jos vertailen parin vuoden yli-ikäisiin muihin nikotiinituotteisiin (esim. purkka), niin yleensä nikotiinin määrä on vähentynyt sen hajotessa itsestään tai reagoidessa muiden ainesosien kanssa vähitellen. Yhtään ikivanhaa nestepulloa mulla ei ole referenssiksi huoneenlämmössä tai vain hieman viileässä säilytettynä.

    Yhteenvetona voinee todeta, että mun kokemusten mukaan säilyvyys on tosi hyvä oikein säilytettynä (=kylmässä).

     
     
Sivu 1 / 16 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •