Sivu 1 / 61 123451151 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 1203

Aihe: Nautilus/Terminator RTA (Ody klooni)

  1. #1
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Nautilus/Terminator RTA (Ody klooni)

    Törmäsinpä tässä tuommoiseen vekottimeen. Pitäisi vissiin olla identtinen Odyn (V1) kanssa, mutta hintaa ~20€ vähemmän. Joulukuun alussa ilmeisesti tulossa myyntiin.
    Omasta mielestäni kuluttajan kannalta ainakin loistava homma, jos ei tule samanlaista tuotantokapasiteettipulaa kuin Odyn kanssa ja luultavasti tuommoisenkin itselleni hommaan.
    Huono puolihan tuossa on se, että ovat menneet sitten kopioimaan V1:n, eli mahdollisia maadoitus-/vuoto-ongelmia tiedossa.

    Saksankielinen video:
    http://navy-lifeguard.de/infusions/v...deo.php?id=108

    Tankin testausta (huonolaatuinen webcam-video):
    http://youtu.be/Wtl-3y_WA0U

    Kiitokset Makille videoiden bongauksesta.

    Jännä nähdä mitä tapahtuu käytettyjen Odyjen hinnoille, jos tuo Nautilus kyllästää tällä hetkellä ylikuumentuneet markkinat.


    Edit. Tässä vielä pari linkkiä kauppoihin, jotka tuota laitetta myyvät:
    http://www.vapor-freak.de/Nautilus
    http://stormysvaporcellar.com/index....oducts_id=1099 (hinta hieman halvempi, mutta ei vielä varmaa tietoa toimittavatko suomeen)
    Kiitokset vinkeistä Esa vukelle ja Vihtisille.

    Edit2. Maki kyseli Stormy'siltä toimitusta suomeen ja vastaus oli seuraavanlainen:
    "Hi
    The shipping costs are $7 for first class or $20 priority.

    Stormy"
    Kiitokset infosta Maki!

     
     
  2. #2

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Hankintaan menee!

     
     
  3. #3
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Pelottaa vain että paljonkohan näitäkin myydään "Odyinä"

    Sinänsä hyvä idea, en ymmärrä miksei tätä ole aiemmin kukaan lähtenyt kopioimaan.

     
     
  4. #4
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    ^Jos katsoit videon, niin näet varmaan että ulkoiset erot on kuitenkin jonkinmoiset, eli en usko että aitoina Odyinä myydään (ainakaan vähänkään asioista tietävälle ostajalle).

    Itse olen samaa mietiskellyt.. Ihmeen kauan meni kopion markkinoille tulossa.

    Tosiaan, jos hinta on ~70€ ja saatavuus saadaan kohdilleen, en ainakaan itse näe syytä metsästellä aitoa Odysseusta. Toki jos Odyjäkin olis jatkuvasti kauppojen hyllyllä, niin sen parikymppiä voisin maksaakin lisää V2 eroista.

     
     
  5. #5
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Täytyy tähän sanoa että itse käytän V1 maadoitusta. Toimii varmemmin eikä ainakaan minulla vuoda. Niille jolla vuotaa, kokeilkaa tiivisteiden vaihtoa. Loppu vuodot samantien kun vaihdoin.

     
     
  6. #6
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    ^Mulla ei kyllä ole V1:n värkkäilystä kokemuksia, mutta ainakaan tuo V2 ei näytä vuotavan ja maadoitus tuntuu hyvinkin varmalta ja toimivalta (käärin maajohdon siis muutamaan kertaan wickin hännän ympärille).

     
     
  7. #7
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    ^Mulla ei kyllä ole V1:n värkkäilystä kokemuksia, mutta ainakaan tuo V2 ei näytä vuotavan ja maadoitus tuntuu hyvinkin varmalta ja toimivalta (käärin maajohdon siis muutamaan kertaan wickin hännän ympärille).
    Tuo kääriminen toimii, mutta itse olin huomaavinani sen vaikuttavan negatiivisesti wickkaukseen. Lovi kun ei ole paljoakaan 3mm silicaa suurmepi, menee silica väkisinkin vähän lyttyyn tossa. Ehkä lievää perfektionismia ilmassa?

    Eipä loppujen lopuksaan paljoa eroa tuossa. Molemmat tavat toimii ja vieläpä hyvin.

     
     
  8. #8
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    ^Eipä ole ainakaan mulla esiintynyt wickausongelmia, vaikka ~0.5ohmin vastusta käyttelen. Hopealangan käärin todella löysästi silican ympäri. Voi toki johtua nestesyötön säädöstä, mutta sehän tästä mm. tekee mahtavan laitteen.
    Silica on siis 3.5mm, kun sen piti olla tähän vehkeeseen sitä parasta?

     
     
  9. #9
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    ^Eipä ole ainakaan mulla esiintynyt wickausongelmia, vaikka ~0.5ohmin vastusta käyttelen. Hopealangan käärin todella löysästi silican ympäri. Voi toki johtua nestesyötön säädöstä, mutta sehän tästä mm. tekee mahtavan laitteen.
    Silica on siis 3.5mm, kun sen piti olla tähän vehkeeseen sitä parasta?
    Niinhän sitä sanotaan. Tota 3,5mm en ole edes koettanut, kolme millinen pelittää löistavasti. Mistäs tota sais edullisimmin? http://silicawicks.com/products-page...m-silica-wick/ Ei innosta maksaa 26e tommosesta pätkästä.

     
     
  10. #10
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    ^Eipä ole ainakaan mulla esiintynyt wickausongelmia, vaikka ~0.5ohmin vastusta käyttelen. Hopealangan käärin todella löysästi silican ympäri. Voi toki johtua nestesyötön säädöstä, mutta sehän tästä mm. tekee mahtavan laitteen.
    Silica on siis 3.5mm, kun sen piti olla tähän vehkeeseen sitä parasta?
    Miten se istuu tohon kuppiin ??? Teetkö tuplawicin? Tuntuu et olis ahdasta :P
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  11. #11
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Nautilus RTA (Ody klooni)

    Korjataan sen verran, että 3,5 taisi olla Penelopelle ja 3 mm Odylle.
    KGO & Twist

     
     
  12. #12
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Kyllähän MR GUNTHER väänsi 3,5mm silican tuplawicillä odyyn Meinas vaan olla aika ahdasta.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #13
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Ihan yhdellä narulla lähdin liikkeelle, kun en ainakaan muissa laitteissa ole ihan täysin vakuuttunut tuon tuplawickin paremmuudesta (ei se yleensä huonompi ole ollut, mutta merkittävää parannustakaan en ole moisella huomannut) ja hyvin mahtu ja höyryää.
    Lieviä ongelmia tuotti tosin tuon wickin ja paksuhkon NR- ja R-lankojen liitoksen mahduttaminen uriinsa, mutta kyllä nekin sinne meni ja kuppiin tuo 3.5mm silica sopii kuin isi äitiin.

     
     
  14. #14
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Kyllähän MR GUNTHER väänsi 3,5mm silican tuplawicillä odyyn Meinas vaan olla aika ahdasta.
    Jep, mutta joudun kyllä mukailemaan trollia, eli 3 mm toimii kuitenkin kaikkein yksinkertaisimmin Odyssa ja 3,5 mm onkin sitten ihan ehdotonta penelopeen.

    Odyn kanavat on sen verran tiukat, että 3,5 mm silicalla täytyi pitää nestesyöttöä hieman normaalia enemmän auki. Eihän tuosta haittaa ole ja ei ainakaan vuoda, mutta helpommalla pääse 3 millisen kanssa kun tekee tuplawickkejä jne.

     
     
  15. #15

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Onse hyvä että näitä vaihtoehtoja tulee melkeinpä joka päivä.(niin halpoja kuin kalliitakin)
    -Provari v2+Zap
    -Somnium hybrid

     
     
  16. #16
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Ehdottomasti ihan loistavaa, näitä silica-korjattavia ei voi koskaan olla liikaa markkinoilla. Harmittavan samannäköinen Odysseuksen kanssa tosin,
    taitaa jäädä ostamatta. Ellei sitten tule myyntiin niin mielenkiintosia päivitysosia ettei pysty vastustaa kiusausta.


     
     
  17. #17

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Jos kierteet on samat ni pidennetyn imupalikan saatan hommata jos ei Imeo ala kohta saamaan palikkaa pihalle :P
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  18. #18
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    ^RampageVaporilta löytyy pitkää kittiä ja imuputkea, jos kiinnostaa.
    Itse ajattelin tuolta laittaa tilauksen vetämään, kunhan saavat selvitettyä postimaksut; nyt on ilmeisesti vain 25$ EMS tarjolla, mutta pitäs olla tulossa ~8$ vaihtoehto myös.

    Edit. Ettekä sitten perkele mene tyhjentämään koko kauppaa noista, ennen kuin mä kerkeen omani tilata!

     
     
  19. #19

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Edit. Ettekä sitten perkele mene tyhjentämään koko kauppaa noista, ennen kuin mä kerkeen omani tilata!
    Hinnallisesti halvempia noi tankit ku Kiriltä VW:llä suoraan.
    Hihkase jos oot tilaamassa joskus ni saatan napata kanssa
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  20. #20
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: Nautilus RTA (Ody klooni)



    Siellä muuten oli jo 5$ International shipping 7-15 päivää saatavilla.

     
     
Sivu 1 / 61 123451151 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •