Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 61

Aihe: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

  1. #21

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja laonovi Näytä viesti
    Ja OT, ei ole mitään "ikärasismia" tai "sukupuolirasismia". Rasismi on aina ROTUUN liittyvää syrjintää, lontoon sana "race".
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Ik%C3%A4syrjint%C3%A4
    "Ikäsyrjintä eli ageismi on ikään perustuvaa syrjintää. Myös termiä ikärasismi on käytetty, mutta sitä ei suositella, koska rasismi-sanan merkitys on syrjintä kansallisuuden, rodun tai etnisyyden perusteella."
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  2. #22
    Höyrypää laonovi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Salo
    Viestit
    717

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Ik%C3%A4syrjint%C3%A4
    "Ikäsyrjintä eli ageismi on ikään perustuvaa syrjintää. Myös termiä ikärasismi on käytetty, mutta sitä ei suositella, koska rasismi-sanan merkitys on syrjintä kansallisuuden, rodun tai etnisyyden perusteella."
    Juurikin näin.

     
     
  3. #23

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Hyi Viddu! Ei sähkötupakkaa pitäisi alaikäisille missään nimessä myydä, oli nikotiiniä tai ei.

    Ei kysymys kuitenkaan ole mistään suklaatupakasta jota PELKÄSTÄÄN maun takia vedetään. Toivottavasti kyseisellä kauppiaalle ei ole nettikauppaa, etten tietämättäni tue moista toimintaa.
    Provari Mini V2
    EAmod #92

     
     
  4. #24

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Tää on vähän niin/näin omasta mielestäni.

    Kyllä - olen sitä mieltä, että junnujen ei tarvitse saada energiajuomaa kaupasta.
    Sehän ei tarkoita sitä, etteikö äiti tai kaverin veli sitä käy ostamassa koska se ei ole rikoslainalainen teko.
    "Energiajuoman luovuttaminen alaikäiselle"

    Kyllä - olen sitä mieltä, ettei junnuille myöskaan tarvitsisi myydä nikotiinittomia (tai nikotiinillisia) nesteitä.
    Mutta vaikka kaikki yhtenisivät tämän asian suhteen, niin toimivuudesta en menisi takuuseen.
    Siinä vaiheessa ne alkaa sitten puntaroimaan, että kumpaa saa helpommin -tupakkaa tutun (tai randomin) välityksellä- vaiko jonkun hiukan vanhemman hakemaan sähkötupakkaa sieltä kivijalkapaikasta / kaveriporukalla tilaa setin ulkomailta sen isoveljen kanssa.

    Kahdesta pahasta yhä olen sitä mieltä, että sähkötupakka on pienempi. Näin ollen myös näen sen parempana vaihtoehtona kapinallisuuden ja katukrediitin saamiseen kuin tupakan.

    Tässä myös osittain tulee myös päättäjien osaamattomuus hyvin esille. Jos olisivat heti alkaneet luomaan järjestelmää joka sallisi sähkötupakan myymisen Suomessa kaikissa muodoissa, olisivat varmasti saaneet sen myös leimattua tupakan kanssa samalle linjalle (negatiiviset puolet tästähän on sitten taas spekulointia - hinnat - luvat - tarkkailu).
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  5. #25

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Ihan sama onko ikärasisimia vai ei, mutta ei näitä höyryvehkeitä tartte kakaroille myydä. Kuinkahan monen alaikäisen vanhemmat mahtais tehdä jupakan ikärasismista vai mikä se sana nyt onkaan, jos niiden pikku pallerolle ei sähköröökiä myytäis. Epäilen, että ei yksikään.

    SIB:lle erikseen: Ei lasten tartte imeä kuin tuttia ehkä. Ei minun mielestäni voi sanoa, että vetäköön kersat röökiä, jos sähktupakkaa ei saa ostaa. Onhan kai siinä röökissäkin joku ikäraja, joka toivon mukaan ainakin hankaloittaa alaikäisten hankintaa.

     
     
  6. #26
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Eipäs pistetä sanoja toisen suuhun. Tietenkään alaikäisillä ei ole tarvetta oikeasti mihinkään kuin siihen tikkariin, mutta helpommin ne tupakkaa saa kuin sähkiksiä, imo.

     
     
  7. #27

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Ei laiteta ei. Ehkä sun olis mieluummin pitänyt kysyä, että tikkariako niiden alaikästen pitäs vetää. :P

     
     
  8. #28

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Tämä on juuri niitä sinällään kinkkisiä kysymyksiä. Mekään emme myy alle 18-vuotiaille sähkötupakkaa, papereitakin on tarkisteltu, mutta lain mukaanhan siinäkään ei mitään väärää ole vaikka myisimmekin. Kuitenkin pointti on siinä että kaikki täällä koko ajan yrittävät todistaa kuinka vaaratonta vesihöyryn hengittämistä tämä sähkötupakointi on, sitten kun sitä vaaratonta "hupia" kokeilee alaikäinen se ei olekaan enää sama asia?

    "Ei kysymys kuitenkaan ole mistään suklaatupakasta jota PELKÄSTÄÄN maun takia vedetään."

    Mistä tämän kanssa sitten on kysymys jos hommassa ei ole nikotiinia mukana? Mikä tässä on vaarallista? Onko tämä portti "oikeaan" tupakkaan vai eikö tämä olekaan enää sama asia kuin saunassa käynti? Miksi tätä sitten pitäisi saada vetää joka paikassa, ainakin joidenkin mielestä, kun samalla ollaan kieltämässä homma ala-ikäisiltä? Jos alat miettiä että eihän sitä voi sallia junnuille kun se näyttää tupakoinnilta niin voitkin sitten miettiä miksi olet niitä ihmisiä vastaan jotka haluavat saada sinut sinne tupakkapaikalle hoitamaan "tupakointisi".

    Itsehän olen pro-sähkötupakka jo monestakin syystä, enkä ole myymässä yhtään laitetta tai nestettä alle 18-vuotiaille tulevaisuudessakaan, mutta tämä vähän "provoileva" viesti on aivan tarkoituksella kirjoitettu jo siitäkin näkökulmasta että monet meistäkin nostavat äläkän kun emme saa höyrytellä junassa (sehän oli kauhistus) tai lentokoneessa (vieläkin suurempi kauhistus) ja sitten ihmettelemme että miksi alaikäiset saavat "polttaa".
    Bud, eGo-T, eGo, Smok DC cartot ja tankit, vamot startterit tai pelkät putket, sikari ja piippumallit ja muita tarvikkeet hoplaan kahvilasivuilta (www.hoplaakahvila.fi - avataan pian virallisesti) ja kivijalkamyymälästä

     
     
  9. #29
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Feldegast Näytä viesti
    Tämä on juuri niitä sinällään kinkkisiä kysymyksiä. Mekään emme myy alle 18-vuotiaille sähkötupakkaa, papereitakin on tarkisteltu, mutta lain mukaanhan siinäkään ei mitään väärää ole vaikka myisimmekin. Kuitenkin pointti on siinä että kaikki täällä koko ajan yrittävät todistaa kuinka vaaratonta vesihöyryn hengittämistä tämä sähkötupakointi on, sitten kun sitä vaaratonta "hupia" kokeilee alaikäinen se ei olekaan enää sama asia?
    Ei kai kukaan meistä pitä tätä vaarattomana, eihän?

     
     
  10. #30
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Niin ja jos nyt lähdetään siitä, että mikä sähkötupaka funktio on? Eiköhän se nyt kuitenkin ole oikeasta tupakasta vieroittuminen.
    Toki monella meistä on lipsahtanut harrastamisen puolelle, mutta pointti kaikilla lienee se, että tämä on vähemmän vaarallinen korvaushoito tupakalle.

    Tähän näkökulmaan peilaten, kertoisiko joku sähkötupakan 12-vuotialle myymistä puoltava, miksi? Kukaan näistä natiaisista tuskin on niin kovassa nikotiinikoukussa että sen takia tupruttelisi sähkökessua koulun pihalla..

     
     
  11. #31
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Näköjään on sekä puolesta että vastaan mielipiteitä, mutta olen huomannut ainakin nesteen huoltoasemilla myytävän tollaista nikotiinitonta nuuskaa ja siinä taitaa toi ikäraja olla 16v, itse jos kyseinen kauppias olisin niin vetäisin ehkä rajan juurikin 16v. Oma poika on 13v ja olisin kyllä todella vihainen jos se jostain saisi henk,koht sähkötupakkaa ostettua ja varmaankin kävisin myyjää moraalisoimassa. Itselleni tämä on nimenomaa vieroitus eikä mikään kavereiden kesken elvistely ja kun tähän oppii liian nuori niin se kynnys normiröökin kokeiluun on aika matala.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  12. #32
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Keksikööt jonkin muun coolin kikkelinjatkeen.
    Vaikka punaisen tikkarin, imeskelihän Kojakin moista uusintapainoksessa ja Kojak on COOL!!!
    Onhan?
    KGO & Twist

     
     
  13. #33
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    125

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Täytyy myös muistaa se että ton ikäset kaverit voivat jonkun muun kautta tilata nikotiinillisia nesteitä tohon ja vetää ihan kunnon yliannostuksen nikotiinia koska eivät tiedä omia rajojaan ja niiden keho ei välttämättä paljoa kestä muutenkaan.. vaan mun mielipide.. muistan joskus skloddina kun kaveri päätti vetästä 3 pussia nuuskaa huuleen ja polttaa röökin siinä samalla ja eihän siitä hyvä seurannu

     
     
  14. #34
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään sitä vastaan, että alaikäiset ostavat tai saavat muilla tavoin höyryttimen, jos toinen vaihtoehto olisi tai on tupakka. Turha alkaa jeesustelemaan tai koittaa tehdä tästä jotain inside -juttua, valitettava fakta on että polttaa ne alaikäiset tupakkaakin. Mielummin tämmönen vaihtoehto, mun mielestä. Lapsi sen sijaan... No, hyvällä en katso 12 -vuotiasta joka polttaa tupakkaa tai edes höyryttelee, koska mitä luultavimmin sen ikäiselle se tuntuu kuin polttaisi tupakkaa, ja tulee helposti halu kokeilla oikeaakin, mikäli tuosta pitää. Nikotiinin kokeilua en suosittele edes satavuotiaalle.

    Siinä mielessä olen SiBin kannalla, ettei tässä mitään laillisesti väärää tapahtunut. Moraalisesti ehkä, mutta onko oikein kieltääkään, kun toisella on kerta oikeus ostaa? Noh, vähän hankala tilanne. Itse kieltäytyisin myymästä, tulkoon vanhempien kanssa sitten. (kuten esmokekin kommentoi)

    Kaiken kaikkiaan tiivistäisin näin:
    Jokaiselle tupakoivalle, iästä riippumatta, suosittelisin sähkötupakkaa. Sen sijaan en toivoisi, että nuoret (tai ylipäätään kukaan) tupakoisi.

     
     
  15. #35
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Mikä tai kuka on Kojak?

    Muistan kyllä historista faijan juttuja, että oli Kekkonen, mutta tommosta en muista.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  16. #36
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään sitä vastaan, että alaikäiset ostavat tai saavat muilla tavoin höyryttimen, jos toinen vaihtoehto olisi tai on tupakka. Turha alkaa jeesustelemaan tai koittaa tehdä tästä jotain inside -juttua, valitettava fakta on että polttaa ne alaikäiset tupakkaakin. Mielummin tämmönen vaihtoehto, mun mielestä. Lapsi sen sijaan... No, hyvällä en katso 12 -vuotiasta joka polttaa tupakkaa tai edes höyryttelee, koska mitä luultavimmin sen ikäiselle se tuntuu kuin polttaisi tupakkaa, ja tulee helposti halu kokeilla oikeaakin, mikäli tuosta pitää. Nikotiinin kokeilua en suosittele edes satavuotiaalle.

    Siinä mielessä olen SiBin kannalla, ettei tässä mitään laillisesti väärää tapahtunut. Moraalisesti ehkä, mutta onko oikein kieltääkään, kun toisella on kerta oikeus ostaa? Noh, vähän hankala tilanne. Itse kieltäytyisin myymästä, tulkoon vanhempien kanssa sitten. (kuten esmokekin kommentoi)

    Kaiken kaikkiaan tiivistäisin näin:
    Jokaiselle tupakoivalle, iästä riippumatta, suosittelisin sähkötupakkaa. Sen sijaan en toivoisi, että nuoret (tai ylipäätään kukaan) tupakoisi.
    Enhän minäkään SiB:iä moralisoi millään tavalla, laki on laki ja täts it, ja varmaankin oikeassa omalla mielipiteellään, mutta jos sib saa ylennyksen ja alkaa kauppiaaksi niin tuskin hänkään näitä vermeitä 12V myy, vai mitä SiB? Tavallaan kauppias ei ole tehnyt mitään laitonta, mutta tuntuuhan se hassulta jos meidänkin perhe dallasia kattoo ja kaikki höyryttelee olohuoneen sohvalla ja natiainen sanoo jotta ompas vitun hyvää tää menttooli.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  17. #37
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    muutama senttini aiheeseen; ei sähköistä eikä analoogista alle 15v:läisille.
    jos mun 15v skidi polttas nyt, se olis sähkönen; eli sitä antaisin hänen "poltella".
    skidin frendit alotti jo pari vuotta sitte, eli siinä 13v hujakoilla.
    ikätovereilla on jo "mehuGSpillejä".

    Parempi vaan että kakarat laittaa oljenkorteen
    heiniä ja leikkii tupakointia, kuten aina ennenkin. Ja sit yskivät silmänsä pihalle
    ekasta malporon hatsista.

    ainahan toki alaikäiset on polttanu jos ON polttanu, mitä sitte ja mitä sinä sille voit?

    et vittujakaan.


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  18. #38
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    muutama senttini aiheeseen; ei sähköistä eikä analoogista alle 15v:läisille.
    jos mun 15v skidi polttas nyt, se olis sähkönen; eli sitä antaisin hänen "poltella".
    skidin frendit alotti jo pari vuotta sitte, eli siinä 13v hujakoilla.
    ikätovereilla on jo "mehuGSpillejä".

    Parempi vaan että kakarat laittaa oljenkorteen
    heiniä ja leikkii tupakointia, kuten aina ennenkin. Ja sit yskivät silmänsä pihalle
    ekasta malporon hatsista.

    ainahan toki alaikäiset on polttanu jos ON polttanu, mitä sitte ja mitä sinä sille voit?

    et vittujakaan.

    Eli ollaan aikalailla samoilla spekseillä, vai pitääkö tulla pamputtaan

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  19. #39
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    Parempi vaan että kakarat laittaa oljenkorteen
    heiniä ja leikkii tupakointia, kuten aina ennenkin. Ja sit yskivät silmänsä pihalle
    ekasta malporon hatsista.

    ainahan toki alaikäiset on polttanu jos ON polttanu, mitä sitte ja mitä sinä sille voit?

    et vittujakaan.
    Tästä asiasta meidän on tyydyttävä olemaan eri mieltä.

    Jos minä pääsin tällä irti tupakoinnista, pääse myös se 15 tai 16 vuotias nuori, joka on pahimmassa tapauksessa ehtinyt jo muutaman vuoden tupakkia poltella. Ja se ei ole mitään muuta kuin hyvä se.

     
     
  20. #40
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Sähkötupakkaa 12-vuotiaille Lahdessa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Tästä asiasta meidän on tyydyttävä olemaan eri mieltä.

    Jos minä pääsin tällä irti tupakoinnista, pääse myös se 15 tai 16 vuotias nuori, joka on pahimmassa tapauksessa ehtinyt jo muutaman vuoden tupakkia poltella. Ja se ei ole mitään muuta kuin hyvä se.
    sina ummarsi väärin minu. mina tarkotti muuta. (tuleeko valkosibale?)

    Eli siis polttavat jos polttavat, toiset polttaa ja toiset ei. Useampi nykyään ei. En siis tarkottanu että polttakaa vaan analoogista tms. valintoja,
    niitähän nuorisolla riittää.




    ps. jasseri : jos kivekset ei kosketa, pamputetaan vaan. O0

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •