Tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Health e-Cigarette

  1. #1

    Health e-Cigarette

    Health e-Cigarette

    Valmistaja: Shenda Electrical Appliances
    Kotisivu: http://wzshenda.com/en/
    Ostopaikka: http://www.ebay.co.uk/
    Hinta ostohetkellä: 5.20€
    Malli: n/a
    Kokonaispituus / halkaisija: 96mm / 8.6mm
    Paino: 11g
    Kytkimen tyyppi: Huoh..
    Max. imaisu / Jäähtymisaika: n/a
    Akkujen kapasiteetti: n/a
    Pakkauksen sisältö: 1 akku, 1 atomisoija, 6 patruunaa, ohjekirja, yhdistetty säilytysrasia ja laturi.
    Takuu: n/a
    Yhteensopivia malleja: M40X

    Olen itse sivustolla suositellut kaikkein halvimpien eBayssä jne. myytävien e-savukkeiden välttämistä. Nyt päätin ottaa tuon teorian testiin ja hankin eBaysta n. viiden euron hintaisen "Health e-Cigarette" e-savukkeen. Odotukset eivät siis olleet kovin korkealla mutta koitan silti antaa laitteelle mahdollisuuden ja arvostella sen kuten muutkin e-savukkeeni. e-Savukkeiden myynti on kiellettyä kaikilla eBay sivustoilla 1.7.09 alkaen mutta tätä mallia myy edelleen mm. Dealextreme, hieman korkeampaan hintaan tosin.

    Ensivaikutelma on varsin mielenkiintoinen. e-Savuke toimitetaan tupakka-askin kokoisessa ja näköisessä pakkauksessa. Siinä on jopa samanlainen muovitus kuin uudessa tupakka-askissa. Askin sisällä on teline jossa on paikat kuudelle patruunalle, atomisoijalle ja paikka johon akku ruuvataan ladattavaksi. Kyllä, aski siis toimii samalla myös laturina. Askin pohjasta työntyy esille nappia työntämällä pistoke ja koko aski siis lyödään kiinni virtalähteeseen. Mielenkiintoinen ratkaisu ja toimii käytännössäkin lukuunottamatta sitä että akkua on todella hankala ruuvata koloonsa. Tarvitsin lisäksi (erikseen ostettu) adapterin jonka avulla muutin jenkkipistokkeen eurooppalaiseksi. Itse e-savuke ei ole yhtään hassumman näköinen. Se muistuttaa erittäin paljon oikeaa tupakkaa joskin osat tuntuvat ja näyttävät halvalla tehdyiltä. Aski on valmistettu pahvista joten se tuskin kestäisi kovin pitkään mukana kuljetusta, tätä en kuitenkaan ehtinyt kokeilla koska laite osoittautui juuri niin huonoksi kuin odotinkin.

    Ennen ensimmäistä latausta kokeilin nopeasti onko akku valmiiksi ladattu mutta se ei tuntunut reagoivan imaisuun mitenkään joten laitoin sen lataukseen. Kahdeksan tunnin päästä asennan uuden patruunan ja aloitin testin. Mutta.. Akku ei vieläkään tunnu reagoivan imaisuun. Ruuvailen liitosta eri asentoihin ja kokeilen imaista suoraan akun päästä mutta mitään ei tapahdu. Sitten lopulta laitteeseen tulee eloa kun kiskaisen niin lujaa kuin vain pystyn. Akku aktivoituu muutamaksi sekunniksi ja saan laitteesta ulos hieman höyryä. Saan laitteesta irti vielä pari henkosta mutta tämän jälkeen suu on niin kipeä että en voi tai halua enää jatkaa. Laite on siis liian vaikean imun takia käytännössä käyttökelvoton.

    Mukana toimitetuissa patruunoissa ei ollut mitään merkintöjä joten en tiedä miltä niiden pitäisi maistua tai mikä niiden vahvuus on mutta nikotiinia en höyryssä huomannut ja maku oli kuin vanilliinilla maustettua pahvia. Itse patruuna on valmistettu todella ohuesta muovista jossa on lisänä outo haju joka ei ainakaan houkutellut laittamaan sitä huulille. E-neste oli sinetöity patruunaan foliolla joka aukeaa kun patruuna asennetaan atomisoijaan. Akkukestosta en osaa sanoa mitään koska en pystynyt käyttämään savuketta tarpeeksi pitkään. Rakenteeltaan e-savuke on samantapainen kuin aikaisemmin arvostelemani M401 ja osat ovat ainakin osittain yhteensopivia. Itseasiassa loppuajan testailin atomisoijaa ja patruunoita M401:n akulla.

    Pakkauksen, ulkonäön ja pakkauksen hupaisien iskulauseiden lisäksi en keksi mitään hyvää sanottavaa tästä laitteesta. Jos tämä olisi ollut ensimmäinen e-savukkeeni niin varmasti polttaisin edelleen tupakkaa.

    Höyryn määrä: 4 / 10
    Kurkkutuntuma: 1 / 10
    Imu: 1 / 10
    Kytkin: 1 / 10
    Akkukesto: ? / 10
    Ulkonäkö: 6 / 10
    Patruuna: 4 / 10
    Hinta/laatu: 1 / 10

    Kokonaisarvosana: 2.5 / 10






     
     
  2. #2
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    4

    Vs: Health e-Cigarette

    itse aloitin kyseisellä setillä. tosin tämä pakkaus makso törkeät 65e ja löytyy itäkeskuksen soul nimisestä liikeestä.

    pakkaus sisältö oli seuraava
    2 akkua, 2 atomisoijaa, 10 patruunaa (ilman nikotiinia), ohjelappu, usb laturi ja adapterit pistorasiaan ja autoon.

    pakkauksessa oli toinen akuista viallinen, mutta sain sen vaihdettua uuteen.
    (oli tullut kuulemma muitakin palautuksia)

    tämä pakkaus ei siis sisältänyt tuota veikeän näköistä savukeaskihärpäkettä.

    akunkesto: en ole kellottanut mutta koneella istuessa, toinen paristoista ehtii latautua loppuun juuri kun olen saanut toisen paristoista imettyä tyhjäksi

    ja sitten nämä patruunat...voe voe.
    ongelma näissä patruunoissa on
    a) ne on pieniä
    b) niissä oleva aineen määrä vaihtelee ihan sikana
    c) 10 patruunan paketti maksaa 9€ kyseisessä liikeessä.

    jos haluat täyttää näitä pikku patruuunoita niin joudut neulalla kaivelemaan sen esille tai imureijästä tökkimään sen esille.

    kaiken kaikkeaaa olen täsmälleen samaa mieltä ViZi kanssa kyseisestä laitteesta. vaikka se on puolittanut analogisten polton.

    ainoa tapa miten tästä saa hyvä höyryt on unohtaa patruunan täyttäminen ja tiputtaa nesteet suoraan atomizaattorin villalle.

    nikotiinilla varustettua e-litkua ja zenith merkkinen e-savuke olisi tulossa postissa. saa nähdä miten äijän käy
    pääsenkö vihdoinkin eroon kokonaan analoogisista?


     
     
  3. #3

    Vs: Health e-Cigarette

    Jos tämän romun kanssa ja vielä ilman nikotiinia sait tupakanpolton puolitettua niin voin olla melkein varma että 510:llä (Zenith) lopetat kokonaan

     
     
  4. #4
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    1

    Vs: Health e-Cigarette

    Itsellä Health e-Cigarette on toiminut ihan hyvin.

    Tilasin Deal-Extremestä paketin, jossa oli normaali- (ei suomen), auto- ja USB-laturi, kaksi akkua sekä kymmenen Marlboro flavour patruunaa (High). Paketin hinta oli kympin luokkaa ja toimitus oli ilmainen.

    Ensin höyryä ei tullut juuri ollenkaan, mutta kun kokeilin toista patruunaa, niin alkoi tapahtua. Maku on hyvin kaukana Marlborosta, lähinnä kanelin maku kuvaa sitä parhaiten. Höyryä tulee kunnolla, mutta kurkkutuntuma on olematon. Nikotiiniä tuntuu kuitenkin olevan mukavasti ja tämä onkin ensimmäinen sähkötupakka, jonka kanssa pärjää myös silloin kun ottaa vähän enemmän alkoholia.

    Akku kesto vaikuttaa hyvältä. En ole joutunut lataamaan akkua kertaakaan eilisen jälkeen. Hintaansa nähden olen tyytyväinen hankintaani.

    Ensimmäinen käyttämäni E-tupakka on AmazinCig, jonka tilasin Amazonista. Toimitus tuli postilaatikkoon muutamassa päivässä. Tämän kanssa olen pärjännyt hienosti. Poltin 16 vuotta tupakkaa, mutta nyt alkaa olla kuukausi täynnä polttamatta.

    Höyryä tulee hyvin, akku kestää yhden päivän kerralla, kurkkutuntuma on hyvä ja maku on tupakkamainen.

    Hinta kotiin toimitettuna oli 12€ luokkaa, sisältäen askin, USB-laturin ja 10 patruunaa.

    Ainoa ongelma on se, että tämä ei tunnu riittävän silloin kun on radalla. Olen käyttänyt purkkaa aiemmin rinnalla, mutta vuorottelemalla e-Healthin kanssa homma tuntuu toimivan.

    En ole kokeillut kalliimpia e-tupakoita, mutta en itse näe myöskään siihen muuta tarvetta, kuin kokeilunhalun. Halpiksilla pärjää mainiosti.

     
     
  5. #5
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Health e-Cigarette

    Itsekkin aloitin Dealextremen 6€ 402 kopiolla, onneksi oli niin hyvä että tajusin homman potenttiaalin, Silläkin olisi kärvistellyt kyllä ja pari viikkoa menikin mutta uteliaisuuttani keksin että näistä voi saada irti paljon enemmänkin kuin että "kyllä mä tällä pärjään".

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    239

    Vs: Health e-Cigarette

    Tänään tuli postissa tämmönen. Ostopaikkana DealExtreme ja hinta 6.60 dollaria. Muuten samanlainen kuin ViZin kuvissa, mutta akussa ei lue mitään ja pakkaus on mustaa muovia. En tätä nyt ihan suorilta käsin tyrmää, akussa oli valmiiksi virtaa ja meikäläisellä ainakin tähän asti toimii kuten pitääkin. Nuo patruunat eivät vaan ole häävin makuisia. Johonkin tilaukseen voisin vaikka piruuttani liittää jotain patruunoita tämän kanssa käytettäväksi. Tullia ei ollut lähetys kiinnostanut. Jatkan testaamista ja kirjoittelen tänne jos tämä ei sudeksi osoittaudu ihan heti.



    Savutta ry jäsen #0024

     
     
  7. #7
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    20

    Vs: Health e-Cigarette

    Ensimmäisenä höyrystimenä oli itselläkin, mutta jostain syystä tuli maha todella kipeäksi dealextremen patruunoista. Weird? Sen jälkeen en ole ko patruunoihin koskenutkaan. Sopivaa "vanua" kun jostain ilmaantuu niin varmasti tulee olemaan hätävarana boksissa mukana.

     
     
  8. #8

    Vs: Health e-Cigarette

    Itselläni on kokemusta kolmesta eri mallista DX:n e-savukkeista. Tässä topikissa mainittuja ja kuvattuja on ollut mulla ainakin kolme kappaletta ja kaikki ovat toimineet todella surkeasti. Muutama vuos sitten aloitin sellaisella isolla sikarin näköisellä. Mutta tuossa tavallisen spaddun näköisessä vehkeessä ei akut koskaan kestäneet. Nitkuttelin niillä kuitenkin, kunnes sain ekan Egoni. Sitten lensi halpisröökit roskiin ja kaikki patruunat. En suosittele!

     
     
Keskustelu Sähkötupakka arvostelut (eS)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •