Sivu 51 / 102 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4147484950515253545561101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,001 - 1,020 / 2030

Aihe: Vamo

  1. #1001
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    uskaltaako noita läppärin akkuja käyttää? itsellä löyty 6kpl samsung18650 rikkinäisestä läppäristä vihreitä ovat väriltään

     
     
  2. #1002
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Nää akut mitä ite revin läppärin akusta niin on samoja mitä tulee evicin aloitussetin mukana...
    Onhan näitä jotkut jo käyttäny enkä oo kuullu että olis mitään ihmeellistä käyny, joidenki läppäreiden akut vaan saattaa vaan olla loppuun asti käytettyjä..
    Battery test-review 18650 comparator

     
     
  3. #1003
    Höyrypää Jan178's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    410
    Lainaus Alkuperäinen postaaja terokum Näytä viesti
    uskaltaako noita läppärin akkuja käyttää? itsellä löyty 6kpl samsung18650 rikkinäisestä läppäristä vihreitä ovat väriltään


    Samoja mahtaa olla kuin minullakin. Hyvin nämä asiansa ajaa vv-modeissa ainakin. Jos mekaanista modia käyttää niin luulisin että silloin viimeistään tarvii asianmukaisemman akun että jaksaa virtaa lykätä tarpeeksi.
    Uskaltaa toki käyttää, kunhan ei unohda että kyseessä on suojaamattomat Li-ion -akut.

     
     
  4. #1004
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Ja yksi akku viottui avatessa, puukko osu siihen ja teki pienen reijän ja akku alko kuumenemaan. Heitin sen pois.
    Muista että akut on ongelmajätettä. Älä heitä kaatopaikalle.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  5. #1005
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Hyvä kesto tuntuu olevan näissä/tässä akussa. Oli tosiaan vuoden päivät ollu kaapinperukoilla ja ku heitin vamoon kiinni ni näytti voltteja olevan 3.9 jokaisessa.
    Laitoin pari laturiin ja yhen käyttöön. Olen nyt käyttänyt yhtä noista reilu viisi tuntia ja alussa näytti 3.9v ja nyt näyttää 3.8v. Aika tiuhaa oon höyrynny vielä,
    Ei voi valittaa ku sai ilmatteeksi 5 akkua.. Kirjottelen tänne lisää aiheesta vielä kun noi on ladannu täyteen ja oon kattonu miten ne kestää...

     
     
  6. #1006
    Annoin appiukolle 6kpl imr akkuja jotka olivat käytönpuutteessa "kuolleita" eli laturit näyttivät vihreää, eivätkä suostuneet lataamaan (xstar2 ja trustfire tr001). 2x Aw ja 4x sinisiä noname akkuja.
    Ilmaiseksi olin ne jo aiemmin valmiiksi kuolleina saanut.
    Se sitten bongasi ne akut tosta pöydältä, kierrätykseen olivat menossa.
    Kertoi että saa ne ehkä herätettyä. Tiesi kyllä kuulema riskit mitä voi käydä joten annoin mennä vaan.
    Edellispäivä sit kävin katsomassa tätä toimitusta. Alussa jännite kaikilla akuilla 2voltin luokkaa tai jopa alle. Työvälineinä yleismittari ja vanha laturi, sellainen perus jolla autojen akut ladataan.
    Musta miinuskaapeli akun miinusnapaan, sitten nopeita tällejä tällä 12v autolaturilla. Välillä mittailtiin jännitteitä, muuten pysyin kyllä hyvin kaukana tästä toimituksesta. Tää vaan piti akkuja kädessään paljain sormin
    Uskomatonta mutta totta, yksikään akku ei räjähtänyt ja pienen räpyttelyn jälkeen jokainen akku kipusi yli 3.4voltin!
    Sitten akut laturiin ja lähti lataamaan Todellista lopputulosta en jäänyt selvittämään kun oli kiire lähteä muille asioille.

    Eli pakottamalla äkillisesti korkeampaa (12v) jännitettä kuolleelle akulle, saadaan kennoja heräteltyä taas pelikuntoon.
    Itse en kuitenkaan tule ottamaan niitä enää käyttööni, saakoot minulta jonkun modin akuille ja alkaa sitten käyttämään niitä. Trustfiren laturin saa pitää myös, panostan itse mahdollisimman turvalliseen käyttöön noita akkuhommia koskien.

    Tulipa tekstiä ja vieläpä kännykällä. Siitä huono kirjoitusasukin...
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  7. #1007
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Annoin appiukolle 6kpl imr akkuja jotka olivat käytönpuutteessa "kuolleita" eli laturit näyttivät vihreää, eivätkä suostuneet lataamaan (xstar2 ja trustfire tr001). 2x Aw ja 4x sinisiä noname akkuja.
    Ilmaiseksi olin ne jo aiemmin valmiiksi kuolleina saanut.
    Se sitten bongasi ne akut tosta pöydältä, kierrätykseen olivat menossa.
    Kertoi että saa ne ehkä herätettyä. Tiesi kyllä kuulema riskit mitä voi käydä joten annoin mennä vaan.
    Edellispäivä sit kävin katsomassa tätä toimitusta. Alussa jännite kaikilla akuilla 2voltin luokkaa tai jopa alle. Työvälineinä yleismittari ja vanha laturi, sellainen perus jolla autojen akut ladataan.
    Musta miinuskaapeli akun miinusnapaan, sitten nopeita tällejä tällä 12v autolaturilla. Välillä mittailtiin jännitteitä, muuten pysyin kyllä hyvin kaukana tästä toimituksesta. Tää vaan piti akkuja kädessään paljain sormin
    Uskomatonta mutta totta, yksikään akku ei räjähtänyt ja pienen räpyttelyn jälkeen jokainen akku kipusi yli 3.4voltin!
    Sitten akut laturiin ja lähti lataamaan Todellista lopputulosta en jäänyt selvittämään kun oli kiire lähteä muille asioille.

    Eli pakottamalla äkillisesti korkeampaa (12v) jännitettä kuolleelle akulle, saadaan kennoja heräteltyä taas pelikuntoon.
    Itse en kuitenkaan tule ottamaan niitä enää käyttööni, saakoot minulta jonkun modin akuille ja alkaa sitten käyttämään niitä. Trustfiren laturin saa pitää myös, panostan itse mahdollisimman turvalliseen käyttöön noita akkuhommia koskien.

    Tulipa tekstiä ja vieläpä kännykällä. Siitä huono kirjoitusasukin...
    Lisätään tähän vielä että Natsu ei siis suosittele tätä metodia kenellekkään!

     
     
  8. #1008
    Juu en, varsinkaan paljain käsin toimitettuna
    Ja vaikka akut saisi "herätettyä" niin joku kennoista voi jäädä oikosulkuun ja täten olla helvetin vaarallinen operaation jälkeenkin.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  9. #1009
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Threnody Näytä viesti
    ... Ois helppo korjata tuokin härö jos vain sais tuon nokan irti, mutta taitaa olla lähemmäs mahdoton tehtävä. ...
    Tämmönen tuli vastaan niin laitetaan tänne arkistoon rokumentiksi laitteen korkkaamisesta, Vamo first impression and disassembly how to - YouTube

    En ole omaa kakkosta, ja oletan että videossa on vanhempi malli, kokeillu korkata kun ei tarvetta ole vielä ilmaantunu, mutta olettasin olevan vastaava rakenteeltaan.

     
     
  10. #1010
    Hitto kun tätä omaa ei tosiaan pysty käyttää 1x 18350 moodissa. En kyllä välttämättä haluaisikaan käyttää, petyn kuitenkin lyhyeen akunkestoon.
    Silti tuli tossa eilen vähän työstettyä pohjakorkin ja headin kierteitä hiekkapaperilla lyhentämällä ja viilalla kiereiden paksuutta kaventamalla. Toiveena oli että olisi tarpeeksi väljää että kierteet menisivät edes jotenkuten kohdalleen.
    Noh nyt sentään pohjacäppi kiertyy headiin puoleen väliin 18350 moodissa. Kai sitä noinkin voisi käyttää mut pikkutarkkana haluaisin sen lopunkin puoliskon kiertymään kiinni saakka.
    En nyt raaski ainakaan vielä alkaa enempää ottamaan materiaalia pois jos 18650 pituudessaan siitä tulee ihan lerppu.
    Ulkomaisilla foorumeilla oli juttua, että "kierrevikaisissa" vamoissa se oikea ongelman aiheuttaja olisikin pelkkä pohjakorkki eikä itse vamon headin kierteet. Ei kyllä jaksais pelkkää korkkia lähteä tilailemaan mistään Suomea kauempaa.

    Onko muita kohtalotovereita jotka olisivat kamppailleet näiden kierteiden kanssa? Jollakin oli ainakin sellainen vihreä kaalimato-modin pohjakorkki
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  11. #1011
    kansleri
    Vieras
    Vamo alkoi tekemään sellaista, että ei aina tulittanut napin painalluksella. Top cap lähti ihan "vetämällä". Purkuvideossa lähtee pienellä nitkutuksella, mutta itse sain ainakin vääntää niin raivolla, että Bahcon papukaijapihdit purivat "tyylikkäät" urat. Hetken aikaa annoin lillua elektroniikkakliinerissä ja nyt tulittaa taas hyvin. Seuraavalla kerralla tosin tyydyn ruikkimaan cleanerin alakautta.

     
     
  12. #1012
    Nyt kun noita PWM vRms juttuja on lukenut, niin uskaltaako/kannattaako Vamolla edes käyttää cartoja vai hommaanko niille jonkun toisen vehkeen?
    Polttaako noi Vamon liialliset volttipiikit carton ennen aikojaan jos normaaleilla volteilla bogeja ajelee?
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  13. #1013
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Nyt kun noita PWM vRms juttuja on lukenut, niin uskaltaako/kannattaako Vamolla edes käyttää cartoja vai hommaanko niille jonkun toisen vehkeen?
    Polttaako noi Vamon liialliset volttipiikit carton ennen aikojaan jos normaaleilla volteilla bogeja ajelee?
    Uskaltaa. Susiyksilöt saattavat tulla piikkijännitteellä helpommin esille, mutta jos boge on toimiva niin kyllä sitä pystyy vamolla ajelemaan oikein komiasti.

     
     
  14. #1014
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    kansleri, mutta videolla sanotaan että hän oli jo avannut sen aiemmin ja täten lähti noin helposti.
    Tonkin videon oon tainnu kerran tai pari kertaa ennen jo linkata tähän ketjuun.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  15. #1015
    kansleri
    Vieras
    Löytyisiköhän tähän V2:n jostain uusia kuoren osia?

     
     
  16. #1016
    Höyrykonkari Jason666's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    KouvolaPunx
    Viestit
    398
    Mulla on ny tää ekaa päivää käytössä ja pakko sanoo näin alkuun että mä oon todella positiivisesti yllättyny!!
    Hieno laitos!
    Osaisko joku kertoa tyhmälle mitä noi no1 ja no2 asetukset tekee?


    MKHC
    KooMa
    Loud, Proud... and Punk as Fuck!

     
     
  17. #1017
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Nyt kun noita PWM vRms juttuja on lukenut, niin uskaltaako/kannattaako Vamolla edes käyttää cartoja vai hommaanko niille jonkun toisen vehkeen?
    Polttaako noi Vamon liialliset volttipiikit carton ennen aikojaan jos normaaleilla volteilla bogeja ajelee?
    Ei oo viel yksikää karto palanu vamossa. 1.5ohm dc ja 3ohmisia ajelen tolla. Oon testannu miten lähtee höyryä ni stäkänny 2*18350 aw imrää ja laittanu watit kaakkoon (15w).
    Pelkkää hyvää ja runsasta höyryä tullu.
    Toi 6w boosterisysteemi ihmetyttää, kuulee et miten se menee ku vuoristorata, ylös alas ylös alas, en sit tiiä mikä bugi tms se oikeen on...

     
     
  18. #1018
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jason666 Näytä viesti
    Mulla on ny tää ekaa päivää käytössä ja pakko sanoo näin alkuun että mä oon todella positiivisesti yllättyny!!
    Hieno laitos!
    Osaisko joku kertoa tyhmälle mitä noi no1 ja no2 asetukset tekee?
    Se tais olla niin että n01 antaa kiinanvoltteja, eli siis tulittaa mitä sattuu, polttaa kartoja..
    Kaikki järkevät asettaa sen n02 moodille ja unohtaa sit koko asetuksen ni sit se antaa ulos sen mitä näytössä lukee...

     
     
  19. #1019
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larma Näytä viesti
    Se tais olla niin että n01 antaa kiinanvoltteja, eli siis tulittaa mitä sattuu, polttaa kartoja..
    Kaikki järkevät asettaa sen n02 moodille ja unohtaa sit koko asetuksen ni sit se antaa ulos sen mitä näytössä lukee...
    Njet. Pulssijännitettä se antaa kakkosmoodissakin, mutta ei ihan niin rankalla kädellä.

     
     
  20. #1020
    Höyrykonkari Jason666's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    KouvolaPunx
    Viestit
    398
    Eli käytännössä nr2 käyttöön ja unohta koko juttu?


    MKHC
    KooMa
    Loud, Proud... and Punk as Fuck!

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •