Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 32

Aihe: Ravintelikäyttäytyminen

  1. #1
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059

    Ravintelikäyttäytyminen

    Elikkäs näin "portieerin" ominaisuudessa tuli mieleen, onko höyrykansa niin joviaalia ja rentoa kuin antaa ymmärtää? Omia kokemuksia, omia "käytöshäiriöitä", huomioita järkkäreiden toiminnasta.. Mitenkäs ootte siellä yöelämässä pärjäilly ja käyttäytynyt? Onko sitä kilttiä portsaria uskottu vai onko jouduttu pakkokuljetukseen?

    Itsehän näin portsarina voin kertoa, että kaikki sujuisi niin paljon paremmin, jos ravintolan henkilökuntaa uskottaisiin ja kuunneltaisiin.. Suurin osa ei vaan pienessä pierussa järkipuhetta kuuntele. Jos ei satu ihan mätä poke kohdalle, tiiät tehnees jotain väärin jos portsarin on pakko tulla juttelemaan.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  2. #2
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Mulla tuo hyvä käytös tulee jurrissa ihan luonnostaan, ihan vain siitä syystä että kaikki tutut tahtovat ottaa kuppia jostain syystä perjantaina. Ja työviikon jälkeen mulla on yleensä univelkaa, ja kroppa kuin pesäpallomailalla pätkitty. Siihen kun muutaman ottaa alkaa Zzzzzz.....

    Käynkin ravintoloissa hyvin harvoin. Keksin rahoilleni niin monta parempaakin käyttökohdetta, että kyllä tuo tahtoo kalsarikikkailun puolelle mennä. Halvempaa näin; musiikki on aina helvetin hyvää ja parempaa seuraa saa hakea. Ehkä alkoholi ei mun ykkösjuttu muutenkaan ole, vaikken lasiin syljekään. En edes kiljulasiin.

     
     
  3. #3

    Re: Ravintelikäyttäytyminen

    Itse kanssa ovi hommia teen välillä ja ei itse en osaa silloin harvoin, kun kunnolla otan käyttäytyä. =D Vaatii kyllä jo sitten, että on tullut vedettyä kaksin käsin överit. Jotkut sammuu, kun liikaa ottanut itse tuppaan olemaan hyvin käsirysy hakuinen. Onneksi se on yleensä ollut oma nenä vain yleensä aamulla kipeä. :

    Ihme ja kumma en ole, kuin kerran baarista ulos lentänyt. Pienessä sievässä tottakai osaan käyttäytyä, niin ettei järkkärillä ole asiaa.

     
     
  4. #4

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Kysyn aina juomia tilatessani että mikä on paikan politiikka höyryttimien suhteen, jos kielteinen niin sitten sitä noudatetaan eikä koiteta piilossa vapotella, on pirun tärkeää antaa mahdollisimman vähän sanomisen aihetta tästä harrastuksesta.

    Monta kertaa saa portsarin tai baarimikon kanssa hyvän juttutuokion kun kaivaa vapottimen näytille kysymystä esittäessä, eihän sitä tuputtaa kannata mutta aina olen yrittänyt sujauttaa "piilomainontaa" keskusteluun mukaan :

    Edit: Ahaa tämä olikin yleistä keskustelua, mä luulin että sähkötupakka-related kun oli tuolla toisessa ketjussa aiemmin. Pahoitteluni, tekstinpätkäni jätän kuitenkin tähän :

     
     
  5. #5
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    No viimeksi kun olin baarissa niin hävisi hanskat, pitkähihainen paita ja kaulahuivi. Mut mä olinkin käymässä Lahdessa ja meno oli todella rok!

    Niin ja uloskaan en lentänyt vaikka rahaa paloi ja muisti pätki minkä ehti. Vapotella en pystynyt sillä otin vahingossa tyhjän akun mukaan joten pistän analogisen röökin piikkiin koko illan tapahtumat.

    Mutta siis muuten osaan kai käyttäytyä ihan mallikkaasti kun ei poket ole olleet hihoissa roikkumassa eikä polttimot ole olleet tummina herätessä.
    smokey1 (Banned)
    "Miten täältä erotaan?"

     
     
  6. #6
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Siirsinkin ketjun takasin tänne.

    topikin aiheeseen, olen aina kuin herrasmies, jopa sammuessani ravintolaan.

    (oikeasti; tunnen kaikki porttieerit mestoissa joissa käyn = soittavat taksin kun alan tehoilemaan liikaa; "menes Luuponen kotiin ny")

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  7. #7
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Erilaisia ovihommia on tullut tehtyä, mutta nykyisessä työssä ei oikein jaksa vapaalla katsella samanlaisia ihmisiä kuin töissä. Yleisesti käyttäydyn mallikkaasti, mutta tähän pääte vanha sananlasku: "niin metsä vastaa kun sinne huudetaan". Eli jos järjestyksenvalvojan ei ole ammattilainen ja käyttäytyy huonosti niin mainitse kyllä asiasta. Toisaalta fiksun ja ammattilaisen kanssa tulen aina toimeen...onhan noista useampi samassa ammatissa kanssani...hätätilanteissa voin jopa vähän jeesiä, sillä tavoin, mikä ei aiheuta minulle toimenpiteitä. Höyryttelyssä toimin lainsäädännon mukaisesti...jos ei saa ravintola mukaan höyrytellä niin yritän höyrytellä sivumalla tai pihalla. Aggressiivista käyttäytymistä JV:n osalta en suvaitse ja valtuuksien ylittäminen on kanssa täysin no go eli jos höyryttimen käpistely (ei siis höyryttely vaan laitteen näyttäminen toverille jne.) aiheutta JV:llä suoranaisen hermoromahduksen ja aggressiivisen käyttäytymisen niin sille en voi mitään...laittakoot sitten pihalle, mutta mikäänlaista takavarikkoa eivät pysty suorittamaan.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  8. #8
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Eipä täälläpäin paljon saa höyrytellä iltamestoissa. Kerran tuossa loppukesästä kävin yhdessä oman höyrypossen kanssa ja kyllä se siitä piilohöyryttelystä lipsahteli julkiröyhyttelyyn. Kerran kävi järkkäri pyytämässä että jos ei noin näkyvästi kumminkaan. Tuli siinä sen verran hörpsittyä että jatkomuistikuva oli kotoa nukkumasta.

    Mukava olis silti käydä sivistyneestikkin käydä olusella jos höyryttely olis sallittua. Siinäpä syy miksi en käy baareissa.

     
     
  9. #9

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Haittaako se nii paljo mennä pihalle röhisee?

     
     
  10. #10
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Kyllä mua ainakin, mutta se olen vain minä.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Eli siis, kun tilan omistaja (tai tämän edustaja) kieltää jonkun toiminnan tiloissaan, on ihan pakko teini-uhon siivittämänä rikkoa kieltoa?

     
     
  12. #12
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja metukka Näytä viesti
    Haittaako se nii paljo mennä pihalle röhisee?
    Haittaa ja siitäpä syystä lopetin baareissa käynnin lähes kokonaan kun röökikielto astu voimaan.
    Nykyään käyn pelkästään niissä paikoissa, jossa saa höyrytellä, eli ns. äänestän lompakollani.

     
     
  13. #13
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Jeps, tää metsä vastaa-keissi toimii molemmin päin, asiallinen asiakas saa parasta mahdollista palvelua, kusipäisesti käyttäytyvä taas..

    Kumpaankin keikkapaikkaan oon yrittäny ajaa höyryttelylupaa, mutta kun omistajat kieltää, ei portsari voi lupaa antaa. Varsinkaan kun näillä main höyryttelijöitä ei juurikaan ole.
    Molemmat omistajat tuttuja, ties vaikka pienellä aivopesulla ja mainospuheella saisi höyryämiselle luvan.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  14. #14
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Nykyään käyn pelkästään niissä paikoissa, jossa saa höyrytellä, eli ns. äänestän lompakollani.
    Näin! Jos juottolan omistajan/johtajan kapeakatsoisuus häiritsee, niin vaihdetaan paikkaa, eikä siellä nurkassa aiheuteta negatiivista julkisuutta kanssavapottelijoille salahöyryttelemällä.

     
     
  15. #15
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    äh, kyllä ripaus anarkiaa mahtuu aina mukaan. Lama on muuten Tampereella about nyt.


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    äh, kyllä ripaus anarkiaa mahtuu aina mukaan.
    OK! Siis sekä foorumin että höyryttelijöiden etujärjestön virallinen kanta on: "V*ttuun lait ja muut määräykset. Me höyrytellään ku halutaan!" Enpä ihmettele, miksi EU, WHO, Valvira ja muut näyttävät meille keskisormea.

     
     
  17. #17
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Eipä kyllä taida noi asiat hirveesti toisiinsa liittyä.. Kyllä noissa isomman mittakaavan päätöksissä raha puhuu, eikä kaduntallaajilla ole niissä mitään tekemistä.

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Ei varmasti, mutta lisää taatusti suuren enemmistön hyväksyntää kaikille kielloille. Mietipä hieman I-lehden lööppiä: "Sähkötupakkajärjestön johtaja kehottaa netissä rikkomaan tupakointikieltoa" yms yms.

     
     
  19. #19
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Jeps, tää metsä vastaa-keissi toimii molemmin päin, asiallinen asiakas saa parasta mahdollista palvelua, kusipäisesti käyttäytyvä taas..

    Kumpaankin keikkapaikkaan oon yrittäny ajaa höyryttelylupaa, mutta kun omistajat kieltää, ei portsari voi lupaa antaa. Varsinkaan kun näillä main höyryttelijöitä ei juurikaan ole.
    Molemmat omistajat tuttuja, ties vaikka pienellä aivopesulla ja mainospuheella saisi höyryämiselle luvan.
    Näin se suurimmalta osin toimii...ikävä kyllä alallle on pesiytynyt ongelma tapauksia (myös muilla aloilla sama ongelma!). Jos ei sipuli kestä juopuneiden henkilöiden edesottamuksia niin on valittu väärä ala. Asiallinen JV saa aina minulta muistutuksen pois lähtiessäni...niin sanallisen kuin pienen rahallisenkin. Ammattilaiselle laitetaan aina se 5 euroa...ei mikään suuri summa, mutta ei näillä palkoilla viitsi ruveta liioittelemaan. Osalle ei vaan tule mieleen tervehtiä ovella, toivottaa hyvää iltaa ja vaihtaa toisinaan sana jos toinenkin. Pois lähtiessä kiittää käynnistä ja huikata perään illan jatkot.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  20. #20
    Höyrypää

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    431

    Vs: Ravintelikäyttäytyminen

    ja takaisin aiheeseen (kai) lopetin baarissa käymisen suunnilleen siihen kun kantakapakki suljettiin. Meillä oli omistajan ja poken kanssa diili että niin kauan kun mahdun ovesta sisälle konttaamatta tuleen niin olen tervetullut. He sitten päättävät mitä juon En tosin ole juovuspäissäni paha päinen lainkaan.
    Monasti tuli viikolla kaffella käydessä ihmeteltyä että menipä viikonloppuna vähän rahaa, tiskiltä paljastettiin siinä vaiheessa että kai sitä meni kun suurimman osan iltaa joit vettä ja limua Kohtelu oli lafkassa niin hyvää että löyty oma nimikoitu paikka baaritiskiltä ja hyllystä omalla nimellä varustettu olutmuki.
    Höyryttelyaikana ei juuri ole baarissa tullut käytyä ja sen mitä olen käynyt niin häyryttelyt on suoritettu siellä missä tupakointikin.
    Elämä ei ole aina vain vanhoja autoja. Se on joskus myös vanhoja moottoripyöriä.

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •