Sivu 1 / 15 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 281

Aihe: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

  1. #1
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402

    Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Morjes kaikille,

    Nyt olis tarvetta pikasesti saada apua, koska mua huijattiin vaihtokaupassa VW:lla. Eli sovittiin vaihtokauppa bigdog84 nimisen käyttäjän kanssa ja lähetin hänelle melko arvokkaan paketin vaihturina.

    Onko muilla käynyt näin? Mitä ihmettä mä voin tehhdä nyt, ku oon kuitenkin melko amatööri näissä hommissa?

    Paketin arvo oli n.300€, että mistään pikkusummista ei puhuta.

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    114

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Voisitko kenties hiukan tarkemmin kertoa mitä on tapahtunut? aika pienillä tiedoilla nyt joutuisi arpomaan ehdotuksia..

     
     
  3. #3

    Re: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Tuo on kyllä paha, kun ulkomaille ja kyse ei ollut edes rahasta. Sen olisi voinut paljon helpommin saada takasin varsinkin paypalin kautta maksaessa. Mielenkiinnosta mihin maahan meni?

     
     
  4. #4
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Thomssi Näytä viesti
    Morjes kaikille,

    Nyt olis tarvetta pikasesti saada apua, koska mua huijattiin vaihtokaupassa VW:lla. Eli sovittiin vaihtokauppa bigdog84 nimisen käyttäjän kanssa ja lähetin hänelle melko arvokkaan paketin vaihturina.

    Onko muilla käynyt näin? Mitä ihmettä mä voin tehhdä nyt, ku oon kuitenkin melko amatööri näissä hommissa?

    Paketin arvo oli n.300€, että mistään pikkusummista ei puhuta.
    Yksityisen kanssa kun käy kauppaa, sääntö numero 1. Rahat omaan käteen, ennen kuin tavara lähtee eteenpäin.

    Mutta tosiaankin, mistä tiedät että sinua on huijattu kun se ei tästä viestistä tule ilmi? Jäänyt rahat saamatta?

    Jos paketti on lähtenyt ja sulla on rahat saamatta, ja vastaanottajalla ei ole aikomustakaan maksaa, niin mahdollisuus saada rahat takaisin on lähemmäs nollan luokkaa. Poliisikaan ei tietääkseni näin "pieniä" nettihuijaussummia lähde tutkimaan.

    Ah, tavaran vaihtokauppa. Noh, mahdollisuudet silti samat kuin edellä mainitut.

     
     
  5. #5
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Mistä maasta kyseinen henkilö on kotoisin? Rikosilmoitus suomessa ja pyytävät paikallista poliisia ottamaan yhteyden kyseiseen jantteriin. Tämä on helppoa mikäli jannulla on ollut oikea osoite. Jos kysessä on ollut tekaistu nimi ja väärä osoite ja paketti on haettu seurantakoodin avulla niin on aika vähissä mahdollisuudet. VW:llä voi joku myöskin tuntea kyseisen henkilön ja tätä kautta voit saada apua sieltäkin päästä.

    Ps. Toivottavasti caravela piristää päivää edes hieman.
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
  6. #6
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Sovittiin vaihtokauppa hänellä olleen ilmoituksen perusteella. Keskustelu käytiin yksityisviestein. Mä lähetin paketin kirjattuna jenkkeihin ja hän lupasi lähettää omansa. Hän kuitenkin vitkutteli lähetystä ja uskoin kyllä koska oli Sandy myrskyä ym.

    Sitten hän lähetti viestiä, että ei mukamas hänen lähettämät yv:t tule perille ja on laittanu mulle jo paketin tulemaan ja seurantakoodin yv:nä. Yritin kaikin keinoin saada häntä lähettämään mulle sähköpostia, jotta olis voitu jatkaa sitä kautta,mutta eipä s-postia oo kuulunu.

    Tänään hän on käyny paketin hakemassa ja nyt väittää että olen lähettäny tyhjän paketin. Sitten kehui, että ei onneksi lähettänyt omaansa, koska epäili mua huijariksi. Perään vielä uhkailee kertovansa kaikille että mä oon se huijari tässä..





     
     
  7. #7
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Thomssi Näytä viesti
    Sovittiin vaihtokauppa hänellä olleen ilmoituksen perusteella. Keskustelu käytiin yksityisviestein. Mä lähetin paketin kirjattuna jenkkeihin ja hän lupasi lähettää omansa. Hän kuitenkin vitkutteli lähetystä ja uskoin kyllä koska oli Sandy myrskyä ym.

    Sitten hän lähetti viestiä, että ei mukamas hänen lähettämät yv:t tule perille ja on laittanu mulle jo paketin tulemaan ja seurantakoodin yv:nä. Yritin kaikin keinoin saada häntä lähettämään mulle sähköpostia, jotta olis voitu jatkaa sitä kautta,mutta eipä s-postia oo kuulunu.

    Tänään hän on käyny paketin hakemassa ja nyt väittää että olen lähettäny tyhjän paketin. Sitten kehui, että ei onneksi lähettänyt omaansa, koska epäili mua huijariksi. Perään vielä uhkailee kertovansa kaikille että mä oon se huijari tässä..
    Paha paikka ja pahoittelut puolestani, en osaa muuta sanoa.

    Vielä vaikeammat mahdollisuudet saada kamoja takaisin. Poliisille voit käydä tehdä rikosilmoituksen ja toimitaa nämä yksityisviestit, mutta muistaakseni siinä on joku alaraja summassa mitä poliisi rupeaa tutkimaan noissa nettihuijauksissa.

     
     
  8. #8
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Otat VW:n "luuposeen" (tai johonkin moderaattoriin) nyt ensiksi yhteyttä ja selostat tilanteen mahdollisimman tarkkaan. Esa vuke taitaa tuntea parhaiten VW:n modet ym.

    Onhan sinulla hänen osoite jne. Joten se voi auttaa jatkotoimissa? Tilanne on kyllä varsin veemäinen? Yleensä teen vaihtareita vain tyyppien kanssa joilla on plussia. Esim. ECF:llä on hyvä tuo palauteraportointi joka näkyy profiilin alla.

     
     
  9. #9
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Kaverilla oli yli 50 viestiä VW:llä ja hän vaikutti perin fiksulta aluks kun asiasta keskusteltiin.

    Kenelle siellä kannattais tiedot lähettää? Mä en oikeesti oo niin hyvin perillä näistä jutuista, et osaisin hoitaa tuon VW:n osalta tän homman.

     
     
  10. #10
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Del Boy auttaa ihan varmasti ainakin alkuun.

     
     
  11. #11
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    kai sulla on kuvat lähetetystä paketista osoitteella jne? postin kuitteja tms???

    eli todisteita pöytään VWlle... muuten on vain toisen sana toista vastaan.

    paska juttu kyllä, toivottavasti moni ottaa opikseen jos huonosti tässä käy.


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Hei muuten alkuunsa, sullahan itellalta edelleen talles kuitit ja oma osa lähetys lappusesta, missä on tiedot ja seurannat yms.. Nyt ihan ekaksi meet ja copypasteet Itellan sivuilta paketin historia ja muut tiedot talteen sekä otat screenshotit näistä sekä kuvan siitä sun osasta niistä lähetys asiakirjoista. Siellä sivuilla näkyy katsos paketin painokin Eli on vaikee väittää tyhjäksi tämän jälkeen tai enää lähtee korjaamaan, että siellä olikin jotain romua, koska on jo tyhjäksi väittänyt.
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
  13. #13
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Kiitos neuvoista kaikille. Nyt pitää löytää noi kaikki dokumentit lähetyksestä ja pistää hommaa liikkeelle. Rahaa tai laitteita tuskin koskaan saa takasin, mut sais ainakin niin, et se mulkku ei saa niitä myytyä ja et se todettais julkisesti syylliseks.

    Kyllä korpee..

     
     
  14. #14

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Ei olis mikään maailman seitsemäs ihme jos joku vatipää olis matkalla tyhjentäny paketin. Epärehellistä porukkaa löytyy joka paikasta.

     
     
  15. #15
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Ikävä homma jos tässä huonosti käy..kaikenmaailman epärehellisiä kusipäitä on joka myyntipalstalla ja foorumeilla.
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Linkkaile sitten se VW:n ketju tännekkin niin voidaan seurata tän edistymistä.
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
  17. #17
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Joo pistän linkkiä.

    Mulla on nyt Print screen itellalta ja usps:ltä ton seurantokoodin vaiheista. Sit on alkuperänen postin kuitti ja pari kuvaa laitteesta ennen lähetystä. Kuvat on kyllä sellasia, että otin ne itelle muistoks, eikä niistä mitään pakettia tms. näe.

    Eniten varmaan todistais noi yksityisviestit. Miten mä voisin linkata ne kaikki tonne VW: ketjuun niin, et se näyttäskin vielä hyvältä? Ja onko ylipäätään luvallista laittaa noita yksityisviestejä kaikille näkyviin? En haluis nyt kuitenkaan mitään sääntöjä alkaa rikkomaan.

     
     
  18. #18
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Jeesatkas nyt joku ton langan tekemisessä tuonne VW:n puolelle joka hommat tuntee. Onnistuneesta e-savuke.com käyttäjän auttamisesta
    laitan henk.koht. palkinnon tulemaan avustajalle. Itse en nimittäin ole edes rekannut ko. saitille.

    EDIT: siitä oletusarvosta lähdetään että rehellisiä Suomalaisia EI kuseteta! (lintukoto, maailmapelastuu, jne)


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  19. #19
    Höyrypää Thomssi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    RAUMA
    Viestit
    402

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Sain jo Dellin kiinni ja hän teki tuonne uuden langan. http://www.vaporwall.com/forum/viewt...p=59599#p59599

    Miten on noitten yksityisviestin esille laittamisen kanssa ja miten se kannattais tehdä?

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283

    Vs: Apua tarvitaan! Mua huijattiin vaporwalilla

    Veikkaan, että screenshotit toimii niissäkin parhaiten ja sitten teet copy pastellq niistä vielä johonkin pastebiniin helposti luettvan version. Näin ne on helposti luettavissa ja aitous ja muokkaamattomus todistettu kuvilla. Ainut mitä en vielä levittäisi julkisesti on tyypin oikea nimi ja osoite
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
Sivu 1 / 15 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •