Sivu 4 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567814 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 1027

Aihe: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

  1. #61

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja E-Marlboroman Näytä viesti
    Me käytiin tuosta keskustelua jossain ketjussa ja kyllä noissa putkissa on aika paljon heittoa. Mulla menee ZAG tosi nätisti kiinni GGTS:n teleskooppiputkeen ja silloin homma toimii hyvin 18350 akun kanssa. Mun toisen GGTS:n (asuu nykyisin Kroatiassa) teleskooppiin ZAG ei mennyt kiinni millään ja siinä ei paljoa liukkarit auttaneet. Samaa ongelmaa oli usemmalla muullakin tyypillä.
    Teleskooppiputkien päähän ei ollut toivoakaan saada kiinni. Sitähän mä ensin yritin. Luulin että siinä jotenkin niin eri kierre ettei käy.
    Aku #18 ( KayFun III ES)

     
     
  2. #62
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    caravela tuntuu antavan täydellä AW IMR -akulla 3.85V 0.8ohmin vastuksella. Näin nopeasti ECD-mittarilal katottuna

     
     
  3. #63

    Re: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Koitas vähän samalla vastuksella muita laitteita

     
     
  4. #64

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Onhan täällä toisaalta Jali ja pari muuta raportoinu 3.3-3.5V tuloksia kuormassa. Mulla ei mittaria ole, mutta ainakin oma suutuntuma kertoi aikanaan että kumpaakaan GG:tä ei yksinkertaisesti voinut käyttää ilman kickiä. Kun AC9 tuli, ei mulla ollut muuta sopivan levyistä putkea kuin GG. Koitin ja koitin pitää sitä siinä, mutta höyryt oli vaan todella mitättömät. Laitoin saman aton P+:n päähän ja ero oli kuin yöllä ja päivällä. Lopulta päädyin käyttämään AC9:ä precisen nokassa kunnes cara saapui, vaikkakin AC9 on about 2mm leveempi kuin P+. Lisäksi sitä nappia piti runnoa ihan olan takaa, että sai vähänkään siedettävät höyryt.

    Mä veikkaan, että eri sarjojen/laitteiden välillä on jotain toleranssieroja jotka tuon aiheuttaa. Mä en ole tälläkään foorumilla ainut, joka asiasta valittaa ja toisaalta Jalipon videot puhuvat toista.

     
     
  5. #65
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Eroja ilmeisesti on, sitä on vaikea spekuloida mistä ne johtuu, mutta noin suuret erot samalla laitteella tuntuu silti oudolta.

    Voiko pelkkä messinkitappi napissa tehdä noin paljon?
    Vai onko kyse sittenkin pohjajousesta? Mulla ei ollut sitä testissä paikallaan, koska kickin kanssakaan en käytä?

    Muistelin lukeneeni jostain maailmalta että GGTS kontakti paranee jos jousen kääntää toisinpäin, eli se tulee pohjatapin päälle, eikä sisään.

     
     
  6. #66
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Re: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Muistelin lukeneeni jostain maailmalta että GGTS kontakti paranee jos jousen kääntää toisinpäin, eli se tulee pohjatapin päälle, eikä sisään.
    En kyseenalaista, mutta kummastelen että milläköhän logiikalla? Kai se nyt sähköä johtaa molempiin suuntiin, hemmetti.

     
     
  7. #67
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Hyvä kysymys... :
    Logiikka perustuu siihen, että jousi puristuu tiukemmin pohjatappiin ja mahdollistaa paremman kontaktin silloin:



    Disclaimer: tästä ei ole omakohtaista kokemusta, vain kuulopuhetta tämä. Itse en käytä jousta (sulake), koska kick hoitaa tuon puolen.

    HUOM! Ottakaa muutkin tuo jousi pois, ainakin jos käytätte kickiä, koska se on aivan turha silloin - tuo lisää pituutta ja aiheuttaa turhaa pätkimistä.

     
     
  8. #68
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    caravela tuntuu antavan täydellä AW IMR -akulla 3.85V 0.8ohmin vastuksella. Näin nopeasti ECD-mittarilal katottuna
    Hyvä tulos kieltämättä, etenkin kun kyseessä on noin alhainen vastus!
    Harmi kun sulla ei taida olla P+, niin olisi voinut vertailla niitä samalla vastuksella...

     
     
  9. #69
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja -ih- Näytä viesti
    GGTS 1.5 Ohm täyteenladattu AW IMR 18490 ja antoi voltit 4.04
    Caravela 1.5 Ohm sama akku ja antoi voltit 4.09

    Voin laittaa Caran sulle testipenkkiin kunnon mittauslaitteille, jos haluat? Laita osoite yv:llä
    Sun GGTS tykittää lujempaa kuin mun... :-\ Pitäisköhän putsata kierteet ja laittaa vaikka Noaloxia noihin "kiinteisiin" kierteisiin mitä ei tartte availla. O0
    EDIT: mun akulla on kyllä jo turhan paljon lataussyklejä (noin 150) takana, eli sekin voi vaikuttaa tulokseen ???

    Wou, kiitos tarjouksesta... en kyllä tiedä uskallanko ottaa Caraa testattavaksi, jos lähetänkin takaisin vain tukun rahaa ihastuttuani siihen liikaa?

     
     
  10. #70
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Sun GGTS tykittää lujempaa kuin mun... :-\ Pitäisköhän putsata kierteet ja laittaa vaikka Noaloxia noihin "kiinteisiin" kierteisiin mitä ei tartte availla. O0
    Kierteitä en putsannut, kun mitään putsattavaa ei ollut, mutta laitoin sit Noalaxoa seuraaviin kierteisiin mitä ei tartte availla: teleskoopin yläosaan, stealth cäppiin ja napin runkoon:



    Ei juma!!! Ei oo turhaan Noaloxia kehuttu, mutta onko GGTS:ää turhaan haukuttu?
    Sisällä siis täyteen ladattu AW IMR 18650, jolla lataussyklejä noin 150 kpl takana ja DIDissä on sama 1,5 ohmin setuppi, millä tehty muutkin mittaukset.

    Tulos parani 3,94 voltista - 4,10 volttiin!!!
    Onkohan mulla nyt Suomen koviten tykittävä SSGGTS?!

     
     
  11. #71
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Sulla on 18490 ja kick siellä.. Eihän toi voi olla muuten mahollista.

     
     
  12. #72
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Sulla on 18490 ja kick siellä.. Eihän toi voi olla muuten mahollista.
    Nope... ei oo tapana huijailla! Video tehdään jos yleisö vaatii...

    Lainaus Alkuperäinen postaaja -ih- Näytä viesti
    GGTS 1.5 Ohm täyteenladattu AW IMR 18490 ja antoi voltit 4.04
    Sitäpaitsi paransin -ih- tulosta vain 0,06 voltilla ja hän ei käyttänyt edes Noaloxia!

     
     
  13. #73
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Juu läppähän toi. Pelottavat käyttövoltit kyllä. Ja vielä 1,5ohmilla.

     
     
  14. #74
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Voihan se tosin olla että tommonen melkein vuoden käytetty akku alkaa droppaamaan tota jännitettä aika nopeasti, mutta jos tuoreella akulla päästään tollasiin lukemiin, niin modin sisällä ei pitäis olla paljon hävikkiä?

    Laturina mulla on muuten Trustfire TR-003, joka lataa akut AIVAN täyteen ja tuo näytti ilman kuormaa jopa 4,27 volttia.
    Prosenttuaalista hävikkiä tuli kuitenkin sen 4 %, joka on varmaan väistämätöntä tuon kokoluokan (1600 mah) akuilla.

     
     
  15. #75
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    ECD-mittari wattipuolella ja GGTS:n sisällä AW IMR 18490 + kick, joka on säädetty 10 wattiin:



    Tuntuu se Kick olevan myös niin tarkka kuin luvataan ja Kayfunissa 1,93 ohmin setuppi sisällä.

     
     
  16. #76
    Höyrykonkari -ih-'s Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    360

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Nope... ei oo tapana huijailla! Video tehdään jos yleisö vaatii...
    Sitäpaitsi paransin -ih- tulosta vain 0,06 voltilla ja hän ei käyttänyt edes Noaloxia!
    Tarvii siis voidella noi "turhat" kierteet ja ottaa toi "sulake" -jousi pois itsekkin

     
     
  17. #77
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Teeppä noin : ja lupaa ettet saa yli 4,10 voltin tuloksia 1,5 ohmin kuormalla, tai mun pitää tehdä jotain taikatemppuja...
    Tosin en tiedä tuoko toi jousi tuolla hävikkiä vai ei, no senkin vois kyllä testata... Turvallisuuskysymys kuitenkin toi jousi, kun ilman kickkiä käytetään ja GGTS jousihan on "hot spring" mallia.

     
     
  18. #78
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Savonlinna / Jyväskylä
    Viestit
    140

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Jos mahdollista, niin kokeileppas huvikseen dual coilia tai mahdollisesti dual wickiä mikäli jostain saisit kätösiisi jonku gennyn. Kiinnostais nähdä, et miten akut kyykkää tommosella kuormalla, varsinkin jos rakennat alle 1ohmin dualin

    Kiinnostavaa settiä löytyy täältä teikäläisen 'blogista'. Varsinkin perustallaajan mukava lukea, kun pysytään käytännönjutuissa... Verrattuna ylivuodon tekstiä lukiessa tippuu jo ekan lauseen kohdalla

     
     
  19. #79
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    ^Mistäs se akku tietää onko esim. 0.8ohmin kuorma duali vai yksinkertainen?

    Eli siis mitä sillä dualin mittaamisella saavutetaan vrt. samalla vastuksella olevaan singleen?

     
     
  20. #80
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Jalippo: Videot, kysymykset, keskustelut, vastaukset ja veikkaukset?

    Eli ymmärsinkö oikein jotta kun ilman kickiä käytetään niin pitäisi myös käyttää jousta,eikä pelkkää tappia jos näin, niin mistä tollaisia jousia saa, itselläni on vaan se pelkkä messinki tappi olipa kick tai ei.
    Onko tosta jotain suurempaa vaaraa odotettavissa?

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •