Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 27

Aihe: sähkötupakan "se hyvä olo"

  1. #1

    sähkötupakan "se hyvä olo"

    Eli miksi normaalista tupakasta saa sen niin sanotun "hyvän olon tunteen" mikä nyt yleensä korostuu vahvimmin aamulla heti heräessä kun tupakoi, mutta sähkötupakalla ei sitä saa? mielestäni se on se jokin joka ei mielestäni sähkötupakasta anna sitä täydellistä tupakankorviketta. eli mikä on se "myrkky" tai mikä nyt onkaan mikä tekee sen olotilan.


     
     
  2. #2

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Olisiko kyseessä häkä yhdistettynä syrjäytetyyn happeen verenkierrossa?

    Toisaalta sanotaan myös, että: "There is a "kick" caused in part by nicotine stimulation of the adrenal glands and resulting discharge of epinephrine (adrenaline). The rush of adrenaline stimulates the body and causes a sudden release of glucose as well as an increase in blood pressure, respiration, and heart rate" (according to the National Institutes of Drug Abuse).

    Eli ehkä sähkösavukkeesta ei irtoa yhtä isoa nikotiinipläjäystä kuin savukkeesta. Monethan käyttävät aamuhöyryihin vahvempia nikotiininesteitä kuin päivän mittaan, jotta saavat tuon "head rush" -tunteen O0

     
     
  3. #3
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    kemikaaleista ja "tuntemattomista ainesosista" se johtunee. imho.
    sillä jotain mielenkiintoista on valmistupakoissa sisällä, se ei ole siis pelkkä
    tupakanlehti.





    EDIT: tulikin kaksi mielipidettä heti kärkeen, ketju myös siirretty sopivampaan paikkaan. katsotaan jos kehittyy jotain....

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari hansgi's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    165

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Se on se hyvä olo siinä, kun ei tartte sitä savua sisään hengittää...mielestäni.

     
     
  5. #5
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Toi johtuu juurikin noista 4800 ylimääräisestä kemikaalista, mitä höyryttimessä ei ole. Ite ratkesin vajaa 11kk, ilman analogista ja sattuneista syistä tuli viikko analogista kiskottua kun kaikki vermeet oli lahjoitettu mailmalle niin huomasin aamulla kun anaalin poltti niin vitun vetämättömän olon teki loppupäiväksi, nyt taas höyrytellään ja homma toimii niinkuin ennen vanhaan, tosin aamuisin täytyy todella höyrytellä muutama tovi ennenkuin nikkikset häviää. On tää vaan sika makee juttu.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Itse uskoisin, että se on monen aisan summa. Ainakin näiden:
    1. Häkä. Tämähän pistää nupin sekaisin jo ihan yksin ... puhumattakaan siitä, että laitetaan mukaan nikotiinia yms.
    2. Ne kuuluisat "ylimääräiset kemikaalit". Tunnettuahan on, että tupakkiyhtiöt lisää savukkeisiin kaikkea paskaa, jotta oltaisiin pahemmin koukussa.
    3. Lämpö. Kun se tupakki palaa korkeammassa lämpötilassa, kun missä sähköhöyryke toimii, niin luulisin, että se nikotiinikin siirtyy keuhkoihin pienempinä pisaroina, jotka imeytyy sitten tehokkaammin.
    4... (varmaan muitakin syitä)

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari zapster's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    286

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Itekki jääny sitä aamuröökin aikaansaamaa tunnetta kaipailemaan, sen takia yleensä automatka duuniin menee ketju höyrytellessä. Tähän ei auttanu edes korkeemmat niksat. Toisaalta sitä vetämätöntä oloa niinku jasserilla en kaipaa yhtään.

     
     
  8. #8
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Analoginen, tuo crack-nikotiini-pötkylä... ah, ei kyllä höyryke ole samanlaisia kiksejä antanut aamun ensisauhuilla, tai toisaalta kahvikupposen kanssa. Toisaalta, eipä analoginen ole kyennyt tarjoamaan niitä kiksejä, kun vehkeet toimii ja höyryttelee lempijuissiaan rappusilla... keskipäivän auringonkajo tulee ikkunasta sen verran, että ulospuhaltaessa höyry heijastuu niin paksuna ja sakeana että voisi veitsellä leikata.

    Jälkimmäinen on enempi fiilispohjainen juttu kyllä, enemmän kuin fyysinen kiksi.

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    146

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Olen huomannut saman ilmiön. Lisäksi jos tahtoo rauhoittaa stressiä niin saa höyrytellä jonkun 1-2ml ennen kuin alkaa vähän vaipua euforiaan. Ei kovinkaan hyvä stressilääke, mutta suomalainen mies ei valita

     
     
  10. #10
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Gihttel
    Viestit
    870

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Mulla oli kyllä loppuaikoina hyvin vähänä se tupakasta tuleva "hyvä olo",
    kyllähän sitä mieli teki silti vaikka aamusin sai melkein oksentaa kahvit ulos.
    Jos nyt jotain niin kännissähän se maistuki joltain.
    Tykkään kyllä paljon enemmän höyrystä, varsinki pakkasaamuna ei tule
    edes sitä head-rushia ikävä ko voi höyrytellä lämpimässä rauhassa.
    Ja kyllä se h-r löytyy kun tempasee kunnon putken ja aamutuimaan
    pistää höyryksi.

     
     
  11. #11
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Mulla oli kyllä loppuaikoina hyvin vähänä se tupakasta tuleva "hyvä olo"

    sama kokemus täällä. Viimeisinä vuosina teki lähinnä mieli painua takaisin pehkuihin
    kun aamusavut vetäs vähäisetkin energiat kropasta pois. Eipä ole ikävä sitä.

    Tähän liittyen ainoa miinus siinä että parilla-kolmella analogisella sai ennen ilta-aikaan itsensä sen verran
    tokkuraan että uni tuli erittäin helposti. Nykyään on välillä aika kovia nukahtamisvaikeuksia kun pelkillä niksoilla
    ja höyryllä ei saa sitä tuttua tokkuraa aikaan.

     
     
  12. #12

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tripleA Näytä viesti
    Mulla oli kyllä loppuaikoina hyvin vähänä se tupakasta tuleva "hyvä olo"

    sama kokemus täällä. Viimeisinä vuosina teki lähinnä mieli painua takaisin pehkuihin
    kun aamusavut vetäs vähäisetkin energiat kropasta pois. Eipä ole ikävä sitä.

    Tähän liittyen ainoa miinus siinä että parilla-kolmella analogisella sai ennen ilta-aikaan itsensä sen verran
    tokkuraan että uni tuli erittäin helposti. Nykyään on välillä aika kovia nukahtamisvaikeuksia kun pelkillä niksoilla
    ja höyryllä ei saa sitä tuttua tokkuraa aikaan.
    Sama myös mulla.
    Ei se päivä alkanut kovin energisissä merkeissä, kun aamukessun oli kiskonut. Sitten kun oli saanut sen päivän ensimmäisen pois alta, niin seuraavat menikin jo paljon helpommin
    Oikeastaan se on se päivän ensimmäinen, joka laukaisee nikotiini riippuvuuden kunolla käyntiin.

     
     
  13. #13
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Kanta-Häme
    Viestit
    65

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Sama myös mulla.
    Ei se päivä alkanut kovin energisissä merkeissä, kun aamukessun oli kiskonut. Sitten kun oli saanut sen päivän ensimmäisen pois alta, niin seuraavat menikin jo paljon helpommin
    Oikeastaan se on se päivän ensimmäinen, joka laukaisee nikotiini riippuvuuden kunolla käyntiin.
    Meikäläinen aloitti yleensä aamun helvetin vahvalla kahvilla ja joka aamu meni noin 5-8 sätkä tupakkaa ennen kuin pääsi "käyntiin". Olo oli myös sen mukainen Pitkin päivää tuli vedettyä sätkiä kuin viimeistä päivää. "parhaimpana" päivänä meni maxi bonus sätkätupakka toppa.

    Nyt on aivan eri meno, kun aloitin höyrystelemään. Kyllähän tota pötkylää tulee nytkin imeskeltyä ihan riittämiin, mutta sillä erotuksella että olotila on huomattavasti parempi kaikin puolin Alkuun oli hemmetin vaikeata, mutta kun sitkeästi imeskeli tota pötkylää, niin tupakka on jo "unohtunut" ja ei sitä enää kaipaa "ainakaan hirveästi"...

    Se mikä tänään on opittu, on jo huomenna unohdettu..

     
     
  14. #14
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    ^ mulla oli vähän sama homma aamuisin varsinkin aamuvuoroon töihin noustessa..piti vetää 3-4 röökiä ennenkuin lähti kroppa edes käyntiin..eka röökillä oli vähän sitä hyvänolon tunnetta vähän aikaa jos ei tarvinnut tupakka yskän kanssa kakoa mutta 4:n röökin jälkeen..ilmeisesti suurin syy oli tuo edellä mainittu häkä mikä sai sitten olon ja koko ukon joskus niin tukkoon että ei meinannu enää henki kulkea..siihen oli tietysti myös keuhkoilla osuutensa.Nykyän höyryttelee sen minkä höyryttelee aamulla ja ei ole mitään edellä mainittuja olotiloja ..nykyään en enää tarvitse niitä 24mg:n aamuhöyryjäkään jos ei nyt joskus huvikseen tempaise ihan vaan "nautiskeluun"
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  15. #15
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    13

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    En tiedä olenko poikkeus mutta saan sen "hyvän olon" vain käyttämällä dual coil cartomisereja. Millään muulla vehkeellä sitä en ole saanut. Varsinkin kun siirryin käyttämään sitä mutta nykyäänkin aina sillointällöin. Niin ja jos jotain kiinnostaa niin olen polttanut sähkösavukkeita vähän yli vuoden ja käyttänyt dual coileja n. vuoden.

     
     
  16. #16
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    64

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Mä luulisin, että normiröökistä saa kicksit nopeammin ihan vaan sen takia, että nikotiini imeytyy siitä nopeammin. Nykyään on tottunut sähköversion oloihin, niin ei enää vahvempaa/nopeampaa hyvä-olostumista kaipaakaan.

     
     
  17. #17

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Tuossa huomasin kun olin sairaalahoidossa verenhukan takia (hemoglobiini ~80), niin höyrytellä kyllä kärsi niin paljon kun sielu sietää eikä minkäänlaista huimausta tullut. Mutta kun kaverilta pummasin tupakan (tapariippuvuus vei voiton) ja poltin sitä niin menin ihan valkoiseksi ja tuntui kun taju olisi lähdössä. Eli tuo huimaava olo oli juuri sen tapainen minkä aamun ensimmäisestä tupakasta sain, nyt vaan kertautui todella paljon vahvemmaksi luultavasti tuosta todella alhaisesta hemoglobiinista johtuen. Eli hapen puutetta epäilisin itse noiden "kiksien" aiheuttajaksi.
    Myöskään nikotiinitabletit joita sairaalasta sai, eivät aiheuttaneet kyseisenlaista humahdusta.

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    149

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Tjaa, tässä olen ollut n. seitsemän kuukautta pelkillä höyryillä ja kyllä minä tasan samat kicksit saan siitä kun yön aikana syntyneet nikotiinivieroitusoireet pääsee poistamaan höyryillä. Melkein ehkä jopa paremmat kuin tupakan kanssa.

     
     
  19. #19

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    36mg nesteellä kun aamun aloittaa niin varmasti huulet tutisee ihan niin kuin ennen vanhaan punaisella nortilla aamua aloitellessa..ainakin mulla toimii...

     
     
  20. #20
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840

    Vs: sähkötupakan "se hyvä olo"

    Yöllä kylkee kääntäessä tempaisee parit kevyet höyryt yöpöydälla olevasta ProVarista, niin ei aamulla tartte tuntia vehjettä imeskellä

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •