Sivu 1 / 23 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 446

Aihe: GP Spheroid v2

  1. #1

    GP Spheroid v2

    Otetaan nyt tällekin oma lanka, nyt jutut hukkuvat tuonne yleiseen GP-keskusteluun.

    Kyseessä siis GP:n silica-wickinen RTA: http://www.vapourart.com/en/product/gp-spheroid-v2

    Pituus 54,04mm ilman driptippiä, halkaisija 14mm(?). Tilavuus valmistajan ilmoituksen mukaan 2,5-3ml, todellisuudessa ehkä hivenen alle.

    Erikoisuutena tankin täytteenä käytetään Sera-vanua, löytyy halvalla ebaystä tai akvaariotarvikeliikkeistä. Kartoihin verrattuna tässä on kuitenkin selkeä ero, tässä vanu ei koskaan pääse coilin kanssa tekemisiin eikä siis pääse palamaan.

    Nyt viikon käytön jälkeen voisin todeta että mainio peli, simppeli setuppi 0.2 kanthalilla ja 3mm silicalla toimi laakista, wickaa mainiosti eikä dryhiteistä tietoakaan, höyryä ja makua riittää. Täyttö on sinällään neulakärkisellä pullolla helppoa, mutta suttaista touhua yrittää tunkeä märkiä wick-lankoja takaisin putken sisään. Löytyykö tähän vinkkejä joltakin?

     
     
  2. #2
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja CoccoBill Näytä viesti
    Täyttö on sinällään neulakärkisellä pullolla helppoa, mutta suttaista touhua yrittää tunkeä märkiä wick-lankoja takaisin putken sisään. Löytyykö tähän vinkkejä joltakin?
    Itse teen wickin 2mm silica-narusta. Otan n. 5cm pitkän pätkän ja laitan sen kaksin kerroin, jolloin toseen päähän jää lenkki. Wickin päitä ei kannata jättä liian pitkiksi. Voivat ottaa kiinni vastukseen, kun tunkee putken sisään ja laittaminen putkeen sottaisaa puuha.
    Tuossa vielä kuva yhdestä setupista:


    Tuossakin on sitten hieman liian pitkät langanpäät...

     
     
  3. #3

    Vs: GP Spheroid v2

    Suunnilleen samanlainen setuppi itselläkin, ja nuo päät ovat tosiaan liian pitkät. Pitää testailla miten lyhyet riittäisivät tai saisiko ne jotenkin kietaistua niin, että sojottaisivat itsekseen ylöspäin.

     
     
  4. #4
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: GP Spheroid v2

    Jep, vähän pienempi lasso ja toisen puolen hännät myös lyhyemmiksi, niin ei tarvi sormin koskea. Itse painan vielä coiliosuutta napojen väliin hieman syvemmälle, jolloin päät nousevat enemmän yläasentoon..

     
     
  5. #5

    Vs: GP Spheroid v2

    Itte olen tossa täytössä pullon kärjellä tökkiny toisen puolen narut sisälle. Eli modi pöydällä pystyssä ja alaosa siinä kiinni. Helppo tapa ja ei sotke tippaakaan. Neulakärjellä toi on vielä helpompaa. Jotkut taitaa käyttää "lasso" wickiä tän kanssa. Eli pelkästään toiseen suuntaan lähtee coilista wickiä yhtenä lenkkinä. Tolla tavalla kun tekee niin on todella helppo saada wicki sisälle ilman mitään sotkuja tai apuvälineitä. Ja pitäis kuulemma wickatakkin ihan hyvin. Itte ajattelin seuraavaan setuppiin ainakin kokeilla tota.

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    195

    Vs: GP Spheroid v2

    Setupin vaihtokin vissiin hiukan hankalaa, kun vanha setuppi ihan litkuissa. Vai onnistuuko se jotenkin sotkematta pahasti sormiaan? Tietysti kärkipihdeillä tms availee sormiruuvit ja nappaa setupin pois tai jotain?

     
     
  7. #7
    Höyrypää Vonikka's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Kindom of Keminmaa
    Viestit
    672

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Joonas Näytä viesti
    Setupin vaihtokin vissiin hiukan hankalaa, kun vanha setuppi ihan litkuissa. Vai onnistuuko se jotenkin sotkematta pahasti sormiaan? Tietysti kärkipihdeillä tms availee sormiruuvit ja nappaa setupin pois tai jotain?
    Ei kai tuo sen enempää ole kuin esim odyssakaan

     
     
  8. #8
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    412

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Joonas Näytä viesti
    Setupin vaihtokin vissiin hiukan hankalaa, kun vanha setuppi ihan litkuissa. Vai onnistuuko se jotenkin sotkematta pahasti sormiaan? Tietysti kärkipihdeillä tms availee sormiruuvit ja nappaa setupin pois tai jotain?
    Ottaa vaan sen vanuhatun pois ja polttaa nesteet pois, ei tarvi sen kummemin sotkea mitään.

    En omista koko laitosta, mutta noin se onnistuu kumminki

    Mods: Provari mini / Bolt / Reo Grand / GP PAPS #0082 / Silver Dog
    Atomizers: The DID / The Chalice / Bully

     
     
  9. #9
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    412

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vonikka Näytä viesti
    Ei kai tuo sen enempää ole kuin esim odyssakaan
    Odyssä ei onnistu edes wickiä polttaa kuivaks jos tankissa on matskua.
    Joten Ody sotkee enemmän?

    Mods: Provari mini / Bolt / Reo Grand / GP PAPS #0082 / Silver Dog
    Atomizers: The DID / The Chalice / Bully

     
     
  10. #10
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: GP Spheroid v2

    Exkuse mua, mutta miks sitä ei voisi pestä ennenkuin alkaa ottamaan vanhaa pois ja virittelemään uutta? Näin mä ainakin teen. 8)

     
     
  11. #11
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    412

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Exkuse mua, mutta miks sitä ei voisi pestä ennenkuin alkaa ottamaan vanhaa pois ja virittelemään uutta? Näin mä ainakin teen. 8)
    En oo pessy mun atoja ku muutaman kerran, en missään nimessä joka kerta ku teen uutta setuppia....
    Jos ainoostaan tarkotus tehdä uus coil/wick niin eihän sitä vanhaa kannata alkaa pesemään, saati vanusta kaikkia nesteitä ottaa pois?

    Enkuse sua, mutta miksi pestä? =D

    Mods: Provari mini / Bolt / Reo Grand / GP PAPS #0082 / Silver Dog
    Atomizers: The DID / The Chalice / Bully

     
     
  12. #12
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Re: GP Spheroid v2

    Säästöä?menee kaikki suoraan roskikseen ja uutta tilalle;-)
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #13
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    412

    Vs: Re: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Säästöä?menee kaikki suoraan roskikseen ja uutta tilalle;-)
    Oli puhe uuden setupin tekemisestä. Ja Tapo ehdotteli että pestä ensin se vanha setuppi ennenku tekee uuden, toi on hulluutta.
    Ite teen setupin ehkä joka toinen viikko, joskus useemmin. Mutta sillon tällön kuivapoltan ja puhallan coilin puhtaaksi, toi jo tekee ihmeitä.

    Mods: Provari mini / Bolt / Reo Grand / GP PAPS #0082 / Silver Dog
    Atomizers: The DID / The Chalice / Bully

     
     
  14. #14
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: GP Spheroid v2

    No joko mä oon nyt ihan kujalla tai joku muu
    Kyse ei ollut coilin pesemisestä uutta käyttöä varten. Sitäkin tosin teen joskus, jos sattuu tosi onnistunut setuppi mistä ei halua luopua. Silloin käytän vaan basea hanan alla ja kuivapoltan.
    Mutta siis tottakai, jos alan tekemään uutta setuppia, niin kyllä mä huljautan basen puhtaaksi hanan alla. Sitten vanha setup irti, ja uutta väsäämään. Itse ainakin tykkään väännellä uutta setuppia puhtain pikku kätösin.

     
     
  15. #15
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: GP Spheroid v2

    No ohan se niin pieni vaiva huuhdella ja irrottaa vanha setuppi hanan alla, jos vertaa siihen siirappisen ruskeaan limaseen meduusaan
    Pahimmissa melkeen hanskoja kaipais.

     
     
  16. #16
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    412

    Vs: GP Spheroid v2

    Sen langan saa kuivaksi ja puhtaaksi ku vaan hehkuttaa sitä.... Tämä oli mun pointti. Koittakaa vaikka ens kerralla.

    Mods: Provari mini / Bolt / Reo Grand / GP PAPS #0082 / Silver Dog
    Atomizers: The DID / The Chalice / Bully

     
     
  17. #17
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    GP Spheroid v2

    Paitsi että Spheroidin pitkien wikkien säikeet alkavat purkautua tuossa kuivapoltossa pärkööntyen turhan nopeasti parissa päivässä.
    Lasso saattaisi pysyä paremmin kasassa, koska pää eivät ala pärkööntyä.
    Se huuhtelu hanan alla tai uutta putkeen.
    KGO & Twist

     
     
  18. #18

    Vs: GP Spheroid v2

    Tänään sain aikaseks laittaa spheroidiin vastuksen ja testaukseen.

    Scottin videon neuvojen mukaan virittelin ja sain 2.2ohmisen aikaseks. Oikeen hyvät ja makoisat höyryt sai aikaan ja paaljon helpommin ja nopeammin kuin esim penelopella!

    En huomannu oliko kukaan sanonut mistä tuota vanua saisi ostettua?

    Sellanen vielä että provari minillä menee niin kiinni siihen provarin yläosaan että ei saa mitään ilmaa sinne atoon, eikä homma pelitä. Papsilla sitten toimi hyvin, isojen ilmanottourien ansiosta.

    edit. ois varmaan voinu lukea ton itse artikkelin ihan järjen kanssa -.-
    Provari mini & Kayfun v3

     
     
  19. #19
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nykänen Näytä viesti
    En huomannu oliko kukaan sanonut mistä tuota vanua saisi ostettua?
    En nyt muista, ketä saan tästä kiittää, mutta täältä saa kohtuu hintaan vanua: http://www.siipiveikko.fi/product_in...26&language=fi

     
     
  20. #20

    GP Spheroid v2

    http://www.petshop.fi/sera_filter_wool.html
    Tuolta myös mutta nuo on semmosta paksua fluffia, kellään tietoa mistä sitä ohuempaa sais?

     
     
Sivu 1 / 23 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •