Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 31

Aihe: Existancerin muistelmat..

  1. #1

    Existancerin muistelmat..

    Nonii, nyt on vuosi menty höyryillä vain (muutamaa kokeilua lukuunottamati, kamalaa paskaa nuo analogiset on ollut, paitsi epsanjassa poltetut pari sikaria) niin voisin tässä aloittaa taas jonninmoisen blogin kirjoottelua, mistä nyt on tullut taukoa pidettyä pari vuotta. Kaikki taisi lähteä, kun kesällä/syksyllä 2010 olin käymässä tampereella kaverin luona, ja illasta muutaman kapakin jälkeen tuli sitten nähtyä toista vanhaa kaveria, jonka kaveri taas oli hankkinut uuden mahottoman ihmeellisen vempeleen; sähkötupakan. Olinhan jossain nettikirjotteluissa moisesta kuullut, mutta ei tarkemmin mitään hajua mikä moinen höpöhöpövempele on. Noh, siinä tuli 1 höyryt otettua tuosta mahottoman ihmeellisestä kapistuksesta, ja voi hyvä isä: Sehän tuntu kun olisi oikeaa tupakkia vetänyt.

    Noh, sen jälkeen moinen unohtui varmaan puoleksi vuodeksi, kunnes myfacessa oli g*********n mainos tuosta helvetinperkeleestä: sähkötupakasta. "Ei helevetti, ompa halpa", vain (varmaan) 279,99€: 2 akkua ja 10ml nestettä joka kuulemma riitti hyvin ainakin 3.vuodeksi. Vähintään. (no joo ehkä liiottelua "hieman" mutta kun gr liioittelee tuotteitaan toiseen suuntaan, ni liioitellaan nyt välillä tähänkin suuntaan) No tuohon koukkuun en vielä livennyt; 1 asia jarrutti tämän harrastusta: rahapula. Siinä vaiheessa olin vielä työtön, ja emäntäkin opiskeli. Huollettavana oli/on mukulan ja emännän lisäksi vielä, koira, 3 kissaa ja hevonen. Kulutinkin seuraavat kuukaudet selaamalla tätä foorumia, joka silloin oli vielä aika alkutekijöissä. (disclaimer: kerron osan näistä asioista sillätavoin millä itse ne muistan. Suurinosa on luultavasti väärin, näistä ei tarvitse huomautella)

    Screwdriver taisi olla "yleisin" modi, provari oli uusi ja hieno kapistus. Suurinosa silloin vielä taisi höyrytellä 510, tai eGo-vekottimilla. LR-kartot tekivät tulojaan. Alkoi armoton infon pänttäys, mitä tarvitaan harrastamisen aloittamiseen. Ilman e-savuke.comia tai tätä foorumia ei hommasta luultavasti olisi tullut mitään. "Mitä helevettiä nää kaikki on ? on akkua, tankkia, cartomizeria, clearomizeria, atomisaattoria, driptippiä..." Siinä vaiheessa oli ajatuksena, niinkuin varmasti monella muullakin, että jos tuommosen helvetinperkeleen hommaan, ni se on oltava tupakan kokoinen. Mitään tussin kokoista pötkylää en todellakaan hanki, se on 1 niinku varma.

    Ecigwizardilla oli myynnissä 510-get retarded ...eiku started pakkaus hintaan 18€. Aika samanlainen kuin nykyinen 12€ pakkaus, mutta siihen ei tainnut tulla cartoja ? Voi olla että muistan väärin. "tommonen on tosi hyvä mulla, halpa ja sen kokonen niinku pitää ollakki" - oli mielessä. Lisä fooruminselauksella sain tietoon että atomisaattorit ei olekaan ikuisia. "Niitäkö pitää uusia???" Ei helevetti, tuohon harrastukseenhan menee sitten omaisuus, ei hyvää päivää. Mutta samaisessa kaupassa olikin juuri tullut myyntiin (muistaakseni) Smokin LR-DC-kartoja. Kartoillahan tämä homma alotetaan, mutta ei kaupassa ei ollut yhtään aloituspakkausta, johon olisi tullut kartoja. Noh, eikun foorumille takaisin, selaustaselaustaselausta: LR-kartoille tarvii aikalailla vähintään 600mah akun. Hmmm... 510 ei ole kuin 180mah, eihän se sitten käy !
    Jouduin sitten nöyrtymään ja aloitin tutkimaan next-best thingiä: eGo-akkua "nooooo eikai tuo nyt niinpaljon isompi ole...?" Loppujen lopuksi kokoonpano alkoi olemaan aikalailla selvä: eGo-akku + carto. Noh, näillä mennään. "Ai mitä? niitä akkujako kannattaa olla usempi??" No, niinkai..järkeenkäypää: toinen latauksessa, toinen pyl... huulessa. Rahavarat ei mitenkäänkäänkään riittäisi tuommoiseen ostoslistaan. (juu eipä tuommoset kamalasti maksa, mutta kun rahaa on oikeasti 40€ tilillä laskujen jälkeen ja sillä pitäisi koko porukkaa pitää ruuassa loppukuukausi, niin ei siinä hirveesti ylimääräiseen ole käytettävissä). Yritin jopa isäukolta pyytää silloin sponsorointia uuteen harrastukseen, mutta eihän hän nyt moiseen höpöhöpöjuttuun lähtisi rahaa antamaan, mikä ei varmasti auta. Ehdotti sitten niitä nicoreten mitäliehaistapaska-kapseleita, joita mainostettiin opettajille, sivareille, kasvissyöjille ja muille ekoaktivisteille, jotta kädet saa tuttua tekemistä ja sen hetkinen nikotiini pläjäys verenkiertoon.
    Tässä vaiheessa alkoi emäntä olla todella kypsynyt meikäläisen jatkuvaan höpöttelyyn moisesta hömpötyksestä, ja jatkuvasta hehkuttamisesta. Epäili suoraan, että toimiiko edes moinen, mutta ei kieltänytkään toimivuutta, koska itse ei ollut testannut, mutta minäpä olin. Ehkä sekin lisäsi kuningattareni epäilyksiä, kun olin pitkäänpitkäänpitkään ollut tupakoimisen lopettamista vastaan, kun emäntä oli semmoisesta edes maininnut. Pidin tupakan mausta, sen takia en sitä lopettanut. Alkoi olla tässä vaiheessa jo aikaselvää: harrastusta aloittaminen ei tule kyseeseenkään rahatilan vuoksi.

    Mutta tähän väliin iski onnenkantamoinen: (OFFTOPIC WARNING !!) pitkänpitkänpitkä työhaku alkoi tuottaa tulosta. 2 työhaastattelua. Ei jumaleissön, hyvä kun edes yhteen vuodessa aikasemmin päässyt. Noh, torstaille oli sovittu ensimmäinen: 2kk työpesti varastohommissa: Työhaastattelun päätteeksi lopputulos oli, että työpaikka olisi meikäläisen, ja maanantaina aloitan jos vastaan sillähetkellä kyllä kiitos, muuten ottavat seuraavaksi parhaan kandidaatin, koska kipeästi tarvitsevat työmiestä, ja päätös oli tehtävä sillä hetkellä. Mutta mielessä pyöri seuraavan päivän haastattelu: vakituinen työpaikka, ja sivusi meikäläisen alaa. Joten ilmoitin, että ei kiitos. Koko loppupäivä ja yö meni sitten tuskastellessa: pitkään aikaan en ollut missään työssä ollut, ja nyt olisin voinut heti aloittaa, kun vain olisin ottanut paikan vastaan. Mitäpä, jos seuraava haastattelu menee ihan puihin ? Pienoisissa paineissa sitten seuraavana päivänä meninkin sitten seuraavaan haastatteluun.
    Juuri ennenkuin astuin ovesta taloon sisällä tuli tekstiviesti eilisestä työpaikkahaastattelusta "Kiitos mielenkiinnosta, mutta valitsimme sen toisen tyypin". Jep,jep, nyt kaikki tai ei mitään. Kaikeksi onneksi haastattelu meni nappiin, ja n.tunti haastattelusta tulikin puhelinsoittoa, että tervetuloa taloon, maanantaina alkaa koulutus. Ensimmäistä kertaa elämässä vakiduuni. Siinä 5-vuodessa kun olin koulusta päässyt, pisin työrupeama taisi olla 5kk jossain haistapaska työkokeilussa, jossa rahaa virtasi hurjat työmarkkinatuki+ruoka-avustus. (OFFTOPIC LOPPUU !!)
    10.pv maanantaina aloitin työt, ja silloin ajattelin, että nyt, jos koskaan tilaan nämä vekottimet, mutta laitteiden tietämys oli vielä niin kehnolla tasolla, että rekisteröidyin foorumille, ja täältä asiantuntevilta herroilta tiedustelemaan ostoslistan...öööö... hyvyyttä ? Sinä saman iltana tilasin sitten 2 x eGo650mah. Kourallinen kartoja. Laturi. sekä RY4, SD4, sekä joku tupakkamaku jota en muista, jokaista 10ml pullot. Ajattelin että, tässä nyt viikko vielä vedetään syöpäpatukoita, ja sitten siirrytään digiaikaan (vai höyryaikaan?) 13.10. sitten postilaatikko jo kolisi ja tämänmöinen vekotin sitten tuli:



    Ai, että ihanuutta, sisällä pystyi vetämään hyvillä mielin. Emännällekkin annoin testiin, että kokeileppa nyt, ja tietysti täysin palkein vetäisi, niinkuin tupakkaa, ja kamala yskäkohtaushan siitä seurasi. Siinä lomassa sitten ekan palkan jälkeen tuli emännälle tilattua peleonilta samantyylinen setti, ja nyt sitten molemmat höyrysivät päätä pahkaa. Muutamille kavereillekin tuli tätä ihmeellisyyttä esiteltyä, 1 jopa tilasi oman setin, mutta jätti sitten homman sikseen. Välillä pohtii vieläkin, että pitäiskö sitä lopettaa tupakointi ja aloittaa höyryhommat.

    Kotokaupungissa Mikkelissä pyörähdettyä tuli käytyä morjenstaa paria vanhaa kaveria, ja yllätykseksi toinen oli näistä höyrypää myös. eGo-t oli hänellä käytössä. Silloin tuntu et, huh huh oon pr0 verrattuna kaveriin kun oli ihan oma salkku höyryvekottimille, ja kaveri kuljetti paria nestepulloa kaupan hedelmäpussissa. Foorumilla tuli pyörittyä vaan yhä enemmän ja silmiin osu ketju jostain uudesta kiinalaisesta ihmeestä. Putki, jossa oli mustaa, harmaata ja punaista, ja vielä LCD-näyttö. "Tommonen on saatava! makeen näkönen, värinen ja siinä on näyttö!" jonkinaikaa siinä meni, kunnes julkaistiin laitteen nimi: LAVATUBE, ja se tulisi vielä wizardille myyntiin !! Ennakkotilaukseenhan tommonen on laitettava, itselleen joululahjaksi tietty Lukuisten onnettomien sattumien vuoksi laitteen toimitus vaan siirtyi ja siirtyi, kunnes vihdoin ja viimein se tuli perille. Se oli sitten siinä. The Laite on löytynyt. Tämän parempaa ei enää tule, ei ikinä eikä ikinä..... kunnes testasin 3ohm DC-kartoa laitteessa. "Eihän tää toimi?!?" ihmettely oli suuri. 3.0ohm olin tilannut, kun VV-laitteessa turha käyttää LR-kartoja suojauksen vuoksi. Mutta mikäs nyt on kun tämä ei rokkaa ?? 2.5A kytkin.... Eihän tässä voimaa ole, eikä riitä. Elikkä tehokkaampi vekotin olisi hommattava. Kuin salama kirkkaalta taivaalta Finnvape riensi apuun: VMAX ja 5A kytkin. Noniiiiii, Lava myyntiin (sen takia ei kuvaa) ja tämä tilaukseen. Ja ah ja voi sitä ihanuutta kun tämä vekotin saapui, voimaa oli kuin pienessä kylässä !!



    Nappi perkele vain hajosi n.viikon käytön jälkeen. Pikapostille kikotin finnvapelle ja uusi samanmoinen takaisin. Noh, nyt kun höyrytin on kunnollinen, niin seuraavaksi, sitten ato työstön alle.
    Uudelleen rakennettavat on kiehtoneet siitälähtien kun ensimmäisen kerran moisen vekottimen näin. Semmonenhan se on sitten laitettava. Finnvapelle olikin tulossa uusinta uutta: Electra-pipesin Talos sarjaa. Noh, ei pahan hintanen (aikaa ennen bullia, ja sun muita phoenix-tuotteita) lauantaina olin sopivasti töissäkin, kun tämän myynti aloitettiin, joten heti Talos-T tilaukseen, sekä meshiä ja kanthalia. Tiistaina vekotin olikin jo postiluukussa.
    Se ilta meni kiroillessa ja hermoja menetellessä. Minä talokseen, emäntä minuun . Ei toiminut ei, vaikka miten yritin. Sitten loppujen lopuksi alkoi kuin alkoikin syntymään hyviä coilea, ilman hotspotteja tai poikki palamisia. Muttamutta, missä höyry ? Mitä tein väärin? Wickaa ihan jees, eikä hotspotteja, mutta höyryä ei tule ihmeemmin, mutta THta senkin edestä. Ei toimi ei. Vähänajan päästä selvisi, että ei kyllä toiminut muillakaan . Electra pipes lupasi tähän uuden välikappaleen, joka korjaisi höyryntuottoa, mutta vielä ei moista ole kuulunut. Ja sitten se murheenkryyni iski taas: kissa pentele tiputti VMAXin pöydältä lattialle, ja nappihan tässä sanoi että morjens. Siitä oli tullut hipaisukytkin... Vähänaikaa mentiin tällä, mutta taskussa ollessaan vähän ärsytti, kun kulutti akkua sillä, että selasi valikkoa ja muutti asetuksia, vaikka näppäinlukko oli laitettu päälle. Pentele mokoma oppi ottamaan sen itekseen pois päältä, että pystyi tekemään kiusaa. Joku varalaite tässähän se on hommatta. Halavalla, ja "hyvä" eli tämä:



    Oval...Vähänaikaahan tämä oli ihan menevä, mutta sitten 510-liitin alkoi temppuilemaan, ja jotenkin tämä vain unohtui... VMAXilla tuli tultava toimeen, mutta jostain kummasta joskus foorumia selailtuani silmiini sattui myynti-ilmoitus: Buzz Pro. Mieleeni muistui, miten joskus lavatuben aikoihin tämän perään haikailin, ja sitten se unohtui jonnekin mielen perukoille. Fooruminkauttahan tämä sitten tuli ostettua.



    Ai, mikä elämys, mitkä höyryt. Tähän aikaan en ollut tietoinen VMAXin pulssivirtahommeleista, joten sen jälkeen tasavirtainen oli parasta, mutta en silloin tiennyt, minkä vuoksi buzzista höyryt olivat paremmat kuin VMAXista. Tämän kanssa innoistuin käyttämään sitten MDCCtä, jotka vaativat vähintään tuon 510-510 liittimen. Pidemmän päälle jotenkin sitten tuon buzzin cäpin kierteet ottivat itteensä tuosta. Loppujen lopuksi vain muutama karto ottaa tuohon kierteille. Kaiken kruunasi tuon laitteen osalta nappi: Jotenkin liimaus alkoi tästä pettää, ja paskalla kontaktiliimalla sain napin jotenkuten liimattua takaisin runkoon kiinni, mutta jonkin ajan päästähän tuosta liimaus petti. Pikaliiman ostoon! Pikaliima hommattu, varmaan arvaattekin seuraavan erheeni: liikaa liimaa. Elikkä nyt tuon buzzin nappi on sementöity tuohon napinreikään kiinni. Oikeasta kohdasta kun painaa, oikealla voimalla niin tulittaa, mutta mikään carto ei enää tartu kierteisiin... Se siitä, jokin laite on tilattava nyt sitten TUON tilalle... varavekotinta varavekottimen perään...
    GGTS oli himoittanut siitä lähtien kun näin Scottin arvion siitä. Ja sopivasta ranskan pulju, otti siitä ennakkovarauksia vastaan, mutta ennen tätä oli saatava jokin toimiva höyrystin ASAP.



    Telescope. GGTS:än innoittamana, juuri tullut myyntiin kiinanihme. Tällä mentäisiin siihen asti kun GGTS on kourassa. Paskanvitut.. Jokin tuossa GGTSssä alkoi ärsyttämään. Ehkä viimeinen naula arkkuun sille, että en tätä hommannut, oli rahapula. Itse laitteeseen löytyisi tarvittavat taalat... Mutta mitä tuo on ilman Odyä, tai UFSää ? Joihin sitten ei enää olisi rahaa. Samakai se olisi imailla tuon 50€ telescopen kautta, kun 160€ GGTSän. Mutta eihän tuo nyt riittänyt... Korkeamman ja säädettävän volttimäärän omaavat laitteet oli ollu mun juttu siitä lähtien, kun lavatuben sain ensimmäisen kerran kouraan. Elikkäs seuraavaa laitetta metsästämään.... 1 päivä tuli pohdittua, ja tilaukseen lähti sitten tämä:



    ZMAX. Muistot VMAXista lavatuben jälkeen saivat tilaamaan tämän laitteen. VMAX oli silloin parhautta ikinä, ja nyt tässä tulisi olemaan vielä watti-säätö! Se jos mikä on kiinnostanut aina siitä lähtien kun kuulin Darwinista. Kickiä ei ole ikinä tullut hommattua, en tiiä miksi? Pitänee ostaa semmonen, kunhan tulee vastaan jostain hyvään hintaan. Pari päivää meni uuden laitteen kanssa varsin mukavasti. 2x 18350 kokoonpanolla tuli ajettua, kunnes jokin alkoi ärsyttämään. Sitten sen muistin, mikä VMAXissta ärsytti: Pulssiaalto. Jotkut eivät huomaa eroa pulssiaallolla ja tasaisella signaalilla, mutta oma suu ja makunystyrät sen huomasi taas. Ärsytti. Aloin sitten käyttämään tuota 18650 akulla, joka hieman tasotti tätä aaltoa, omaan makuun ainakin. Ja nyt tuo on jo varsin inhimillinen ja mukava. Mutta tieto pulssiaallosta saa selkäkarvat pystyyn.

    Varmaankin jossain tuossa oman buzz aikoihin aloitti muuan fooruminkäyttäjä suunnittelemaan hybridiä. Tai siis ennen tätä, oli jo ajatusasteella, ja mielenkiinnolla sivusta seurasin kuinka tuo laite alkoi syntymään. Gixxxerin Diablohan tässä on kyseessä. En muista milloin vakinaisesti aloin seuraamaan tuota ketjua, mutta kun huomasin varauslistan auenneen töissä, ei paljoa tarvittu että nimen siihen laitoin. Hetken aikaa mietin, ja eikös sillä välin Vanttila kerennyt siihen nimen tyrkkäämään.

    Nyt sitten vain odotellaan Diablon maksua ja laitteen saamista. Olisiko tässä meikäläisen höyrytaivas? En tiedä, aika näyttää. Seuraava hankinta luultavasti onkin tuo Svoemesto III + Semovar. Ja siihen (!!!) saa laitehankinnat meikäläiseltä loppua.... Paitsi tässähän juuri tuli infoa oulunsalon suunnalla joku värkkää GGTS kopiota.... hmmm...

    -----------------------------------------

    Pitkä teksti, hemmetisti kirjotusvirheitä ja tylsää tekstiä ja varmasti unohtu vaikka ja mitä, mutta lisäillään jälkeenpäin jos jotain tulee mieleen. Ensimmäinen Höyryvuosi menty.. Paljon nähty, paljon koettu tämän vuoden aikana, joista osa olisi saanut jäädä kokematta, kun jälkeenpäin miettii, mutta yhtään höyryhankintaa en ole katunut. Busardon sanoin: Mikä laite vain, mikä saa käyttämättä analogisia on paras laite minulle ja sinulle. Laittelen aina lisäpäivityksiä, kun jotain hassua tapahtuu henk.kohtasessa elämässä ja höyryelämässä.

    -Henri

     
     
  2. #2

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Nonii, nyt on tasan viikko menty vain diablon kanssa ja pakko sanoa, että ei tästä paluuta ole. Elektroniikan omaavat modit saa hyvin jäädä taka-alalle. Enkä usko että tarvetta tulee muulle kun sitten gixxxerin vääntämälle fulgoris modille.. Tai siltä tuntuu nyt Aluksi aattelin, että mitenköhän tässä käy, kun meshi kokemusta on vain tuosta Talos-Tstä, joka on iiiiihan paskha (niitä korjausosia vielä electra-pipesiltä odottaen ) ja kun tuntu että VV laitteiden jälkeen ei ole enää paluuta pelkän akun voimalla oleviin kikotimiin, mutta joo, paremmat löylyt tästä eka yrittämällä sain ku lavatube4 tai zmaxista aböyt ikinä? Joku tässä meikäläisen meshin väännössä vaan mättää, kokoajan lyö oikkaria johonkin ja hotspottia tulee ihan perkeleesti, jos ei tuota rizlaa laita väliin, ei ymmärrä.. Kumminki hapetettu mesh kunnolla ja montakertaa. Noh, eipä tuo haittaa, kun noita rizlojakin on vielä 2 tukkupakkausta jälellä tupakointiajoista

     
     
  3. #3

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Ihan pikkusen voisit jäsennellä tuota tekstiä Ihan niinkuin kivimuuriin törmäis

     
     
  4. #4

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Ihan pikkusen voisit jäsennellä tuota tekstiä Ihan niinkuin kivimuuriin törmäis
    Juu siinä on aikamoinen järkäle teksti, harvempi jaksaa lukea. Yritetäämpäs nyt vähä jaksottaa

    EDIT: Eä helevetti, laitetaan mamman riesaks huomenissa, ite en oo ruuneperi, eikä kirjottaminen sielussa

     
     
  5. #5
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    91

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Existance Näytä viesti
    Juu siinä on aikamoinen järkäle teksti, harvempi jaksaa lukea. Yritetäämpäs nyt vähä jaksottaa

    EDIT: Eä helevetti, laitetaan mamman riesaks huomenissa, ite en oo ruuneperi, eikä kirjottaminen sielussa
    Kai sois sitte tuunattava teksti lukijaystävällisempään muotoon
    Minä olen katkera kusipää, kuka teki musta tällaisen?

     
     
  6. #6

    Vs: Existancerin muistelmat..

    No nythän tää näyttää jo paljon järkevämmältä

     
     
  7. #7
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Existance Näytä viesti
    No nythän tää näyttää jo paljon järkevämmältä
    Kyl!
    Nythän tuon tekstin sai jo luettua kokonaan.
    Tais olla Harmilla melkonen työ ja tuska kirjotella koko juttu uusiks?

    Kai nyt edes palkitsit hieronnalla tms.?

     
     
  8. #8

    Vs: Existancerin muistelmat..

    No eihän tuo nyt paha alkuunkaan Kai sitä jollain tapaa pitää nyt palkita

     
     
  9. #9
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    91

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Ehän mää ny koko juttua uusiksi kirjottanu, kunhan joitakin kirjoitusvirheitä korjailin ja jaksotin tekstiä . Mutta oli siinäkin hommaa. Onneksi olen tekstinero
    Minä olen katkera kusipää, kuka teki musta tällaisen?

     
     
  10. #10
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Huima kertomus!

    Työmarkkinatuella aloitit, ja olet ostanut jo melkein jokaisen vekottimen mitä markkinoille on sitten sen jälkeen tullut!!

    Itse olen ollut vanhana patuna vakkariduunissa koko tämän ajan, ja rahasta ei ole puutetta ollut, mutta ajatus kumminkin ollut aina että vähempi tähän pitää mennä markkoja kuin siihen analogiseen - vaikka tietty myrkyiltä välttyminen on se ykkösjuttu.

    Mulla on edelleen tallessa ja tuossa alhaalla listattuna kaikki vekottimet mitä on ollut. Kaikki käy ja kukkuu edelleen, eikä naarmun naarmua ole. En ole tosiaan myynyt mitään pois.

    Yksi laite oli susi: Lavatube 2.1T, joka lähti saman tien myyjälle takaisin, ja tilalle sain ProVarin.

    Mun juttu on kyllä niin tylsä, että siitä en blogia saa ikuna aikaiseksi, tossahan se tulikin jo kerrottua.

    Tämä sun blogi oli mahtava tarina (en ollut lukenut sitä ennen siipan muokkausta...) ja nautin joka kappaleesta. Näin se paska pahe - tupakanpoltto - muuntuu hienoiksi harrasteiksi ja elämyksiksi!
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  11. #11

    Vs: Existancerin muistelmat..

    No vielä en näitä hienompia ja kalleempia modeja ole raatsinut ostaa.. Alkaa menemään jo omasta Vape-budjetista yli kun puhutaan yli 2XX modista, mutta eipä näitä keskivertomodeja koskaan liikaa ole Isot kiitokset kun jaksoit lukea !

     
     
  12. #12

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Päivitellääs vähän nyt tätä kertomusta. Elikkä ZMAX lähti takaisin kiinanpojille V2 päivitystä varten, ja samalla tasajännitteen omaava VV modin kaipuu iski. Noh, ZMAX postiin ja töiden jälkeen käynti nikotiinittomalla hakemassa tämä:



    Elikkäs Lavatube 4. Ensimmäiseksi kun kouraan laitteen tiskiltä otin, hämmästyin laitteen laadusta. Lavatube V1 oli silloin vuosi sitten se must-have laite, ja nostalgiasyistä laavatuubeilla tulee aina olemaan paikka meikäläisen vape-syrämmessä. Laitehan painoi melkolailla, tämä oli vain plussaa sillä itse pidän hieman painavemmista ja jykevimmistä modeista. Emännälle hankittu 2.1 tuntui tämän jälkeen melko höyhensarjalaiselta. Kelpo modi, ei mikään kamala teho-hirviö, mutta antaa tasasta signaalia, ja sitähän tässä kaipasinkin.

    Tässä vaiheessa voisin esittää suuret kiitokset Mr.Nikotiinittomalle. Kivijalkamyymälän avauduttua on herra pelastanut meikäläisen monesta pulasta: Emännälle kätevästi tuo lavatube 2.1, äkillisen kartovajauksen kanssa ei tarvitse odotella yön yli, jos yht'äkkiä kaikki päättääkin mennä tukkoon. Kerran työpäivänä paloi kikottimesta kanthal poikki, eikä varavermeitä mukana; suunta nikotiinittomaan ja metri kanthalia mukaan. ZMAX piti lähettää kiinaan, töiden jälkeen kauppaan hakemaan Laavatuubi tilalle. Vapefesteillä ois voinu olla aika yksinäinen ja orpo olo, jos ei herra olisi ollut "tuttu" aikasemmin (omaan maailman pahimman sosiaalisen tilanteiden kammon)

    Noniin ja takaisin laitteisiin. Kaikkien viivästymisien jälkeen vihdoinkin n.kuukausi sitten se saapui: DIABLO





    Pelko piili perseessä tuon talos kokeilun jälkeen. Osaanko mitenkään tehdä tähän toimivaa setuppia ? Muttamutta, sehän onnistui melkein kertaheitolla. Ei kyllä mitenkään mahtava setuppi, mutta se toimi, eikä antanut hotspotteja. Jos lavatube 4 tuntui painavalta niin tämä kyllä on jo monsteri. Eikä haittaa yhtään. Siirtynyt eittämättä 1 käyttövekottimeksi, lavatube sitten joskus mukana toisen nesteen kanssa. En keksi laitteesta oikeastaan mitään sanottavaa, mitä ei joku olisi jo sanonut. Summa Summarum: Perkeleen hyvä !

    2.12 - Vapefest luki kalenterissa, samalla olisi pitkästä aikaa lapsivapaa vkl, jotenka emännän kanssa etelänloma olisi varattu sille viikonlopulle. Hotelli oli varattu koko viikonlopuksi. Meinasi mennä koko reissu plörinäksi, kun ilmaantui keikka lahteen 1.12, joka olisi tosi hyvä käydä veivaamassa. Noh, ei siinä mitään: perjantaina illasta helsinkiin, lauantai illaksi takaisin lahteen, siitä takaisin helsinkiin etkoille. Keikki meni meleko hyvin, joten hyvillä mielin pystyi lähtemään takaisinpäin. Pikapikaa käväsy hotellihuoneessa ja eikun suunta kohti painobaaria. Kyllähän siellä joku puolituntia kerkesi istumaan ennen pilkkua. Menohan siellä oli ylimmillään, pöytä notkui vaikka mistä laitteesta. Enää tuossavaiheessa paikalla olijoita en kyllä saa päähäni muuta kuin Marlboromiehen, Niscan ja Esmoken. Seuraava päivä menikin keskustassa pyöriessä ja festeillä pääsyä odotellessa. Festeillähän olikin porukkaa jo melkosesti heti klo15. Kaikeksi onneksi bongasin Yakousein ja mr.nikotiinittoman pöydän johon uskaltauduin istuutua emännnän kanssa. Muuten festit olisi varmaan mennyt vain nurkassa hiljaa istuen ja ihmetellen jo mainitun sosiaalisen tilanteen kammon vuoksi. Jalippo antoikin kelpo-ohjeita diabloon setupin väsäämiseksi, joiden avulla nyt on tullut tehtyä entistä parempia setuppeja jokakerta, ja saanut diablon mahdin vapeutumaan. Siinä menikin aika aikalailla ihmisiä ihmetellessä, charunin kanssa höpötellessä ja olutta maistellessa. Päästiimpä vielä todistamaan Mr.Sex-Doctor-Güntherin eli Jalipon nesteen tekotaitoja:


    Suureksi harmiksi jouduttiin lähtemään jo klo 18 jotta lapsenvahti voitaisiin päästä vapauteen, vaikka meno alkoi juuri olemaan ylimmillään. Harmitti kyllä pirusti, mutta jos sitä ensikerran voisi olla pidempään. Kiitokset LSVAPille tilaisuuden järjestämisestä. You Are The Man !

    Nyt sitten vain odottelemaan uusia laite ihmetyksiä: Jantyn MiD kuulostaa ja näyttää kyllä melkomoiselta pakkaukselta. Nautilus on pakkohankinta ja sen kaveriksi tämä kiinalainen GGTS. Ihan vaikka vain kaikkien Imeo fanien ärsytykseksi Höyryttelemisiin !

     
     
  13. #13
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Existancerin muistelmat..

    Hyvää tekstiä tässä blogissa ja oli mukava tavata myös teidät festeillä!

     
     
  14. #14

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Kuin myös söör Tässä taas istun diablo kourassa ja ihmettelen; "miten helvetissä se sen teki???"

     
     
  15. #15
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Hehe, myönnetään että promilleja oli vähän, oikasin aika monessa kohdassa ja ilmeisesti tähdetkin oli kohdillaan.
    Tossa kuitenkin yks video mistä voi ottaa mallia, ainakin on "varman päälle" tehty jokainen vaihe: http://www.youtube.com/watch?v=9wqJVZH50fM

     
     
  16. #16
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    91

    Vs: Re: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Hyvää tekstiä tässä blogissa ja oli mukava tavata myös teidät festeillä!
    Nastaa oli kyllä tavata foorumilaisia ihan livenä. Itte en ny hirveesti tänne kirjottele ainakaan e-savukeasiaa (muuta shaissea kyllä), mutta lueskelen kyll. Exis jeesaa miua sähkötupakka-asioissa ja minä vastavuoroisesti tekstiasioissa
    Minä olen katkera kusipää, kuka teki musta tällaisen?

     
     
  17. #17
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Re: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harmi Näytä viesti
    Exis jeesaa miua sähkötupakka-asioissa ja minä vastavuoroisesti tekstiasioissa
    Hyvä tiimi! Nimeksi oikein Symbinaatio!

    (Toimivat parisuhteet on aina mukavia tavattaessa (ikäviä erotessa)) :P
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  18. #18

    Vs: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Hehe, myönnetään että promilleja oli vähän, oikasin aika monessa kohdassa ja ilmeisesti tähdetkin oli kohdillaan.
    Tossa kuitenkin yks video mistä voi ottaa mallia, ainakin on "varman päälle" tehty jokainen vaihe: http://www.youtube.com/watch?v=9wqJVZH50fM
    Juu siis teikäläisen videot on katottu housut märkänä läpi kaikki, mut joku tässä silti mättää välillä. Mut teikäläisen neuvojen jälkeen ei oo enää tarvinnu rizlakikkailua väliin . Ja eikai niitä promilleja vielä voinut kamalasti olla, kun taisin ekana rynnätä siihen teikäläisen RBA-kojulle diabloineen. Tai, noh.. Voi tietty, mutta.. Nii... Mites muute jos innostuu kikkailemaan noita DIY-nesteitä teikäläisen resepteillä, niin kuuluukos siihen myös sekoitus günther malliin, kuten festeillä? Sekös sen oivallisen maun takuu on..

     
     
  19. #19

    Vs: Re: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Hyvä tiimi! Nimeksi oikein Symbinaatio!

    (Toimivat parisuhteet on aina mukavia tavattaessa (ikäviä erotessa)) :P
    Tjuu kyllähän meikäläiset on niiku Matti ja Mervi vol.2, paitsi pahempia (niijoo ja lehtiin ei olla päästy prkl...)

    No ei ny kummiskaan, mut kyllä tästä jonkinlaisen sitcomin sais tehtyä, ja halavalla. Tai pikemminki käyttöopas miehille: Kuinka ei toimia parisuhteessa ja yhteisessä taloudessa

     
     
  20. #20
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    91

    Vs: Re: Existancerin muistelmat..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Existance Näytä viesti
    Tjuu kyllähän meikäläiset on niiku Matti ja Mervi vol.2, paitsi pahempia (niijoo ja lehtiin ei olla päästy prkl...)
    Ei olla lehtiin päästy ko ei julkisesti riehuta
    Minä olen katkera kusipää, kuka teki musta tällaisen?

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •