Tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

  1. #1

    Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Tervehdys kaikille sähköisesti analogisesta syöpäkääryleestä sähköisesti vieroittautuneet

    Olen tutustunut sähkötupakkaan sattumalta muutama viikko sitten, ja kyselisinkin vinkkejä ensimmäisen "oikean" sähkötupakan hankintaan. Tilasin testimielessä kaksi kiinalaista mallia dealextremestä ilman nikotiinia, aikeissa tehdä litku siihen itse (ohjeilla jotka foorumia silmäilemällä löysinkin) mikäli ei muualta saa. Toki voi kertoa vaikka yyveellä jos on paikkoja joista litkua saa nikotiinittomana, nikotiinillisia ei sentään kannata suositella, lakiahan emme halua rikkoa !

    Poltan nykyään liikaakin tupakkaa. Reilu parikymppisenä en olisi halunnut todistaa kuinka keuhkojen hapenottokyky huononee selvästi, sekä joinakin harvoina aamuina tuntuu ettei saa happea (syvään hengittäminen sattuu). Haluaisinkin tästä helvetillisestä tavasta eroon, tai ainakin sille terveellisemmän vaihtoedon. Purkat on kokeiltu, ne hieman hillitsevät nikotiinihimoa, mutta silti tuntuu että on pakko päästä ikkunan ääreen vetämään sormien välissä mukavasti istuvasta kääryleestä ne sauhut. Nikoretten inhalaattori oli myöskin turha ostos, maistuu pahemmalle kuin normaali tupakka, eikä edes näytä/tunnu samalta. Noin nyt on pohjustettu 8)

    Haluaisin mieluusti automaattisen mallin, ihan vain oikeamman fiiliksen vuoksi. Hintaluokka saisi olla jossain hmm 20-50 euron paikkeilla. Malli saisi myös olla mahdollisimman paljon normaalia tupakkaa vastaava, ainakin koon puolesta. Reilut sauhut olisi plussaa, myös se että ne olisi suhteellisen normaalintuntuinen imaista sieltä sähköspaddusta. Akkukestosta, hmm. Kaippa se ei ole ihan tärkeysjärjestyksen kärjessä, jos 50e saisi vaikka kaksikin hyvää samanlaista automaattista röökiä joita voisi vuoronperään latailla, mieluusti toki mahdollisuuksien mukaan sekin voisi olla pitkäikäinen. Hyvistä ja edullisista paikoista vinkkiä toivoisin myös, mistä tilata laite ja litkut.

    Vielä sellainen kysymys tältäerää, että mitenkäs nuita saisi sitten sauhutella julkisilla paikoilla mikäli respan nuihin saisi, sitä mietin kokeilla myös kun luin että niitä ovat jotkut saaneet.

    Mitenkä muuten tulli päästää täällä Oulussa läpi nuita tavaroita?

    Työtön ja kouluton kun tällä hetkellä olen, ei rahaakaan voi paljoa pistää. Jos tuon 50e pistää laitteeseen, haluan olla varma että se hyvä. Toivottavasti nuista kiinalaisista saa jotain tuntumaa jos itse lotraa litkut niihin, eipä niihin mennyt yhteensä kuin 12e

    Kiitos jo etukäteen arvon sähkösauhuttelija kollegat

     
     
  2. #2

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Healthcabinista esim. Joye510 starter-kitti, joka sisältää 2 automaattiakkua, 2 atomisaattoria, laturin europlugilla sekä 5kpl tyhjiä cartridgejä. Samasta paikasta saat myös nikotiinittomia premixed-mehuja tai vaihtoehtoisesti erikseen VG:tä/PG:tä ja makuaineita itse sekoittelemista varten. Hinnat ei päätä huimaa - myöskään postikulujen osalta - ja tulliin voivat jäädä vain siitä syystä, että paketin hinnan epäillään ylittävän 40€, jolloin joudut maksamaan siitä alvit. Hintaan sisältyvät postikulut.

    Jos näin sattuu käymään niin tulostat paypal-kuitin ja käyt sen kanssa hakemassa tavarat tullista.

    Itsellä jäi tulliin tällä viikolla paketti, joka sisälsi 11x10ml makuaineita, 2x110ml vg:tä ja 4x tyhjiä 10ml pulloja. Tulostin kuitin ja kävin tullissa hakemassa tavarat. Paketin hinta postikuluineen oli ~39$, joten alveja ei tullut.

     
     
  3. #3
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Minullakaan ei ole kokemusta kuin paul saaren e-tupakista, (aloittelija siis olen) jonka atomisaattori kesti 2 viikkoa...
    Olen tilannut 510 automaatin ja siihen myös tehoakun ja kartomisaattoreita ja muutamia 18mg litkuja.
    Siis sellaisen tehoakun tilasin jossa kuitenkin on vain 280 mAh, elikkä paksuus on sama 9mm kuin normi 180 mAh: ssa
    mutta se on hivenen pidempi. Sitten kun se tulee niin kerron mielelläni oman mielipiteeni siitä automaatista. Ja niistä
    kolmesta eri tupakinmakuisesta nesteestä joita minulle on tulossa. Niin ja eron perus atomisaattorista ja kartomisaattoreista.
    Kaikki nuo on minullekin vielä hepreaa O0

     
     
  4. #4
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Kannattaa tutustua mitä suomalaisilla on tarjota. Nuo automaattiakut ovat ihan hyviä, mutta pitkälle niillä ei pötkitä akkukestoissa, eli PCC-ratkaisu on kätevä. Esim. tämmöinen löytyy ihan Suomesta myynnistä ja vielä kilpailukykyisellä hinnalla, eikä tarvitse tulleja pelätä. Tuo PCC siis tarkoittaa tuota latauskoteloa, jossa akku itsestään latautuu kun ei höyrytellä ja itse kotelo ladataan USB-portista. Itse kuitenkin suosittelen lämpimästi eGo-tyylistä ratkaisua, joilla monet "konkaritkin" vielä vetelevät. Linkittämässäni eGo-ratkaisussa etuna on isompi nestetilavuus (ei tarvitse olla aina lisäämässä nestettä), parempi akkukesto ja aika varmasti paremmat höyryt.

    Toiseksi, nikotiini nesteet eivät ole lailla kiellettyjä ja jos nikotiinihimoa löytyy, niin nikotiinittomilla nesteillä aloitteasse ei tule kuin paha mieli. Mutta tämän näkee vasta sitten kun on kamat tullut ja näkee onko tapariippuvainen vai onko se nikotiinista kiinni. Sanottakoon, että itse en olisi pystynyt lopettamaan ilman nikotiinia.

    Aloittelijan on hyvä tutustua oppaaseen, jossa käydään läpi kaikki perusteet, sanastot, laitteet, tilaaminen ja paljon paljon muuta.

    Ja mitä nyt mieleen tulee, niin viimeinen kullan arvoinen neuvo, karta Paul Saar ja GreenSmoke (pahoittelen etten tähditä näitä) sähkötupakoita. Laadultaan surkeita ja hinnoiltaan huokeita. Ja myöskin kysele tällä foorumilla, itse en välttämättä ole paras vastaamaan, mutta täällä on paljon ihmisiä, jotka tietävät asioista enemmän kuin liikaa ja pystyvät neuvomaan

    (Gurut: Korjatkaa minua jos olen jollain tavoin väärässä)

     
     
  5. #5
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja IcedForce Näytä viesti
    Kannattaa tutustua mitä suomalaisilla on tarjota. Nuo automaattiakut ovat ihan hyviä, mutta pitkälle niillä ei pötkitä akkukestoissa, eli PCC-ratkaisu on kätevä. Esim. tämmöinen löytyy ihan Suomesta myynnistä ja vielä kilpailukykyisellä hinnalla, eikä tarvitse tulleja pelätä. Tuo PCC siis tarkoittaa tuota latauskoteloa, jossa akku itsestään latautuu kun ei höyrytellä ja itse kotelo ladataan USB-portista. Itse kuitenkin suosittelen lämpimästi eGo-tyylistä ratkaisua, joilla monet "konkaritkin" vielä vetelevät. Linkittämässäni eGo-ratkaisussa etuna on isompi nestetilavuus (ei tarvitse olla aina lisäämässä nestettä), parempi akkukesto ja aika varmasti paremmat höyryt.

    Toiseksi, nikotiini nesteet eivät ole lailla kiellettyjä ja jos nikotiinihimoa löytyy, niin nikotiinittomilla nesteillä aloitteasse ei tule kuin paha mieli. Mutta tämän näkee vasta sitten kun on kamat tullut ja näkee onko tapariippuvainen vai onko se nikotiinista kiinni. Sanottakoon, että itse en olisi pystynyt lopettamaan ilman nikotiinia.

    Aloittelijan on hyvä tutustua oppaaseen, jossa käydään läpi kaikki perusteet, sanastot, laitteet, tilaaminen ja paljon paljon muuta.

    Ja mitä nyt mieleen tulee, niin viimeinen kullan arvoinen neuvo, karta Paul Saar ja GreenSmoke (pahoittelen etten tähditä näitä) sähkötupakoita. Laadultaan surkeita ja hinnoiltaan huokeita. Ja myöskin kysele tällä foorumilla, itse en välttämättä ole paras vastaamaan, mutta täällä on paljon ihmisiä, jotka tietävät asioista enemmän kuin liikaa ja pystyvät neuvomaan

    (Gurut: Korjatkaa minua jos olen jollain tavoin väärässä)
    Boldattuun kohtaan on nyt jo pakko puuttua, ei kai nämä paulsaaret nyt huokeita ole?
    (Huokea = halpa, vähän maksava)

     
     
  6. #6
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Boldattuun kohtaan on nyt jo pakko puuttua, ei kai nämä paulsaaret nyt huokeita ole?
    (Huokea = halpa, vähän maksava)
    Perhana, taas vanha riimitaju meni ja raiskasi osan :-[ No, onneksi ei ollut iso virhe

     
     
  7. #7

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Boldattuun kohtaan on nyt jo pakko puuttua, ei kai nämä paulsaaret nyt huokeita ole?
    (Huokea = halpa, vähän maksava)
    Kiskurihintaisia ne on laatuunsa nähden.

     
     
  8. #8
    Höyrykone tripleA's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,612

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    ehdottomasti ego-aloitussetti kartoilla tai clearoilla. Hinnat noilla on alimmillaan 20-30 eur ihan kotimaisissakin kaupoissa.
    Aloituspaketin lisäksi ei tarvi kuin nikotiinilliset nesteet joita saa lain mukaan tilata kohtuulisia (3 kk:n käyttömäärä) määriä ihan ETA:n sisältä. Niksapitoisuus olisi alussa hyvä olla 18-24mg ja siitä voi sitten alkaa tiputtelemaan pikkuhiljaa alaspäin.

    Omien kokemusteni perusteella on aivan turha edes alkaa leikkimään tupakankokoisilla automaattivermeillä ja nikotiinittomilla nesteillä
    jos oikeasti on koukussa tupakkaan ja haluaa siitä eroon päästä.

    Jos se koko tai ulkonäkö huolettaa niin musta ego-setti nyt ei paljoa eroa kunnon sikarista.

    Julkisilla paikoilla höyryttelystä sen verran että lakihan ei sitä mitenkään estä, mutta muiden ihmisten huomioon ottamiseksi kannattaa
    mielestäni noudattaa periaatetta että höyryttelet julkisesti vain siellä missä normaalisti vetäisit röökiäkin.

    Sähkötupakan julkinen käyttö ei vaadi mitään reseptiä jos "respalla" sitä tarkoitit?

     
     
  9. #9

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Huomasiko pojat että tämä on 2 vuotta vanha topic :
    -Provari v2+Zap
    -Somnium hybrid

     
     
  10. #10

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottavolvo Näytä viesti
    Huomasiko pojat että tämä on 2 vuotta vanha topic :
    benji sen onnistui kaivamaan <P-S kommentilla
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  11. #11
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Heh. Joo, enpä itsekään huomannut. Hakusanalla taisin tänne pöllähtää kirjoittelemaan.. 8)

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2012
    Viestit
    129

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottavolvo Näytä viesti
    Huomasiko pojat että tämä on 2 vuotta vanha topic :
    Enpä huomannu kun uusi olen

    Mutta itsekkin vuosi-pari sitten harkitsin automaatilla toimivaa mutta kun kehuja ei löytynyt ja oli kaikki hankalampaa niin päätin antaa olla. Nyt ohimennen hommasin manuaalin eikä todellakaan valittamista (paitsi että kyllä vieläkin pitää saaha pari aitoa päivässä

     
     
  13. #13
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    No nyt mulla on ego-T clearomisaattorilla käytössä ja mukana kulkee myös 510 automaatti hieman pidemmällä
    kartomisaattorilla. En tieldä mitä nuo kartomisaattorit ovat ohmeiltaan kun tulivat aloituspakkauksen mukana ecigwizardilta mutta pituutta niillä on 50mm, kun vapefunilta tilaamani kartot olivat 40mm pitkiä ja 2,4 ohmia. Mielestäni kummatkin ovat hyviä vehkeitä, ego-t ja 510. Makuna on nyt FSUSAN purecig 18mg joka on mielestäni ihan hyvä maku mutta hieman liian mieto tuntuma.

     
     
  14. #14
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Hahah tämä toi kyllä naurut Niin innokasta apua että vuosien taakse annetaan vielä neuvot! En kyllä itsekkään huomannut ennenkuin Pottavolvo huomautti

     
     
  15. #15
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2012
    Viestit
    129

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Hahah tämä toi kyllä naurut Niin innokasta apua että vuosien taakse annetaan vielä neuvot! En kyllä itsekkään huomannut ennenkuin Pottavolvo huomautti
    Mikseipäs annettaisi neuvoja ? Suomen korkea ja jatkuvasti kiristyvä nautintoaineisiin liittyvä vero ja kiristys muutenkin käyttöä kohtaan ovat sitä luokkaa että ihan kiva jos välillä _voi_ tehdä jotakin järkevääkin.

    Ja sitten 10 vuoden kuluttua tämä löytyy googlen cachesta ja kaikilla höyrypäillä kuolemantauti (ja vitut)

     
     
  16. #16
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    ILTALEHTI: Miljoonien ihmisten kuolemat säväyttävät - tästä kaikki alkoi (katso linkki e-savuke foorumille!)

     
     
  17. #17
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Se mitään henkeä vie, mutta perseproteesien kysyntä kasvaa räjähdysmäisesti.
    KGO & Twist

     
     
  18. #18

    Vs: Uusi e-tupakasta kiinnostunut kyselee

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Se mitään henkeä vie, mutta perseproteesien kysyntä kasvaa räjähdysmäisesti.
    Pistin omani jo tilaukseen. Kiinalaisen kopion tietenkin, mahdollisimman halvalla piti päästä niin kuin aina. Sit teen omat DIY-setit ja liemet siihen.
    Kuulemma parin viikon välein pitäis huuhdella kuuman veden alla ja puhallella akkupäästä, tai sit huljutella etikassa. Muuten suorituskyky laskee ja pelkään että siirryn taas analogiseen perseilyyn täällä foorumeilla.
    Huhu kertoo, että jotkut tilailleet jo jotain kalliitakin malleja Kreikasta. Vaikea päästä tilauslistaan kiinni, on niin suosittuja. Vähän isoja ja tyyriitä vaan mukana kuljetettavaksi esim baarin jakkaralle. Ei perse kestä sellaista.

    Ja mitäköhän kello taas on...
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •