Sivu 1 / 20 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 399

Aihe: Vanttilan hö(y)rähtelyt

  1. #1

    Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Ehkä se on aika avata oma palsta tänne, nykyään tulee noita omia kokemuksia kirjoiteltua vähän sinne sun tänne ja kun koittaa jotain vanhempaa juttua löytää, kuluu siihen aivan turhaan aikaa ja vaivaa.

    Kuten jotkut saattavatkin jo tietää, olen aika vannoutunut genesis-atomisaattoreiden fani ja silicasysteemit eivät minua niin ole säväyttäneet. En halua aloittaa mitään genesis vs silica -sotaa, vaan koen itse genesis-aton palkitsevemmaksi ja kiehtovammaksi kuin silican. Moni, ehkä jopa suurinosa, on kanssani eri mieltä asiasta ja se on ihan fine. Silicalla toimivat atot ovat yleensä helpompia ja varmatoimivaisempia kuin genesikset ja avain mainioita laitteita ne ovat nekin, eivät vain yhtä jänniä tai nättejä 8) Tulen tulevaisuudessakin varmasti eri silicavirityksiä kokeilemaan, joten en mitenkään ehdoton tässä asiassa ole. Suurin osa kokemuksista tulee kuitenkin olemaan genesis-atoista ja mekaanisista akkuputkista. Ylenpalttista vitutustilitystä on varmaan myös odotettavissa.

    Kokemusta erilaisista atoista ja hybrideistä on kertynyt jo tusinallinen tai kaks, vai kolme, ja olen nykyään aika hyvin tietoinen siitä, millaisen aton haluan ja mikä atomisaattorissa minua viehättää.

    - Koko. Koko pitää olla "just hyvä", eli liian pienet ja liian suuret atot ärsyttävät. Kaikille on paikkansa, mutta vaikka esim mini did ja bliss näyttävät hyvältä, ärsyttää sitä 1.5-2ml tankkia olla aivan jatkuvasti täyttämässä. Genesis-atothan ovat tunnetusti todellisia hörppyjä. Toisaalta valtavan kokoiset atot kuten 5ml cobra tuo liikaa painoa ja pituutta laitteisiin. Isoon piippuun toki sopii isompikin ato.

    - Ilmavahko imu. Monelle genesis-atojen kanssa aloittelevalle tulee yllätyksenä imun ilmavuus, mutta sille löysälle vastukselle on syynsä. Mikään ei ärsytä minua niin paljon kuin esim. Blissin ja Orionin ilmareikien koot. Genesis-ato tarvii vähintään 1.2mm ilmareiän, piste. Höyryntuotto on niin riippuvainen ilmareiän koossa että edellämainituilla genesis-atojen kuoropojilla tiukka reikä aiheuttaa sen, että höyry jää todella vajavaiseksi. Kun reikää suurentaa 0.2-0.4mm, on ero valtava ja höyryt paljon tyydyttävämpää. Tietenkin toinen ääripää on lähes yhtä epämiellyttävä. Zenit koettelevat toisen ääripään rajoja, mutta pysyttelevät vielä kuitenkin rajojen sisällä mielestäni. Täydellä akulla ja pienellä vastuksella, nämä atot antava loistavan isot ja miellyttävät höyryt, mutta matallemmilla ohmeilla voivat tuntua liian ilmavilta ja heikoilta.

    - Wick-reiän koko. Size does matter, melkeen voisi sanoa että mitä isompi sen parempi. DID ja AC9 ovat hyviä esimerkkejä siitä, että genesis-aton ei tarvitse vuotaa "by design" vaan täyttöreiän voi tukkia, ilman että tarvii pelätä dryhittiä. Kun wick-reikä on iso ja wick täyttää sen hyvin samalla kun siinä on iso keskireikä, wickaa ato pystyasennossa eikä se juuri vuoda, vaikka vahingossa kyljellään taskussa olisikin.

    - Etäisyydet. Mitä lähempänä wick-reikä on terminaaleja, sen parempi. Tietenkin tilaa pitää jättää coilille, mutta sen ei tarvi montaa milliä olla. Esim orion on "vaikea" ato juuri sen takia että wickin etäisyys positiivisesta terminaalista on niin iso, että kuiva kohta coilista hehkuu ja aiheuttaa dryhitin.

    - Ulkonäkö. Minä tykkään esteettisistä kokonaisuuksista ja minulle on tärkeää, että löydän putkelle sopivan kokoisen ja näköisen aton ja atolle sopivan kokoisen ja näköisen putken. Joskus tämä tulee saatanan kalliiksi, mutta jos on saatava niin on saatava. Estetiikka on muutenkin yksi tämän harratuksen ajavista voimista minulle, harmi että toimivuus ja ulkonäkö ei kulje aina käsikädessä. Tästä esimerkkinä BliSS, DID ja Kim Kardashian, joita ensimmäinen ja viiminen ovat nättejä mutta sisällöltään tyhjiä ja keskimmäinen on ruma kuin rullatuoli, mutta toimii kuin junan vessa.

    Tästä tuli aivan vitun pitkä teksti ja onnittelut sille yhdelle ainoalle lukijalle joka tänne asti pääsi! Kiitos ja anteeksi.



     
     
  2. #2

    Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Ajattelin että kerään tähän ensimmäiseen viestiin mainitsemisen arvoisia atoja ja putkia, niin hyvässä kuin pahassakin. Jok'ikisestä laitteesta tuskin jaksan skriivailla, mutta jos jotain erikoisen hyvää/huonoa löytyy niin lyhyen maininnan voin lisätä.

    Zen mini Neljäs tai viiden zenin tuote mitä olen kokeillut ja ehkä se miellyttävin. Zen standard oli hyvä laite, mutta painoa sillä on noin 18kg ja en ole 18650-akkujen ystävä. Z-attyistä tutut o-rengasongelmat eivät jostain syystä kosketa näitä hybridejä, o-renkaat näissä ovat jopa melkeen liian tiukat. Viimeistely täysin virheetöntä ja nappikin futaa kuin unelma kun otti yhden magneetin vähemmäksi. Koko on aika tasan just sama kuin zag+ggts 18350-akulla, mutta mini iskee huomattavasti lujempaa kiitos ggts:n ihanan jännitehävikin. Näin ensimmäisenä päivänä on vaikea huonoa asiaa tuosta keksiä, lukittuva kytkin ois kiva. Fiilikset on aika samat kuin aikanaan standardin kanssa, eli laitteena toimii helvetin hyvin mutta onneksi mini on noin 17.8kg kevyempi kuin standard. Kuva laitteesta löytyy viestistä #17.

    AC9 Sanottakoon suoraan, että tämä ato on tähänastisista gennyistä se minun suosikkini. Ato täyttää kaikki ensimmäisen viestin kohdat ja se vaan toimii helvetin hyvin. Imu voi olla ilmavahko joillekkin, mutta piempi se on kuin z-attyissa. Ainoa huono puoli on typerä keskipostiratkaisu, joka pakottaa kiristämään mutteria ylöspäin coilia kiinnitettäessä ja tämä voi aiheuttaa keskipostin löystymisen rungosta. Ongelma on helppo korjata jousella, mutta varokaa oikosulkua Loistavasti toimiva, kaunis, atomisaattori tämä. Syrjäytti DID:n ykköspaikalta.


     
     
  3. #3
    Höyrypää Vonikka's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Kindom of Keminmaa
    Viestit
    672

    Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Ihan mielenkiinnolla tätä seurailen kun itselle tulee nyt 2xZAG niin varmaan tulee oltua vähintään yhtä pihalla noiden kanssa kuten olin odyn kanssa.. Otin varalta kaksi jos tulee nakattua ensimmäisen kiukuspäissään ikkunasta niin saa jatkaa seuraavalla

     
     
  4. #4
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Vanttilan höyrähtelyt

    Tää on hyvä... naureskelin tota ekaa postia lukiessani, että mähän voisin kirjoittaa myös noin sanasta sanaan, kunhan mesh sanan tilalle vaihdetaan silica..

    - Esteettisyys - lähes must
    - Ato naitetaan siihen sopivaan putkeen hinnalla millä hyvänsä
    - Kokeiltu on sitä ja tätä
    - Ei mesh/silica sotaa, mutta jälkimmäisiin olen tykästynyt, vaikka mesh vehkeitäkin tulen vielä hankkimaan

     
     
  5. #5

    Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vonikka Näytä viesti
    Ihan mielenkiinnolla tätä seurailen kun itselle tulee nyt 2xZAG niin varmaan tulee oltua vähintään yhtä pihalla noiden kanssa kuten olin odyn kanssa.. Otin varalta kaksi jos tulee nakattua ensimmäisen kiukuspäissään ikkunasta niin saa jatkaa seuraavalla
    Zagit on aivan hyviä atoja, olisivat vielä parempia jos niitä ei tarvis sen jännitehävikkimonsteriputken kans käyttää Niihin vaan pitää vaihtaa isompi o-rengas ja repiä insulaatio helvettiin niin toimivat mitä parhaiten.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Tää on hyvä... naureskelin tota ekaa postia lukiessani, että mähän voisin kirjoittaa myös noin sanasta sanaan, kunhan mesh sanan tilalle vaihdetaan silica..

    - Esteettisyys - lähes must
    - Ato naitetaan siihen sopivaan putkeen hinnalla millä hyvänsä
    - Kokeiltu on sitä ja tätä
    - Ei mesh/silica sotaa, mutta jälkimmäisiin olen tykästynyt, vaikka mesh vehkeitäkin tulen vielä hankkimaan
    Näytä mulle nätti silica-ato, niin mä näytän sulle fiksun ja filmaattisen perussuomalaisen Joo, ei sotaa, toiset tykkää äitistä toiset tyttärestä. Ite vaan satun tykkään siitä nuoresta, vaarallisesta ja seksikkäästä tyttärestä sen kurppasen ja turvallisen äitin sijaan

     
     
  6. #6
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila
    Näytä mulle nätti silica-ato, niin mä näytän sulle fiksun ja filmaattisen perussuomalaisen
    Eikö Odysseus muka näytä hyvältä Kir Fanis putkella, tai tuleva Ithaka?

    Äläkä tarjoo vastineeks mitään Timo Soinia...

     
     
  7. #7
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Näytä mulle nätti silica-ato, niin mä näytän sulle fiksun ja filmaattisen perussuomalaisen
    Jos otetaan nätti-sana kirjaimellisesti, niin esim. Spheroidi on mun mielestä aika nätti. Mun mielestä

     
     
  8. #8

    Vs: Re: Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Eikö Odysseus muka näytä hyvältä Kir Fanis putkella, tai tuleva Ithaka?

    Äläkä tarjoo vastineeks mitään Timo Soinia...
    Se näyttä ihan ok:lta metallitankilla sen yhen ainoon putken nokassa, mut sitteki se on hitusen liian paksu. Vähän niinku timo soiniki 8)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Jos otetaan nätti-sana kirjaimellisesti, niin esim. Spheroidi on mun mielestä aika nätti. Mun mielestä
    Se on kyl ihan nätti, unohdin :-[

     
     
  9. #9
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    271

    Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Zagit on aivan hyviä atoja, olisivat vielä parempia jos niitä ei tarvis sen jännitehävikkimonsteriputken kans käyttää Niihin vaan pitää vaihtaa isompi o-rengas ja repiä insulaatio helvettiin niin toimivat mitä parhaiten.
    Itelle on kans matkalla tänne ks. vehje Olisko heittää suoraan, minkä kokoinen o-rengas kannattaa hommata? Insulaatio? Onko se mesh reijässä oleva kumi härpätin? :
    Käytössä: Mini Provari V2 + Kayfun 3.1
    Caravela#262 + ???

    Menneet: 2XProvari V2, GGTS#3113, Wizard's Apprentice (L), 2x Ody, Penelope, ZAG , DID, Kayfun 3.0

     
     
  10. #10

    Vs: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Odysseus metallitankilla papsin 18350 akkuputken kanssa on mun mielestä helvetin hyvän näkönen. (Laitoin tästä kuvaketjuun muistaakseni perjantaina kuvan) Penelope on piccolon kanssa mun mielestä ihan siistin näkönen, mut piccolo sais olla millin paksumpi niin sopeis vielä paremmin. Ulkonäön puolesta tosin mun mielestä piccolon nokkaan sopisi paremmin kiillotettu hellfire mini. Ne on ihan tismalleen samanpaksuset ja saa istumaan kunnolla siihen.

     
     
  11. #11

    Vs: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Onhan se ody ihan nätti, vähän tanakka vaan. Ja kuten sanottu, ei jaksa mitään silica vs. genny -sotia alotella

     
     
  12. #12
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Tänne pitääkin sen verran spämmätä, että hitto se Radiator Pluid oli jännää... niin ja hyvää! Itseni lisäksi maistatin kolmella muulla ja kaikki peukutti, SiB77 mukaanlukien.

     
     
  13. #13

    Vs: Re: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Tänne pitääkin sen verran spämmätä, että hitto se Radiator Pluid oli jännää... niin ja hyvää! Itseni lisäksi maistatin kolmella muulla ja kaikki peukutti, SiB77 mukaanlukien.
    Se on aivan 100-0 yks mun lempparinesteistä. Uuvutin lsvapin mun jatkuvalla kiusaamisella ja pakotin sen myymään mulle sen pullon. Se vaan erottuu kahteen faasiin siinä pullossa kun sen antaa seistä, et se vähän jänskättää. Enkä tykkää älyttömästi siitä et se on erikseen värjätty. Värjäämättömänä se on maitomaista nestettä eikä kirkasta, eli joku suspensio siellä on.. Mutta onhan se aivan helvetin hyvää.

     
     
  14. #14
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Niin muuten erottuu welhon salmiakkikin...

     
     
  15. #15
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Mun on kyllä pakko esittää vastaulause tähän.

    Esim orion on "vaikea" ato juuri sen takia että wickin etäisyys positiivisesta terminaalista on niin iso, että kuiva kohta coilista hehkuu ja aiheuttaa dryhitin.
    Eihän tuohon jää juuri rakoa ollenkaan. En tiedä muista versioista, mutta tämä on 2.1. Siis tuohon tolpan keskelle rakoa on kyllä, mutta ei noihin prikkoihin joiden väliin coili tulee.




    Kuva todisteeksi.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  16. #16

    Vs: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Mun 2.1:ssä oli huomattavasti pienemmät prikat, about saman levyset kuin se jousi. Eikä orion ole mielestäni oikeasti vaikea ato, vaikein ato mitä olen kokeillut on bliss. Blissinkään vaikeus ei johtu mistään sen ihmeellisemmästä kuin helvetin pienestä työskentelytilasta, wickin pienuudeta ja käyttämästäni paksusta langasta.

     
     
  17. #17
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Niin en tiiä jos joku on vaihtanut nuo tuohon. Mulla on ollut eniten ongelmia tuot DID:n kanssa... En tiiä miksi mutta näin on. ???
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  18. #18

    Vs: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Kirjottelin tokaan viestiin mietteitä zen ministä.

     
     
  19. #19
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Vanttilan höyrähtelyt

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Koko on aika tasan just sama kuin zag+ggts 18350-akulla, mutta mini iskee huomattavasti lujempaa kiitos ggts:n ihanan jännitehävikin.
    Minkälaisia lukemia toi GGTS hukkaa matkan varrella? Mielenkiinnosta kyllä kuulisin lukuja, sekä vertailuja, niin pääsis itsekin tyyppäämään asiaa.

    Joskus oon 3 ohmin bogella :-[ testannut volttimittarin kanssa ja sillon GGTS:n jännitehävikki oli käytännössä 0.
    Tosin noilla ultralow setupeilla erot varmasti näkyy ja onhan se totta, että GGTS on vain messinkikontakteilla, verrattuna vaikka P+ rhodium kontakteihin.

     
     
  20. #20

    Vs: Vanttilan hö(y)rähtelyt

    Mul ei oo yleismittaria käytössä, mut eron kyl huomaa ihan selvästi. Youtubessa on pari videotakin aiheesta. Esim. toi AC9 istuu gg stealthin nokkaan kuin nenä päähän, mutta silti on pakko käyttää sitä precisen kanssa kun se vaan iskee niin paljon lujempaa. Stealthtissakin on se re-threader -rengas, josta tulee kahdet ylimääräiset kierteet matkalle ja sit se nappiviritelmä hukkaa muistaakseni kans jännitettä. Just ton syyn takia käytän aina kickiä gg-putkissa, joskus jopa zagin kanssa. Tietenkin osasyynä jännitehävikkiin on se, että gg:ssä on niin saatanan monta puhtaana pidettävää kontaktipintaa et on voinu jäädä osa paskasemmiksi.

     
     
Sivu 1 / 20 1234511 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •