Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 58

Aihe: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

  1. #21

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hanus Näytä viesti
    Ei välttämättä.... Esim. tossa iHybridissä on 1,8mm ja ihan helvetilliset höyryt. Mesh hole on 3,5mm. Jos tykkää tiukasta niin sitten. Mutta tässä asiassa olen väljän kannalla.
    Pientähän on helppo suurentaa, mutta suurennappas pientä...
    Metalli on siitä helppo matsku että sitä saa aina lisää tilalle.

     
     
  2. #22
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Mielenkiinnolla kyllä seuraan mitä tästä tulee. Toivottavasti tuo systeemi toimii.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  3. #23

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Odotukset ei kyllä ole kovat, mutta pitäähän sitä jotain puuhailla että on pois muusta pahanteosta.
    Kuikkaa tällä ei kannata yrittää heittää mutta menisköhän 12 kaliberiseen täyteisenä?

     
     
  4. #24
    Höyrypää MPKO's Avatar

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Etelä-Suomi
    Viestit
    648

    Re: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    On kyllä kiva seurata mitä tästä tulee koska ajatuksia toteutetaan hieman uusilla tavoilla. Hienoa käsityötä!
    [url=http://www.e-savuke.com/laskuri/][/url

     
     
  5. #25

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Kivaa olisi seurata jos tulvisi uusia ideoita, kuvia ja laitteita joka suunnasta.
    Itsellä väkertäminen etenee hitaasti työkaluja ja tarpeita odotellessa.
    Plussa navasta eka versio toteutettu jolla pääsee ainakin kokeilemaan sitten kun sen aika on.

     
     
  6. #26
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Nää tälläiset ketjut ei yhtään helpota siihen, kun tekis itsekkin mieli ostaa sorvi. Talli rupee valmistuu ja paikka sille löytyisi sieltä. Mikä sen hauskempaa, kun opetella ja kokeilla eri protoja. Ja jos onnistuu niin massatuotannon voisi hoitaa sitten joku paja. Mutta ei tarttis joka pikkumuutoksen kanssa olla riippuvainen jostain ulkopuolisesta jolla varmaan ois "oikeita" töitä hoidettavana.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  7. #27

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Ja sitten sorvin kaveriksi pitää olla jo jyrsin, ja digitaalit, ja pyöröpöytää ,ja terää, ja istukkaa, ja pidikettä ja kaikkea härpätintä... äkkiä toinen koneen hinta varusteissa.
    Ajattelin itse että raudassa ei ole raha hukassa ja kone on luultavasti vuosikymmeniä palveluksessa joten pistin sorvi jyrsin yhdistelmävehkeen jossa automattisyötöt.
    Eli tallissa nököttää vuoden vanha pikkunäppärä (300kg) Bernardo Proficenter 700 BQV johon jonkin verran varustetta hommattu ja rakennettu + koko jyrsinpää vaihteistoineen on uudelleen modattu. Eli valmis kone oli vasta aihio. Seuraava isompi investointi on digitaalien rakennus.
    CNC muutos ei toistaiseksi ole mielessä koska opettelen mihin tällainen maallikko pystyy itse kampea veivaamalla.
    Näppärä vehje yksittäisiin veistelyihin mutta sarjatyöhön kohtuuttoman vaivalloista.

    Varoitan olet näemmä potentiaalinen kantaja, mutta et halua tätä tautia puhkeavan itsellesi.
    Nyt vasta alan ymmärtää miten vähän sitä loppujen lopuksi osaa vaikka koneetkin olisi. :'(
    Aina puuttuu jotain palikkaa, yleensä myös sitä taitoa...

     
     
  8. #28
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Saako udella mitä oli hintaa tuollaisella yhdistelmällä? Tollanen yhdistelmä itselläkin pyötinyt mielessä... Onneksi nyt ei ole rahaa, niin auttaa oireisiin kun painaa lompakon otsalle.

    E: Mäkin oon muuten koulutukselta sähkömies. En kyllä enää niissä hommissa ole. Mutta mikä meitä vetää sorvin ääreen! :
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  9. #29

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hanus Näytä viesti
    Saako udella mitä oli hintaa tuollaisella yhdistelmällä? Tollanen yhdistelmä itselläkin pyötinyt mielessä... Onneksi nyt ei ole rahaa, niin auttaa oireisiin kun painaa lompakon otsalle.
    Pikainen googlaus vie valmistajan sivuille jossa tämän ohjehinta +verot, rahdit, varusteet.
    Jos jättää toisen automaattisyötön pois ja tinkii hieman koosta niin pääse huomattavasti järkevämpiin hintoihin.
    Näihin sähkis hommiin passeli kone voisi olla vaikka Proxxon PF 400

    Pitäis näille metallitöille ja modauksille pistää oma aihe, mentiin taas pitkästi ohi otsikon niin että kohta cartmäni pääsee taas siivoamaan.


     
     
  10. #30
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Joo, niin löytyi. Ihan kiva raha sulla kiinni harrastuksessa. Tollanen osu silmiin... En tiiä tekeekö mitään, en ole niin selvillä noista. http://www.tyokalunetti.fi/epages/TP...oducts/03-1005 Joo offin puolella menee... Sorry!
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  11. #31

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hanus Näytä viesti
    Joo, niin löytyi. Ihan kiva raha sulla kiinni harrastuksessa. Tollanen osu silmiin... En tiiä tekeekö mitään, en ole niin selvillä noista. http://www.tyokalunetti.fi/epages/TP...oducts/03-1005 Joo offin puolella menee... Sorry!
    Kyllähän tuolla jo atoja vääntää ja vaikka koko putken.

     
     
  12. #32
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Tollainen laitehan olisi varsin mukava. Pääsis kokeilemaan kaikkea kivaa ilman että siitä tarvii maksaa ihan järjettömiä summia. Eihän tuolla mitään suurempaa sarjatuotantoa tekis mutta kuitenkin sais näpertää kaikkea pientä kivaa

    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  13. #33

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Yksi halpa vaihtoehto jos sorvin ääreen pitäs päästä on ammattikoulut / aikuiskoulutus yms.
    Meillä on ainakin täälä amiksessa mahdollista päästä iltaisin sorvailemaan ja saa siinä sivussa opastustakin.
    Itsellä ei ole enää aikaa moiseen mutta tuli noin vuosi käytyä 2x viikossa 4h töiden jälkeen klo 17-21.

    Eikä maksanut mitään, tietysti jos rosterista tekee joutuu varmasti itse hommaamaan murut ja aihiot

    Semmoinen lisäys nyt vielä tähän että mitä noita halpoja pikku/pöytäsorveja on nähnyt niin se laatu on tosiaan sen hinnan kanssa suhteessa.. esim muoviset hammaspyörät ja toleranssit noilla kiinanihmeillä ei ole ihan niin justiinsa.
    Tietysti tässä on helppo morkata noita kun itse pääsee käpälöimään koneita joiden hinta on 200 kertannen noihin verrattuna,
    harmi vaan kun aika/motivaatio on hukassa..

     
     
  14. #34

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Lainaus Alkuperäinen postaaja gixxxer Näytä viesti
    Tollainen laitehan olisi varsin mukava. Pääsis kokeilemaan kaikkea kivaa ilman että siitä tarvii maksaa ihan järjettömiä summia. Eihän tuolla mitään suurempaa sarjatuotantoa tekis mutta kuitenkin sais näpertää kaikkea pientä kivaa
    Anna mennä!
    SULLE aivan oikee veto protoiluun.
    Helppo on heittää pajalle valmiiksi loppuunhiottu laite ja todeta vaan että alkakaa kloonata.

    Pikku koneella rst on aika hidasta työstää mutta alu, pronssi, ja rauta menee suht kivuttomasti.
    Myös POM muovi on hemmetin hyvä aine. Helppo porata, sorvata jyrsiä ja voi kierteyttää.

     
     
  15. #35
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    No itsekkin mietin just, että jostain pehmeestä tekis protot. Esim alumiinistä jolla sitä vois hieman testaillakkin. Ja sitten kun on joku toimiva löytyy, niin kloonia peliin kunnon materiaalista. Ja toi linkkaamani vehje ei ole kovin kallis. Tietty teriin yms menee varmaan toinen mokoma rahaa... Ellei satu jotain valmista pakettia löytää käytettynä. Mutta aika vähän on tarjolla, mitä silloin tällöin on tullut katseltua.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  16. #36
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Jämsänkoski
    Viestit
    541

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    heitetäämpäs tännekki oma proto asteella oleva ideani.
    kyseessä siis korjattava bottom coil silica ato joka sopii mihin tahansa karto tankkiin.
    ominaisuutena nestesyötön säätö ja mahdollisesti imuvastuksen säätö.
    prototyyppi on ollut nyt muutaman päivän koekäytössä ja tulokset on suhteellisen lupaavia.
    lahiaikoina pääsen rakentamaan suurempaa proto sarjaa jossa korjailen edellisen virheitä ja kokeilen paria uutta ideaa.

     
     
  17. #37

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiefighter Näytä viesti
    heitetäämpäs tännekki oma proto asteella oleva ideani....
    Hienoa, tuollaiselle olisi käyttöä!
    Pituus? Normi vai XL tankkiin?
    Saisiko siitä kuvia tänne?

     
     
  18. #38
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    ^Tuosta lisäinfoa.

     
     
  19. #39
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiefighter Näytä viesti
    heitetäämpäs tännekki oma proto asteella oleva ideani.
    kyseessä siis korjattava bottom coil silica ato joka sopii mihin tahansa karto tankkiin.
    Mielenkiintoista! (kiroilen kartoja, yksi käryää ja toinen kurlaa - kolmas lentää nyt roskiin)

     
     
  20. #40

    Vs: Unelmiesi atomisaattori? Ideoita ja keskustelua

    6-10ml tankki ja 3mm wick reikä. Muuten kuin pico.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •