Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 38

Aihe: Yksinkertainen opas aloittelijalle

  1. #1

    Yksinkertainen opas aloittelijalle

    Koitin aikani etsiä ohjeita ja vinkkejä miten tämä vapottelu kannattaa aloittaa mutta mistään ei löytynyt sellaista ”For Dummies-” tyylistä selkeää ohjetta.
    Kaikkialla oli vain ”tilaa cartoja, osta atoja, tilaa boge” yms. tyylistä liirumlaarumia, mistä ei hyötynyt tasan yhtään kun ei sanastoa tuntenut.
    Piti sitten ottaa härkää sarvista ja työntää pää puskaan ja opetella perse edellä puuhun- metodilla hommat.
    Nyt sitte tarjoan muille samassa tilanteessa oleville mielestäni oikean oppaan, missä ei liikaa selitellä ammattisanastoa, vaan keskitytään saamaan homma alkuun niin että se toimii ja pelittää.

    Akku

    Tilasin itse kiinasta setin missä oli kaikki tarvittava kaksin kappalein.
    Kyseisessä setissä oli 650mah akkuja kaksi, joita en suosittele huonon laadun vuoksi.



    Ensimmäinen akku simahti viikon jälkeen, ja toinen akku antaa epätasaisesti virtaa pihalle.
    Epätasaisuuden huomaa siitä että vaikka kaiken tekee samalla tavalla, niin höyryt ovat epätasaisia.
    Akut eivät varmastikaan ole aitoja Joyetechin (se on mersu näissä vehkeissä) akkuja, vaan jotain kopioita.
    Suosittelen siis aloittamaan kunnon akulla



    Kyseessä on aito Joyetech 1000mah akku TWIST- ominaisuudella.
    TWIST- ei ole tarpeellinen ominaisuus aloittaessa, mainiosti pärjäät ilmankin.
    Tämän yhdistelmän pituus 1000mah akulla on 150mm, jos tuntuu että se on hieman iso taskuun niin
    voi vaihtoehtoisesti ottaa myös 650mah akun, minkä jälkeen pituus on 135mm.

    Tuon 1000mah ja 650mah käytännön erot kuluttajalle on muutamassa seikassa.
    Tuo 1000mah kestää huomattavasti pidempään (ei tarvitse ladata koko ajan), jännite mikä tulee ulos on tasaista (höyryt on aina samanlaiset, kiinan akut antaa mitä sattuu ulos), akun elinikä on oletettavasti parempi aidossa merkissä, ja jos ostaa akun TWIST- ominaisuudella niin saa säädettyä höyryt just optimaaliseksi omalle maulle.
    Mutta ilman twistiäkin pärjää mainiosti, sanoisin että normaali 1000mah ensin ja kun alkaa olla hajulla mitä tämä touhu on, niin sitten vasta alkaa säätelemään ja virittelemään.


    USB-laturi



    Tuossa ei oikein ole mitään epäselvää, voi ladata joko tietokoneen usb- portista tai verkkovirralla.

    Clearomisaattori

    Clearo, carto, tank, mikä ihme?
    Kaikkia hienoja termejä kaikkialla, ja kun kyseli neuvoa, niin neuvoista ei tajunnut mitään kun ei sanastoa tuntenut eikä tuotteiden nimiä.

    Käsittelen tässä Clearomisaattoria, koska niistä itsellä on kokemusta.
    Vaihtoehtona on myös Kartomisaattori mutta pitääkseni oppaan selkeänä kuten itse olisin sellaista kaivannut, en mene siihen sen enempää vaan pysyn ”Clearoissa”.
    Eli Clearo on säiliö missä nikotiinineste on.
    Kartoissa on pumpulia säiliössä mihin neste imeytetään.



    Clearossa on sisällä atomisaattori, joka on kansankielellä metalliputki missä on vastuslanka ja jotain kangasta tms. mikä johdattaa nesteen vastukselle.
    Vastus kuumenee nappia painettaessa ja höyrystää nikotiininesteen.

    Nuota saa eri väreissä, purettavia, eri mallisia ym.
    Kuvassa on perusvarma CE4- malli. Yleisesti ottaen nämä on toimineet hyvin.

    Itselläni oli ongelmia perse edellä puuhun- metodista johtuen mutta nyt on toimineet hyvin.

    Näissä on eri pituisia lankoja sisällä (Wick) jotka imevät nestettä.
    Mikä sitten sopii sinulle?
    Se on henkilökohtaista.

    Ostat vain CE4 ja sitten pian tiedätkin oliko hankinta hyvä.
    Kenenkään muun on hankala sanoa mitkä ominaisuudet sopivat sinulle.

    Tuossa on päässä tuo musta holkki mistä imetään, se on imukappale.
    Tai itse asiassa silläkin on monta eri nimeä, mutta pidetään homma selkeänä.
    Säiliö täytetään niin että imukappale irroitetaan ja ruiskulla (osta apteekista) reunoja pitkin säiliöön neste.



    Keskellä olevaan putkeen ei saa mennä nikotiininestettä.
    Eli vain reunoille ja varot täyttämästä liikaa (yli ylämerkin).
    Nyt sitten vain kierrät imukappaleen kiinni, pyörität vähän että karvat kunnolla kastuu ja imee nestettä, ja annat palaa.
    Muutamat ekat "savut" on huonot mutta sitten homma alkaa toimia.

    Usein näistä kuulee että alkaa vuotaa nestettä akun päähän tai suuhun tulee imaistessa nestettä.
    Itsellä oli vikana se että tämä osa..



    ..tarttui imukappaleeseen kiinni, ja kun imukappaleen irroitti nousi tuo osa liian ylös ja keskiputkeen pääsi nestettä.
    Tuo oli helppo korjata hammastikulla pyörittelemällä ja painelemalla.
    Tuota kun huomasi hieman katsoa että ei pääse nouseskelemaan, loppui kaikki vuodot kuin seinään.

    Käyttöaika näissä on parista tunnista 3 viikkoon.
    Siihen vaikuttaa käytetty neste, voltit, paljonko käyttää, aivan kaikki.
    Eli ostat vain useamman kerralla niin ei tartte murehtia.

    Myöhemmin kannattaa harkita purettavaa (vaikka CE5) mallia jossa on purettava keskusta.
    Siihen voit itse vaihtaa sisuskalut jos on DIY- henkinen, jos taas tuntuu että ei jaksa, voi vain tilailla näitä valmiita (esim. CE4).
    Kuvassa CE5 mikä on purettava malli.



    Tähän on sitten vain ostettava erikseen sisuskalut, säiliötä ei erikseen tarvitse vaihtaa jos ei onnistu halkaisemaan tai muuten tuhoamaan säiliötä.
    Tässä on säästöä rahallisesti jonkun verran jos ostaa purettavan mallin.
    Mutta joidenkin mielestä enemmän irtoavia osia= enemmän ongelmia.
    Purettavan etuna on myös että saat vaihtaa sisuskaluja tujumpiin, esim. vakio vastus on 1.8ohm, voit vaihtaa tilalle 2.5ohm jos haluat enemmän löylyä.
    Mutta et voi tietää haluatko jos et ensin koita vakioa=).

    Eli ostoslista aloittelijalle muodostetaan vaikka näin:

    Akku http://www.puff.fi/joyetech-egoc-twi...uus-p-804.html tai pienempi http://www.puff.fi/joyetech-egoc-twi...uus-p-978.html
    Laturi http://www.puff.fi/akkulaturi-ego-ak...0ma-p-841.html
    Laturiin seinäpistoke http://www.puff.fi/usb-verkkovirtaad...30v-p-891.html
    Ruisku täyttöä varten http://www.puff.fi/ruisku-10ml-laake...tu-p-1000.html
    Säiliö http://www.puff.fi/ce4-vision-ego-clearomisaattori-1kpl2kpl4kpl8kpl12kpl-p-812.html (tämä ei ole purettava)
    Ja nyt onkin setti kasassa, enää nikotiininesteet messiin ja olet valmis (niistä alempana lisää).

    Jos taas haluaa purettavan mallin, tulee säiliö vaihtaa vaikka tähän

    Säiliö http://www.puff.fi/ego-clearomisaattori-23ohm-1kpl2kpl4kpl-p-877.html
    Atomisaattoreita kourallinen http://www.puff.fi/ego-clearomisaatt...gat-p-921.html

    Ja mieluusti akkuna tämä

    http://www.puff.fi/joyetech-egoc-twi...uus-p-804.html

    Tuo on valmis setti, jonka vain klikkailet ja tilaat ja kaikki toimii yhteen.

    Jos haluat lisää vaihtoehtoja, kuitenkin ilman monen illan opiskelua osien yhteensopivuudesta, tarjoaa PUFF myös valmiita paketteja http://www.puff.fi/aloituspaketit-ta...lleb-c-31.html.

    Mikäli herää kysymyksiä tai et ole varma jostain, on varminta kysyä myyjältä tuotteista.
    PUFF- esimerkiksi palvelee suomeksi, joten jos takuu- ynnä muissa asioissa pelottaa asioida ulkomaisten liikkeiden kanssa, www.PUFF.fi on turvallinen kotimainen valinta.

    E-nesteet

    Nesteitä saa monesta paikasta, kuten muitakin tarvikkeita.
    Foorumia selaten ja kysellen löytää itselle mieluisimman paikan tilata.

    Nikotiininesteitä saa tilata vain ETA-alueelta, ja vain kolmen kuukauden tarvetta vastaavan määrän.
    Tämä kolme kuukautta on todellä häilyvä, käytännössä on todella vaikea sanoa, miten paljon kolmen kuukauden käyttötarve on.
    Tämän vuoksi ilman todella räikeää ylilyöntiä, on tavaran liikkuminen huoletonta.

    ETA- alueen ulkopuolelta voit tilata nestettä, missä ei ole nikotiinia.
    Tämän tosin voivat myös suomalaiset firmat tarjota, esimerkkinä http://www.puff.fi/hoyrykenesteet-enesteet-c-36.html.

    Laitteistoa voit tilata mistä päin maapalloa tahansa, mutta nikotiinia sisältäviä nesteitä vain ETA-alueelta.
    Luonnollisesti on oltava täysi-ikäinen henkilö kun nikotiinituotteiden kanssa pelataan.

    Mutta on siis olemassa nestettä, jossa on 0mg nikotiinia, ja siitä mennään ylöspäin nikotiinipitoisuudessa.

    Kun tilaat nikotiininestettä ensimmäistä kertaa, kannattaa tilata 10mg pulloja eri vahvuuksilla että saat käsityksen siitä mikä on se ”oma juttusi”.

    Ostoskori voisi olla vaikkapa tällainen:

    Persikka 10ml 12mg http://www.finnvape.com/product/323/...romineste-10ml
    Minttusuklaa 10ml 12mg http://www.finnvape.com/product/321/...romineste-10ml

    Vanilja 10ml 9mg http://www.finnvape.com/product/297/...gml-aromineste
    Mansikka 10ml 18mg http://www.finnvape.com/product/289/...gml-aromineste

    Tupakka 10ml 24mg http://www.finnvape.com/product/306/...gml-aromineste
    Vanilja 10ml 18mg http://www.finnvape.com/product/296/...gml-aromineste
    Cola 10ml 18mg http://www.finnvape.com/product/300/...gml-aromineste

    www.finnvape.com/ tarjoaa palveluita selvällä suomenkielellä, joten tilaaminen ja tuotteista kyseleminen on erityisen helppoa ulkomaisiin myyjiin verrattuna.
    Tuosta tulee ~30€, ja Finnvape tarjoaa lisäksi vielä 5% alennusta koodilla "esavuke".
    Tuollaisen kasan jälkeen tiedät että:

    - Pidätkö persikasta?
    - Pidätkö minttusuklaasta?
    - Pidätkö vaniljasta?
    - Pidätkö mansikasta?
    - Pidätkö tupakasta?
    - Pidätkö Colasta?
    - Mikä on itselle sopiva nikotiinimäärä?

    Tuo läjä riittää itselle noin kaksi kuukautta, itsellä kestää 10ml reilun viikon.

    Oma kulutushan selviää helposti kun on tilannut tuollaisen setin ja alkaa höyrytellä.
    Pääsääntönä hommassa on pidettävä kuitenkin se, että tilaat useita eri makuja ja vahvuuksia.
    Tilaat vaikkapa 4-5 eri makua. Ja tilaat kaikkia eri vahvuuksia.

    Se riippuu taas henkilökohtaisista eroista että paljonko nikotiinia on oltava.
    Tuossa esimerkissä on nyt kolmea makua, 10ml pulloja (sopivan pieniä tällaiseen testailuun), ja kivasti eri nikotiinimääriä.
    Tuosta on helppo sitten päätellä, että mikä on itselle se sopiva nikotiinimäärä kun tuon tilauksen on höyrytellyt.
    Tilaa useita 10mg pulloja, eri vahvuuksilla, ja siten löydät oman "juttusi".
    Ota huomioon tilatessa että saatat joutua odottamaan tilausten välillä yli viikonkin, tavaraa on siksi tilattava ennakoiden.

    Pienet vinkit

    Kun höyryttelet niin ÄLÄ pidä sormia akun ja säiliön saumassa.
    Tupakka vetää ilman sitä kautta, ja jos tukit ilmareiät ja imet, on ongelmia odotettavissa.



    Säiliö tulisi käytöstä riippuen ainakin nyt kerran viikossa pestä.
    Peset kun maku alkaa muuttua palaneeksi.
    Pesuohjeita on netissä paljon, youtubeen katselemaan niitä.
    "Naamapeikko: Onks sulla jotenkin pieni pippeli vai mistä tämä tasaisin väliajoin johtuva väliintulo vetää juurensa?"

     
     
  2. #2

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Myös tämän foorumin sanastosta voi katsoa tietoa http://www.e-savuke.com/sahkotupakka-sanasto/ jos tuntuu keskustelualueen vastaukset utopialta. Esmoken vertailu eri höyrystimistä on myös hyvä http://www.esmoke.fi/page/9/atomisoi...ija-vai-clearo

     
     
  3. #3
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Loistavaa ..tapu..tapu!
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  4. #4

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Hyvä opas muuten, mut tota 1000mah twistiä en kyl suosittelis ensimmäiseks laitteeks. Toi on vaan ihan liian pitkä taskussa kannettavaks. Saman mittanen ku mun ggts 18490 akulla ja kickillä. Tulee joku 15cm pitkä paketti kun tohon twistiin laittaa clearon kiinni. 650mah on paljon taskuystävällisempi ja noita kun ottaa kaks niin riittää kyl alottelevalle höyryttelijälle koko päiväks.

    Edit. "Purettavan etuna on myös että saat vaihtaa sisuskaluja tujumpiin, esim. vakio vastus on 1.8ohm, voit vaihtaa tilalle 2.5ohm jos haluat enemmän löylyä.
    Mutta et voi tietää haluatko jos et ensin koita vakioa=)." "Tujummat" höyryt lähtee tolla 1.8ohmisella kun 2.5ohmisella. Jos oletaan, että akussa ei tule raja vastaan. Mut nyrkkisääntönä pienempi vastus - enemmän tehoa - tujummat höyryt

     
     
  5. #5

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Savut vaihda höyryiksi ja polttelu höyryttelyyn. Ja suosi suomalaista...

     
     
  6. #6
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Opas mitä itse olisin kaivannut

    Mä en nyt oikein enää tiedä, että miten tuo For Dummies pitäisi enää selkeämmin tuoda esille kuin se nyt on.
    Aloittelijoille on selkeät ketjut, joista kysyä.
    Tyly fakta vain valitettavasti on, että yksi non-sticky häviää taas bittimereen olkoonkin miten hyvin tahansa muotoiltu ja tarkoitukseen pyyteettömästi pykätty.
    KGO & Twist

     
     
  7. #7

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Hyvä opas muuten, mut tota 1000mah twistiä en kyl suosittelis ensimmäiseks laitteeks. Toi on vaan ihan liian pitkä taskussa kannettavaks.
    Toi oli hyvä huomio, muokkasin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Muhnu Näytä viesti
    Savut vaihda höyryiksi ja polttelu höyryttelyyn. Ja suosi suomalaista...
    Vaihtelin, suomalaista en suosi kun ei suosi Suomen hallituskaan

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Mä en nyt oikein enää tiedä, että miten tuo For Dummies pitäisi enää selkeämmin tuoda esille kuin se nyt on.
    Aloittelijoille on selkeät ketjut, joista kysyä.
    Sinähän olet oikea pekka positiivinen.
    En mä vaan aiemmin ole nähnyt näin yksinkertaista opasta millä homman sais alkuun..
    "Naamapeikko: Onks sulla jotenkin pieni pippeli vai mistä tämä tasaisin väliajoin johtuva väliintulo vetää juurensa?"

     
     
  8. #8
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    asiallisesti näin lauantaina, onhan saunapäivä.

    tämäkin on taas se kuuluisa "yksi mielipide". joku toinen kasaisi ehkä toisenlaisen setin alkuun.
    mikä sähkötupakka aloittelijalle on hieno ketju.

    APn postaus on hyvin tehty, kiitos siitä.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  9. #9
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Opas mitä itse olisin kaivannut

    Jos nyt satuit lukemaan postauksen läpi ajatuksella vetämättä hernettä nenään, niin huomasit varmaankin maininnan NON-STICKY?
    Eli tämä ketju häviää vääjäämättömään viestimereen niin, että huomenna sitä ei enää näy eikä kukaan osaa sitä kaivata.
    Jos olet tämän suhteen tosissasi ja sitoutunut päivittämään säännöllisesti suosittelen kääntymään ylläpidon puoleen ja pyytämään tälle stickyä.
    KGO & Twist

     
     
  10. #10
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Jos nyt satuit lukemaan postauksen läpi ajatuksella vetämättä hernettä nenään, niin huomasit varmaankin maininnan NON-STICKY?
    Eli tämä ketju häviää vääjäämättömään viestimereen niin, että huomenna sitä ei enää näy eikä kukaan osaa sitä kaivata.
    Jos olet tämän suhteen tosissasi ja sitoutunut päivittämään säännöllisesti suosittelen kääntymään ylläpidon puoleen ja pyytämään tälle stickyä.
    lähinnä näin.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  11. #11
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Kotimaiset kaupat puuttuu kokonaan.
    Vaikket itse niitä suosi, niin siltikin tuolla vois myös niitä mainostaa.
    Itsehän en Peleonia suosi ollenkaan koska niillä on vain puola ja saksa kielivalikoissa.



    Tupakka - höyrytin - e-savuke
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  12. #12

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Ihan hyvä pointti, et aika pitkälti mielipide kysymys jokasella mitä laitetta suosittelee. Aika moni tuntuu kantavan normaalikokosta lavatubea taskussaa esimerkiksi, eikä yhtään haittaa menoa. Itte en halua noin isoa laitetta kantaa taskussa. Oon nyt pitäny piccolo+penelope tai don+era settiamukana ja noi molemmat on pirun pieniä.

    Twisti on tosiaan alottelijalle mun mielestä yks parhaimmista ellei paras vaihtoehto. Toinen mainitsemisen arvonen vois olla e-cab. Helppo käyttää ja irrotettava akku on loistava juttu, kun noita voi pitää vaikka 4 mukana ja ne ei vie paljon yhtään tilaa. Paras varmaan tosin, et tämmösessä alottelijoille suunnatussa ohjeessa on se yks laite, mitä suositellaan. Ettei ole viittä eri vehjettä ja sit menee taas alottelijalla sormi suuhun, kun ei osaa päättää et minkä niistä ostais. Twistillä ainakin pääsee todella pitkälle.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    mikä sähkötupakka aloittelijalle on hieno ketju.
    Toki. Eihänhän se ole kuin 38 (kolmekymmentäkahdeksan) sivua pitkä, joten sieltä löytää tiedot tosi helposti ja nopeasti. Eli sinne vaan kaikki aloittelijajutut ja jätetään uusien ketjujen perustaminen höyryguruille, jotka voi perustaa oman ketjun vaikka jokaisesta vastuslankamerkistä.

     
     
  14. #14

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ignorant Näytä viesti
    Kotimaiset kaupat puuttuu kokonaan.
    Vaikket itse niitä suosi, niin siltikin tuonne voi laittaa myös Suomalaisia kauppoja edes maininta.
    Itsehän en Peleonia suosi ollenkaan koska niillä on vain puola ja saksa kielivalikoissa.
    Ei mulla oo tarkoitus mainostaa mitään liikettä, otin vain ekasta liikkeestä mistä nätisti sain linkit ja laitoin ne tuohon esimerkiksi.
    Voishan nuo tilata vaikka norjalaiselta sivustolta, tarkoitus oli vain näyttää että miten se ostoskori muodostetaan.
    Eikä tää kauaa tule ylhäällä olemaan:

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    tämä ketju häviää vääjäämättömään viestimereen niin, että huomenna sitä ei enää näy eikä kukaan osaa sitä kaivata.
    "Naamapeikko: Onks sulla jotenkin pieni pippeli vai mistä tämä tasaisin väliajoin johtuva väliintulo vetää juurensa?"

     
     
  15. #15
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Hyvä ja selkeä opas tuo kuitenkin on. Tässä hommassa on liian monta "tai":ta

    Osta tämä tai tämä tai sitten tämmöinen, laitat sen tähän tai tähän tai sitten hommaat tuommoisen tosi kalliin.
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  16. #16
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ignorant Näytä viesti
    Tässä hommassa on liian monta "tai":ta
    Aivan! Tärkein tieto aloittelijalle on, mitkä ovat käytännössä nuo "tai":den erottamien asioiden erot. Eli mitkä ovat eri vaihtoehtojen "hyvät" ja "huonot" puolet ja miten ne vaikuttavat höyryttelykokemukseen. Se auttaa varsinkin siinä vaiheessa, kun sitä ensimmäistä aloituspakkausta alkaa päivittämään.

     
     
  17. #17
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    227

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Aloittelijalle itse suosittelen The Gripperiä eli sitä perusmallia. On mennyt uutuus-lappu pois ja saa siis jo alennuksella ja alle parilla kympillä. On kestävä ja nimenomaan ja entien näistä taskuunsopiva (No, hintaan toki alussa akku+laturi+carto ym).

     
     
  18. #18

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JH70 Näytä viesti
    Aloittelijalle itse suosittelen The Gripperiä eli sitä perusmallia. On mennyt uutuus-lappu pois ja saa siis jo alennuksella ja alle parilla kympillä. On kestävä ja nimenomaan ja entien näistä taskuunsopiva (No, hintaan toki alussa akku+laturi+carto ym).
    Juuri tämän takia tein tämän oppaan, kun tuo ei sano mitään asiaa aloittelevalle.

    "Osta Gripper ja siihen akku+laturi+carto ym."
    Tuon jälkeen alkava sauhuttelija katsoo huuli auki että mitä piti ostaa O0
    "Naamapeikko: Onks sulla jotenkin pieni pippeli vai mistä tämä tasaisin väliajoin johtuva väliintulo vetää juurensa?"

     
     
  19. #19
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Motomoto Näytä viesti
    "Osta Gripper ja siihen akku+laturi+carto ym."
    Aivan! Okei ... kirjoittajan mielestä Gripperi on "taskuunsopiva". Hyvä! Mutta mutta ... mulla kyllä menee 1000mAh eGo-twist kartoineen tai clearoineen farkkujen taskuun ihan hyvin, joten miten toi nyt sitten on "parempi"?

     
     
  20. #20
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Opas mitä itse olisin kaivannut

    Absoluuttista "paremmuutta" kun EI ole. Siihen takertuminen ja siitä vänkääminen on todella hedelmällistä ja yhteisöä hyödyttävää touhua.
    KGO & Twist

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •