Sivu 51 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4147484950515253545561101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,001 - 1,020 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #1001
    Osta piippuun sopiva rba ato riippuu piipun varren paksuudesta mikä mut esim sheproid tai kayfun 2.1. Microstixkiin osta nahual

     
     
  2. #1002
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Oisko mahdollista saada yksityiskohtaisempaa tietoa että mikä ato kyseessä?
    RSST on siis kyseessä

     
     
  3. #1003
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Tarkista ensimmäisenä että maadoitus ruuvi on kunnolla kiinni. Pluspostiin kannattaa lanka laittaa niin että se kiertää yhden kierroksen postin ympäri, näin saat tukevan kontaktin. Kun kontaktit on varmasti kunnossa heittely voi johtua siitä että virta lähtee kulkemaan meshiä pitkin kanthalin sijaan. Tämän seurauksena resistanssi eli ohmit heittelee. Tyhjennä tankki ja pulssittele wick kuivaksi, tarkista että vastuslanka hohkaa tasaisen punaisena, jos ei pulssittele ja liikuttele vastuslankaa.

     
     
  4. #1004
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Tarkista ensimmäisenä että maadoitus ruuvi on kunnolla kiinni. Pluspostiin kannattaa lanka laittaa niin että se kiertää yhden kierroksen postin ympäri, näin saat tukevan kontaktin. Kun kontaktit on varmasti kunnossa heittely voi johtua siitä että virta lähtee kulkemaan meshiä pitkin kanthalin sijaan. Tämän seurauksena resistanssi eli ohmit heittelee. Tyhjennä tankki ja pulssittele wick kuivaksi, tarkista että vastuslanka hohkaa tasaisen punaisena, jos ei pulssittele ja liikuttele vastuslankaa.
    Kiitoksia vastauksesta nyt ei enää ohmit hyppele edestakaisin!

     
     
  5. #1005
    Taas jälleen kerran kysymystä pukkaa, mikä neuvoksi kun höyryn tuotto on heikkoa? Käytössä on KTS+ ja RSST vaijeri-wick mesh setupilla. Vastuslanka hehkui tasaisena wickin ollessa kuiva.

     
     
  6. #1006
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Minkäslainen vastus sulla mahtaa siinä olla?

     
     
  7. #1007

     
     
  8. #1008
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Veikkaisin yliwickausta/alitehoja..
    En oo ite vaiheria käytelly, mutta mitä oon täältä foorumilta lueskellu, niin vaatii enemmän tehoa kuin pelkkä meshsetuppi. Kokeile ottaa yks kieppi pois, tai tee samanlainen setuppi paksummalla langalla jos semmosta sattuu löytymään.

     
     
  9. #1009
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Veikkaisin yliwickausta/alitehoja..
    En oo ite vaiheria käytelly, mutta mitä oon täältä foorumilta lueskellu, niin vaatii enemmän tehoa kuin pelkkä meshsetuppi. Kokeile ottaa yks kieppi pois, tai tee samanlainen setuppi paksummalla langalla jos semmosta sattuu löytymään.
    Vaijeri imee osan lämmöstä itseensä jotenka vaatii tosiaan semmosen 0,2-0,3 matalemman vastuksen kuin pelkkä mesh IMHO
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  10. #1010
    Täytyypi koittaa näitä konsteja, kiitoksia jälleen kerran avusta!

     
     
  11. #1011
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Mielessä pyörinyt jo jokusen hetken ajatus ensimmäisestä genny atosta ja mekaanisestä modistä. Valinnan vaikeus vaan on se juttu taas ja hinta tottakai. En viitsi lähteä mitään kallista värkkiä hommaamaan ekaksi tälläiseksi harjoitus ja testi laitteeksi joten olen miettinyt seuraavia:

    I-Chybrid V3 Hybrid -mod i-Atty

    tai

    Smoke RSST + k101 (tai rahatilanteen salliessa SMOKE MAGNETO)

    Kumpaa vaihtoehtoa kannattas lähteä miettimään enemmän? Tai vaihtoehtoisesti mitä muita vehkeitä kannattais funtsata? Varsinaista budjettia en oo miettiny, lähinnä halvalla mutta on mut enennkin ylipuhuttu...

    ...

     
     
  12. #1012
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lepetius Näytä viesti
    Mielessä pyörinyt jo jokusen hetken ajatus ensimmäisestä genny atosta ja mekaanisestä modistä. Valinnan vaikeus vaan on se juttu taas ja hinta tottakai. En viitsi lähteä mitään kallista värkkiä hommaamaan ekaksi tälläiseksi harjoitus ja testi laitteeksi joten olen miettinyt seuraavia:

    I-Chybrid V3 Hybrid -mod i-Atty


    tai

    Smoke RSST + k101 (tai rahatilanteen salliessa SMOKE MAGNETO)

    Kumpaa vaihtoehtoa kannattas lähteä miettimään enemmän? Tai vaihtoehtoisesti mitä muita vehkeitä kannattais funtsata? Varsinaista budjettia en oo miettiny, lähinnä halvalla mutta on mut enennkin ylipuhuttu...

    Tää on silleen hauska juttu, kun oon miettiny ihan samaa; mekaanisia tulee tutkittua aika tavalla. Oon vaan ite ajatellu just toisinpäin, ostan kerralla kalliimman ja jos nyt sitten sattuu ettei jostain syystä nappaakkaan (epäilen kyllä), niin on jälleenmyyntiarvoa.

    Smoke RSSTstä on ainakin ollu paljon juttuja, onnea etsintään


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  13. #1013
    Höyrypää lepetius's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    631
    Kyllä mullakin se mielessä käynyt että jos kalliimman laadukkaamman hommaa niin saa myytyä jos ei nappaa tai jotain.. Mut perkele mihin ne roposet taas laittaiskaan?

    ...

     
     
  14. #1014
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    Pojot i-chybridille vaikkei kokemusta olekkaan.

     
     
  15. #1015
    Höyrypää lassesamuli's Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Vaasa
    Viestit
    642
    Voi olla RSST:hen helpompi tehdä setuppi kun on eristetty meshreikä ja muovinen tankki.
    Spoileri!



     
     
  16. #1016
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Ite ottasin Magneton ja RSST:n. Helppo tehdä setuppi, eikä nyt välttämättä kaipaa edes modaamista. Magneto on mun käsittääkseni ihan asiallinen putki vaikka en käpäämään oo päässykään, ja joka tapauksessa jos haluaa "oikeesti laadukkaan" niin saa heittää vähintään satasen lisää budjettiin. Noissa halvoissakin putkissa alkaa toiminta olla sitä luokkaa, että lisähinta ei tuu muusta ku työn laadusta ja teknisistä ratkaisuista. Ja ennemmin sijoittaa siihen atoon ku putkeen, sano kuka vaan mitä vaan niin putki on putki, ja atomisaattori vastaa höyryntuotosta. Ostaa vaikka se Magneto, ja jos haluaa laatua, heittää siihen Somnium Novun tai H-Atty kaveriksi.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  17. #1017
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Rsst ja mekaaninen on luultavasti paras tapa lähtee liikkeelle, siihen viel vitosen dripperin kaveriksi niin pääsee jo pitkälle. Siitä on helppo sitten laajenaa suuntaan jos toiseenkin jos pahasti lähtee harrastaminen päälle. Rotaryllä on hyviä videoita rsst, magnetosta ja monesta muustakin kannattaa tsekata

     
     
  18. #1018
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675
    Barolen kanssa samoilla linjoilla. Itsellä Magneetto ja RSST toimii mainiosti, Magneetto iskee kyllä kovaa jopa niin että ei voi tuota kuristepalaa pitää hatussa, höyry on niin kuumaaaaaa! On nätti putki, ainakin tuossa 18350 koossa.
    Toinen on tuo Smokin Natural, ei hinnalla pilattu! Tosin siinä on tuunamista tuon napin kanssa, että saa mieleisekseen!
    Tykkään tuosta naturalista ja sivu napista, nätti putki kaikissa akku koossa.
    Nämä nyt on näitä mielipiteitä. Mutta edellä mainituissa ei kauheesti €uroja hukkaannu.

     
     
  19. #1019
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    15
    Ois tarkotus siirtyä RBA maailmaan kartoista ja clearoista. Ajattelin alotella jollain silica atolla joka olisi suht helppo rakentaa ja sopisi joka päiväseen käyttöön (ei vuoda, varmatoiminen jne..). Joku kiinankopio olisi varmaan sopiva alkuun eli max hinta ois noin 30e. Itse olen katellut tota BT804, mutta mitä gurut ehottas?

     
     
  20. #1020
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Igo-W. Dripperit on helpoimpia uudelleenrakennettavia. (:
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •