Sivu 2 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234561252102 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #21
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    388

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Heitä vaan, mä otan kopin!
    Onkos sulla riittävän iso keskireikä siinä wickissä? Mites pelittää pienemmillä volteilla?
    No en vielä heitäkään, ei kannata enää odotella siellä alhaalla.
    Sain tuon nyt toimimaan taas jälleen kerran uudella setupilla ja nyt tuntuu olevan höyry ja maku kohdillaan kun sain lopultakin säädettyä kaikki kohdilleen ja nyt ei passaa mennä räpeltämään coileja ettei mene taas pilalle.

     
     
  2. #22
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    No perhana.. Pitänee sitten suunnata himaan.

    Se on kyllä palkitsevaa, kun saa setupin toimimaan kunnolla. Itselläkin alkuun oli paha tapa rassailla toimivaa settiä epäkuntoon.
    Onneks KF:n kanssa ei tahdo saada toimimattomia setuppeja vaikka yrittäs.

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    388

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Juu kyllä se on hyvä palkinto kun saa viimein mahtavat höyryt.
    Huomenna kolahtanee luukusta seuraava puuhalaite (tai murheenkryyni) eli phoenix pico, saa nähdä toimiiko esikuvansa tavoin.
    Hyvä puoli näissä on se että jos käry nousee niin sen voi korjata toisin kuin carton joita on kärynnyt viime aikoina melkein suoraan paketista ihan liian monta jonka vuoksi näitä itse korjattavia atoja olenkin nyt innostunut kokeilemaan..
    Mikäs on KF? Ei näissä meinaa pysyä perässä.

     
     
  4. #24
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    KF eli Kayfun, venäläinen korjattava tankkiato, jota hyväksikin on haukuttua.
    Ei tule sekoittaa kovasti samankuuloiseen gay funiin.
    KGO & Twist

     
     
  5. #25
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    ...vaikka se vähintään yhtä hauskaa onkin.

     
     
  6. #26
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Nojuu! Kotosalla odottaa ody ja penelope ja nytpä huomasin, että nepä ovat silica vehkeitä!! Ja kun niin kovasti oon tilaillut meshiä valmiiksi.. Lankaakin taitaa olla tulossa, mutta voisko joku laittaa vaikka linkkiä mitä vastuslankaa tohon tarvitsee? Jostain kun kattelin, että kahdesta piuhasta pitää toi coili rakentaa. Laitteena provari v2 ja ggts ilman kikkiä.

     
     
  7. #27
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Ymmärtääkseni 3.5mm silica on noihin se "the silica".
    Vastuslangaksi sitten esim. 0.2 Kanthalia normivastussetuppeihin ja 0.25-0.32 matalavastuksille (esim. tuohon Kickittömään GGTS:ään) ja hopealankaa (ilmeisesti 0.2-0.3mm?) no recistance johtimiksi.
    Tuota 3.5mm silicaa taitaa saada vaan GG-kaupoista, noita muita lankoja kannattaa katsella esim. eBaystä tai Esmokelta (jos ovat saaneet jo varastoon Kanthaleita).

     
     
  8. #28
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    385

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    oho väärään katnthaaliin meni :-[

     
     
  9. #29

    Re: Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wapari
    Nojuu! Kotosalla odottaa ody ja penelope ja nytpä huomasin, että nepä ovat silica vehkeitä!! Ja kun niin kovasti oon tilaillut meshiä valmiiksi.. Lankaakin taitaa olla tulossa, mutta voisko joku laittaa vaikka linkkiä mitä vastuslankaa tohon tarvitsee? Jostain kun kattelin, että kahdesta piuhasta pitää toi coili rakentaa. Laitteena provari v2 ja ggts ilman kikkiä.
    Sori, mutta mua vähän pisti hymyilyttämään tämä Ostaa 300 eurolla atomisaattorit ja ei mitään käsitystä miten ne toimii tai mitä niihin pitäis ostaa

     
     
  10. #30
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Eihän nyt moisten pikkusummien takia rahamiehet jaksa päätään vaivata.

     
     
  11. #31
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: Re: Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Sori, mutta mua vähän pisti hymyilyttämään tämä Ostaa 300 eurolla atomisaattorit ja ei mitään käsitystä miten ne toimii tai mitä niihin pitäis ostaa
    Miten sitä oppii, jos ei koskaan kokeile? Ei toi mitään ydinfysiikkaa voi olla?? DiD on olemassa, mut jos noiden makua ja höyryä kehutaan täysin ylivertaiseks, niin miksipä ei??
    Kai noista saa vähän rahnaa takasinpäinkin, jos ei miellytä


     
     
  12. #32

    Vs: Re: Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wapari Näytä viesti
    Miten sitä oppii, jos ei koskaan kokeile? Ei toi mitään ydinfysiikkaa voi olla?? DiD on olemassa, mut jos noiden makua ja höyryä kehutaan täysin ylivertaiseks, niin miksipä ei??
    Kai noista saa vähän rahnaa takasinpäinkin, jos ei miellytä
    Joo tekemällähän sitä oppii Itte olin varmaan miljoona videota kattonu noista ennen kun tilasin. Helvetin hyviä vehkeitä noi on ja noihin silica atomisaattoreihin on alottelijankin helppo tehdä kunnolla toimiva vastus. Ja voin sanoa, et ei sen takia noita ainakaan tule myyntiin laitettua etteikö noi miellyttäisi.

     
     
  13. #33
    Höyrykone Wapari's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,079

    Vs: Re: Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Joo tekemällähän sitä oppii Itte olin varmaan miljoona videota kattonu noista ennen kun tilasin. Helvetin hyviä vehkeitä noi on ja noihin silica atomisaattoreihin on alottelijankin helppo tehdä kunnolla toimiva vastus. Ja voin sanoa, et ei sen takia noita ainakaan tule myyntiin laitettua etteikö noi miellyttäisi.
    Näimpä juuri. Videoita ja hehkutuksia minäkin olen toljotellut, mutta jotenkin automaagisesti meshejä ja kaapeleita oon ostanu.
    DiDiin oon muutamat setit tehnyt onnistuneesti, niin miksipä ei Odyynkin..

    Nooh, tavarat on tulossa ja huomenna pääsee virkkaamaan sen "the setupin" Siihen asti voikin perehtyä, mitä kaikea on tullutkaan hankittua kuukauden reissun aikana Postiluukun alla on toinen toistaan houkuttelevampia paketteja

     
     
  14. #34
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Kumoi tyhjentää akun nopeammin, 0.8 vai 1.5ohm vastus rda:ssa? Mekaaninen putki ilman kickiä.

     
     
  15. #35
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    0,8 ohminen tyhjentää akun ~puolet nopeammin. Helppo analogia näihin sähköhommiin: akku on ämpäri täynnä vettä, porataan ämpärin pohjaan 1cm halkaisijalta oleva reikä ja mitataan aika kauanko ämpärin tyhjenemiseen menee aikaa. Tuplataan reiän koko ja suoritetaan sama mittaus ja havaitaan, että aikaa meni puolet vähemmän.

    :wq

     
     
  16. #36
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Muuten hyvä vertauskuva, mutta tuohon täytyy lisätä vielä yksi perspektiivi.
    Se tuplaten nopeammin poistuva vesi myöskin syö sen ämpärin hajalle nopeammin VAIKKA se olisi merkitty kuinka kestäväksi.
    KGO & Twist

     
     
  17. #37
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Analogia olettaa, että ampäri on hajoamaton (tehty stripparitangon materiaalista) niin kuin teoriassa kaikki asiat ovat Tai sitten oli käytössä huono poranterä, joka teki alkavan halkeaman ämpärin pohjaan ja ...

    :wq

     
     
  18. #38
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Ei kai se ämpäri hajoa, kuitenkin on Orthexi. Mutta joo, piti kokeilla kuitenkin ja virta tuntuu maistuvan.

     
     
  19. #39
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    202

    Vs: Re: Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Sori, mutta mua vähän pisti hymyilyttämään tämä Ostaa 300 eurolla atomisaattorit ja ei mitään käsitystä miten ne toimii tai mitä niihin pitäis ostaa
    Ei sen tyhmempää kuin hommata parin huntin provari ja ihmetellä kuola valuen leuassa et mitäs tohon päähän lyö kun kartot on suolesta.

    Joku "rautalanka"-opas näihin rebuildable-juttuihin olis paikallaan. En kai mä voi ainut olla ketä näin ajattelee? :-[

    Lontoo taittuu mut alusta alkaen kun hommat on täyttä hepreaa ni vaikeampaa. Palkaksi kasapäin kunniaa ja mainetta tollasen oppaan tekijälle. Vähän oottelin tuohon höyrypään oppaaseen näistä...

     
     
  20. #40

    Vs: Aloittelija kysyy ; "Mitä ihmettä, auttakaa?"

    Jos lontoo taittuu niin mikä vika niissä kymmenissä video-oppaissa on mitä scott, igetcha69, on tehnyt?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •