Sivu 126 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2676116122123124125126127 ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,501 - 2,520 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #2501
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Kuinka usein porukka vaihtaa pumpulit???
    Itse tossa viiden tankillisen jälkeen katoin setupin kunnon ja pumpulit ihan mustat
    Ei se kyl makua haitannut pahemmin ja coilikin oli puhdas??
    Vähän outoa hommaa tää....
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  2. #2502
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Kuinka usein porukka vaihtaa pumpulit???
    Itse tossa viiden tankillisen jälkeen katoin setupin kunnon ja pumpulit ihan mustat
    Ei se kyl makua haitannut pahemmin ja coilikin oli puhdas??
    Vähän outoa hommaa tää....
    Jos ne pumpulit oli mustat pelkästään coilin kohdalta, niin pikkaisen on kärvähtänyt jossain vaiheessa. Ei välttämättä maussa huomaa, jos vähän vaan kärähtää.

    Mulla yleensä pumpuli suht ok, coili karstoittuu ennemminkin. Höyryttelen DTL, eli nestettä kuluu.
    Itse vaihdan pumpulin ehkä noin 50-100 ml välein, ja samalla tietenkin kuivapoltan coilin, joka toisella kerralla vaihtuu sitten myös coili. Riippuu toki paljon nesteestäkin, kuinka usein tarvitsee pumpulia/coilia vaihdella.
    "Not a bad life really"

     
     
  3. #2503
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Pumpulit tai pumpulissa oleva neste oli mustana sen mitä oli näkyvillä, ainoastaan päät oli puhtaat (piilossa "kaivossa").. Red Astaire litkuna... Pitää harjoitella lisää..
    Viimeksi muokannut arskaxx; 05.01.19 kello 00:30.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  4. #2504
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Mää oon semmonen nihilisti, että vaihdan pumpulit kolmen päivän välein. Heti jos maku vähänkään muuttuu niin pumpulit vaihtoon ja kuivapoltot. Langat poltan, en pumpulia.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  5. #2505
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    En oo koskaan tarkkaan katsonut mutta mututuntumalta vaihdan coilit ja pumpulin noin 80millilitran välein. Mulla on OBS Enginen kaksicoilinen tankki käytössä ja clapton lankaa käytän. Modi näyttää että vastukset on mulla noin 0,34 ohmia yhteensä. Pumpuli ei mulla paljoa tummu kun käytän tuossa setupissa aika maltillisia watteja elikkä noin 35W. Makunesteenä mulla on RY4 double mutta sitäkin on nesteessä vain 1,5%, niin ja DTL tyylillä höyryttelen. Että näin...

     
     
  6. #2506
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Pumpuli ja coili vaihtoon 40ml jälkeen.

     
     
  7. #2507
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Onko kellään tietoa, minkä niminen Kayfunin isompi versio on? Jonkun revikoijan videolla näin joskus sellaisen, mutta en muista kenen. Ja se oli ISO verrattuna tavalliseen. Youtubesta ja muualtakin netistä koitin hakea, mutta vastaan tulee vaan normikokoisia.

     
     
  8. #2508
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Onko kellään tietoa, minkä niminen Kayfunin isompi versio on? Jonkun revikoijan videolla näin joskus sellaisen, mutta en muista kenen. Ja se oli ISO verrattuna tavalliseen. Youtubesta ja muualtakin netistä koitin hakea, mutta vastaan tulee vaan normikokoisia.
    Kayfun 5²


     
     
  9. #2509
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Kayfun 5²
    Kiitos ja kumarrus. Tuota juuri hain.

     
     
  10. #2510
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Ultonin versiota KF V5 Squared -tankista on näemmä kehuttu hyväksi. Etsinnän tulos - tuppaavat olemaan loppu niitä myyneistä paikoista, lukuunottamatta Fasttechiä, jossa myytävänä olevan kloonin valmistajasta ei ole mitään mainintaa.
    Tokihan originaalin löytäisi kait helpommin, mutta se hinta... toisaalta taas viimeisen kahden vuoden aikana olen käyttänyt aika minimaalisesti, eli noin 150-200 euroa höyrytyslaitteisiin..

    Toinen juttu olisi saada se tankki, oli se sitten klooni tahi aito, tänne Suomen maahan... anyways, pitää jatkaa tutkimuksia.

     
     
  11. #2511
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nylky Näytä viesti
    Ultonin versiota KF V5 Squared -tankista on näemmä kehuttu hyväksi. Etsinnän tulos - tuppaavat olemaan loppu niitä myyneistä paikoista, lukuunottamatta Fasttechiä, jossa myytävänä olevan kloonin valmistajasta ei ole mitään mainintaa.
    Tokihan originaalin löytäisi kait helpommin, mutta se hinta... toisaalta taas viimeisen kahden vuoden aikana olen käyttänyt aika minimaalisesti, eli noin 150-200 euroa höyrytyslaitteisiin..

    Toinen juttu olisi saada se tankki, oli se sitten klooni tahi aito, tänne Suomen maahan... anyways, pitää jatkaa tutkimuksia.
    Noi nyt on aika helppoja myydä sit jos ei tykkää. Ja jos EU:n sisältä tilaa ni aika varmasti tulee mukisematta kotiin. Mut toki omalla riskillä. Ranskasta tota ainakin sais. Kiinankin paketit on vissiin tullu ihan kiltisti kotiin. Näin oon ainakin kuullut.

     
     
  12. #2512
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Noi nyt on aika helppoja myydä sit jos ei tykkää. Ja jos EU:n sisältä tilaa ni aika varmasti tulee mukisematta kotiin. Mut toki omalla riskillä. Ranskasta tota ainakin sais. Kiinankin paketit on vissiin tullu ihan kiltisti kotiin. Näin oon ainakin kuullut.
    Kiitoksia taas kerran

     
     
  13. #2513
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Edit: Täällä ei ole mitään nähtävää, hajaantukaa
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  14. #2514
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    22
    Mistäs materiaalista nykyään tupataan vääntämään coilit? Itse olen hankkinut coilimateriaaleja viimeeksi kun perus rosterilanka oli asiallinen valinta, ja saattaapa kanthal-rullakin olla vielä kaapin perukoilla. Tuli kuitenkin päivitettyä Engine Zeukseen, ja siihen tarvitsisi ilmeisesti vääntää ~0.2-0.3ohm coili ~6 kiepillä ja ~2.5-3mm sisähalkaisijalla. Nykyään huudossa näytti olevan kaikenmaailman alien-langat sekä fused claptonit, joistan en ymmärrä oikein mitään. 100% nikkelilangat jätän suosiolla kaupan hyllylle, joten vaihtoehtoina lienevät SS ja kanthal. Löytyykö suosituksia?

     
     
  15. #2515
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2018
    Viestit
    3
    Osaisiko joku auttaa ongelmassani, päätin nyt vihdosta viimein kokeilla drippereitä ja väännellä siten itse coilit. Tosin alkuun on valmis claptoneita, mutta jospa myöhemmin kääntää itse kanthalista. Ostin tuossa Hellvape Dead Rabbit se:n ja kyhäilin siihen 0.85 ohmisista clapton coileista dual setupin. Ohmeiksi tuli 0.38 kun rapsuttelin hotspotit yms pois. Laittelin Paronin riistovillat coileihin ja testasin Heisenbergillä miten pöhäyttää. Ihan ok, mutta aivan järjettömästi spittaa ja maussa hieman villan maku. Ja kun otin höyryttelyn jälkeen villat pois niin ne höyrysi vielä hetken. Kävikö niin, että vahingossa "poltin" villat mistä johtuu maku ja tämä höyryäminen vai mitä? Odotin kyllä hetken hehkuttamisen jälkeen ennenku villat asettelin ja uitin suorastaan ne nesteessä, että luullakseni ei oisi kuivaa kohtaa jäänyt tulittaessa. Ja minkätakia tuo spittailee? Ei siis suuhun tule, mutta kun ottaa capin pois niin aivan kunnolla spittaa ympäriinsä, sattuu hieman kun käsille roiskuu kuumaa e-nestettä. En tiedä sitten voiko nesteestä johtua, tuo Heisenberg mitä käytin on ollut pullon pohjalla puoli vuotta käyttämättä, kokeilin nyt sillä että saa käytettyä loppuun kun unohtunut tyystin. Aivan mahtavasti toi jäistä makua esille, mutta tuo villan maku taustalla ei oikein ollut hyvä. Jos joku osaisi kertoa vinkkejä mitä tehdä niin olisi kiva. Ja tosiaan watteina käytin 30-35w, joka vastasi noin 3.5volttia mikä normaalisti tulee valmisatoillakin käytettyä.

     
     
  16. #2516
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Ei täällä enää kukaan käy, enkä noista mitään tiedä, mut tollaset nyt tulee mieleen:

    -Pumpulia liian ohuelti
    -Nesteessä liikaa PG:tä
    -Tehoja liian vähän

    Villan väristä pitäis huomata, jos se on palanut eli ruskeaa/mustaa. Mun mielestä villat maistuu aina alussa vähän, paronia en kyllä ole kokeillut

    Ehkä joku asiantuntija osais kertoa lisää, jos sattuu tämän näkemään
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  17. #2517
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja BlackIceFIN Näytä viesti
    Osaisiko joku auttaa ongelmassani, päätin nyt vihdosta viimein kokeilla drippereitä ja väännellä siten itse coilit. Tosin alkuun on valmis claptoneita, mutta jospa myöhemmin kääntää itse kanthalista. Ostin tuossa Hellvape Dead Rabbit se:n ja kyhäilin siihen 0.85 ohmisista clapton coileista dual setupin. Ohmeiksi tuli 0.38 kun rapsuttelin hotspotit yms pois. Laittelin Paronin riistovillat coileihin ja testasin Heisenbergillä miten pöhäyttää. Ihan ok, mutta aivan järjettömästi spittaa ja maussa hieman villan maku. Ja kun otin höyryttelyn jälkeen villat pois niin ne höyrysi vielä hetken. Kävikö niin, että vahingossa "poltin" villat mistä johtuu maku ja tämä höyryäminen vai mitä? Odotin kyllä hetken hehkuttamisen jälkeen ennenku villat asettelin ja uitin suorastaan ne nesteessä, että luullakseni ei oisi kuivaa kohtaa jäänyt tulittaessa. Ja minkätakia tuo spittailee? Ei siis suuhun tule, mutta kun ottaa capin pois niin aivan kunnolla spittaa ympäriinsä, sattuu hieman kun käsille roiskuu kuumaa e-nestettä. En tiedä sitten voiko nesteestä johtua, tuo Heisenberg mitä käytin on ollut pullon pohjalla puoli vuotta käyttämättä, kokeilin nyt sillä että saa käytettyä loppuun kun unohtunut tyystin. Aivan mahtavasti toi jäistä makua esille, mutta tuo villan maku taustalla ei oikein ollut hyvä. Jos joku osaisi kertoa vinkkejä mitä tehdä niin olisi kiva. Ja tosiaan watteina käytin 30-35w, joka vastasi noin 3.5volttia mikä normaalisti tulee valmisatoillakin käytettyä.

    Kyllä toi villan maku poistuu ajan kanssa. Paroni on suht neutraalin makuista, joten kyllä se maku siitä paranee. Toi sylkeminen viittaa liian märkään coiliin tai liian pieniin tehoihin. Neste kiehuu ja poksuu eikä höyrysty kunnolla. Tosin Claptonit tuppaa aina vähän poksumaan ainakin itselläni. Ja kannatta se cäppi pitää ihan omalla paikallaan vaan. Turha sitä laavasadetta on ihailla. Mutta juu, liikaa nestettö ja liian vähän tehoa on munkin teoria.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  18. #2518
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Joo, kyllä toi räkiminen viittaa turhan märkään pumpuliin (tämäkin hieman suhteellista, kuinka kukin kokee räkimiset ja claptonit tosiaan poksuttelee muutenkin, ihan vissiin johtuen siitä, että käämien väleihin jää nesteelle hyvät reitit wickata). Ite testasin Paronin villaa joskus, mutta omasta mielestä anto turhan paljon makua Cotton Baconiin verrattuna, niin olen pysytellyt siinä. Toki kaikissa pumpuleissa maku muuttuu hieman kun on ekan tankillisen tai kaks höyrytellyt, mutta muistini mukaan Paroni maistu pidempään voimakkaammin, kuin tuo Pekoni.
    Tarkista villat ja jos ei oo mustunu tai rusehtunut, niin laita hieman enemmän seuraavalla kerralla, tai kokeile nykyisellä enempi hehoja; tiukempi pumpulikäärö ei wickaa yhtä nopeasti kuin löysä, mutta täten myös kärähtää helpommin, jos lipsahtaa liikaa tehoja.
    Claptoneista kyllä yleensä maistaa heti, jos on jäänyt johonkin hot spotti; tussauttaa sen verran kitkerät savut kurkkuun, ettei jää epäselväksi.

     
     
  19. #2519
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2018
    Viestit
    3
    Kiitos vinkeistä, on täällä sentään vielä joitain auttamassa vaikka hiipunutkin nämä harrastukset. Joo, enemmänkin tuon capin irrottelu oli testi katsoa pumpuleita, jolloin huomasi tuon aika hervottoman räkimisen. Mutta perus aloittelijan virhe, että uitin ne täysin nesteessä. Eihän tuo sinänsä haittaa kun ei suuhun räi, toivoa vaan että muovinen cappi ei liiaksi kuumene. Pitää kokeilla suuremmalla teholla, 35w tuntu ainakin alkuun turvalliselta niin pysyin sen rajoilla. Kokeilla toista pumpulia jos tuo Paronin maku ei laimene. Mutta ainakin coilit on hyvät, sai hotspotit pois aika kivasti.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •