Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 38 / 38

Aihe: Yksinkertainen opas aloittelijalle

  1. #21
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jarno Näytä viesti
    Toki. Eihänhän se ole kuin 38 (kolmekymmentäkahdeksan) sivua pitkä, joten sieltä löytää tiedot tosi helposti ja nopeasti. Eli sinne vaan kaikki aloittelijajutut ja jätetään uusien ketjujen perustaminen höyryguruille, jotka voi perustaa oman ketjun vaikka jokaisesta vastuslankamerkistä.
    tymäkkä idea.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  2. #22
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Ite oon ajatellut niin, että tällä hetkellä olis muutamakin vaihtoehto-kombinaatio jos jollekin pitäisi ehdottaa vaikkapa 80-100 euron pakettia. Mikä on vain hyvä asia. Smok Woo, Twist, KGO VV, Gripper... ehkä en itse suosittelisi enää 510:iä tai eGo-T tankkiato-hässäkkää välttämättä kellekkään. Mahdollisimman varmatoimiset vehkeet alkuun, vaikka edullisetkin.

    Yksi mitä mun mielestä ei voi liikaa painottaa aloitussetin hankkimisessa, on nesteet. Riittävästi - eri vahvuuksia, eri makuja. Uhraisin aloitusbudjetista kolmasosan ainakin nesteille. Parilla 10 ml putelilla ei pitkälle pötki, ja uusien tilaamisessa voi mennä viikko - pidempäänkin, jos huono tsägä käy. Alkuun sen nesteen kanssa kuitenkin hupuloi ja mokailee muutenkin, kun täyttelee väärin ja pikaistuksissaan nakkelee roskiin tms.

     
     
  3. #23
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    361

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jarno Näytä viesti
    Toki. Eihänhän se ole kuin 38 (kolmekymmentäkahdeksan) sivua pitkä, joten sieltä löytää tiedot tosi helposti ja nopeasti. Eli sinne vaan kaikki aloittelijajutut ja jätetään uusien ketjujen perustaminen höyryguruille, jotka voi perustaa oman ketjun vaikka jokaisesta vastuslankamerkistä.
    Hyvä kommentti. Itse kun aloittelin yli puoli vuotta sitten tätä höyryttelyä ei tiedon löytäminen tältä foorumilta ollut mitenkään helppoa, valehtelematta kulutin varmasti yhteensä vuorokausia lukemalla ketjuja kun etsin tietoa. Aina ei oikein uskaltanut kysyäkään, kun vastaukset aloittelijoille tuntuivat olevan melko kipakoita. Tämä on kuitenkin varsin mukava foorumi, joskus ehkä toivoisi vähän suvaitsevampaa suhtautumista aloittelijoiden suhteen. Mitenkä se sanonta menikään..pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Tällä foorumilla on kuitenkin varsin paljon kokeneempien höyryttelijöiden kirjoittamia ketjuja, joissa on niin paljon offtopiccia, eikä niistäkään kukaan "näpäyttele". Eli enemmän sitä "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan" meininkiä

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    253

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Thyroid Näytä viesti
    Alkuun sen nesteen kanssa kuitenkin hupuloi ja mokailee muutenkin, kun täyttelee väärin ja pikaistuksissaan nakkelee roskiin tms.
    Tämä. Ja aloittelijan on vaikea tietää mikä on itselle sopiva mg-määrä. Mielestäni kuitenkin mieluummin liian vahvoja kuin liian mietoja nesteitä alkuun. Vahvoja voi aina lantrata mutta jos nesteellä ei nikkis lähde niin lupaavasti alkanut vapettelu saattaakin jäädä siihen.

    Vapetteluun mennyt 1429,16€

     
     
  5. #25
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Motomotolle iso peukku täältä 👍! Olet tätä ajatuksella tehnyt. Pistän tämän juttusi talteen, tämä on hyvä näyttää kyselijöille, et ole viellä ns Pro joten sinulla on viellä jos niin voi sanoa aloittelijan sanasto hallussa, konkarit täällä aina ärisee. Mutta ei pahalla😇 ainakin omasta mielestä tätä olisin itsekkin kaivannut aikanaan. Toivonkin että jatkat ettei tämäkin jää pelkäksi 💫.

     
     
  6. #26
    Höyrykonkari Jarno's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Espoon Erityistalousalue
    Viestit
    373

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Thyroid Näytä viesti
    Yksi mitä mun mielestä ei voi liikaa painottaa aloitussetin hankkimisessa, on nesteet. Riittävästi - eri vahvuuksia, eri makuja.
    Ehdottomasti! Tulee mieleen oma mokani aloittaessa: kun mä kerran poltan mentholia, niin mentolinesteitä reilusti tähän sähkövehkeeseen ... FAIL! Onneksi tuli tilattua mukaan pari hedelmämakua, joita sitten höyryttelin, kunnes toka satsi (joku reilu kymmenen eri makua) tuli perille.

     
     
  7. #27
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Minusta tämä nyt oli omana aloituksena mainio juuri sen takia että löytyy tieto helpommin kuin selaamalla kaikki sähkötupakka aloittelijoille ketjut läpi vaikka itse olenkin arvostellut turhista ketjuista. Tässä nyt oli vain ajatusta mukana.
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  8. #28

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Thyroid Näytä viesti
    Yksi mitä mun mielestä ei voi liikaa painottaa aloitussetin hankkimisessa, on nesteet. Riittävästi - eri vahvuuksia, eri makuja.
    Toi oli hyvä idea, tein tosta lisäyksen sinne 8)
    "Naamapeikko: Onks sulla jotenkin pieni pippeli vai mistä tämä tasaisin väliajoin johtuva väliintulo vetää juurensa?"

     
     
  9. #29

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    10ml pulloja, pieni tarkennus aloituspostiin
    Edit: mielestäni riittäsi vaikka 2vaniljaa kahdella vahvuudella jne. voisi ottaa vaikka sitten useampia makuja aluksi. Neljä kertaa joku sama neste ja ei tykkääkkään....

     
     
  10. #30

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Hyvä opas ja varmasti pääsee alkuun,suomalaisia kauppoja voisi toki linkittää vaikka loppuun kaikilla ei välttämättä kielitaitoa liiemmälti ole.
    Toki suomalaisten kauppojen sivut vaihtelevat laidasta laitaan,parhaassa tapauksessa on kerrottu seikkaperäisesti mihin käy jne jne,osassa ei mitään selostusta.
    Itse olisi kaivannut opastusta,jota toki täällä forumilla sainkin siirtyessäni cartojen ja tankkien ihmeelliseen maailmaan.
    Termit boge,carton ohmit,pituus 35mm,normaali,xxl,boge tankki,dct tankki.laipallinen tankki,cartomisaattorin lyhennys,std tankki,dual coil.40mm,50mm, 40mm plus kierteet,laipalla tai ilman,boge tai ei jne jne.
    Tilailinkin sitten tankkeja johen cartot ei käyneet,olivat liian lyhyitä,paksuja,valuivat liian alas tai luiskahtivat paikoiltaan,siinäpä sitä riemua riitti.
    Ja tuskimpa lienen ainoa jonka teki mieli nostaa kädet pystyyn,ehdottomasti sekavinta hommaa höyryttelyn maailmassa.

     
     
  11. #31

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Hyvä juttu tällänen ketju


     
     
  12. #32
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Mietin toimisiko sellainen ketju, johon pitäisi määritellä tietyt vakiokriteerit ja niiden perusteella voisi suositella laitteistoa aloittelijalle? Kaikilla on vähän eri tarpeita ja noista "mikä on paras aloittelijalle, halpa ja kauheet höyryt... sekä maistuu punaselle mallulle" viesteihin on vaikea lähteä suosittelemaan mitään.

    Esimerkki vakiokysymyksistä:
    1. Hintahaitari ilman nesteitä (Tärkeä/Ei kovin tärkeä)
    2. Pieni koko (Tärkeä/Ei kovin tärkeä)
    3. Akkukesto (Tärkeä/Ei kovin tärkeä)
    4. Höyryntuotto (Tärkeä/Ei kovin tärkeä)
    5. Helppokäyttöisyys (Tärkeä/Ei kovin tärkeä)
    6. Jälleenmyyntiarvo (Tärkeä/Ei kovin tärkeä)


    Sitten atte aloittelija esittäisi tämmöisen kysymyksen:
    1. 60 € Ei kovin tärkeä
    2. Ei kovin tärkeä
    3. Tärkeä
    4. Tärkeä
    5. Ei kovin tärkeä
    6. Ei kovin tärkeä

    Johon Kalle guru voisi vastata vaikka näin:
    60 € ostaisin Lavatube 2.1T aloituspakkauksen (linkki) ja sen kaveriksi Bogetankkibundlen (linkki). Ohjeet tankin täyttöön löytyy youtubesta (linkki).

    En tiedä ymmärsikö kukaan mitään tästä karkeasta esimerkistä, mutta lähinnä pointti oli se, että kun tietää ns. tarpeet, on helpompi suositella sellaista pakettia, joka todennäköisemmin miellyttää uutta vapottelijaa!

     
     
  13. #33

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Mietin toimisiko sellainen ketju, johon pitäisi määritellä tietyt vakiokriteerit ja niiden perusteella voisi suositella laitteistoa aloittelijalle? Kaikilla on vähän eri tarpeita ja noista "mikä on paras aloittelijalle, halpa ja kauheet höyryt... sekä maistuu punaselle mallulle" viesteihin on vaikea lähteä suosittelemaan mitään.
    Mielestäni tuollainen valmispohja voisi toimia ihan hyvin. Tuollaisen voisi tuonne mikä sähkötupakka aloittelijalle ketjuun laittaa. Yksi kysymys mikä voisi olla olisi tarvitaanko volttisäätöä?

     
     
  14. #34
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Mietin toimisiko
    Hyvä idea, toivotaanko että sitä myös "adhdannamullenytse" -väki käyttää?
    Tee toki tuollainen ketju niin ajatellaan sen tahmimista sitten. kiitos.


    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  15. #35
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Tietty joku guru voisi väsätä Bingokoneen, johon syöttämällä haluamansa speksit ohjelma sylkäisisi ulos valitsemansa tuotteen.
    KGO & Twist

     
     
  16. #36
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: Opas mitä itse olisin kaivannut

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Tietty joku guru voisi väsätä Bingokoneen, johon syöttämällä haluamansa speksit ohjelma sylkäisisi ulos valitsemansa tuotteen.
    Eikös Pelle Pelottomalla ollu tollanen vehjes?
    Kiva databasen vääntäminen tollaseen gizmoon ja sen ylläpitäminen.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  17. #37

    Vs: Yksinkertainen opas aloittelijalle

    pari kuukautta olen höyrytellyt nyt ostin Clearomisaattori minkä tuli ego-t mukana..täytin ohjeiden mukaan ja heiluttelin vähän että langat (mitkä oli tossa aika lyhyet kastoisivat..silti tulee palaneet maku vaikka otin ne pari ekaa sauhuakin srenkin jälkeen..mikäs ois vikana..en oikee tietoo löytänyt..

    tankkiakin kokeillu silloin alussa siitä tulee se neste helpolla suuhun ja sitten käytössä ollut pelkästään mega duelit

    niin ja koitin jo lyhentää sitä kumia..se ehkä hieman auttoi mut silti palaneen maku ja haju tulee

     
     
  18. #38

    Vs: Yksinkertainen opas aloittelijalle

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sulegna Näytä viesti
    pari kuukautta olen höyrytellyt nyt ostin Clearomisaattori minkä tuli ego-t mukana..täytin ohjeiden mukaan ja heiluttelin vähän että langat (mitkä oli tossa aika lyhyet kastoisivat..silti tulee palaneet maku vaikka otin ne pari ekaa sauhuakin srenkin jälkeen..mikäs ois vikana..en oikee tietoo löytänyt..

    tankkiakin kokeillu silloin alussa siitä tulee se neste helpolla suuhun ja sitten käytössä ollut pelkästään mega duelit

    niin ja koitin jo lyhentää sitä kumia..se ehkä hieman auttoi mut silti palaneen maku ja haju tulee
    Mitäs nestettä sulla on käytössä?
    VG neste on paljon jäykempää kuin PG neste.
    Ja tota mitä kumia lyhensit, clearossa ei tartte lyhennellä mitään.
    Ja täytit siis säiliön, imit pari kertaa kuivat, sitten virta päälle ja imit?
    Meillä nuo clearot on olleet parhaiten toimivat (CE4 ja CE5).
    "Naamapeikko: Onks sulla jotenkin pieni pippeli vai mistä tämä tasaisin väliajoin johtuva väliintulo vetää juurensa?"

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •