Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 41 - 60 / 75

Aihe: Dome

  1. #41
    Höyryttelijä Enkeksimtn's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    28

    Vs: Dome

    Osaiskohan täällä joku kertoa mulle, mitä teen väärin? Kaikissa setupeissa, jotka olen tehnyt löytyy samat ongelmat:

    -Vähän höyryä
    -Sietämätön kurkkutuntuma 6mg nesteilläkin

    Volttien nostaminen ei auttanut. Seurasin Sib77:n ohjeita hyvinkin tarkasti.

     
     
  2. #42
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Dome

    Oireet viittais 97.5% varmuudella siihen, että sulla ei ilmareikä oo coilin kohdalla. Tee setuppi reunaan ja tähtää ilmareikä suoraan siihen coilin kohdalle.

     
     
  3. #43
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Dome

    Domelle 1,5mm terää,niin ei taatusti ole tiukka imu ja makuakin vielä irtoaa.
    Dome ehdottomasti, saa tukevamman kiukaan postien päälle, pystycoili voipi sitten olla hitusen haastavampi...
    KGO & Twist

     
     
  4. #44
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Domelle 1,5mm terää,niin ei taatusti ole tiukka imu ja makuakin vielä irtoaa.
    Dome ehdottomasti, saa tukevamman kiukaan postien päälle, pystycoili voipi sitten olla hitusen haastavampi...
    Originaali ehdottomasti, saa helpommin kiukaan imureiän viereen, pystycoili on aika turha

    Ps. Ei kai kukaan sitä setuppia tee keskelle / postien päälle sivuilmareiällisissä atoissa?

     
     
  5. #45
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Ps. Ei kai kukaan sitä setuppia tee keskelle / postien päälle sivuilmareiällisissä atoissa?
    Minä, esimerkiksi. Domessa on sillai , kurkussa tuntuu ja hyvin maistuu. Onnellinen se joka ei paremmasta tiedä, oi miks tulin tänne sivistymään

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
  6. #46
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Enkeksimtn Näytä viesti
    Osaiskohan täällä joku kertoa mulle, mitä teen väärin? Kaikissa setupeissa, jotka olen tehnyt löytyy samat ongelmat:

    -Vähän höyryä
    -Sietämätön kurkkutuntuma 6mg nesteilläkin

    Volttien nostaminen ei auttanut. Seurasin Sib77:n ohjeita hyvinkin tarkasti.
    1. Jo tekovaiheessa kannattaa etukäteen katsoa, mille kohdalle ilmareikä kootessa tulee, ja koettaa tehdä coili suurin piirtein samaan kohtaan. (Senhän ei tarvitse olla suoraan keskellä napojen päällä, voi taittaa hieman sivuunkin)
    2. Älä tunge liikaa silicaa. Pari senttiä coilin kummalekkin puolelle riittää. Nämä tulee taivuttaa pohjalle. Varsmista, että coil on joka kohdasta kosketuksissa ilman kanssa, eikä silica koske coiliin (paitsi tietysti se pätkä, jonka ympärille coil on kääritty)
    3. Jotta kakkosvaihe onnistuisi mahdollisimman hyvin, kannattaa kastella silica nesteellä ennen kuin painelee sen pohjalle. Näin se ei hajoa samalla tavalla kuin kuivana, eikä sellainen pieni silica-moska pääse kosketuksiin coilin kanssa.

    Noilla ohjeilla pitäisi toimia melko kivuttomasti. Tärkeintä on se, että ilma pääsee kunnolla kiertämään coilia joka puolelta napaten höyryt mukaansa. Muullloin tulee järjetön kurkkuhitti ja kova maku.

     
     
  7. #47
    Höyryttelijä Enkeksimtn's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    28

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Oireet viittais 97.5% varmuudella siihen, että sulla ei ilmareikä oo coilin kohdalla. Tee setuppi reunaan ja tähtää ilmareikä suoraan siihen coilin kohdalle.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    1. Jo tekovaiheessa kannattaa etukäteen katsoa, mille kohdalle ilmareikä kootessa tulee, ja koettaa tehdä coili suurin piirtein samaan kohtaan. (Senhän ei tarvitse olla suoraan keskellä napojen päällä, voi taittaa hieman sivuunkin)
    2. Älä tunge liikaa silicaa. Pari senttiä coilin kummalekkin puolelle riittää. Nämä tulee taivuttaa pohjalle. Varsmista, että coil on joka kohdasta kosketuksissa ilman kanssa, eikä silica koske coiliin (paitsi tietysti se pätkä, jonka ympärille coil on kääritty)
    3. Jotta kakkosvaihe onnistuisi mahdollisimman hyvin, kannattaa kastella silica nesteellä ennen kuin painelee sen pohjalle. Näin se ei hajoa samalla tavalla kuin kuivana, eikä sellainen pieni silica-moska pääse kosketuksiin coilin kanssa.

    Noilla ohjeilla pitäisi toimia melko kivuttomasti. Tärkeintä on se, että ilma pääsee kunnolla kiertämään coilia joka puolelta napaten höyryt mukaansa. Muullloin tulee järjetön kurkkuhitti ja kova maku.
    Kiitos neuvoista! Luulenkin, että ongelma on ollut juurikin se että tuo silica on "hajonnut juuri tuonne sisälle. Pitää tässä illalla testailla tehdä uusi setuppi näillä ohjeilla

     
     
  8. #48

    Vs: Dome

    Täytyy kai se kokeilla näitäkin räpeltää,minkäs paksuista wickiä ja kanthalia tähän kannattaisi ostaa.

     
     
  9. #49
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    320

    Vs: Dome

    bullyyn olen kaksmillisestä setuppia vääntäny, hyvin se mielestäni toimii

     
     
  10. #50
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Dome

    Originaalissa olen käyttänyt joko 3mm tai kaksinkerroin 2mm. Yksinkertainen 2mm saattaa ehtiä kuivua jos ja kun harrastan ketjuvapotusta

     
     
  11. #51
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Dome

    Mulla on perstuntuma, että 3mm toimii parhaiten. Minusta yksinkertainen 3mm antaa paremmin makua kuin kaksinkertainen ohuempi.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  12. #52

    Vs: Dome

    Minkäslaisella vastuslangalla kannattaisi aloitella vääntämään.

     
     
  13. #53
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    320

    Vs: Dome

    nämä on kyllä sen verran henkimaailman asioita ja makukysymyksiä että melkein paras tulee kun tilaa vähän kaikkea
    ja varaa pari päivää aikaa

    8 tuntia ja 15 setuppia myöhemmin alkaa jotenkuten sujua tämänkin vehkeen kanssa

     
     
  14. #54
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ukko-Pekka Näytä viesti
    Minkäslaisella vastuslangalla kannattaisi aloitella vääntämään.
    Ite oon tuota 30awg:ta käyttäny 1.0-1.2 ohmin setuppeihin ja 32awg 1.4-1.6 ohmisiin. Jälkimmäisiä ajelen tolla Lambolla.

    edit: 32awg = 0.20mm ja 30awg = 0.25mm

     
     
  15. #55
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ukko-Pekka Näytä viesti
    Minkäslaisella vastuslangalla kannattaisi aloitella vääntämään.
    Riippuu pitkälti laitteista, millä on tarkotus käyttää ja halutuista ohmeista; itse käytän VV-vehkeille 0.2mm Kanthalia (ohmeja 2:n ja 3:n välillä) ja akkuputkille taas 0.32mm ohmien ollessa ~0.6-1.2.

     
     
  16. #56
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Itse käytän VV-vehkeille 0.2mm Kanthalia (ohmeja 2:n ja 3:n välillä)
    Kierroksia tulee aika monta? Mun coilit on ohmin ja puolentoista väliltä, meinaa tila loppua. En vissiin uskalla kieppejä tarpeeks lähekkäin vääntää. Ja 3mm on silica.

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
  17. #57
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Dome

    Ai Domessa vai?
    Laita sitä 3 mm narua päällekäin kiukaan kohdalle, kuten Jalippo neuvoi. 6 mm paksuiseen naruun kun kierrät tulee langalle helposti mittaa sen 2 ohmin edestä.
    KGO & Twist

     
     
  18. #58
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Dome

    Lainaus Alkuperäinen postaaja korsu Näytä viesti
    Kierroksia tulee aika monta? Mun coilit on ohmin ja puolentoista väliltä, meinaa tila loppua. En vissiin uskalla kieppejä tarpeeks lähekkäin vääntää. Ja 3mm on silica.
    Ohuempi kanthal on päivän sana

     
     
  19. #59
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178

    Vs: Dome

    ^^No voe helavata, niin tietty. Tälle on oikein lyhennekin: RTFM.
    ^On mulla .15 kanthaliakin kymmeniä metrejä mutten oo vielä oppinu käyttään.

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
  20. #60

    Vs: Dome

    Ea modin nokkaan olisi dome tulossa ja ilman kickiä.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •