Tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Pallolaajennukseen

  1. #1
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    43

    Pallolaajennukseen

    Onko täällä ainuttakaan ihmistä, jolle olisi käynyt kuten minulle? Jätin tupakan 40 v sauhuttelujen jälkeen tammikuulla ja siirryin höyryttelemään. Sitten elokuulla, rintakipujen ilmaannuttua jouduin pallolaajennukseen, 90-prosenttinen ahtauma löytyi sydämen vasemmasta sepelvaltimosta.

    Verenpaineet ja kolesterolit olivat aina olleet viitearvoissa, toki voin syyttää pitkää tupakoimishistoriaani, mutta olen katkera, että miksi juuri nyt, kun niin kovan työn olen tehnyt tupakasta luopumiseksi. Ja sekin mietityttää, että ei kai vaan mitään osuutta tällä uudella sähkötupakalla? Nikotiinin vaarat verisuonille ovat tiedossa, mutta ei kai vaan tämä imppaus saanut valtimoa puristumaan...

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    253

    Vs: Pallolaajennukseen

    Juttelitko lääkärin kanssa sähkötupakasta tuossa yhteydessä? Oliko hänellä joku mielipide tuohon? Äkkiseltään en usko että sähkiksellä olisi muuten tekemistä asian kanssa kuin että tupakoinnin lopettamisen jälkeenhän ihmisille tulee usein erilaisia vaivoja, siirtyi sitten korvaustuotteisiin tai ei.

    Vapetteluun mennyt 1429,16€

     
     
  3. #3

    Vs: Pallolaajennukseen

    Luulisi, että tuo ahtauma on alkanut kehittyä jo ennen tupakoinnin lopettamista ja vasta elokuussa tuli ilmoille rintakipuna.

    Tuossa varsin kiinnostava kommentti asiaan liittyen:

    http://www.magneettimedia.com/?p=8586

     
     
  4. #4
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238

    Vs: Pallolaajennukseen

    Tuttu sai sydänkohtauksen pari vuotta sitten ja suoraan leikkaussaliin pallolaajennukseen.
    30+ vuotta tupakkaa ja perussuomalaisen miehen ruokavalio: makkaraa,makkaraa ja vähän lisää makkaraa.
    Alkomaholia ei käyttänyt kun ei kuulema sovi luonnolle.

    Kertoili sitten kun oli viereisessä sängyssä suunnilleen samanikäinen kaveri myös sydäri+laajennus operaatiosta toipumassa.
    Tämä vierustoveri oli aktiiviurheilija, ei ikinä tupakkaa, viinaa ja ruokavalio terveellistä ja urheilijalle hiottu.

    Ei ne verisuonien tukkeutumiset taida aina olla kiinni elintavoistakaan. Ainakaan tässä tapauksessa.
    Tuttu lopetti tupakanpolton siihen paikkaan ja sorvaillut ruokavaliotaan terveellisempään suuntaan.
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  5. #5

    Vs: Pallolaajennukseen

    Tuo ahtaumapelko oli itse asiassa suurin syy höyryttelyn aloittamiseen n. vuosi sitten. Mulla on vielä pitempi tupakointihistoria. Tähän mennessä ovat keuhkot toimineet paremmin ja siltä tuntuu pumppukin, vaikka mistäs sen tietää. Toisaalta nikotiinihan supistaa verisuonia, joten onko tämäkään mitenkään järkevää. Joka tapauksessa ajattelin tällä tiellä jatkaa, enkä ainakaan tässä vaiheessa lopeta höyryttelyä.

     
     
  6. #6
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238

    Vs: Pallolaajennukseen

    Nikotiini ehkä supistaa suonia, mutta ei ole häkää heikentämässä hapen kulkua
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  7. #7

    Vs: Pallolaajennukseen

    Mun pappa lopetti tupakanpolton seinään ja varmaan askivuosia oli takana 50. Vuoden päästä sairastui keuhkosyöpään, joka vei puolessa vuodessa loppuun asti.

    Mutta tohon pallolaajennukseen niin,
    vaikea näistä on varmaan sanoa mikä tekee mitäkin ja mikä osa on aimemmalla tupakointivuosilla ???
    Näitähän ei vissiin pitkäaikaiskäytössä ole tutkittu? Terveellistähän ei varmaan mikään ole mitä keuhkoihin vetää.
    Kannattaa varmaan jos mieltä askarruttaa, niin jutella lääkärien kanssa asiasta.

    Mun äidillä on keuhkoahtauma ja se on yksi syy muiden joukossa, miksi höyryttelyyn yritän siirtyä. Tarkoitus on kyllä jossain vaiheessa lopettaa sekin. Mutta askel kerrallaan.

    Tsemppiä toipumiseen!

     
     
  8. #8

    Vs: Pallolaajennukseen

    Eiköhän tuo ahtauma vaadi useita vuosia kehittyäkseen notta en usko että höyryyn siirtyminen on tuota aiheuttanut.

    Gusi on Paskaa

     
     
  9. #9
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Pallolaajennukseen

    Mulle on tehty kolme kertaa pallolaajennus. Tupakointia en saanut lopetettua, vaikka olisi pitänyt.

    Nyt vihdoin kun olen siirtynyt höyrykkeisiin, tuntuu että on kunto parantunut, ja ei ole minkäänlaisia tuntemuksia sydämessä. Ennen joutui alkoholilla paikkaamaan vajaan tuntuista verenkiertoa, kun tupakka supistaa niitä verisuonia.

    No siitä alkosta seurasi sitten haimatulehdus ja teholle joutuminen.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  10. #10
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: Pallolaajennukseen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Koukku Näytä viesti
    Onko täällä ainuttakaan ihmistä, jolle olisi käynyt kuten minulle? Jätin tupakan 40 v sauhuttelujen jälkeen tammikuulla ja siirryin höyryttelemään. Sitten elokuulla, rintakipujen ilmaannuttua jouduin pallolaajennukseen, 90-prosenttinen ahtauma löytyi sydämen vasemmasta sepelvaltimosta.

    Verenpaineet ja kolesterolit olivat aina olleet viitearvoissa, toki voin syyttää pitkää tupakoimishistoriaani, mutta olen katkera, että miksi juuri nyt, kun niin kovan työn olen tehnyt tupakasta luopumiseksi. Ja sekin mietityttää, että ei kai vaan mitään osuutta tällä uudella sähkötupakalla? Nikotiinin vaarat verisuonille ovat tiedossa, mutta ei kai vaan tämä imppaus saanut valtimoa puristumaan...
    tuskinpa höyryttelyllä on mitään tekemistä asian kanssa...sattui vaan tukkeuma kohdalleen.Totta tuo edellä mainittukin että sydäninfarkitin, veritulpan tai tukkeuman voi saada nuori urheilijakin..on tämäkin yhtä paljon geeneistä kuin elintavoista kiinni..toisille ei tule mitään vaikka ikänsä on epäterveellisesti syönyt ja elänyt..
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  11. #11
    Höyrypää Tahvo's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Salo / Karkkila
    Viestit
    807

    Vs: Pallolaajennukseen

    Eiköhän tämä ole selvä ennakkotapaus, höyryttele ja päädy pallolaajennukseen.
    “I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    (03:50:59) (holkki) no nuoret menee aina ajoissa nukkuun

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •