Tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

  1. #1

    Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    kun on eri makuja niin..ei sitä pakosti halua aina yhtä tankillista polttaa samaa, mut noi saattaa sitten vuotaa..ja huonosti ni pystyssäkin pysyy..
    Olen kokeillut vasta noita muovisia pehmeällä korkilla mitkä tuli ego-C 900 steel aloituspaketissa.
    ostin lisäksi 5kpl Mega Dual Coil Kartomisaattoreita joihin mahtuu 5ml nestettä,mietin kyllä sitäkin miten osaa sinne laittaa oikeen määrän?
    ja 1kpl 3,5ml Mini DC Tank V2
    että säilyisikö noissa paremmin vuotamatta?ja kuin pitkään säilyy jos jotain makua ei polta paljon?
    ja miten säilytätte/kuljetatte itse tupakkia kun on tossa lappeellaan niin aina joskus on neste vuotanut?

     
     
  2. #2

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    Aikoinaan, kun käytin eGo- ja 901-tankkeja, säilyttelin täytettyjä mutta irtonaisia tankkeja pystyssä (korkki ylöspäin) pyykkipoikien avulla. Irtonaisia Mega Dual Coileja olen säilytellyt ihan lappeellaan, toisinaan myös minigrip-pusseihin suljettuina (ja talouspaperin palaan käärittyinä), jos käytössä on ollut pitempiä taukoja. Kartotankit ovat puolestaan odotelleet vuoroaan ihan lappeellaan - mukana kuljetettaessa sitten taas pystyssä (rinta- tai povitaskussa). Vuotoja ei kyllä ole ilmennyt.

    Yksi millilitra on suurin piirtein 20 tippaa, joten tuosta saa suuntaa täyttämiseen.

     
     
  3. #3
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    No siis mega dual coilia täyttäessä ei kannata mitään tippoja laskeskella tai millilitroja miettiä. Nestettä sisään vaan niin kauan kunnes akkupäästä tulee pisara ulos.

     
     
  4. #4

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    No tuo nyt oli yleinen vinkki useamman kokoisten palikoiden täyttöön. MDCC:t olen itse täytellyt ensimmäisen kerran aina ruiskulla, joten ei siinä tippoja tule laskettua.

     
     
  5. #5

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    okei..kiitos vinkeistä

     
     
  6. #6

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    Tuolta muuten löytyy ihan oma ketjunsa näiden kartojen täyttötavoista ja -vinkeistä: Cartomizerin täyttö ja käyttö sekä eri mallit.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sulegna Näytä viesti
    ja kuin pitkään säilyy jos jotain makua ei polta paljon?
    Niin joo... Bogen kartojen ja Mega Dual Coilien kanssa en ole huomannut juurikaan sellaista ongelmaa, että karto menisi "itsestään" huonoon kuntoon - siis täytettynä ja käyttövuoroaan odottamassa. Velhon Salmiakki on kuitenkin sen verran tuhtia tavaraa, että sillä täytetyt kartot ovat jotenkin kärsineet parin viikon huilaamisen aikana. Todennäköisesti näitä "kartontappajanesteitä" on muitakin, mutta omakohtaisia kokemuksia niistä ei ole.

     
     
  7. #7

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    Mietin sitäkin että pitääkö ostaa vaan uusi kun toi Mega Dual Coilin ns, filtteri menee huonoksi..eikö niitä pysty ostaa erikseen ja sama homma tohon tankkiin?
    jossain luki et toi mega duel kestäs jotain 3vko entäs toi tankki..aika tyhmää sillai jos ei varaosana myydä noita vai meneekö esim tossa ajassa jo toi muutenkin huonoksi?

     
     
  8. #8
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    eGo Mega Dual Coil on karto, eli tarkoitettu ensisijaisesti kertakäyttöiseksi kuten kaikki muutkin kartot. Tästä syystä niihin ei ole varaosia. Eikä max 3e kartomisoijalle niitä mielestäni voi edes vaatia. Jos nyt 2 viikkoakin tollaisesta kolmen euron osasta saa höyryjä imettyä niin on mielestäni palvellut niin hyvin että pienten jäähyväisten kera heitän roskiin ja pistän uuden tulille.

     
     
  9. #9
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,621

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Aikoinaan, kun käytin eGo- ja 901-tankkeja, säilyttelin täytettyjä mutta irtonaisia tankkeja pystyssä (korkki ylöspäin) pyykkipoikien avulla. Irtonaisia Mega Dual Coileja olen säilytellyt ihan lappeellaan, toisinaan myös minigrip-pusseihin suljettuina (ja talouspaperin palaan käärittyinä), jos käytössä on ollut pitempiä taukoja. Kartotankit ovat puolestaan odotelleet vuoroaan ihan lappeellaan - mukana kuljetettaessa sitten taas pystyssä (rinta- tai povitaskussa). Vuotoja ei kyllä ole ilmennyt.

    Yksi millilitra on suurin piirtein 20 tippaa, joten tuosta saa suuntaa täyttämiseen.
    Itse rakentelin kirppikseltä löytämääni servetti telineeseen tankkitelineen, noi wizmix:n 10ml:n putelit sopi siihen just, vähän liimaa ja pohja pois, alkuun töhrin kuumaliiman kanssa mutta pysyyhän tuo liimallakin, osa meni huomaamatta lasille tarkoitetulla liimalla joka ennen kovettumistaa taisi syövyttää muovia, nyt olisi sitten haussa sopivan kokoista noille eGo liitännäisille, visionit, 3.5ml tankit ja miksei eGo-akuillekkin. sopivaa muoviputkea olen yrittänyt metsästää jonka voisi pätkiä 4, 6 ja 8cm pätkiin


    Muoviputelin kaulaan mahtuu tankin 510 liitin tosin jos vuotaa niin nesteet on servettitelineen pohjalla

     
     
  10. #10

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    juu tuntuu vaan tyhmältä heittää roskiin kun jos vois uusia vain sen filtteriosan.

    Mut nyt on testattu toi Mega Duel ja kyllä mä sinne aikaslailla paljon mun mielestä laitoin nestettä, mut sitä saa imasta pari kertaa lyhyesti sit pitkästi et saa kunnon savut..
    että sillai noi toiset (mitkä ego-c mukana tuli) parempia vaikka sottaavampia ja joskus saattaa tulla suuhun sitä nestettä
    Vielä ois se Mini DC tankki testaamatta

     
     
  11. #11
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    Jos noista (Mega) Dual Coileista haluaa saada kunnon höyryt irti, vaatii se enempi tehoja, kuin mitä perus akut antaa; toki siitäkin saa höyryt (toivottavasti ei savuja ) irti, mutta vaatii pidempiä ja hitaampia imuja, höyryn ja maun silti jäädessä (ainakin omasta mielestä) vaisuksi, verrattaessa korkeampitehoseen virtalähteeseen.

    Kuten jo mainittu, cartot on tehty kertakäyttöisiksi, mutta kestävät yleensä 2-20 täyttöä, mutta korjailemaan niitä ei oikein voi lähteä (siksipä eivät juuri mitään maksakaan). Mitään filtteriosaahan noissa ei ole, jos et sitten tarkoita sitä imusuulaketta, jota ei toki kannata roskiin heittää.
    Korjattavia atojakin toki löytyy ja niissä vaihdetaan vain imulanka ja vastus uusiin, mutta hinta korkeampi ja käyttöönotto ei ole yhtä helppoa, kuin kertakäyttöisillä ratkaisuilla.

     
     
  12. #12

    Vs: Miten säilytätte tankit missä nestettä?ym..

    Nyt on toi Mini DC tankkikin testattu..sitäkin pitää kyllä imeä eka lyhyesti ja sit pidempään.
    paremmin taitaa silti saada höyryjä kuin tosta Mega Duelista.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •