Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 41 - 50 / 50

Aihe: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

  1. #41
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Perkeleen teinit. (Mutta ajoin minäkin auton ojaan 17v ikäisenä, kännissä. Ja poltin tupakkaa. Mikä minä olen moralisoimaan?)
    Samaa oma isäukkoni aikoinaan sanoi kun oli saanut pahanteosta kiinni. Ei se moralisointi mitään autakkaan, mutta omista virheistä voi yrittää opettaa myös muille Tosin eipä se omalla kohdallani toiminut ja kaikki piti kantapään kautta oppia, mutta joka tapauksessa kyllähän ko. aiheista voi keskustella moralisoimattakin

     
     
  2. #42
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Eipä ole teinien käyttäytymisestä lähempää kokemusta minulla, mutta ihmettelen että miten minun sallittiin polttaa
    tupakkaa jo 13 vuotiaasta lähtien. Eihän sitä siis varsinaisesti sallittu mutta eikö vanhempani olisi voineet pistää
    kovempaa kovaa vastaan. En tiedä. Nyt kuitenkin keuhkot on ihan loppu ja voivoi. Toivon että sähkötupakalla pääsen
    eroon osittain tai kokonaan analogisista. En suosi että alle 18v, tai minkään ikäiset aloittaisivat savukkeen taikka
    e-savukkeen käytön. Hartaasti kuitenkin toivon että tässä maassa jossa on muka turvallista ja suvaitsevaa "kieltää kaikki", niin
    että e-savuketta ja nikotiinipitoisia nesteitä ei kiellettäisi. Keuhkot on mulla niin loppu että tässä ainakin minun mahis koittaa
    vähentää tai lopettaa.

     
     
  3. #43
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    298

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sulegna Näytä viesti
    Pitäs kai olla mainostamasta liikaa noita suklaa ym makuja nuorison ja lasten läsnäollessa..
    Se on ihan sama miten paljon niitä piilottelet niin nuoret innostuu jos on innostuakseen.
    Mieluumin olisin itse teininä vapottanut kuin polttanut tupakkaa.

     
     
  4. #44

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    En oikein usko että houkuttelee. Pois lukien tietenkin se marginaalinen osuus. Paremminkin on käynyt niin että sähköinen höyrykonen on houkutellut nuoria pois analoogisesta tupakasta. Mikä on minun mielestäni hyvä asia, jos nyt pitää kahdesta valita.
    Tilasin itsekkin kahdelle vanhimmalle pojalle alotuspaketit. Jos vaikka pääsisivät eroon tosta analoogisesta tupakasta

     
     
  5. #45
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Houkuttelee se. Mahdollisuus päästä tupakasta eroon näet. On niitä fiksujakin nuoria.

    Tiedän monia (ja lukeudun heihin kai itsekin?) teini-ikäisiä jotka ovat lopettaneet tupakoinnin ja siirtyneet höyryttelemään. Muutama minun vaikutukestani ( ) ja muutama omin neuvoin. Mitä nuorempana lopettaa tupakanpolton, sitä parempi!

    Sääli siinä tulee, kun 16v röökaaja haluais lopettaa tupakinpolton, mutta höyryttimet kielletään jyrkästi. Onko se moraalia? Määräähän lääkäritkin nikotiinipurkkia yms. alaikäisille, jos tarve sitä vaatii.

    Toivottavasti mahdollisimman harva on tarpeeksi tyhmä jäädäkseen nikotiinikoukkuun tämän avulla. Nikotiinittomalle ihmiselle en suosittele, oli ikää sitten 12 taikka 78. Lopettamista sen sijaan suosittelen. Nikotiini vaan sattuu olemaan eräs suurinta siippuvuutta aiheuttava nautintoaine.

     
     
  6. #46

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    Houkuttelee se. Mahdollisuus päästä tupakasta eroon näet. On niitä fiksujakin nuoria.

    Tiedän monia (ja lukeudun heihin kai itsekin?) teini-ikäisiä jotka ovat lopettaneet tupakoinnin ja siirtyneet höyryttelemään. Muutama minun vaikutukestani ( ) ja muutama omin neuvoin. Mitä nuorempana lopettaa tupakanpolton, sitä parempi!

    Sääli siinä tulee, kun 16v röökaaja haluais lopettaa tupakinpolton, mutta höyryttimet kielletään jyrkästi. Onko se moraalia? Määräähän lääkäritkin nikotiinipurkkia yms. alaikäisille, jos tarve sitä vaatii.

    Toivottavasti mahdollisimman harva on tarpeeksi tyhmä jäädäkseen nikotiinikoukkuun tämän avulla. Nikotiinittomalle ihmiselle en suosittele, oli ikää sitten 12 taikka 78. Lopettamista sen sijaan suosittelen. Nikotiini vaan sattuu olemaan eräs suurinta siippuvuutta aiheuttava nautintoaine.

    Täysin totta puhut. Kuulun itsekkin tähän ryhmään kun vielä reilun viikon olen alaikäinen. Mielestäni sähkötupakointi ei ole coolia, vaan päinvastoin. Olen kyllä omalta osaltani yrittänyt positiivista mainetta tälle saada ja käyttäytynyt asiallisesti jos joku on tullut kyselemään, ja monet ovat sitten kiinnostuneetkin. Todellakin itse en ole hyvä tätä sanomaan, mutta ei se sähkötupakka mielestäni kuulu 14-15-vuotiaille ~160cm yläastelaisille.

     
     
  7. #47
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Kyllä nuo teinit tupakkaa kiskovat kylällä mitä nyt olen nähnyt. Selvästi tupakkafirmojen opetukset on hiottu niin hyvin että käskytys uppoaa.

    Teinin mieli on niin ailahtelevainen että järkeähän sinne ei saa muuten kuin ikävuosia lisäämällä. Toivotaan ettei vahinkoa tapahdu elimistölle liikaa ennen kuin huomaa lopettaa tai siirtyä höyryttelemään.

     
     
  8. #48
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2012
    Viestit
    129

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Capo458 Näytä viesti
    Tilasin itsekkin kahdelle vanhimmalle pojalle alotuspaketit. Jos vaikka pääsisivät eroon tosta analoogisesta tupakasta
    Heh, itse taas yritin omalle isälle (itse 30) tyrkyttää puhumalla sähkötupakan hienouksia mutta ei on ei..

    Mitä tulee teineihin niin luojan kiitos että ei tarvii nykyään katsella niitä. Alas perustaisin K30 tai edes K24 foorumin heti jos olisi realistisesti mahdollisuus, jo omina teinivuosina olivat niin idiootteja että pää hajosi.

    Esim. kaverin kanssa ei ollut mitään ongelmia viettää aikaa "aikuisten" yli 20 vuotiaiden kanssa baareissakin yläasteella kun osasimme käyttäytyä. Itseasiassa tarkemmin sanottuna meistä tykättiin vielä, mm. portsari otti nätisti ulkotakin päältä narikkaan ymv.

     
     
  9. #49
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059

    Re: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Ot, mutta kuitenkin. Käytöstavat on katoava luonnonvara, muhun ne taottiin Koivuniemen herralla ja kyllä oon tyytyväinen.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  10. #50
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2012
    Viestit
    129

    Vs: Houkutteleeko sähkötupakka teinejä?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Perkeleen teinit. (Mutta ajoin minäkin auton ojaan 17v ikäisenä, kännissä. Ja poltin tupakkaa. Mikä minä olen moralisoimaan?)
    No perkeleen teineistä en kyllä puhuisi jos isoin pahe on tupakanpoltto..

    Tuolla saa vanhemmat&heikommat ihmiset oikeasti pelätä esim. ryöstöä.

     
     
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •