Tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Kysymyksiä työkaluista

  1. #1
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137

    Kysymyksiä työkaluista

    En löytänyt coilin rakenteluun tarkoitetuille työkaluille omistettua aihetta, joten tein itse. Eli täällä voisi sitten kysellä ja keskustella kaluista...

     
     
  2. #2
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Aloitanpa itse... Oletteko hankkineet noita valmissarjoja esim. Coilmasterin setit? Vai onko jotkut bilteman ruuvarit, fiskarsin sakset ja jotkut vanhat sivuleikkurit riittävät?

     
     
  3. #3
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Aloitanpa itse... Oletteko hankkineet noita valmissarjoja esim. Coilmasterin setit? Vai onko jotkut bilteman ruuvarit, fiskarsin sakset ja jotkut vanhat sivuleikkurit riittävät?
    Mulla on itellä just tollaset työkalut
    Niin ja vanhat metalliset pinsetit, atulat, kuurtonkit tai mitä nimeä haluaa käyttää...
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  4. #4
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Mulla on itellä just tollaset työkalut
    Siis "biltema"/fiskars linja?

     
     
  5. #5
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Siis "biltema"/fiskars linja?
    Just. Bilteman joku hienomekaanikko ruuvarisetti ja Fiskarssin oranssikahvaiset
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  6. #6
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Just. Bilteman joku hienomekaanikko ruuvarisetti ja Fiskarssin oranssikahvaiset
    Ok, aikalailla sama homma itellä... Coilitkin kierrän ruuvimeisselin päälle... Välillä vaan tulee netissä pällisteltyä kaikkia juuri rta/rba yms. tarkoitettuja hienonnäköisiä sarjoja, mutta sitten tulee mieleen että meneeköhän vaan rahat hukkaan...

     
     
  7. #7
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Kerran meinasin ostaa jonkun 50€ setin, mutta onneksi se oli silloin loppu kaupasta
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  8. #8
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    En löytänyt coilin rakenteluun tarkoitetuille työkaluille omistettua aihetta, joten tein itse. Eli täällä voisi sitten kysellä ja keskustella kaluista...
    Tuollainen vähän vastaava löytyy, tosin eipä tuonne aikanaan montaa viestiä tullut.
    Eli jatketaan tässä uudesssa ketjussa aiheesta.

    https://www.e-savuke.com/vb/lisalait...en-tekoon.html
    "Not a bad life really"

     
     
  9. #9
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Bastard Näytä viesti
    Aloitanpa itse... Oletteko hankkineet noita valmissarjoja esim. Coilmasterin setit? Vai onko jotkut bilteman ruuvarit, fiskarsin sakset ja jotkut vanhat sivuleikkurit riittävät?
    Joskus ostin jonkun coilmasterin kieputussetin, eipä ole käyttöön jäänyt, eli ilmankin pärjää.

    Tälläiset itsellä käytössä:
    Kapeakärkiset sivuleikkurit.
    Keraamiset pinsetit, voi hehkutella ja rapsutella coilia samalla.
    Hyvä ruuvimeisseli/kuusiokoloavain, riippuu mitä ruuveja kiristelee.
    Sellainen puikko, jonka ympärille voi kieputella eri halkaisijaa olevia coileja.
    Pienet sakset, pumpulin leikkaamiseen.
    Pieni tasapääruuvari, jonka toisessa päässä piikki. Tällä hyvä asetella pumpuli.

    Eipä tuohon settiin ole montaa kymppiä mennyt, ja hyvin noilla pärjännyt.
    "Not a bad life really"

     
     
  10. #10
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Coilmasterin 3mm kääminkäärintävekotin, joka on edelleen hukassa muuton jäljiltä. Silloin harvoin kun pitää vaihtaa coili, se on kyllä pätevä ja kätevä. Keraamiset pinsetit ja pieni sivuleikkuri. Ruuvaustarpeisiin löytyy lukuisia eri halpiskärkisettejä, sekä muutama "hienomekaanikon" ruuvari. Mutta pääasiassa käytän mitä tahansa ulottuvilla olevia työkaluja, jos kärki vaan sopii. Pumpulit leikkaan tavallisilla keittiösaksilla.

    Joku Coilmasterin setti olisi ihan kiva, mutta en ole katsonut sellaista tarpeelliseksi, kun on vain kaksi tankkia käytössä +/- 20 watilla.

     
     
  11. #11
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    No juu... Tästä keskustelusta motivoituneena etsein varaston kätköistä joskus jonain tilaajalahjana saamani halpis työkalusarjan. Heivasin siitä pois pienet hylsyt vääntimineen ja sivareiden tilalle vaihdoin pikkusen jämäkämmät. Tuli tilaa lankarullalle ja pumpulipussukalle. Täytyy vielä ostaa sellaiset kerhosta ja ala-asteelta tutut fiskarssin askartelusakset. Vois olla aika hyvät ja mahtusi tuohon pieneen laukkuun kivasti. Keittiösakset on muutenkin vähän kömpelön oloiset näissä hommissa, ja halpis saksia joskus kokeilleena voin sanoa että hermot menee kun vanu vain taittuu "terien" välissä... Mutta nyt on rakentelu tarpeet siistissä paketissa ja helppo ottaa vaikka reissuun mukaan

     
     
  12. #12
    Leikkurit lankoja varten ja se tappi jonka päälle kiertää coili on ainoat erikoistyökalut mitä on käytössä. Ostin kyllä parialla eurolla sellaiset coilmasterin tyyliset coilintekovehkeet mutta ei ne oikein mieleinen olleet.

     
     
  13. #13
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ou812 Näytä viesti
    Leikkurit lankoja varten ja se tappi jonka päälle kiertää coili on ainoat erikoistyökalut mitä on käytössä. Ostin kyllä parialla eurolla sellaiset coilmasterin tyyliset coilintekovehkeet mutta ei ne oikein mieleinen olleet.
    Juu, ruuvarin tai poranterän päälle on suht helppo jonkinmoinen coili vääntää. Onnistuu jopa tällaselta mämmikouralta...

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Laitetaanpa sellainen pirkka niksi tähän väliin että, hiustenleikkuukoneen mukana tulevat sakset ovat oivalliset vanun pilkkomiseen. Itse kone hajosi jo aikaa sitten mutta tuollaiset sakset oli jääneet nurkkiin pyörimään... Tuli niillekin käyttöä

     
     
  15. #15
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Mulla on pumpulin leikkaamiseen käytössä kynsisakset. Pirun näppärät ja pienet. Mahtuu hyvin tyhjään pumpulipussiin muiden työkalujen ja pumpulin kanssa.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    Mulla on pumpulin leikkaamiseen käytössä kynsisakset. Pirun näppärät ja pienet. Mahtuu hyvin tyhjään pumpulipussiin muiden työkalujen ja pumpulin kanssa.
    No juu, varmasti hyvä vaihtoehto myös.

     
     
  17. #17
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    Mulla on pumpulin leikkaamiseen käytössä kynsisakset. Pirun näppärät ja pienet. Mahtuu hyvin tyhjään pumpulipussiin muiden työkalujen ja pumpulin kanssa.
    Mä vedän brutaalisti Fiskarsin Muumi keittiösaksilla.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WonderC Näytä viesti
    Mä vedän brutaalisti Fiskarsin Muumi keittiösaksilla.
    No siinä on meininkiä

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •