Tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Valmisatot vuotaminen, Rba ratkaisu?

  1. #1
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    espoo
    Viestit
    9

    Valmisatot vuotaminen, Rba ratkaisu?

    Vuoden verran olen höyrytellyt ja olen menny aina valmisatoilla. Tankkeja mulla on pari erilaista ja yhteistä niissä on, että ne vuotaa mikäli teen nesteestä yhtään ohuempaa. Aineet pysyy kyllä sisällä 70/30 suhteella mutta 60/40 saattaapi jo alkaa tulla läpi ja 50/50 ei sitten mitään toivoo

    Löytyy Rba-atot pariin tankkiin, mut olen laiskuutani lykänny niihin siirtymistä. Parista paikasta olen lukenut sen suuntaisia vihjeitä, että rba-atojen kanssa noi vuoto-ongelmat olisi harvinaisempia. Löytyypä youtubesta oppaita valmisatojen fiksaamiseenkin..

    Onkohan siinä perää että rba-atojen kanssa voisi käyttää ohuempää nestettä?

    Niin ja on kyllä pari kangertechiä mitä ei täällä hirveesti kehuta(protank 4,toptank), mutta myös smokissa (tfv baby prince) sama ongelma. Paketista löytyy testaamatta eleaf melo 3 ja joytechin evic.

     
     
  2. #2
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 06:22.

     
     
  3. #3
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Miksi tavoittelet ohuempaa nestettä ?

    Nimim. 75/25 - 70/30 tehdään kaikki. Ja siinä on tiivari laskettu PGksi.
    Ite tykkään ~50/50 nesteistä, kun ne ei muutu niin radikaalisti viskositeetiltaan lämpötilojen vaihteluista ja itellä korkeemmat VG:t (yli 60%) ottaa kurkkuun ikävästi. Jenkeissä vitutti, kun ei saanu alle 70/30 nestettä ja suurin osa oli 80/20, jotka jämähti ilmastoidussa autossa suunnilleen hunajan kaltaseks mönjäks ja sitten kun taas höyrytteli hetken, tai oli pihalla ~35 asteen lämmössä, niin laitos lurautti kaikke nesteet taskuun/näpeille/autoon. Myöskään talvella ~50/50 ei jäykisty ihan niin pahasti ulkona höyrytellessä.


    Mutta itse aiheeseen; riippuu käytännössä täysin atosta, mutta itse rakentelemalla voi vanun määrällä säädellä aika hyvin kuinka helposti neste kulkee vastukselle. Enempi pumpulia (=tiukempi paketti vastuksen sisällä) estää paremmin läpilaskut ja taas vähemmän pumpulia löyhemmin pakattuna kuljettaa jäykempää nestettä paremmin.
    Yleensä muutamalla harjoituskerralla rupeaa saamaan vähän tuntumaa mikä toimii itelle/nesteille paremmin.

     
     
  4. #4
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    espoo
    Viestit
    9
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Ite tykkään ~50/50 nesteistä, kun ne ei muutu niin radikaalisti viskositeetiltaan lämpötilojen vaihteluista ja itellä korkeemmat VG:t (yli 60%) ottaa kurkkuun ikävästi. Jenkeissä vitutti, kun ei saanu alle 70/30 nestettä ja suurin osa oli 80/20, jotka jämähti ilmastoidussa autossa suunnilleen hunajan kaltaseks mönjäks ja sitten kun taas höyrytteli hetken, tai oli pihalla ~35 asteen lämmössä, niin laitos lurautti kaikke nesteet taskuun/näpeille/autoon. Myöskään talvella ~50/50 ei jäykisty ihan niin pahasti ulkona höyrytellessä.


    Mutta itse aiheeseen; riippuu käytännössä täysin atosta, mutta itse rakentelemalla voi vanun määrällä säädellä aika hyvin kuinka helposti neste kulkee vastukselle. Enempi pumpulia (=tiukempi paketti vastuksen sisällä) estää paremmin läpilaskut ja taas vähemmän pumpulia löyhemmin pakattuna kuljettaa jäykempää nestettä paremmin.
    Yleensä muutamalla harjoituskerralla rupeaa saamaan vähän tuntumaa mikä toimii itelle/nesteille paremmin.
    Joo, juuri toi on syy eli mietityttää kuinka paksuksi tuo 70/30 muuttuu talven pakkasissa. Jossain vaiheessa säilytin valmiiks sekoiteltua litkua jääkaapissa ja siitä tulee aikamoista mönjää kun olen kokeilun vuoksi hakenut ohuinta mahdollista joka pysyy sisällä niin musta maku on ohuemmalla parempi. Kun valmista 70/30 litkua jatkaa PGllä 60/40 niin maku vaan voimistuu vaikka aromin suhde pienenee. Ohuimmalla mahdollisella tää touhu olis kaikista taloudellisinta

    Luultavasti siis ainakin kokeilen Rba:n väsäämistä lähiaikoina

     
     
  5. #5
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    espoo
    Viestit
    9
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Miksi tavoittelet ohuempaa nestettä ?

    Nimim. 75/25 - 70/30 tehdään kaikki. Ja siinä on tiivari laskettu PGksi.
    Perustelen sen tossa ylempänä että miksi ja noin minäkin sen lasken että aromit otetaan pg summaan.

    Ootko itse huomannu mitään eroa kun höyryttelet talvella ulkosalla? Mä oon huomaavinaan pienen eron jo hellekelien (30) ja tämän hetken (15) välillä. Ja oikeestaan siksi aloin litkujen kanssa jo nyt räveltämään..

     
     
  6. #6
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 09:53.

     
     
  7. #7
    Höyrykonkari Mlad's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    107
    Mulla kaikki nesteet 80/20 tai 70/30 vg/pg, ja etenkin talvella voi tulla tankkien kanssa ylläreitä. Mutta jos oot rba-hommiin siirtymässä niin miten olis squonkkeri? Itsellä ainakin pelastanut pakkaspäivinä, kunhan muistaa ettei laita ss-tippiä nokille Eikä ole niin nuuka vg/pg-suhteesta.

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •