Tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Rullaajan mietteitä

  1. #1
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485

    Rullaajan mietteitä

    Ensimmäinen kosketus höyrymaailmaan tuli silloin, kun vielä sai melko vapaasti niitä kuulakärkikynän kokoisia ja näköisiä pikkuvehkeitä. Jotain Paul Saarin perusmakua tyypittelin, mutta en saanut kunnolla koppia koko hommasta. Tupakointitaustaa minulla ei ole. Mitä nyt piippua polttelin harvakseltaan harrastusmielessä. Nuuskaa käytin aktiivisesti parisenkymmentä vuotta.
    Hammaslekurissa kävin säännöllisesti. Palikat ja ikenet oli kaiken höykytyksen jäljiltä ihmeen hyvässä kunnossa.

    Terveyspuoli ei huolettanut vaan se ihan helvetillinen riippuvuus. 4mg nikotiinipurkkaa saatoin vetää melkein levyllisen duunipäivän aikana. Ei auttanut. Sain palkinnoksi vain helvetillisen närästyksen ja vatsaongelmat.

    Menin viime keväänä nöösipoikana höyrykauppaan ja ajattelin ottaa uuden yrityksen, kerran laitteetkin oli päivittyneet sitten viime näkemän. Pari erilaista tikkua ostin ja siihen päälle hardcore nesteet. Nuuska jäi.

    Ei mennyt kauaa, kun ostin jo ensimmäisen modin ja aloin perehtymään vähän enemmän. Tekniikasta olen ollut aina kiinnostunut, vaikken ymmärrä siitä paljoakaan. Tulin siihen tulokseen, että laiteharrastus ja välineurheilu jo itsessään vie riippuvuutta pois ja ajatuksia muualle. Oli riippuvuuden aiheuttaja sitten Ettan, Odens tai punainen mallu.

     
     
  2. #2
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Kulunut viikko on mennyt ihmiskoemaisesti dtl-vehkeellä. Olen vieläkin aika nyyppä näissä sub ohm laitteissa, koska jotenkin karsastin koko hommaa pitkän aikaa. Suomeksi sanottuna vaikutti vähän turhan extremeltä vedellä täysin palkein kovilla tehoilla höyryjä sisuksiinsa.

    Mtl-vetoihin tottuneena nesteiden sekoittelussa oli ongelmana se, että tuppasi tulemaan vähän turhankin vahvoja blandiksia sattuneesta syystä. Ensimmäinen koe-erä oli klassista 70/30 VG/PG- litkua, johon laitoin 6mg niksat, joka tuntui jo heti kättelyssä liian vahvalta. Kokkasin hetki sitten 50ml pulloon dtl-imuun sopivan blandiksen 4mg niksoilla. Tiivisteenä Maku Anarkian terva. Saas nähdä kuin äijän käy. Makumieltymykset ovat vahvasti kallellaan perusmakuihin, kuten tuhkis, terva, kahvi, rommi jne. Tähän mennessä on tullut ainoastaan yksi oikeasti hyvä tuhkismaku vastaan.

    Saatan ehkä kuvitella, mutta joillain makutiivisteillä tuntuisi olevan taipumusta antaa valheellinen vaikutelma nikotiinin todellisesta määrästä.

     
     
  3. #3
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Höyryttelyssä on ehkä rasittavin puoli se saatavuus. En edes viime kivijalkareissulla tajunnut varautua ja ostaa nikotiinipohjaa tarpeeksi. Tuli pienenä yllätyksenä minkälaisia nestesyöppöjä nämä dtl-vetoihin tarkoitetut tankit on. Viikonloppu edessä ja kulutus tulee tekemään muutenkin pienen piikin, jos arkikäyttöön vertaa. Dääm. Tässähän sitä samalla oppii säästeliääksi. Olisihan se kätevää, jos angstia lievittävää ainesosaa saisi puhtaana käteen R-kiskalta tai vaikkapa apteekista.

     
     
  4. #4
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Tuossa juuri tuskailtuani kaapin sisältöä tai paremminkin sisällöttömyyttä muistin Finnvapen liikkeen olevan sunnuntaisin auki. Iso+ sunnutaiaukiololle. Eihän jengillä ole sunnuntaisin muuta tekemistä, kuin kärsia kankkusesta, koomata sohvalla tai shoppailla, häh? Päivä pelastettu ja ainakin puolet seuraavasta. Kotikaupunkini liikkeeseen on paljon pidempi matka kuin stadin pariin eri preferoimaani liikkeeseen, mutta ei sovi valittaa. Ei tässä sentään Ilomantsissa asuta ja välimatkat siedettäviä.

     
     
  5. #5
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Kuten tuolla tuhlaajapojan ketjussa mainitsin, niin ensimmäinen peräruiskuttaja tuli hankittua, joka tottelee nimeä Kangertech Dripbox 160W.

    Nostin claptonit Urdun suositusten mukaisesti ylemmäs ilmareikien tasolle. Jonkin aikaa imuteltuani huomasin, ettei pullosta nouse neste riittävän hyvin pelipaikalle tällä tyylillä. Toisekseen liian korkealla olevat coilit aiheuttavat räkimistä mitä tämä laite tuntuu tekevän muutenkin herkästi. Voi toki olla, että oikean käden nimetön on allekirjoittaneella vielä liian tottumaton näille pumppuvehkeille. Nestettä nousee pullosta ihan kiitettävästi. Muovinen tippi ottaa myös herkästi osumaa kuumuudesta, jos coilit ovat liian ylhäällä. Olin pariin otteeseen maistavinani lämpenevän muovin makua. Höyryt ylös, coilit alas!

    Claptonit aiheuttavat pelkoista räiskettä. Vähän kuin paistaisi maksalaatikkoa valurautapannulla. Räppänät kokonaan auki tämä on melkoinen horo ja tuulitunneli.

    Tykkään Kangerin designistä. Jotenkin tällainen mörssärimäinen ulkonäkö hivelee silmää. Käytännöllisyys onkin sitten asia erikseen. Käyttiskin näissä on ihan mukava. Lämmönsäätöjä ei tarvitse etsiä sadan klikkauksen päästä.

     
     
  6. #6
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Ylempänä revikoitsin tuosta Kangerin asevelihintaisesta perätuupparista. Täällä varmaan muutamalla muullakin on jotain kokemusta laitteesta?
    Laite antaa herkästi tulikuumat höyryt, vaikkei sitä millään tappitehoilla edes luukuta. Mikä voisi olla vikana tai mikä auttaisi? Ratkaisu olisi tietenkin käyttää -25 asteen pakkasessa, mutta joku käytännöllisempikin vinkki olisi tervetullut.

     
     
  7. #7
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    03/2017
    Viestit
    2
    Yksi mahdollinen syy:
    Joskus se lukee ohmit väärin ja lukittuu siihen väärään arvoon. Itse olen tehnyt seuraavat operaatiot jotta saan sen lukemaan resistanssin uudelleen:
    - laita joku lämmönsäätö asetus päälle
    - ruuvaa ato löysälle/irti niin että kontaktia ei ole
    - tulita
    - ruuvaa ato kiinni
    - tulita
    - laite kysyy onko uusi vai vanha resistanssi( tää on se pointti koko jutussa)
    - valitse uusi
    - laite lukee resistanssin uudelleen.
    - laita mieleisesi asetus päälle, Olen käyttänyt vain wateilla, en osaa sanoa toimiiko tässä muut systeemit(epäilen ettei kovin hyvin)

     
     
  8. #8
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Tuntuisi, että nikotiinista on onnistuttu vieroittumaan. Tuorein 10mg mtl-satsikin tuntuu jo melko stydiltä. Kyllä sitä edelleen on selvääkin selvempää riippuvuutta, mutta tuskin yöunia tulee menetettyä tämän asian kanssa. Ihan nollanesteilläkin olen testaillut lähinnä makua, mutta kurkkutuntuma puuttuu. Jotain kurkkutuntumaa lisäävää ainetta lienee olemassa. Pitää tutustua.

     
     
  9. #9
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Holy Roller Näytä viesti
    Tuntuisi, että nikotiinista on onnistuttu vieroittumaan. Tuorein 10mg mtl-satsikin tuntuu jo melko stydiltä. Kyllä sitä edelleen on selvääkin selvempää riippuvuutta, mutta tuskin yöunia tulee menetettyä tämän asian kanssa. Ihan nollanesteilläkin olen testaillut lähinnä makua, mutta kurkkutuntuma puuttuu. Jotain kurkkutuntumaa lisäävää ainetta lienee olemassa. Pitää tutustua.
    Tää pitäis olla semmosta https://www.puffila.com/product/1553...itiiviste-10ml
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  10. #10
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Öö, olisikohan tuossa kapsaiinia. Siis sitä ainesosaa, joka antaa chilille yms. polttavan maun. Olen kyllä tulisen ystävä noin muuten, mutta vaikuttaisi turhankin friikiltä vetää tuollaista henkeen.

     
     
  11. #11
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Tuntuisi siltä, että nikotiiniriippuvuus on selätetty lopultakin. Vaikuttaa siltä, että homma on mennyt enemmän harrastuspainotteiseen suuntaan. Pitää varoa, ettei tule laiteriippuvuutta tilalle. Tämä höyryttely on siitä tunnettu laji, että tulee hyvinkin helposti ostettua sellaista jolle ei ole pakottavaa tarvetta.

     
     
  12. #12
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2018
    Sijainti
    alajakokeskus
    Viestit
    129
    Onnittelut niksan lopettamisesta

    Itelläkin enää töissä menee Dvarwi MTL 1,5mg niksaa ja muute drippereillä nollaa kotona ja muualla


    Lähyi tuo tiputtelu ihan käyyännön syistä täällä, pihinä koin liian kalliiks ostaa kivijalasta ja ulkomailta tilasin vasta hiljattain kun hikiset yöt oli pää osin jo vietetty

     
     
  13. #13
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Sen verran tarkennusta, että ihan puhtaasti nikotiiniton en ole. Pilvivehkeissä määrät on enää 1-2mg paikkeilla, eli jokatapauksessa aika matalilla mennään. Pakottavaa riippuvuutta ei enää ole eli en ala hyppimään seinille, jos sitä annosta ei ihan joka käänteessä ole saatavilla. Saattaa mennä tuntejakin, ettei tee edes mieli. Nikotiini on enää lähinnä kurkkutuntuman antaja.

     
     
  14. #14
    Mä olen jo pitkään ollut ilman, lähinnä harrastuksen vuoksi pitää lotrata. Tosin on tilanteita, joillain selkeästi kaipaan niksahöyryjä, tosin en ole ilman ollut koskaan! Ehkä mä nyt toteutan mun visioni -----sikareista-------, ei tarttis pelleillä näillä nesteillä. Tosin savu ei innosta.

     
     
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •