Tulokset 1 - 3 / 3

Aihe: Voidaanko vaikuttaa sähkötupakan lailistamista

  1. #1

    Voidaanko vaikuttaa sähkötupakan lailistamista

    Olen kirjottanut syöpäfoorumeilla sähkötupakan lailitsemista koska moni syöpä potilas polttaa tupakkaa tai piippua. Onhan meille tarjottava mahdollisuus kokeilla sähkötupakkaa mielestäni sitä tarvitsen yleensä ruokailun ja kahvittelun jälkeen.
    Moni foorumeilla kysyy ongologilta suoraan joka on polttanut monta vuotta savukkeita ,sikaareja ja piippua sekä koittanut laastareita, ja nikotiini purkkaa ilman apua. Olen saanut aika monta jo hokuteltua siirtymään sähkötupakkaan kun kysyin suoraan minua hoitaneelta ongologilta mites sähkötupakka? Sain vastauksen se on vielä Suomessa laiton vaikka kaupat myyvät jo osia laitteita ja nesteitä ilman nikotiinia hän ei kieltänyt minua kun kerroin että olen siirtynyt sähkötupakkaan ja saan siitä avun. Aloitin vahvoilla nikotiini nesteillä ja nyt pikku hiljaa on muodostunut hyväksi 8-12mg nikotiinneste.

    Nyt kun eduskunassa on mennyt läpi kansalaisaloitteet esim homoliitot hyväksyvä lain muutos. Ihme jos tämä ei mene läpi ellei valtio sitä laillista sitä ennen verot ainakin nousee

    Jos joku aktiivinen foorumilainen rupeaisi keräämään adressia ja se saataisin eduskuntaan voisi mennä läpi koska mielestäni höyryttely on terveelisempää kuin tupakka.

     
     
  2. #2
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,059
    Jonkunlaista adressia on kyllä kerätty, mutta kovin pieni on osaottajamäärä

    Nyt tais löytyä se oikea http://www.adressit.com/sahkosavuket...ien_mukaisesti

    Ei riitä vielä kansalaisaloitteen tekemiseen

     
     
  3. #3
    Höyrypää Pelipoika's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    479
    Valmisteilla olevassa tupakkalaissa on tarkoitus "laillistaa" (laittomiahan ne eivät ole) sähkösavukkeet. Lakiesityksessä on kuitenkin monta muttaa ja itse ainakin uskon että se ei tule esitetyssä muodossa laiksi asti.

    Täällä tarkemmin:

    http://www.e-savuke.com/vb/terveys-l...28-9-asti.html


    Laitteet ja nesteet vaihtuu koko ajan!

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •