Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 68

Aihe: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

  1. #1
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Kyseessä ei suinkaan Vivi Nova vaan ihan uusi tankkimalli:



    Tuli tällainen tilattua puffilta, ja pitäisi perjantaihin asti rantautua postiluukusta sisään.

    Puff.fi täyttöohjeet:

    Täyttöohje: 1.) Aseta tankki liitinpuoli ylöspäin. 2.) Avaa alakansi(liitinpuolen kansi) varoen ja vedä ulos sen verran, että sen saa siirrettyä pois täytön tieltä. 3.) Täytä höyrykenesteellä n. 2mm säiliön reunan alapuolelle. 4.) Paina alakansi paikalleen. Tarkista, että tiiviste istuu kunnolla. 5.) Anna nesteen imeytyä n. 1min. Huom! Vastus on n 2,0ohmia, jote aloita pienellä (alle 3,7V) jännitteellä.

    Käyttökokemuksia? Omani laitan kun perjantaina saan omani käteen.

    Yhtäkkiä näyttäisi siltä, että tähän pystyisi rakentamaan wickin jopa meshista. Paketissa tuleva taitaa olla silicawickillinen. <-- Pystyy, ja mahdollisuus myös tupla mesh coiliin.


     
     
  2. #2
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    37

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    tulon päällä kanssa juuri sen toivossa että sais melsh:istä viriteltyä ainakin tilaa näyttäs olevan kohtuudella ja paremmin toimivalta näyttää kun vivi nova

     
     
  3. #3

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Tännekin tulossa toi kokeiluun.

    Kertokaas jos saatte sen viritettyä toimivaks jotenkin. Luulen, että tämäkin vaatii jotain tuunausta koska vivi novaa en ole saanut ainakaan toimivaks, aina tulee dryhittejä... tai jos vetää ylösalasin niin ei ja sitten jossain vaiheessa tuppaa suuhun nestettä... kauheeta säätämistä siis. Kun sais toimimaan niin, että pystyy tiheestikin veteleen ja "normiasennossa"

     
     
  4. #4
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori


    SiB77:llä meni kaks näitä rikki kun hänellä ei ollut täyttö / käyttöohjeita. Sellaiset lisätty puff.fi sivustolta ekaan postiin.


    Kommenttina voisin yhtäkkiä sanoa, että pakasta vedettynä itse en odottaisi silica wickistä tulevan kovin kummoisia höyryjä, koska tankilla ei ole mitään omivastusta auttamassa kapillääri-ilmiötä. Täten varmaan itse ainakin aika nopsaa rupean rakentelemaan mesh wickiä tähän kun saan omani käsiin.

     
     
  5. #5

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Kertokaas jos saatte toimivaks jotenkin tuunaamalla... mulla vain tulee dryhittiä... todella hyvin höyryttää, mutta palanutta ;-)

     
     
  6. #6
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    ^Oisko vastuslanka liian tiukalla wickin ympärillä? Siitä noissa silica-wickisissä mun tietääkseni usein dryhitit johtuu..?

     
     
  7. #7

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Näyttäs, ettei tuo lanka kostu ollenkaan kunnolla... tosin en tiedä miten märkä sen kuulus olla. Kaks mahtavan makuista henkosta ja kolmannella KRÄÄÄÄÄÄÄH

     
     
  8. #8
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Ootko kokeillu kallistella sitä tankkia, josko sitten kulkeutuisi nesteet paremmin lankoihin?

    Kyllä sen langan pitäs silminnähden märkää olla..


    Edit. Voi tietysti myös olla, ettei tankkiin pääse riittävästi korvausilmaa, mutta itse en ko. laitetta ole kädessä pitänyt, niin nämä nyt ovat vaan perstuntumalta heitettyjä olettamuksia. :P

     
     
  9. #9

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Juuh, ylösalasin ja pyöritelly ja, ja... Yks täydellisyyttä hipova henkonen, seuraavassa muovinen sivumaku, kolmas p*skaa.

    Taitaa mennä uudelleen rakenneltavaks? Ei oo kokemusta näistä rakenneltavista ennestään kun on niin vaikea saada hyppysiin jotain odya tms. kivaa (ja vielä vaikeempaa jotain GGTSsää joka miellyttäs silmää). Tämähän tosin onkin halpismalli ja en mitään ihmekokemusta odottanutkaan, mutta jos tätä uskaltas alkaa jotenkin rakentaa ja tulis sitten vaikka se suomalainen modi kaikkine härpäkkeineen (toivottavasti omaa silmää hivelevä jotta tulis tilattua) jossain välissä "uunista ulos" ja pääsis hifisteleen ;-)

     
     
  10. #10
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    37

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    itsellä suurin ongelma kanssa tuo wikkaus joka ei pelannut liian paksun wikin kanssa nyt 3x1mm lankaa johka kiepautin päälle kanthaalia 4 vai 5 kieppiä ja rupes wikkaan hyvin. täyttö on todella hankala varsinkin nyt kun on väljemmin nuo langat niin tippuu sieltä läpitte jollei oo nopeana ruiskaseen, mutta melshillä vois toimiakki ja toiseen tulppa josta sitte neulalla täyttelis

    mutta tuolla uudella setupilla pelaa kyllä huomattavasti paremmin vielä tosiaan niinkun kaikki on täällä maininnut niin olis mahtavaa jos joku suomalainen liike alkais myymään a1 kanthalia ja 1-3mm silicaa tai vastaavaa ja melshiä 300-400 niin ei tarvis pitkin maailmaa tilailla niitä ja odotella viikkoja

     
     
  11. #11
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori


    Jep, tuo vakio silicawick on kyllä aivan perseestä, onneksi en tunkenut premium nesteitä testiin tonne tankkiin.

    Huomenissa taitaapi mennä mesh wickin säätämiseen tuohon. Oon jo vähän ideoinut että josko tekis kaarimeshwickin tai tupla coilin niin ei tarvi keksiä millä sen toisen reiän täyttäisi.

    Palailen astialle meshin kanssa leikkimisen jälkeen.

    ps. kannattaa kokeilla sitä punottua coilia meshille mitä tuolla toisessa langassa kehutaan, vissin hotspotteja paljon vähemmän tällä tavalla.

     
     
  12. #12

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Millaisilla jännitteillä olette ajelleet ja onko vastusmittaus antanut millaisia lukemia? Smokin ilmoittama on 2ohm. Omassa reilu 3v on sopiva, 50pg/50vg nesteellä kestää normitahdin, mutta pitkä tai tiheä lämmitys kyllä kuivattaa wickin helposti.
    Myymälät: http://www.puff.fi/myymalat
    HöyrySekaTavaraKauppa - L a a j a valikoima - suppea hinta!
    TYKKÄÄ Puffista Facebookissa -SE KANNATTAA!

     
     
  13. #13

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Ihan 3.7 V boltin nokassa kokeilin. Maku ja höyry oli kyllä hyvä, siis sen ekan höngyn ajan.

     
     
  14. #14
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Täydellä akulla Boltti antaa 4.2V..

    Edit. Vois 3 ohmia olla sopivampi vastus noille volteille..

     
     
  15. #15

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Täydellä akulla Boltti antaa 4.2V..
    Kappas... aina sitä oppii uutta ;-) mistähän ton 3.7 V olin päähäni temmannu?

    No, nyt uudelleen yritin niin ainakin 20 henkosta tiheellä tahdilla tullu vedettyy ja hyvin pöhisee... tais vaan vaatia vähän pidempää haudutusaikaa
    Kokeilut jatkukoon...

     
     
  16. #16
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    No akkujen nimellisjännite on tuo 3.7V (tai 3.6V), mutta täysi akku on tosiaan 4.2V (tai 4.1V) ja jos ei ole regulointia, atolle tulee se mitä akussa on (laskee kun akku tyhjenee).

     
     
  17. #17
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    67

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Itse oon kokeillu lavatubella 3V:stä ylöspäin ja kaikki maistuu ihan samalle paskalle, pitänee heivata toi jonnekkin pimeimpään nurkkaan ja tyytyä maisteleen normaalista tankista mustikkaa... :/

     
     
  18. #18
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    ^Onko kuinka paljon nestettä menny ton tankin läpi? Paska maku saattaa hyvinkin johtua tuosta silicawickistä, jos eivät ole tehtaalla polttaneet epäpuhtauksia pois..

    Kukaan kokeillut mitä nää tykkää kuivapoltosta (no SiB, mutta siinä ei ehkä varsinaisesti ollut tarkoitus poltella wickiä puhtaaks )?

     
     
  19. #19
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kermu Näytä viesti
    Itse oon kokeillu lavatubella 3V:stä ylöspäin ja kaikki maistuu ihan samalle paskalle, pitänee heivata toi jonnekkin pimeimpään nurkkaan ja tyytyä maisteleen normaalista tankista mustikkaa... :/
    Noniin, taitaa johtua lavan boosterista tai jotain, koska itsellä sama juttu, mutta twistillä tuosta tankista saa ihan ok höyryt 3.6v asetuksella. Tää on aika jännä ero

     
     
  20. #20
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    67

    Vs: 510 Smok Vivi Tank rebuildable / korjattava tankkiatomisaattori

    Charun: melkein tankillisen oon jaksanu käryyttää, pää alkaa tuleen kipeeks

    Pitänee ehkä sitten ostaa wickiä yms ja askarrella tähän jotain, ootan vaan että joku viisaampi tekee jotai juttua asiasta ensin

     
     
Sivu 1 / 4 1234 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •