Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1 - 20 / 39

Aihe: Kyläsepän aloitus savuttomuuteen

  1. #1

    Kyläsepän aloitus savuttomuuteen

    Lyhyesti itsestä jotain. 43v ja 14v asti tullut polteltua kutakuinkin +aski joko valmiita tai sinistä westiä sätkissä. Loppuaikana eri nikotiinituotteilla yrittänyt lopettaa kun ei tarvi itse maksaa niistä mitään. Laastarit tippuu kun vähän hikoo, inhalaattorit ei toimi, purkka jotenkin ja suusuihke paras. Aikaisemmin jollain egolla kokeilin mutta hajosi molemmat melki peräkkäin niin meni hermot. Nyt I stikin 40w ja 22mm tankki. On eroa kuin yöllä ja päivällä jos vertaa niihin vanhoihin tikkuihin.

    18w ja 18mg litkuilla mennään. Aamut oli ihan perseestä alkuun, mutta psyykkestä se kiinnin on. Hyvin pärjää aamukahvit höyryllä.
    Kuukausi höyrytelty, pahimpia paikkoja ovat kaverit jotka polttavat. Helppo pummia rööki ja todeta että tää on paskaa...seuraavana päivänä uudestaan. Eli turhaan. Nyt pummailu jäänyt vähiin, mutta hiton kuningas alkoholi. Ryypännyt tässä ja ostin varmuuden varaksi sinisen cessuaskin. Paljonhan niitä meni mutta vielä jäi ja kaapin perälle. Testataan sitten selvinpäin luonteen lujuutta.

    Vanhemmilla molemmilla on keuhkoahtauma ja en itse halua tuskaista kuolemaa ja likka ja poikakin varmaan haluavat savuttoman isän joka voisi elää pitempään ilma ahtaumaa. Nuoria ovat lapset mulla, poika 9v ja tyttö 4v kun vertaa mun ikääni.

    Huomenna on krapula, niin mikös silloin parempaa kuin höyrytellä. Rookie vielä tällä saralla, mutta eteenpäin mennään.

    Ja kiitoksia kaikille tästä mahtavasta foorumista, saanut hyvin vastauksia ja neuvoja ja aloitelijaa ei heti dissata maanrakoon

     
     
  2. #2
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Ei täällä aloittelijoita dissata. Päinvastoin!! Kannustavampaa porukkaa kuin tämän forkan väki saa hetken aikaa haeskella. Kaikki me vanhat ollaan oltu tuossa samassa tilanteessa, ja suurin osa muistaa omalta kohdaltaan tuon "tuskasi".

    Tervetuloa joukkoon tummaan!
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  3. #3
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Tervetuloa! Sinnikkäästi kun vain jaksaa höyryillä, niin ne röökirepsahdukset jää kyllä vähitellen pois!
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  4. #4
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Toma on oikeassa!
    Itellä repsahduksia ollut pari, jos mukaan ei lasketa yksittäisiä röökejä, niitäkin vain muutama.
    Pari kertaa oon tarttunut tupakkaan tarkoituksella, toinen reilu vuosi sitten monttubileissä ja tällä viikolla ostin oikein ison Camelin, kertausharjoituksiin mennessä.
    Aski riitti kolme päivää, eli just sen mitä pitikin. Höyryily jäi nollaan vaikka laitteet kyllä mukana olikin. Ei kyllä jääny mieltymystä tupakkaan ja takaisin höyryyn vaihtaminen tuntui suorastaan luksukselta!

     
     
  5. #5
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Onhan se täysi tupakasta luopuminen niin suuri henkilökohtainen muutos ettei tosikaan. Se "herra Tupakka" kun on ollut niin monessa mukana vuosien varrella. Ilot ja surut on koettu yhdessä. Sitten kun tämä vanha "kaveri" pitäisi jättää pois kokonaan elämästä niin onhan siinä kovan paikan edessä. Itsellä meni 3-4 kuukautta että tuli se yksi tupakka poltettua kun kavereiden kanssa aikaa vietettiin. Lopulta jäi yksikin pois. Se lopullinen muutos vain otti aikansa.

    Tsemppiä sulle! Jää se kännitupakointikin vielä pois. Höyryissä kaljotellessa just hyvä kun voi jatkaa vetelyä niin kauan kuin maistuu. Tupakka loppu kesken ja toinen on jo vähä liikaa

     
     
  6. #6
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Juu ei ole oikeata tai väärää tapaa lopettaa tupakointia ja ne repsahdukset kun ottaa itselleen armeliaasti, alkaa pikku hiljaa huomata että ne ovat tarpeettomia. Itsellä ainakin se himo vain kasvaa jos yrittää jotain väkisin itseltä kieltää. Ensimmäinen puoli vuotta oli näitä yhden röökin kokeiluja tupakoivassa seurassa, mutta kun ne eivät olleet koskaan miellyttäviä, niin jäivät sitten pois.
    Viimeksi muokannut Tomassino; 04.12.16 kello 13:49.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  7. #7
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 16:23.

     
     
  8. #8
    Höyrykonkari Kolarov's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    168
    Itsellä oli alkuun juuri se mielentila, että nyt tää paska polttaminen loppuu, mut pari viikkoo siin meni nii ajatteli et "no jos maistais yhe". Siit sit alko omalta osaltani 6 kk jakso jolloin poltin röökiä ja käytin sähklröökiä. Sit tuli 2kk aika jolloin en polttanu röökiä, mutta taas repsahdin. Taisi siinä pariset kuukaudet vierähtää ja nyt oltu polttamatta heinäkuusta asti ja nyt oikeen "TIEDÄN" että paluuta ei ole.

    Ainoo miinus sähköröökin polttamisessa on vaa se et rahaa palaa ku on ihan ihan ihan pakko päästä kokeilee kaikkia tavaroita Tsemppiä siis sinne! Kyl se siitä vielä lähtee niin ku itellänikin!

     
     
  9. #9
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Aloitin höyryttelyn viime elokuussa, ja sen jälkeen sätkän kääriminen on pudonnut minimiin, mutta sitä kuluu kuitenkin 2-4:n sätkän verran päivässä, aiemman 60-80 sätkän sijaan.

    Alkoholin suhteen olen huomannut, ettei mulle tule enää sitä helvetillistä päänsärkyä, jos maltan vetää höyryä sätkän sijaan juodessa.

    Mutta kaikkihan riippuu loppupeleissä kuitenkin siitä, mikä ihmisen elämäntilanne on. Jos tulee välillä vedettyä norttia tahi sätkää, niin turha siitä on itseään ampua.

     
     
  10. #10
    Alkuun saattaa tulla tekstiä kun kaikkin uutta ja outoa. Mäyris kiskottu ja 3 analogista mennyt. Nyt kirjoitellessa höyryttelen lakua. Onhan noita muutama pötkö vielä, mutta kun ei maistu. Puolikkaan heitin menemään kun viimeksi poltin. Eikä toi sininen cesteri edes tunnu kurkussa enää. Aamukahvit meni hyvin ja ei miettinytkään että pitäisi polttaa. Töissä oli hiljaisempaa niin tuli usein käytyä kiskomassa höyryjä. Pärjännytkin olisi vähemmällä, mutta kun tottunut siihen että jos ei tekemistä niin röökille (nyk. höyrylle).

    Pientä lisäkimmoketta kun muistelee mille toinen haisee kun vetänyt röökin ja itse ollut kipeänä polttamatta. On meinaan semmoinen käry että ihmettelin miten exä jaksoi mua katsella (haistella). Aikanaan exän exän exä tai joku poltti ja kipeänä olin, niin ei häävi haju ollut kun liimaantu suulle.

    Litkuisita niin sitä röökin makusta mikä ei maistu edes tuhkikselle, energy dring meni yllättävän hyvin mutta toi lakritsi on ihan ykköskamaa mulle. Aikanaan kun oli ne tikut niin lakua oli ja hyvä maku kyllä.

     
     
  11. #11
    Nyt on menty pelkällä höryllä ja pari känniäkin kiskottu eikä analogista ole mennyt, vaikka kaveri polttaakin eli olisi saanut pummattua jos olisi halunnut. Aamusta menee vartti höyrtellessä kun lukee uutisia ja kiskoo aamukahvit. Aamusta ei ole mitään ongelmaa enää että tarvitsisi normi röökiä. Positiivinen yllätys että kännissäkkin pärjännyt höyryllä.
    Pelkällä höyryllä kun meenyt, niin melkein pari säiliötä menee päivässä 18mg nestettä. Menisi varmaan vähemmän jos kävisi takapihalla höyryttelemässä. Tätä kun on helppo sisällä kiskoa ilman hajuhaittoja. Jos jossain vaiheessa siirtyy sitten pihalle menemään höyryille. Kaiken kaikkiaan hyvä fiilis kun ei tarvitse enää röökiä kiskoa. Hyvillä mielillä uutta vuotta kohden

     
     
  12. #12
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Jokos on alkanut maku- ja hajuaisti palautua?

     
     
  13. #13
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Ja mikäs se on nyt tämänhetkinen laitteisto?
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  14. #14
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    332
    Pikkuhiljaa puotat 18mg:sta vaikka 16mg:seen.. Otat uudenvuoden lupaukseksi että seur vuoden lopulla vedät nikotiinitonta

     
     
  15. #15
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jsp Näytä viesti
    Pikkuhiljaa puotat 18mg:sta vaikka 16mg:seen.. Otat uudenvuoden lupaukseksi että seur vuoden lopulla vedät nikotiinitonta
    Miksi? Mitä pahaa nikotiini on tehnyt maailmassa? Kunhan nyt tupakista pääsee irti, niin loppu tulee aikaa myöten luonnostaan.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  16. #16
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    332
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    Miksi? Mitä pahaa nikotiini on tehnyt maailmassa? Kunhan nyt tupakista pääsee irti, niin loppu tulee aikaa myöten luonnostaan.
    Kyllä sitä sydäntä voi rääkätä viinallakin.

     
     
  17. #17
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jsp Näytä viesti
    Kyllä sitä sydäntä voi rääkätä viinallakin.
    Nikotiiniton höyry on sama kuin alkoholiton olut. Ok, jos sitä kaipaat, mutta itse ainakin oon valinnut höyryn jotta voi nauttia nikotiinista ja pössyttelystä haitattomammin. Kukin omista syistään ja omalla tavallaan.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  18. #18
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    332
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    Nikotiiniton höyry on sama kuin alkoholiton olut. Ok, jos sitä kaipaat, mutta itse ainakin oon valinnut höyryn jotta voi nauttia nikotiinista ja pössyttelystä haitattomammin. Kukin omista syistään ja omalla tavallaan.
    Nikotiiniton höyry maistuu paremmalle kun nikotiinillinen höyry. Mutta alkoholiton kalja maistuu paskalle ja alkoholillinen kalja maistuu hyvälle.. Ei voi oikein verrata..
    Mä juon kaljaa koska se maistuu hyvältä. Jos humalaan haluat mennä ja örveltää krapulassa niin juo raakaa viinaa niinku MIEHET.

    Mut joo meni aika paljon offtopic. Palataan asiaan.

     
     
  19. #19
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jsp Näytä viesti
    Nikotiiniton höyry maistuu paremmalle kun nikotiinillinen höyry. Mutta alkoholiton kalja maistuu paskalle ja alkoholillinen kalja maistuu hyvälle.. Ei voi oikein verrata..
    Mä juon kaljaa koska se maistuu hyvältä. Jos humalaan haluat mennä ja örveltää krapulassa niin juo raakaa viinaa niinku MIEHET.

    Mut joo meni aika paljon offtopic. Palataan asiaan.
    En juo kaljaa, vaan viskiä. Onko lisäkysymyksiä?
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  20. #20
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    332
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    En juo kaljaa, vaan viskiä. Onko lisäkysymyksiä?
    Mitä viskiä suosittelet vapottelun aikana? (Noniin nyt ihan tosissaan meni offtopic.)

     
     
Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Blogit ja päiväkirjat

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •