Sivu 2 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 21 - 40 / 234

Aihe: Applen tietokoneet

  1. #21
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Applen tietokoneet

    Mulla ollut n. 15 vuotta duunikooneena Mac, graafisia hommia kun teen. Ehkä tässä hommassa parempi. Mulle Mac on aina ollut työkone ja en voi mitenkään ymmärtää miksi joku haluaisi koti-/viihdekoneeksi Macin? Tai nämä uudet Intel-Macit sinänsä ymmärrän, koska niihin saa Winukan pyörimään.

    Duunikoneena tällä hetkellä:
    Mallin nimi: Mac Pro
    Mallin tunniste: MacPro3,1
    Prosessorin nimi: Quad-Core Intel Xeon
    Prosessorin nopeus: 2,8 GHz
    Prosessorien määrä: 2
    Ytimien kokonaismäärä: 8
    L2-välimuisti (prosessoria kohden): 12 Mt
    Muisti: 16 Gt
    Väylänopeus: 1,6 GHz

    Näyttönä Applen 32" vai onko tämä vaan 30" joku sellanen

     
     
  2. #22

    Vs: Applen tietokoneet

    Vai jotta winukka? Silloin aikoinaan kun hyppäsin Applen kelkkaan, niin ensimmäinen ajatus oli, että pitäs vetää itseään turpaan kun on kestänyt tommosta wintoosa roinaa Vitsivitsi En pelaile, mutta ihan oikeasti, kyllä OS X pesee wintoosan 6-0(0 vain sen takia wintoosalle, jotta sillä voi pelata jotain wowia?)

     
     
  3. #23
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675

    Vs: Applen tietokoneet

    Kyllä winukka ihmisiä ymmärtää, vaimo joka on tehnyt winukalla hommia entisellä nokialla, ja kotona macit niin kyllä on ollut selittämistä että pitää unohtaa se winukan käyttö kokonaan sillä nyt tehdään hommat paljon helpommin! Se on se mihin ihmiset ovat tottuneet. Höh! Mitäköhän minä taas höpötän : haenpa kupin kahvia!

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    215

    Vs: Applen tietokoneet

    Macci kelpaa hyvin eGon laturin muuntajaksi.
    Muuta käyttöä en heti keksi.

    Olipa hiton hyödyllinen viesti... Lähetän kuitenkin, ihan piruuttani.

     
     
  5. #25
    Höyrykonkari gorchalas's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    126

    Vs: Applen tietokoneet

    Ihan vain lisätäkseni löylyä



    Itse koittanut kaverin macia, niin ei voi muuta sanoa, että en tule koskaan käyttämään omenaa. Sen myönnän, että taittotöissä yms. grafiikkahommissa ihan kelpo vehje, mutta pelaamiseen ei sovellu niin millään. Muutenkin macin hinnalla saa monta kertaa paremman PC:n. Lisäksi se itse käyttäminen oli jotenkin tökeröä ja ankeaa.

    Pelaamista en ole kokeillut macilla, mutta eiköhän palaute ole ollut selvää ympäri interwebsejä.

    Sitäkään en ymmärrä miksi applen käyttäjät ostavat vuoden välein kokonaan uuden macin (puhelimista puhumattakaan). PC:llä sentään pieni raudan päivitys vuoden välein antaa pelikäytössä olevalle PC:lle pitkän käyttöiän. Omalla koneella ikää 2,5v enkä ole mitään uutta rautaa iskenyt kiinni.

    Siinä kaksi senttiä meikäläiseltä yleisesti macin masiinoita kohtaan.

    @Esa vuke, kaikki PC:n käyttäjät pelaavat wowia. Oikein arvattu. Mutta kuitenkin, 27'' on erittäin sopiva koko. Ei sitä ruutua pidäkään katsoa 20cm päästä. Varsinkin kun on monta ohjelmaa auki, niin mahtuvat kaikki oikein mukavasti ympäri näyttöä ilman, että ne ovat kutistettu 2cm x 2cm kokoon. Leffojen yms katsominen on yhtä juhlaa.

    @K-57, tämäpä näin. Ja molemmat osapuolet puolustavat kantaansa hanakasti.
    Tupakka > nuuska > nikotiinipurkka > höyryttely


     
     
  6. #26
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675

    Vs: Applen tietokoneet

    @K-57, tämäpä näin. Ja molemmat osapuolet puolustavat kantaansa hanakasti.
    Nou nou! Mielestäni jokainen käyttää/suosii mikä itselle parhaiten sopii! Foorumithan on mielestäni just tätä mielipiteitten esiin tuomista, ilman päätä kiristävää pipoa.
    Itse en pelaa, eli siihen en ota kantaa.

     
     
  7. #27
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Applen tietokoneet

    Kyllä imo mäkki pesee winukan aina, jos ei pelaamista harrasta. Ompuilla on vaa nii suolanen hinta, että en näe järkee ostaa esim mäkpuukkia pelkästään netin selailuun, (mikä on kyllä sekin sata kertaa smuutimpaa mäkillä kuin winukka läppärillä varsinkin jos ei ole hiirtä saatavilla) mutta jos enemmän harrastaa tai tekee työkseen kuvankäsittelyä, musiikin editoimista/miksaamista tms niin mäkki on varma ja paras valinta.

     
     
  8. #28
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Applen tietokoneet


    PC:hän se mäkkiki on nykyään eikö? Parempi varmaan nykyään puhua käyttöjärjestelmistä kuin PC vs MAC.

    Ja tuohon et mäkki on paras ja varma valinta musiikin tekoon / kuvankäsittelyyn, niin uskallan väittää, että ei Windows 7 monine kuvankäsittely / mixaus ohjelmineen pekkaa pahemmaksi jää.

    Tähän voisi vielä ympärä linuxinki mukaan kun käyttiksistä puhutaan, mutta siitä en viitsi mitään mainita kun en ole kokenut linuxin käyttäjä.

     
     
  9. #29
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Applen tietokoneet

    Kyllä se kaatumisprosentti on aivan eri luokkaa mac vs pc noissa sovelluksissa. Parastahan mäkissä on sen stabiilisuus. Plus monet parhaat ohjelmat tehdään ensisijaisesti mäkille, koska noissa hommissa se on vaan standardi alusta näinä päivinä.

     
     
  10. #30
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja naega Näytä viesti
    Kyllä se kaatumisprosentti on aivan eri luokkaa mac vs pc noissa sovelluksissa. Parastahan mäkissä on sen stabiilisuus. Plus monet parhaat ohjelmat tehdään ensisijaisesti mäkille, koska noissa hommissa se on vaan standardi alusta näinä päivinä.
    Mulla on ollut windows 7 ultimate käytössä nyt kohta 2 vuotta ja kertaakaan ei ole kaatunut, että aika stabiili on.

    Korostan vielä, että mäkki se pc:ki on. Samaa rautaa saa halvemmalla jos ite kasaa ja lykkää Macin OS:n sisälle. Mutta jos haluat omena-logon pc:n kylkeen hienommalla designilla niin sitten sitä lompakkoa joutuu raottamaan pikkasen enemmän.

    Kommenttia "parhaiden ohjelmien kehittämisestä mäkille" on mun vaikea niellä. Jos tästä on jotain konkreettista todistusaineistoa niin olen valmis muuttamaan mieltäni


     
     
  11. #31
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Applen tietokoneet

    Vaikea niellä tuota 2 vuotta ja winukka eikä kaatunut. Itelläni ollu winukka 10 vuotta enkä jaksa laskee niin pitkälle kuinka monta kertaa on kaatunut. Ohjelmista vaikka sen verran, että pro tools. Mac osx on vain yksinkertaisesti parempi luotettavuuden kannalta tälläsissä jutuissa. Ei se turhaan ole standardi kuvan- ja äänenkäsittelyn parissa työskenteville.

     
     
  12. #32
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja naega Näytä viesti
    Vaikea niellä tuota 2 vuotta ja winukka eikä kaatunut. Itelläni ollu winukka 10 vuotta enkä jaksa laskee niin pitkälle kuinka monta kertaa on kaatunut. Ohjelmista vaikka sen verran, että pro tools. Mac osx on vain yksinkertaisesti parempi luotettavuuden kannalta tälläsissä jutuissa. Ei se turhaan ole standardi kuvan- ja äänenkäsittelyn parissa työskenteville.
    Juu, sori, valehtelin, kone on kyllä kaatunut, mutta ainoastaan silloin kun ylikellotin ja muistit ylikuumenivat

    Pro Toolsista, kehittäjän sivuilta:
    "Optimized for Windows 7 and Mac OS X Lion"

    Ja uskon että on yhtä monta windows kuvan- tai musiikinkäsittelijää kuin mac os:in puolella.

    Winukka 10 vuotta, kuulostaa xp:ltä? Se ei kyllä kovin stabiili ole ollut koskaan, mutta ei ole kovin reilua verrata vanhaa käyttöjärjestelmää nykyaikaiseen.

    Jos vertaa Mac OS:ää Windows 7:aan niin uskoisin, että stabiilisuus on aika lähellä toisiaan.

    Ja pysyn vielä sanomani takana, kahden vuoden aikana on ollut windows 7 ultimate käytössä itse rakentamassani kokoonpanossa ja kertaakaan ei ole tullut BSODia. Biossiin käynnisti tosiaanki ylikellotussessioiden takia.

     
     
  13. #33
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Applen tietokoneet

    Viimiset 3-4 vuotta ollut w7. Ja kyllä, pro toollsia saa myös winukalle, mutta se on tehty osx:lle. Samalla tavalla kuin jonkun pelin ensisijainen alusta on vaikka ps3 ja peli on rakennettu tätä varten ja muille alustoille tulee joko kusinen tai vähemmän kusinen käännös. Ja winukan kaatumisella en tarkoita niinkään bluescriinejä tms vaan ohjelman kaatumisia. En jaksa laskea kuinka monta kertaa vaikka photari mulla on kaatunut seiskassa.

     
     
  14. #34
    Höyrykonkari Nyx's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    306

    Vs: Applen tietokoneet

    ei kyllä itselläkää seiskan winukka kaatunu kertaakaa omassa käytös, mutta jos on kellotellu ja tehny testejä ja päättäny sit feilata pahasti nii sillo on kyllä kaatunu

     
     
  15. #35
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja naega Näytä viesti
    mutta jos enemmän harrastaa tai tekee työkseen kuvankäsittelyä, musiikin editoimista/miksaamista tms niin mäkki on varma ja paras valinta.
    Höpöhöpöhöpöhöpö!
    Kuinkas paljon sulla on kokemusta PC/Mac puolen graafisesta työstä tai musahommista? Että voit noin sanoa? Tietysti mielipiteistä ei voi kiistellä, mutta mulla 15 vuoden kokemus sekä graafisesta duunista että musa-alan hommista molemmilla koneilla, ja voin sanoa etten mistään hinnasta huolisi Macia musahommiin, se on niinku 100% varma asia. Graafien puolen työstä voin vaan sanoa, että Mac on ehkä parempi, mutta jos laittaa saman rahan PC puolen rautaan, mitä mä en kuitenkaan ole ikinä tehnyt, niin luultavasti PC vie voiton silloinkin. Huh huh kun miettisi minkälaisen PC:n vaikka tämän mun duuni Macin hinnalla (5400e) saisi...

    Lainaus Alkuperäinen postaaja naega Näytä viesti
    Parastahan mäkissä on sen stabiilisuus. Plus monet parhaat ohjelmat tehdään ensisijaisesti mäkille, koska noissa hommissa se on vaan standardi alusta näinä päivinä.
    Buahahaaa, mikä stabiilisuus? Mitkä parhaat ohjelmat? Graafiseen hommaan saa samat Adoben softat niin Macille kuin PC:lle, musapuolella Applella on Logic Pro mikä ei vedä vertoja Cubaselle eikä Pro toolsille.

    Mä oon aina verrannut Maciä Toyotaan tuossa omistajien uskollisuusasiassa, "se on niinku aina paras, eikä kyseenalaisteta mistään hinnasta sitä". Vedetään sellaset omppukuvioiset hevosen silmälaput silmillä. Hyvä esimerkki tästä Apple uskollisuudesta on tämä meidän firma, missä en saa PC:tä työkoneeksi sen takia kun pomo on valuuttunut että Mac on paras, eikä sitä kyseenalaisteta.

    Sen voin sanoa että iPhone4 on kyl ihan jees, ja taidan ottaa uudeksi duuniluuriksi iPhone 5 (tai mikä se nyt onkaan?) kunhan se ilmestyy.

     
     
  16. #36

    Vs: Applen tietokoneet

    Nyt sitten olis hyvä hetki pistää peli poikki tämän juupasjaapas leikin osalta! Ei tässä langassa keskustella paremmuudesta etc! Applen tietokoneet on langan aiheena Kuinka perkeleen vaikea se on ymmärtää

     
     
  17. #37
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Applen tietokoneet

    Sinänsä on ollut kyl hauskaa nähdä tämä Applen lähes kuolema ja nousu kukoistukseen tässä vuosien aikana. Mulla oli eka oma työkone sellainen Apple PowerPC 4400, mikä oli ihan normi harmaa laatikko, silloin Mac oli kyllä oikeasti ihan huimasti parempi kuin PC, joissa siihen aikaan pyöri olisko ollut Windows 95, mutta siihen aikaa Applen koneita myytiin todella vähän. Muistan kun kaikki Mac myyjät meni konkkaan peräjälkeen suomessa, kun kukaan ei halunnut Macia.

    Sitten astui takas kuvioihin Jobs joka muutti koneiden ulkoisen muotoilun kokonaan. Se oli silloin niin perkeleen makea se G3 Ja loppu on historiaa!

    Hassuinta tässä Mac hypetyksessä just on tuo, että kun näissä koneissa ei ole enää raudassa niin paljon eroa ja Macin paremmuudesta PC:hen verrattuna ei ole edes varmuutta, vain on tuo käyttöjärjestelmien välinen makuasia, niin silti Mac on suositumpi kuin koskaan ja silloin kun se oli oikeasti hyvä ja parempi, se meinasi mennä konkkaan koko lafka.

     
     
  18. #38
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346

    Vs: Applen tietokoneet

    Sanonpa vielä jpi666, että kyseenalaistan koko tekstisi jo siinä, että höpöhöpö et koskaan huolisi mäkkiä esim studioon äänityspuuhiin, mitä **ttua? Itse olen vannoutunut pc-mies jo yli 10 vuotta, mutta se vaan on karu fakta että ohjelmistot on ammattikäytössä paljon stabiilimmat osx:llä. Vitut siitä omenamerkistä, se ei minua kiinnosta, mutta se kiinnostaa kaatuuko pro tools kesken äänitysten.

     
     
  19. #39
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    221

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja naega Näytä viesti
    Sanonpa vielä jpi666, että kyseenalaistan koko tekstisi jo siinä, että höpöhöpö et koskaan huolisi mäkkiä esim studioon äänityspuuhiin, mitä **ttua? Itse olen vannoutunut pc-mies jo yli 10 vuotta, mutta se vaan on karu fakta että ohjelmistot on ammattikäytössä paljon stabiilimmat osx:llä. Vitut siitä omenamerkistä, se ei minua kiinnosta, mutta se kiinnostaa kaatuuko pro tools kesken äänitysten.
    Mä käytän Cubasea PC:llä ja ihan rehellisesti sanottuna kertaakaan ei ole kaatunut.
    Ja ei Mac ole missään mielessä varmempi kuin PC, vähän väliä kaatuu mulla duunissa softat Macissä. Se on vaan se, että harvoin Maccimies tunnustaa koneen/softan kaatuneen. Mulla kun ei ole omat rahat koneessa kiinni, vaan työnantaja sen on mulle ostanut, niin osaan katsoa ja verrata asioita muutenkin kuin pelkästään niiden omenalasien läpi.

     
     
  20. #40
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    779

    Vs: Applen tietokoneet


    Ja tuosta ohjelmien stabiilisuudessa voipi olla myös syynä se, että yleensä firmoissa ammattikäyttöön ostetaan noita valmispaketti pc-koneita, jossa yleensä on halvimmat komponentit mitä markkinoilta on löydetty ja sitten lyöty yhteen.

    Nimin. muutama pakettikoneen ostanut nimeltämainitsemattomalta HP:lta, eikä enää osta.

    ^ 5300e mäkki?? No huhhuh... sillähän sais jo vaikka minkälaisen monsteriPC:n rakennettua... Samointein vaikka pilviserverin missä voi ohjelmia pyörittää vaikka tabletilta kotohuussista.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •